13 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

13 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Almanyanın Kuvveti Bir Efsanedir ! (Başı 1 incide) Almânyanın hafp kuvveti hakkin. daki efsaneyi de bir iki ay evel Maca, ristanda Doktor Lajos isminde bir Macar profesörü yıkmıya muvaffak olmuştur. Prof. Lajos vatanperver bir Ma. cardır. Nazizmin memleketini istilâ Almanya Macaristanı Tazyike Başladı Macar Başvekilinin Çekilmesi İçin de Teşebbüs Yapıldı (Başı 1 ineide) etmekte olmasından muztariptir. Al. | Salzburg'da görüşülen noktalardan man propagandasının Macaristan dahilindeki tesirini kırmak için bir kitap hazırlamıştır, Bu kitapta Al man membalarına, Alman erkânının yazılarına ve sözlerine, Alman kay. maklarının neşrettiği rakamlara isti- naden Almanyanın kuvvetini tesbite muvaffak olmuştur. Bu eser çıkar çıkmaz kapışılmış, sonra da Alman- yemın teşebbüsile ortadan (kaldıril- muştur. Doktor Lajos'un Almanların ken. di küvvetleri hakkında Verdikleri malümata istinaden yazdığı bu eser, bütün dünyaca okunmalı, ve hakikö- © Gt herkes öğrenmelidir. i. Ms profesörünün ortaya koy- duğu hakikatlerin bir kısmı şunlardır: Alman ordusu hiç te övünülecek bir vaziyette değildir. Zabiti ve kü- çük zabiti yoktur. Mevcut . zabitler de ya az talim görmüş, yahut fena yetişmiştir. Zabitsiz bir ordunun ne demek olduğunu da izaha lüzum yok. tur. Alman erkânı harbiyesinin kanaa. tine göre, Almanya, Cihan Harbinde gıdasızlık yüzünden mağlüp olmuş- tur. Açlık hem cephede askerin, hem de cephe arkasında halkın mânevi- yatını bozmuştur. Halbuki Almanya. Dın gıda vaziyeti 1914 dekinden da- ha fenadır ve fenalaşmakta devam etmektedir. İstatistikler halkın şehir- lere hicret ettiğini, hariçten ihtiyacı karşılıyacak derepede gıda maddesi ithal edilmediğini göstermektedir. Bir harp vukuunda Almanya abloka edilirse, vaziyetin ne olacağını tah. min ise güç değildir. AAlmen harp sanayii geceli gündüz. birisi olarak göstermekte ve devamlı bir sulhün ancak Trianon ve Saint - İ Germain muahedelerinin #ödilı ile İ kabil olabileceğini söylemektedir. Bu İ iki muahedenin birincisi Macaristan Is, diğeri Bulgaristanla yapılmıştır. Angriffin bu mülühazsları, mihver memleketlerinin Bafkan. larda teşebbüslerde bulunmaları. nın müstehad olmadığını güsterir gibidir. Himaye altındaki Slovak- ya ile mihver devletlerinin dostu sayılan Macaristan arasındaki münasebetler daima çok gergin bulunmuştur. Bu güçlükler, her dakika bir müdahaleyi mucip 0- labilir. Diğer taraftan Alman gazetesinin bu mülâhazaları, mihvercilerm ara. zi vandile Macaristan ile Bulgarista- mi avlamak yolundaki teşebbüslerini de anlatmaktadır. | İtalyan gazetleri de buğün mus- ! hedelerin tadili meselesini ortaya at- mışlardır. Messagero şu satırları ya- İzayor: “Şunu kaydedelim ki, Danzig AL manyayı olduğu derecede İtalyayı da alâkadar eder. Çünkü Almanya ile İlalya arasında tessnüt tamdır. Dan- zig daha umumi bir meselenin ancak bir veçhesidir. Bu umumi mesele de şudur:Adaletsizlikleri tebideden sulh muahedelerinin tadil lüzumu.,, Hedef: Macaristan Pariste çıkan Echo de Paris'nin Berlin muhabiri de bu yolda şu ma- lümatı veriyor: “Nazi matbuatının bazı tefs'rlerin- den anlaşıldığına göre Salzburg'da