20 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

————— R Yanlış Kararlar Yeni Yapılan Sicil Talimatnamesi Tadil Edilmelidir! , Aksi Helde İşler Sarpa Saracaktır, Klüpler G. Direktörün Şahsi Teşebbüsünü Bekliyorlar Klüplerimiz yeni sicil talimatnamesinin doğurduğu müşkü- Jât içinde kıvranıp duruyorlar. Bir çok gencin spor yapmasına sebepsiz bir şekilde mâni olan bu talimatname, biribirine zıt “iki fikrin çarpışmasından husule gelmiş ve neticede yine zarar gören de, memleket sporu, memleket gençliği olmuştur. Gürültüye getirilerek hazırlanan talimatname o kadar muğ- TAN Slovakyaya 50 Bin Alman Askeri Geldi (Başı 1 incide) nin işitildiği söylenmektedir, Zabitler Polonyaya iltica etmek isliyen Çeklerle Slovak'arin hudut- tan geçmesine müsasde etmişlerdir. Almanyadan buraya 60 - 70 vagon tel örgü gelmiştir. Slovakya hükü. metine de Polonya hududuna giden yolların inşasını bir an evvel tamam- laması için emredilmiştir. Diğer taraftan Almanya ile Slovak Ya arasına imzalanan yeni avlaşma- nın bu ülkede İşgal ve tahkim edile. cek yerlere ait olduğu bildiriliyor. Nitekim, bir Alman askeri heyeti Bratislavada bulunmaktadır. Heyet, daimi Alman askeri heyetinin vazife ve salâhiyetlerini tesbit edecektir, Diğer cihetten “Alman Bahriye Gazetesi,, Alman ve Slovsk askerleri arasinda selâm teatis'ni (anzim eden bir kararnamenin mesini neşret- #ektedir, Polonvavı ihata icin Varşova, 19 (A.A) — Alman vak muahedesi hakkında tefsir İnkişaf Edirne, 19 (Hususi) Surette| gönderdiğimiz o arkadaşımız -| dan) — Büyük Trakya maney- raları tam bir muvaffakıyetle inikişaf etmektedir. Bugün öğ- leden sonra bir kaç saat sürer istirahati omüteakıp harekâte tekrar başlandı. Diğer taraftan gerek Edirne- de, gerek Kırklarlinde büyük şeçit resmi için muazzam hazır i klar yavılmaktadır. Edirnede inşa edilmekte olan bü- İyük tribün iki güne kadar tamam- 10, | lanacaktır. Manevralarda bulunmak e | özere gelecek olan Hüsnü Ezzeydi 208-939 Trakya Manevraları Büyük Muvaffakıyetle Ediyor Milli Şef, Kırklarelinde Köylüler ve Göçmenlerle Temas Buyurdular İhsan Aksoy Kırklarelinin O umum/ manzarası etrafında Şefe izahat ves di İnönü biraz sonra bu tepenin etek lerine doğru yürümek arzusünda bu lunarak o tarafa doğru ilerlediler. Ca mikebir mahallesi adı verilen bu semtte müteaddit göçmen evleri bu: lunuyor, Göçmen evinde Milli Şef rastgele bir eve girdiler ve ikisi erkek, ikisi kadın dürt nü- fustan ibaret ev halkı tarafından kar plandılar. Bu göçmen evi Bulgaris. tandan gelen muhacir Rusçuklu Ah- met Zenginli ile Yunus Gülerindir. İnönü evveli bu muhacir evinin arkasındaki bahçede köylülerle ko. lâk yapılmıştır ki, evvelce de kaydettiğ çıkmak imkânsız bir haldedir. Halbuki, > daha evvel gazetelerde bildirdiği gibi, ayında istediği klübe girmek hal pi e Bugün Nerelere 1 ğimiz gibi, işin içinden ilk düşünce, generalin her idmancıya Ağustos kkını vermektir, Talimatname ise, tamamile aksine clarak, klüp değiştirme irakânlarını vermek şöyle dursun, bölge değiştir. meyi bile ortadan kaldırmaktadır. Sidebilirsiniz ? | Ne maksatla hazırlandığı anlaşıla- İİ mayan bu talimatnamenin maddeleri. bulunan Polonya hükümet mehfille rinde şöyle denilmektedir: a t Bulgar pehlivan Bankof Bugünkü Güreşler Tekirdağlı beraber bu ittifak, Polar “Alman - Slovak