29 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

29 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

İ Mahkemelerde Esnaftan Haraç Alanlar Müdafaalarını Yaptılar Şahitlerin (o Vaktiyle Haklarında o Takibat Yapılmasından Muğber Olduklarını Söylüyorlar Galatadaki esnafı haftalığa bağla. dıkları için Galata polis merkezi ko- miser ve polislerinden Talât, Niya- zi, Hüseyin, Kâni, Zeki ve Kahraman tevkif edilmişler ve asliye birinci za mahkemesine verilmişlerdi. Si fırıncı esnafından on üç kişi de bu hâdişede yalan şahsdette bulunduk. ları için gayri movkuf ölarak ayni mahkemeye verilmişlerdi. Geçen cel- sede müddelumumi İddiasını söyle- miş ve memur suçlulara irtikâp ve diğerlerine de yalari şahadet suçu İ- le ceza verilmesini istemişti. Suç. luların hepsi müdafaalarını da yap- tıkları için dün karar verilecekti. Ri- yaset makamı zabıt kâtibine uzun ve müdellel kararını dikte ettirdi Bu karara göre suçlulardan mem: lar rüşvet almaktan ve esnaf ta rüş. vet vermekten suçlu görünüyorlar ve binaenaleyh suçun vasfı değişiyordu. Bu kararla son safhaya gelen mu - hakemeye yeniden başlandı ve 19 suç lu yeniden ve ayrı ayrı sorguya çe şahadet ettiler. Geri kalanlardan bir kısmı cürmü limden geçtikleri için aleyhimde şa badette bulundular. Asıl aleyhi bulunan iki kişidir. Bunlar hakkı bir hâdiseden dalayı ben takibat gin aleyhimde şahadette bulundu. Niyazi de isnatları şöyle — Ben bu merkezde ancak 45 gün | kaldım. Kimseden ne pâra aldım, ne de para istedim. Komisyon halinde vazife gördüm. Vazifemi yapmış ol- maktan münfall olanlar bana iftira ediyorlar.,, Polis Kâni de şunları söyledi: — Ben ceza mukayyldiyim. Benim sleyhimde yalnız tezgâhtar Salih bu- lunmuştur. O da kendisini bir mese- leden dolayı karakola getirmiş ol- mamdan müteesir olmuş ve bu isma- dı yapmıştır. Diğer suçlular kendile- hut hâdiselerile e. | kildiler. İlk sorgusu yapılan komisör | zine isnat edilen şeyleri tamamen Talât kendisini şöyle müdafaa etti: | reddettiler. Muhakeme müddelumu. — Şimdiye kadar 48 şahit dinlen. |minin iddiasını söylemesi için sekiz di. Bunlardan otuzu benim lehimde eylüle talik edildi. " Bir Mevkuf Jandarmaya Rüşvet Vermiş İstanbul tevkifhanesi jandatmala-| rından Lâz Yokup geçenlerde İstan- bul tevkifhanesinde bulunan Simpat isminde bir mahkümu Üsküdarda as- keri mahkemeye götürmüş, muhake. meden sonra Simpet kendisine: — Beni Köprüden otomobille Be, yöoğlundaki evime götür, biraz isti- rahat ettikten sonra yine seninle tevkiihaneye dönelim; sana bir kat elbise yaptırayım, demiş. Yakup ta bu teklifi kabul etmiş ve Simpatı evine götürmüş, sonra da tevkifhaneye getirmiş. Bunu o vakit hiç kimse haber almamış. Nihayet bir gün Simpat tevkifhanede arka- daşlarına anlatırken idarenin kulağı. na gitmiş ve İş Müddelumumiliğe âksetmiştir. Yakup rüşvet almaktan, Simpat ta rüşvet vermekten suçlu olarak asliye birinci ceza mahkeme. sine verilmişlerdir. Dün bunların duruşmalarına baş- landı, Her iki suçlu ber şeyi inkâr ediyorlardı. Tevkifhane gardiyanları şahit olarak dinlendiler. Bunlar Sizm- patın sözlerine