bütün, sulh müushedelerinin - tâdili Tü alışıyor. Fakat buz fasliyet dahil. | derpiş: © de ham maddenin azalmasını, iktısa- di vaziyetin bozulmasını mucip olu: yor. Bir harbin devamı için lâzım olan Bam madde Almanyada mevcut de. Eildir. Devamlı bir harp için harp s9. mayiinin muhtaç olduğu 34 nevi ham maddeden Almanyada ancak dördü mevcuttur, ötekilerini hariçten ge tirtmek mecburiyeti vardır. © — Bugünden bu ham maddelerin kıt- bğı yüzünden bakır, nikel ve çelik — yerine harp malzemelerinde başka maddeler kullanmıya mecbur kal. mışlardır. Bu da harp malzemesinin bozuk olmasını İntaç etmiştir. Avus. turya ve Çekoslovakyanın işgali es. nasında, resmi geçit yapar gibi iler- Jiyen Alman motörize kuvvtlerin bir çok malzemesi yollarda dökülüp kal. mıştır, Kamyonlar, tanklar, toplar yollarda kalıp gidememiştir. Almanyada demir ve petrol yek- edilmektedir. Bu itibarla Ma. caristana ve bu memleketin arazi te. mayüllerine karşı büyük bir alâka gösterildiği muhakkaktır. Söylendi- ğine göre bu temayülleri teşvik et- mekle İtalya ile Almanya tekip et- tikleri genişleme”siyasetine Macaris- tanın da iştirakini temin etmeğe uğ. raşmaktadırlar. Polonyanın azimkâ- Tane tarzı hareketi Almanya üzerin- de bir tesir bırakmıştır. Almanya Dünzig'e taarruz etmekten ıse evve- Yâ daha sz mukavim bir noktada mu- vaflakiyet elde etmeğe çalışacaktır. Şimdiki hâlde ise daha az muka. vim olan fokta Macaristan'dır.” Jour gazetesi de bu melümatı te- yit ederek diyor ki: “Son haftalar zarfında Almanys- mn Macaristan üzerindeki tesirleri- nin arttığı müşahede edilmekten hâ- Mi kalmamıştır. Her şey şunu ğösleri. yor ki Berlin, nüfuzunu ve lüzumu halinde askerlerini Romanyaya ve Hitler - Ribbenirop Çok Uzun Sürdü (Başı 1 inelde) gâzetesinin Salzburg'daki diploma- tik muhabiri, Almanya ile İtalya s- rasındaki askeri ittifakın yainız kati bir hakka dayanan bir vesika değil, şarta bağlı bir dostluğu istinat ettiği- ni söyliyerek diyor ki: “İki taraftan birinin hakkı ve Şe. refi cebirle tehdit edildiği su sırada Almanya ve İtalya hariciye nazırları buluşarak kendi şeflerinin zihniye- tine uygun bir şekilde alınan ve ali- nacak olan tedbirleri tetkik etmek- tedirler.” Nazi gazetesi tumtıraklı bir ifade ile bu mülâkat ile demokrasilerin “palavra,, ları arasında bir mukuye- se yapmakta ve Salzburgda mesuli. yetlerin tetkik edildiğini, kararlar verildiğini ve ona göre hareket eğil diğini yazmaktadır. Alman ogâzeteleri oumumiyetle, Danzig hakkındaki Almanya - Po. lonya ihtilâfını genişletmekte, Po- lonyadaki Alman ekalliyetleri mese. esini ortaya atmakta ve Almanya. nın zulüm gören vatandaşlarını ko. Tuyacağını yazmaktadır. Gazetelerin, üzerinde israr ettik- İleri diğer bir nokta da Almanyanın kömür muzayakasıdır. Gazeteler di- İyorlar ki: “Bugün Polonyanın idaresine geç. miş olan yukarı Silezyadaki eski AL man kömür madenleri elimizde ol. saydı, kömür istiksalâtımızı arttır. mak için cezri tedbirlere müracaat zaruretinde kalmazdık. Paris Gazetelerine Göre Paris gazeteleri de Danziz hâdise- leri ve Salzburg mülükatı ile meş- guldürler. Figaro, İtalyada Siryor | Gaydadan başka yarın Danzig için dövüşmek fikrini kabul edecek bir tek İtalyan bulunmadığını yazıyor. en ufak bir fedakârlığı göze