askeri ittifakı g-| keri heyetimiz bugün İstanbula ha. İsasen çoktanberi fiilen mevcut bir | reket etti. Misir hayetile öcnebi sta | vaziyeti tevsik etmektedir. Bununla | şemilterleri ve 1 ihata! pazartesi günü etmek gayesile Slovakyada bulunan | mele Alman kıtalarımın ve malzömesivin | yerl riyasetindeki Misir askeri heye nuştuktan sonra evin bir odasına gir. buraya getirmek üzere bir as- diler ve sedirin üzerindeki köşe min- derinde oturduktan sonra ev sahip- lerinden muhacir Ahmede sordular: — Bursya geleli ne kadar oldu? — Dört ay oluyor.( — Yalnız mı oturuyorsun? — Hayır bâcanağım Yunusta be. diğer davetlilerin rin) buraya gel beklenmektedir. Misafirlerin i simdiden hazırlanmıstır. Yenikapı Sahillerinde: İstanbul Kürek birinciliği sa- | atl0da Taksim Stadında; i Profesyonel güreş müsaba. | kaları saat 16 da, İİ) Veliefendi Sahasmda: pi : | zi At yarışlarınm — beşinci haf. | tası saat 15 ta. Heybellada Plâjında: | | İ Halkevi yüzme yarışları saat | 14 te, | | i “Dün Akşamki © Boks Maçları © Çoktanberi ihmal edilmiş bir va. Tiyette olsn boks sporunu canlan. “ dırmak gâyesiyle tertip edilen boks haçları dün akşam Tepebaşında ol büyük bir kalablık önünde yapılmıştır. Müsabakalarda alınan “neticeler şunlardır: » 58 Kilo — Beşiktaş klübünden Hüseyin ile Hâmi, ikişer ravnttan dört ravnt üzerine karşılaştılar. Hâ- || mahkümdurlar, ne nüfuz edecek idarecisi bulunmu yan klüpler heran için atlamıya Genel Direktörü işe başladığı gündenberi, hüsnü niyetinden isti- fade ederek çıkmaz yollara sürükli- yenlerden, bu talimatnameyi hazırlı- yarak memleket sporunun zarar gör. mesine sebep olanlardan sorüyoruz: 1 — Bir idmancıya hüviyet cüz- deni verildikten sonra İste ihdasına Bulgarla Tutuşuyor Bugün Taksimde yapılacak güreş lerin ehemmiyetlisi Fransada Arif is- mile müsabakalar yapan Bulgar peh- lvanı Bankofun Tekirdağlı ile yapa. cağı karşılaşmadır. Bu güreş Tekirdağlınm tehl'keli| İ neden lüzum görülmüştür? Verilen bir hak lüzumsuz bir şeyle iskat e- dilebilir mi? 2— Cemiyetler kanununa tevfi- kan 18 yaşını ikmal eden gençler, spor klüplerine kaydedileceğine gö- re, bölgeler, bugüne kadar nüfus cüz- danındaki ny kaydını da nazarı iti. bara alarak tescil yapmışlardır. Ey- lü) ayında bu hakkı kazanan oyun. cu, ağustos ayı geçti ve listeye ithal edilmedi, diye bir sene spor yapmı- yacak mıdır? 3 — Listelerin bölgelere verildiği tarihten sonra bölgelerce nakil mua- meleleri yapılarak vaziyetleri tesbit edilen idmancı yeni klübünün malı addedilir mi? Ve bu klüpten İstifası halinde bekleme müddeti hangi ta- rihten başlar? bir rakip karşısma çıkmasından e hemmiyet kesbetmiyor, Çünkü Te- kirdağlı Parise gittiği vaki; bu peh- livanı orada yenmişti, Bizce bu yü. reşin dikkati celbeden tarafı şurası- dır. Türk pehlivanı imiş gibi Parikte güreşler yapan bu Bulgar, velev gös- teriş savaşlarında olsun, Avrupanın birinci sinf adamlarına karşı seyir. cileri memnun edecek şekilde karşı. laşmalar yapmıştır. Yani oyunlarının epey değişik olması, serbest güreşi cazip bir şekilde tatbik etmesini bi-, İ sinde şöyle yazmaktadır: maksadile ecnebi bir memleketin iş. geline ihata kelimesinden başka bir isim verilemez.., “Anlaşma imkânı yek,, Nevyork, 19 (A.A.) — Nevyork Times gazetesi bugünkü başmakale- sabah erkenden