şahadet ettiler. Gel. miyen şahitler vardı. Muhakeme on. | ların çağırılması için talik edildi. Emmi Yeni Adliye Tayinleri Temyiz ceza dairesi azasından İb- rahim Ethem Ertem temyiz mahke. mesi reisliğine, Mercan maliye tahsil memuru Servet Torgay ve hukuk me zunlarından Ali Rıza Sındırgı sorgu hâkimliğine, İstanbul sekizinci ilk okul baş öğretmeni Rüştü Fırat Çine müddeiumumi muavinliğine tayin c« dilmişlerdir. Dün kendilerine tebfi- gat yapılmıştır. ! Londra | saya Parla Milâno Cenevre | Araeterdam İ Berlin 2: Brüksel 2250 | Atina 109 Sotza 1455 | Prog 413 | Madrtd nm İ Varsova 28 | Budapeşte 215 Bükreş 08178 Belgrad 2.1 Yokohama 30.275 Stokholm 2003 Moskova 227828 ESRAM VE TAHVİLAT 1588 İkramiyeti Sivas » Erzurum Bulgar Pehlivanı Hakkında Takibat Ypılıyor Avrupada Mehmet Arif namı mus- tearile dolaşan Bulgar pehlivanı To- dor Bankaf vaktinde beyanname ver memek suçile yakalanmış ve müddei. umumiliğe verilmiştir. Sultanahmr sulh birinci ceza hâkimi duruşması. Bı yaptı. Pehlivan kendişini müdafaa öderken: — Alelâcele turnaya çıkmak mec- buriyetinde kaldığım için, kanunun bu isteğini yerine getiremedim. Be- ni affediniz, diyordu. Mahkeme suçlunun bu iddiasının tevsiki için Emniyet müdürlüğünden bazı susl sormya karar verdi ve davayı talik etti. 2 Eski Tebligat Müdürü Tekrar Tevkif Edildi Dördüncü sorgu hâkimi epeyden. beri, adliye tebligat dairesinde ya- pılan sufistimali tahkik ediyördu. Noterlerden ve hesap mütehassısla- rından müteşekkil bir ehli vukuf ra- porünu vermiş ve sorgu hâkimi de TAN saasasamaseeee. .. —— na Bu yıl Tür yazılan gençler Inönü İnhisarlar Umum Müdürlüğü İlânları İşin Nevi Muhammen B. Şo 7,5 teminatı o Eksiltmenin Lira Kr. Lira Kr. o şekli Saati Diyarbakır başmüdür- 4245 79 2507 68 Kapalız. 15 lük binası inşaatı . Malatya başmüdürlük 32764 16 407 31 Mazi 16 binası inşaatı, ; 1 — Şartname, Keşifneme ve plânları mucibince idaremizin Diyar. bakır ve Malatyada yaptıracağı Başmüdürlük binaları “inşaatı kapalı zari usulile eksiltmeye konmuştur. amam demenin —. - >. veneer pr saatleri hizalarında yazılıdır. MI — Eksiltme 75939 Perşembe günü ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. Kabataşla Levazım IV — Diyarbakır Başmüdürlük binası inşaatına ait şartname 171 kuruşa ve Malatya Başmüdürlük binası inşaatına ait şartname 184 kuruş mukabilinde her gün levazım şubesi veznesinden ve İzmir, Anka. ra, Diyarbakır, Malatya Başmüdürlüklerinden almabilir. V — Münakasaya girecekler mühürlü teklif mektuplarını kanmi vesaikle S 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektu. bunu ve şartnamesinin (F) fıkrasında yazılı vesaiki ihtva edecek ka. palı zarfların ihale saatlerinden birer saat evveline kadar mezkür ko. misyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. (8470) Yüksek Deniz Ticaret Mektebi tebligat müdürü Mustafayı ve üç mübaşiri suçlu bulduğu için dosya. larını ağır cezâ mahkemesine ver. mişti, Tebligat müdürü Mustafa ev- velce tevkif edilmiş ise de sonra ser- best bırakılmıştı. Ağır ceza mehke. mesi dün kendisi hakkında tekrar tevkif kararı vermiş