almıya- caklarını anlatıyor. Başvekil Daladier, Akdenizde yap- tığı tatl cevelânını bitirmiştir. Mu- maileyh, bu sabah tayyare ile Hye- resten hareket ederek öğleden biraz evvel Villacoublay'da karaya inmiş- tir. Daladier, saat 12.15 te Harbiye Ne- zaretine giderek Bonnet'yi kabul et- miştir. * Trieste, 12 (A.A) — Feşvekili Tsvetkoviç, Siubliane'ye dönmüştür. Yugoslavya Başvekili hareketinden evvel şu Doyanatta bu- Yugoslavya TAN Diğer taraftan “National Zeitung.. | kıtaatı pazartesi sabahı Hull serbest Ordse, demokrasilerin bundan böyle | fuarın muhtelif İstikametlerine doğ- İngilterede Yeni Manevralar Londra, 12 (A.A) — Pazartesi gü. nü Hull civarında yapılacak ikinci derece manevralara mevzu olarak gü nün meseleleri ele alınmiştır: “Hull serbest şehrinin ana vatana Ve Ciano Mülâkatı avdetine 1939 da karar veren “Nort- humbria,, ile bol ve modern silâhla. ra malik İngiltere arasında bir harp çıkacaktır, Northumbrlanın mühim mötörlü şehir tapraklarına bir yandan girer. ken bizzat Hull'de de isyan çıkacak. tır, İngiltere, Northumbrianın plânla- rını âkim bıraktırmak maksadile bir çok harp gemisi ve hava kuvvetleri- hi gönderecektir. İzmir Fuarının Bütün Hazırlıkları Bitirildi İzmir, 12 (Tan Muhabirinden) — Fuarda humalı fasliyet devam etmek tedir. Sergi sarayının bütün vitrinle- ri satılmış, tanzim ve dekora başlan- mıştır. Sarayın iç salonlarına İzmir şehrinin ve civar harabelerin büyük tablolar halinde resimleri asılacak- tır. Almanya pavyonunun eşyaları gel- miş, derhal gümrükten çıkarılarak #anzimine başlanmıştır. Fransız pav- | yonunun da inşaatı ikmal edilmiştir. Buranın dekorasyonuna, bizzat mü.| hendis profesör Gotye nezaret ede- cektir, Bu seneki fuarda atraksiyon işine | fazla ehemmiyet verilmektedir. Vu- ar komitesi tarafından inşa ettirilen Labirente Alptepe, Perili ev, fuar ziyaretçilerini her halde çok alükadar edecek, eğlendirecektir. Labirent'in içinde kayıklarla ge zilecek, mağaraların muhtelif isti kametlerindeki koridorların köşele- rinde çiftlerin istirahstlerine mah. sus yerler bulunacaktır. Labirent ve perili eve girenlerin başlarından çe- şitli maceralar geçecektir. Bilhassa perili eve gireceklerin cadi ve peri. lerle karşılaşmaları çok enteresan o. kacaktır. © Alptepesi. fanrın en sesin yeri lacaktır. 9 Eylül kapısı yakmında bulunan bu tepenin üzerinde Alp çamları, alt kısmında da daimi rü- tubet içinde yetişen füjerler bulun. maktadır. Alptepesinde bir beton köprü de vardır, Bu tepenin altnda ru ilerliyen koridorlar çok serin 0 İacaktır. 9 Eylül kapısının İç kısmına dü. şen sahada beton, bir yol, Iki büyük havuz inşa edilmiştir. Bu kısımdaki elektrik tesisatı da yeniden yapılmış- ter. Tenvirat ve ziya oyunlarile muh- telif renkler içinde çok cazip olacak- tır. Atraksiyon kısmında otuz metre yükseklikte döner dolap, luna park ve açık hava tiyatrosu vardır. Açık hava Wyatrosunda İstanbul Şehir tiyatrosu ve Halk opereti sa- natkârları temsiller vereceklerdir. Halk opereti, bir Macar bale trupile takviye edilmiştir. Bu yıl fuara on fur, Bugün manevraler için yapılan | Romanyanın arzusu ile bakı'an zen- hazırlıklar bile Almanyada petrol | ginliklerine kadar yaymağı mümkün kıtlığı doğurmuştur. ooo İ kalmak için, Marasistaı