uyandılar. refaket. lerinde Basvekil, Mil Müdafaâ ve Nafia Vekilleri ve maliyetleri olduğu halde 9.30 da otomobillerle Kırklare- 'i civarında bir tetkik“ gezintisine | cıktılar ve müteakiben manevra sa-| basma gittiler. İnönü Kırklareli el “Hitler Slovakyanın hudutlarını | varındaki köylere yakından alâka 25 sene için garanti ettikten beş ay | #österiyorlardı Bu arada Palus Dü sanra bu memleketi askeri işgal altr- | hiyesine geldikleri zaman tevakkuf na aldı. Bu hal Alman devlet reisi te- | etmek arzusunda bulunarak otomo- rafıidan yapılan vaatlerin tamamile billerinden “indiler. Nahiye' müdürü, kiymetsiz olduğunu ve kendis'le an- köyün mubtarı ve kadın erkek bü. laşmâ imkâni bülünyarr göster İ tan xowmer utanmaz Karre mektedir. Çünkü böyle bir anlaşma. | lar. Köylülerin! Mil Şöte kavuşmak- yan Hitlerin işine gelen müddetten | tan mütevellit sevinelerine phyan bir gün fazla süreceğini kimse temin | voktu. İnönü, Başvekil ve maliyetle. edemez. Danziği Almanyaya vermek- le Hitlerin istediği gün sona erecek olan bir mütareke satın alınmış ola- cağından kimsenin şüphesi voktur. Böyle yapmak ona yeni birSüdet mun takası ihdas etmek ve yeni bir isti yeye ot; urdular ve biraz sonra ken- di lerine ikram edilen kövlü elinden çıkmış bir fincan köy kahvesini icer- ken köylünün Vaziyeti üzerinde muh to'if sualler sordular. | kuvvetlerine fazla oyun katamadıkla- i üçüncü Travntta abandone etti.) Çünkü eski sicil talimatnamelerine Hüseyin galip geldi. göre, genel merkezce kayıtları yapıl. © 56 Kilo — Marko ile Semih kar.| mıyan idmancılar hakkında klüp id- “ şılaştılar. Müsabaka sert ve çetin | dialarının nazarı itibara alımmıyaca- 5 ğa tasrih edilmiştir. lâda bulunmak için bir hareket nok- tası vermek demektir.,, İzmirde Bir Amelenin Beyni Parçalandı len bir adam olması icap eder, Bi- zim pehlivanlarımız malömdur, acı rından Avrupada pek tutulmuyorlar. Şimdiki güreşlerde giireşin seyirci. lerinin telâkkileri eskisinden tama- | katarı, gece Kızılçullu geçidinde ko- mile başkadır. operatif birliğinin kamyonuna çarp- Verdikleri para kadar oyun gör-|'& Amele Trabzonlu Ahmet, beyni mek arzusu Avrupalıları ciddi güreş- parçalanarak öldü. Şoför İsmail a. Trakya Umumi Müfettişi General tekviyesine yardım edecektir. İhsta| Mili Şefin dünkü tetkikleri | raberim. sivesetini takip edenler çarp demok:| | Kırklareli, 19 (Hususi surette gön.| — Nerelisin? rasileri değil. Almanlardır. Polonya- | derdiğimiz arkadaşımızdan) — Ge, | — Rusçukluyum. lara taarrnz etmek üzere değilse | ceyi Kırklareli istasyonundaki hun | — Rusçuktan ne vakit çıktın? bile. sarahâten onları korkutmak | si trenlerinde geçiren Milli Sef hu) — Beş sene var. — Hemen buraya mı yerleştin? — Hayır, bu evi, iki seno evvel yaptılar. Biz de daha yeni yerleştik. Daha önce kirada oturduk, — Ne iş yaparsın? —.Debbağlık, çarıkçılık işlerim. — İşinizi özeli tini? mk? — Çok şükür, hamdölsum. — Kazancın nasıl? — Bin bereket versin. Bu csnada Bâşvekil köylüye #or. gere pey — Orası mı daha iyi, burası mı? — Ribette burası İvi, kuş re yok, çorbacım yok, kendim kazanır kendim yerim. Reisicümhurumuz sormıya devam tile köy odasına girdiler, bir sandal, | etiler: — Zirmat yapıyor musunuz? — Daha ben tarla alamadım. — Kaç nüfussun? İki. — Çocuğun olmadı mı? — Olmadı, olmuyor