bir anlaş Kullanılan malzemenin kötülüğün. ma imzasına mecbur etmek İstiyor. den dolayı yeni yapılan denizaltı 8€- | Eğer Almanya, filhakika, en mühim milerinden bir çoğunu servisten Çi-| gayretini Orta A ya tevcih et- © karmak mecburiyeti hasıl olmuştur. | mek istiyorsa, iü lll etrafın. Sik sık yapıları tamirlerin de bir fay-| da yapılan gürültüler, enternasyonal bir ecnebi devlet resmen iştirak et- mektedir. lunmuştur: “İtalya ile Yugoslavya arasında mevcut münasebet ve dünyanın bu kısmında mevcutt menfsat birliği. mizin muhafazası, riyaset etmetke olduğum hükümetin en mühim di- rektiflerindeh biri olması dolayısiy- ———— Dahiliye Vekâleti Kendi Hesabına Talebe Okutacak Ankara, 12 (TAN) — Siyasal Bil giler okulundan mezun olan talebe- da vermediği görülmüştür. Almanyanın mali vaziyeti fenadır. “Altin stoku Alman tarihinde görül. memiş derecede azalmıstır. Dahili © bütçesi muvazenesizdir, Hariçten pa. “ee bulması imkânsızdır. Doktor Lajos, harp esnesında cep- he arkasında halkın isyan etmiyece- ğinden de Nazi rejiminin emin ol- dikkati başka tarafa çevirmeğe ma. tuf hareketlerden başka bir şey de- dildir.” Slovakyaya Gelince: Bratislava, 12 (A:-A) —'Siğvenska Politika gazetesi yazıyor: Halihazırda Slovakyanın mükad. İeratı mevzuubahs oluyor. Vaziyet le, İtalayaya yaptığım bu kısa ziya- retin karşılıklı anlayısı kuvvetlen- dirmiye ve iki milleti biribirine da. ha ziyade yakınlaştırmıya hizmet edeceğini zannediyorum.,, & Bükreş, 12 (A.A) — Gezeteler, Ciano-- Von Ribbentrop mülâkatına büyük bir ehemmiyet atletmekte, Z4- andığını elim Şe Dahilde | vahimdir. Cereyan edecek tarihi hâ.| Kat bu hususta henüz tefsirlerde bu- büyük bir hoşnutsuzluk ve huzursuz. diselesin bizi birleşmiş bir halde bul. tunmamaktadırlar, Juk 'vardır. Halk harp aleyhindedir ve harpten korkmaktadır. öktor Lajos'un bu' kitabmdan bahseden bir İngiliz muhar- riri, İngiltere için bu'vaziyetlerden ahnacak dersi şu suretle hulâsa edi- “Bu kakikatlerden alacağımız ders, sulbü temin için sarfettiğimiz faali. — yeti azaltmak veya harbin dehsetini — küçük görmek değildir. Yalnız AL ması lâzımdır. Almanya - Polonya münasebetleri şimdiki vaziyetin sık- let merkezini teşkil etmektedir. Bu mesele gelecek günler zarfında bal ledilecektir. Biz, Polonyanın A'- manyanın komşusu ve Almanyanın müttefiki sıfatile bu meselenin halli ile doğrudan doğruya alâkadarız. Biz, istiklâlimizi Hitlere borçluyuz. Bu gazete, Almanyaya karşı sada- katini bu suretle ilân ettikten ye Polonyaya karşı Almanyaya müza. — mmm beret edileceğini kapalı bir şekilde temin ettikten sonra bu hizmetlerine mukabil Berlinden Slovakyanın Ma- caristana karşı müdafaasını istemel- tedir. Çünkü, diğer cihetten bu ga- zete Macaristan hakkında neşrettiği uzun bir röportajda “hükümet ma- kamları ile köylüler arasında her gün çarpışmalar” vuku bulduğunu kay- deylemektedir. * nin daha ziyade diğer vekâletlerde vazife aldıklarını gören Dahiliye ve- kâleti, bundan böyle her sene bir miktar talebeyi kendi hesabına okut- mıya karar vermiştir. Bu kabil tale- beler yalnız Dahiliye Vekâleti em rinde çalışacaklardır. ——— Amerika Tarihinin En Bi Manevrası Vaşington, 12 (Hususi) — Bu | ce Amerikada, Amerika terihinin. en büyük maânevrssi