paşam. Küzim Dirik'in verdiği mufassal i- zahattan sonra Milli Şef muhtara sordular: Cümhurreisimiz Yunusa teveccül ederek sordular: — Senin çocuğun yok mu? — Üç tane vardı 'ama, hepsini kaybettik. Birini küçük iken göm- — Ne eker. na biçersiniz, mahsul İzmir, 19 (TAN) — Yüce yolcu | VâZiYe*i nasıldır? | lar pek istifade ediyorlar. — İyidir. Paşam. — Mektebiniz var mı? — Vardır, yeni yaptırdık. Çocuk. © Neticede Semih galip ilân edildi. » 56 Kilo — Ankaralı Hakkı ile Be. * şiktaşlı Mustafa dövüştüler. 6 ravnt dr eden müsabaka nihayetinde Hakkı gelip ilân edildi. 79 Kilo — Beşiktaşlı Feyvi ile ralatasaraylı Tevfik & karşılaştılar, ok çetin geçen bu müsabakada €yzi Tevfiğe abandone etti. Köni - Ekrem (Gecenin en mühim müsabakası i ile Ekrem arasındaydı. Kâni 5 kilo, Ekrem 68 kilo olerak ilin lildiler, Sx ravnt, boksörlerin birbirini “denemesiyle geçti. Diğer ravntler birinciye nazaran daha hareketliydi. e bazan Kâni, bazan Ekrem oyuna » vaziyete geçiyorlardı. © Fakat neticede Ekrem, uzun bo- yuna ve kilo avantajına rağmen, faikiyet temin edemiyordu. Kâni! bakayı tamamen hâkimiyeti! aldı. Ve neticede Kâni mü-! abakadan galip olarak ayrıldı. ———. - Beden Terbiyesi Umum Müdürü İzmirde © İzmir, 19 (A.A.) — Beden Terhi- Genel Direktörü General Cemil er, dün akşam şehrimize gelmiş. İki hafta kadar şelirimizde ka- olan Genel Direktör fuar mü- betile yapılacak musabakaları dükten sonra Ankaraya dönecek. 3 eski klüplerine âvdeti kabul ediliyor. Bu iki zıt vaziyet önünde ne şe- kilde hareket edilecektir? 4 — Bir idmancı sene ortasında klüpsüz olduğu takdirde bir klübe kaydı yapılacağına ve bu talimatna. me de yalnız futbol için cari olduğu- na göre, diğer sporlarm resmi müsa- bakalarma, bölge birineiliklerine iş tiraki caiz midir? 8 — Bölge ve klüp değiştirenler için bekleme müddeti bir madde ba. linde gösterilmem'$, yalnız sekizinci maddenin köşesine bir iki kelime ile geçirilmiştir. Bu da işi gürültüye ge tirerek yapıldığına delâlet etmez mi? 6 — Mektepten mözun olacak bir talebe bir klübe intisap edecektir. Bir derston İkmali olan oyuncu bu Imti- hanı eylâl ayında vereceğine göre, ağustos ayı geçti, listeye girmedi, di- ye bir sene spor yapmıyacak mıdır? 7 — Klüplerinden istifa edenlerin Biz idmancı klübünden istifadan son- ra eski klübüne avdet için diğer bir bölgeye kaydını yaptırır, avdetle es. ki klübüne girerse bu muvâzaa kar- şısında ne suretle hareket edilecek- tir? Bu noktada maalesef talimatna- meyi hazırlıyanlar atlamıştır, Görülüyor ki, taltmatnameyi ne tarafından tutsak sakattır ve msale. sef şahsa iş icat etmek için kendiie- rinin vücutlarına ihtiyaç hissedilsin diye düşünenlerin eseridir. Zararın neresinden dönülse kâr olduğuna göre bu işin halini de sa- yın generalin aklı seliminden bekle. mek sırası gelmiştir. £ İDARECİ lerden dahi vazgeçirecek hale getir. miştir. Ciddi güreşlerin durgun ve isert bir iki oyunlu safhasını Seyret- mektense, danışıklı güreşlerin envaı çeşit numarâlarını görmeği tercih e- den Avrupa seyircileri pehlivanların de huylarını değiştirmişlerdir. . Bu| izehatımdan Avrupalıların ciddi gü- reşleri hiç istemedikleri manası çı. karılmamalıdır. Dünyanın her ye. rinde elddi güreş makbuldür. Fakat ciddiden ciddiye fark vardır. Çok hareketsiz, döğüşen koçlar gibi baş- başa verip