yapılacak, 70 13.8-939 —x- — Bozkır, Elektrik Masrafını Koruyamıyoı Konya Valisi Nizamettin Ataker Elekirik Mühendisile Beraber K Konya (TAN) — Vali Nizamettin. Ataker, Karaman Belediyesi elektrik santralinin kati kabul muamelesine memur edilen İstanbul Nafia Şirket ve Müesseseleri Komiseri Mühendis İhsan Yunüsoğlu ile beraber oraya giderken, diğer birkaç kazaya da uğrayıp tetkikatta bulunmuştur. Konyaya dönen Vali, bu seyahati hakkında demiştir ki: “ — Medeni bir ihtiyaç olan elek. trik işleri hakkında mahallerinde tetkikatta bulunmak üzere bazı ka- zalarımızı ziyaret ettik ve İlk tetki. kimize Beyşehirden başladık. İhtiva ettiği tabii servetler bakımından is- tikbalde çok geniş ölçüde inkişafı muhakkak olan Beyşehirde elektrik tesisine yardımcı olacak iki memba vardır. Bunlardan biri Beyşehir ne- ojen sahasında mebzulen mevcudi- yeti tahakkuk eden linyit, diğeri de Beyşehirdeki Bağrana kanalına dökü len Sarısu'dur. Mühendisin fikrine göre, göl seviyesi kaldırılmak suro- tile alınacak akıcı kuvvetle elektrik istihsali daha iktısadi olacaktır. Bozkır elektriği İkinei merhale olarak Bozkıra gi- dildi. Ötedenberi Bozkır Belediyesi- vücude getirilecek tesisat masrafının « kaza merkezinin nüfus ve ev mik- tarına nazaran - abonman miktarile telâfi edilemiyeceği ve binaenaleyh bunun iktisadi bir iş olmıyacağı an- laşılmıştır, © Yerköprü şelâleleri Karamanın Yerköprü mevkiinde- ki şelöleler, harikulâde manzarası- nın güzelliği kadar istikbalde temin edeceği elektri mefeesinde, bu şelölelerin takri. bi (13.000) beygir kuvvetinde bir Santral kurulmasına kifayet edebi-İ tadır. — —— ——— azalarda Tetkikat Yaptı Konya Valisi Nizamettin Ataker » leceği mühendisçe tahmin edildi. Göksu ayaklarından olan Yerköprü- deki kuvvetli su, üstünde durulacak İ nin, Çarşamba suyundan elektrik is.| mühim bir mevzu olup vilâyetçe tihsali fikri vardır, Mütehassıs tara-İ mütehassıs gönderilmek suretile id- fından yapılan tetkikat neticesinde, | ro-jeolojik araştırmalar yaptırılacak ve tekevvün sebepleri öğrenilecektir. Karaman elektiriği Karaman elektrik santralinin ka- bulü kati muamelesi yapıldı. Ancak bu meyanda, tesisat şehir ihtiyacına kâfi gelmediğinden dolayı, istihsalin tezyidi için su kanalının daha az me yüle güzergâhı tashih edilerek fab- rika yerinde 2 - 3 metre fazla irtifa temin edileceği ve 65 beygirden da- ha fazla kuvvet İstihsalinin mümkün zapıld. Bp, ipte. katı mübeyvin elektrik mühendisi nin vereçeği rapora intizar olunmak. , Oltuda Yağmurlar yük Zarar Verdi Oltu (TAN) — İki aydanberi fa- sılalarla devam eden yağmur ve do. lu, mahsule büyük zarar vermiştir. Yaylalarda otlamakta olan hayvan. ları seller kâmilen sürüklemiş ve boğmuştur. Dağda odun kesmekte o- lan bir ihtiyar da boğulmuştur. OL tu çayı üzerinde yapılmış olan bir çok köprüler tamamen yıkılmıştır. Umumi zarar çoktur. Kızılay kuru. mü, muhitimiz halkına yakında yar. dıma başlıyacaktır, - Mısır Başvekili İstifa Etmek İstiyor Kuhire, 12 (Hususi) — Mısır Baş. vekili Mehmet Mahmut Paşa sıhhi vaziyetinin müsaadesizliği dolayısile istifasını takdim etmek üzere bu ak- şam kral Faruk tarafından kabul o- İunmuştur. Başvekil, istifa etmek istediğini bildirmiş ise de Kral Fa. ruk istifayı kabul etmemiştir. Meh. met