saniyelerce oyun yapma- dan ciddi güreşler sevilmiyorlar. A- ma hem elddi hem de oyunlu güreşe. bilenler danışıklı ve oyunlu pehlivan- lara elbette tercih ediliyor. Tekirdağlı Pariste yendiği Bulga- rı, bugünkü güreşinde fazla oyun İstbik ederek yenmiye çalışırsa böy- le tehlikesiz hasımlar karşısında cid. di güreşlerde iyi oyunlar tatbik et- miye elini alıştırmış olur. Böylece bir gün yine Avrupaya giderse o yunlu güreşen ciddi pehlicanlar si- rasına girerek kazancını fazlalaştır. mak imkânını bulur. Ekzemanın İlâcıdır. Yara ve çıbanlarda kullanılır, Mer Mi Şef Aşım durağı (hayvan 15. lah evini) gezerek izahat aldıktan sonra köyde bir radyo bulunmasını! ehemmiyetle karşıladılar, Muhtar dedi ki; — Radyoyu da yeni aldık. köylü- nün hoşuna gidiyor ve alâka ile din- Jiyor. Okuma odası hakkında da kendi. lerine verilen malümatı dinliyen İ- nönünün Poloz nahiyesindeki tet. kikleri bir saat kadar sürdü ve ci. varda tetkik gezilerine devam ederek Bır, oğlu muavini balif yaralandı- lar, Cenevre 28.00 saat 15,30 da hususi trenlerine avdet aralama beri | (etiler. Brüksel 215079 Şehirde gezinti Pers vi Milli Şef üç salik bir istirahatten ba 430, | İsonra 1845 te tekrar trenierinden ei ing | | çikarak Başvekil, Vekiller ve maiyet. Varsova 237715 | İleri ile beraber otomobillerle Kırk- Budapeşte 24.425 | İlerelinde bir gezinti yaptılar. Bele. Dz 0908 | (diye parkı ve halkevine giden yolları Söyrad Mena | | takiben şehir dışma çıkıp askeri has- ma Viki tahaneye kadar bir cevelândan son- Moskova 2380125 | Ta geri döndüler. Kırklareli sokakları bilhassa bele. diye parkı ve parti binasına giden yol kalabalıktan geçilmez bir hale gelmiş bütün Kırklarelililer sokakla- Ta dökülmüşlerdi. Bayraklarla süslenmiş olan Parti binası önüne bir bando konmuştu. İ- önü otomobillerinden inmiyerek tek rar belediye parkı ve Parti binası önünden coşkun tezahürat arasında geçerek tren İstasyonu civarındaki bir. tepede otomobilden indiler. Umumi manzarayı temaşaya baş- ladılar. Bu esnada Kırklareli valisi ESHAM VF TAHVİLÂT Sıvas-Errurnum 1 2005 #ozanede kutusu 50 Kuruştur. da ali dük, biri Tunada boğuldu, üçüncü- sünü de kocaya verdik, sonra öldü. Milli Şefin muhacir evindeki bu hasbihali on beş dakika kadar de. vam etti. Müteakiben istasyona dö- nerek trenlerinde istirahate çekildi- ler. ngiltere - Japonya Münasebatı Fenalaşıyor Tokyo, 19 (A.A.) — İngilterenin almış olduğu son hattı hareket Japon salâhiyettar omahfillerince, Tokyo müzakerelerinin inkıtan uğramasını intaç edecek mahiyettedir. Japon mümessiline son İngiliz muh tırasının tevdii Üzerine vaziyette kendisini gösteren vahamet dolayı- sile, Başvekil Hiranuma, hafta teti- lini sayfiyede geçirmeklen vazgeç- miştir, * Tokyo, 19 (A.A) — Siyasi maha- fil, İngilterenin bugüne kadar tutu- lan esas dairesinde Tiensin meselesi- ni görüşmekten imtinamı ve müzas kerelere başka devletleri ve hattâ dokuzlar müahedesini imzalıyanları da iştirak ettirmek istemesini hay- etle karşılamıştır. İngilterenin bu hattı hareket* Tok yo anlasmasının ihlâli suretinde te- lâkki edilmekte ve matbuat bundan icap eden neticeleri cıkarmasınm hü- kümetten istemektedir. Öyle zannediliyor ki, Tokyo kon- feransı akim kaldıktan sonra Tiensin meseleleri askeri makamat tarafın. dan hallolunacaktır. İN yea ledi