Mahmut Paşanın istifa üzerinde ısrar etmesi takdirinde yeni kabine. nin Ali Mahir paşa tarafından teşkili beklenmektedir. İzmirde Müstahsilleri Korkutan Yağmurlar İzmir, 12 (TAN) — Marisa, Sa- ihti, Alaşehir, kısmen Kemalpaşa ta- raflarına hafif yağmur yağdı. Zarar ozdır. Havalar bu havalide birdenbi- re serinledi, bin küsur asker Amerikaya Şark sahillerinden, mefruz yapılan taar- ruza karşı barekütta bulunacaktır. ———— Eğlence Yerlerinden Alınan Resimler Hakkında Talimatname Ankara, 12 (TAN) — Tiyatro, si. nema ve konserlerden alınacak dam. aanyanın harp tehdit Her v| olonzaya Kara Almanyaya ml Goebhels'in bizi inandırmak istediği | korkutmak için savurduğu tehditten © kadar müthiş olmadığını görerek on- | bizden ziyade kendisi korkmalıdır. “ların tehditlerine boyun eğmemeği | Çünkü uzun bir harbin vahametini ve bilâkis karşılarında dik durmayı| onlar bizden ziyade nazarı dikkate öğrenmeliyiz. o Almanya © dünyayı! almağa mecburdurlar.” Budapeşte, 12 (A.A) — Salzburg. | ga, tayyare ve belediye resimlerile Üzüm ve incir müstahsilleri de. vamlı bir yağmurdan endişe ediyor- lar. Muğlada zelzele Muğla, 12 (A.A.) — Bugün sabah- leyin 8 de burada bir yer sarsıntısı olmuştur. Hasar yoktur. Yugoslavya Başvekili Triesteden Döndü aim: Askeri Müzakereler Başladı “Başı 1 incide) gelen permiyi vermiştir. İhraç edile. İcek malların otuz beş milyon dolar. lk kısmı tayyaredir. Bu permi, ye- ni bir silâh ihracı anlaşması muci - İbince verilmiştir. Amerikanın İngiltereye verdiği si- lâh ve mühimmat ihracı permileri de yekün olarak kânunusanidenberi, 20 milyon doları bulmuştur. 1939 sene- sinin ilk yedi ayı içinde verilen per- milerin umumi yekünu da 120 mil. İyon dolardır. Polonyada şiddetli tedbirler Varşova, 12 (A.A) — Külliyetli miktarda para toplamak ve propagân dalar yapmak suretile devletin mali itibarını ve bu suretle gümüş pera toplamakla milli iktisadiyatı sarsmı. ya çalışan Alman ajanlarına karşı Po Tonya makamatı şiddetli takibata baş lamıştır. Bir çok kimse tevkif edil miş ve müteaddit araştırmalar ya: pılmıştır a emeline Saki vere İzmir Elektrik, Tramvay Ve Su Şirketleri de Satın Alınıyor Ankara, 12 (TAN) — İzmir bele. diyesinin talebi üzerine Nafız Vekâ. leti İzmir elektrik, tramvay ve su şirketlerini satın almıya karar ver. miştir. Satın almâ müzakerelerine sonbaharda başlanacaktır. Almanya Bulgaristandan Yine Amele Alıyor Sofya, 12 (Hususi) — Bulgaristan. dan Almanyaya İnşaat ve ziraar ame» lesi sevki hakkında evvelce buraya gelen bir Alman heyeti'e vapılmakta olan müzakereler müsbet şekilde bit. miştir. da Alman Hariciye Nazırı Von Rib- | Darülâceze hisselerinin miktarına ve| Trieste, 12 (A.A.) — Faşist teşek.| Anlaşma mucibince, Almanyava bentropu hususi olarak ziyaret eden | sureti istifasına dair olan kanunun | küllerini ziyaret etmek üzere dün)|yeniden 10 bin Bulgar amelesi gön- Macar Hariciye Nazırı Kont Csaky, | tatbik şekilleri hakkında Maliye Ve-| Triesteye gelmiş olan Yugoslav Baş- | derilecektir. Macaristana dönmüştür. Mezuniyeti. | kâleti slâkadarlara uzun bir tamim ne burada devam edecektir. göndermiştir. vekili Zvetkoviç, otomobille memle- ketine dönmüştür, Bilindiği veçhile Almanyada es. sen 10 bin Bulgar amelesi vardır.