ve tevkif etmiş. tir, Mlübaşirlerin duruşmalarına gay- ri mevkuf olarak devam edilecektir. iin ağ Zafer Bayramı Müsamereleri Kadıköy Halkevi: Zafer Bayramı münssebetile 30 Ağus 939 Çarşamba ak- san verilecek müsamerede evimiz güste- Git şibesi tarafından Süreyya sinemasın- da (Hisesişayin) temsil edilerektir. Dave- İ tiyelerin idare memurluğundan alınması, | * İ Sişli Malkevinden: Zafer Bayramı mü- nssobetils 30 Ağustos çarşamba günl ak- anti ve merasim rakile dansh eğlenceler tertip 6- Halkevindö tevzi ann Minacaktır. Devetiyel Zafer Bayrami 899 Çarşamba gü İ lardaki salonunda kutlenaraktır. Yer di İkından ötürü - hazırlanan davetiyelerin n alınmasını sayın yurtdaşlarta Milli mücadele esnasında Geyvede şehit düşen 1336 da İs. tanbul küçük zabit mektebinden mezun Trabzonlu İsmail Hak. Kinin. Yarisleri aranmaktadır Bilenlerin Oo insaniyet namına Bozkır Maarif Memuru Sıraç İĞ Aydın Taşbaşa bildirmeleri ri iğ ca olunur. i Müdürlüğünden: Lise mezunlarına: Mektebimiz yüksek sınıfı için İiseyi tamamlamış talebe kaydı 20/ 8/9309 tarihine kadar devam edecektir. 1 — Yüksek tahsil müddeti “3,, senedir. Mektep yatılı ve parasız- dır. Gayesi, Ticaret gemilerimize kaptan ve makinist ve deniz mesle- ki için fen adamı yetiştirmektir. Mektebe kabul olunan tslebenin giyimi, yiyimi vesair hususatı mektep tarafından temin edilir, 2 — Yazılmak için pazardan maada günlerde mektebe müracaat edilmelidir 3 — İsteklilerin Mektep müdürlüğüne karşı yazacakları istidaları. na aşağıdaki vesikaları rapteylemeleri lâzımdır: A — Hüviyet cüzdanı B — Aşı kâğıdı C — Mektep şahadetnamesi veya musaddak suretleri, D — Polisçe musaddak eyihal kâğıdı, E — Velilerinin sarih adres ve Imzaları, F — 6 adet fotoğraf 6 X 9 ebadında. 4 — Fazla malümal için Ortaköyde mektep müdürlüğüne mürğ- esat edilmelidir İstanbuldan geyri mahsllerden yapılacak müracaat lara matbu mektep duhul bilgisinden gönderilir, (6629) İstanbul Defterdarlığından: / Muhammen Satış kıymeti Lira Eminönü Ahıçelebi mahallesinin Eski Çobançeşme yeni Çobansuyu sokağında kâin eski 8-10 yeni 12 sa. yılı üstünde üç oda, bir helâ bir ocaklığı müştemil al tında bir mağazası olan gayrimenkulün ikide bir hissesi 2500 Beyoğlunda Feriköy ikinei kısım Cümhuriyet oOma. | hallesinin Fransiz mezarlığı Davutoğlu Ergenekon ve ! Tayyareci Fehmi sokaklarında yeni 34 - 56 - 58.60. 62-62.64.61/1.64/2.64/3.64 -6v054.-58.60. 62.64.68-2.2/1 sayılı sekiz dükkânı (o müştemil İ apartmanın 360 da 20 hissesi 1523 hizaların- Yukarıda mevki ve numaraları yazılı gayrimenkuller i dota TÜRKKUŞU GENÇLERİNİN ÇALIŞMALARI aa yraş'e pal | 20-u-e3p ———— ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m, O 183 Kem 120 Kw T.A RK İsim. 151935 Kon 20 Kw. TAP 3iiOm. S6 Kes 20 Kw. Salı, 29. 8. 1939 1220 Program, 1235 Türk müzigi: O- küyün: Müzeyyen Senar, Çalarlar Cevdet Kozan, Kemal Niyazi Seyhun, Vecihe Dar yal. 1 — Hlcsz peşrevi, 2 — Udi Mehmet Hicazkâr şarkı (Seni candan severim). 3 — Maci Arif Bey: Wöcazkâr şarki (Riya- sız çeşmi shuyu severdim), 4 — Lemi: Hietzkâr şirki (Son aşkim canlandıran), $ — Halik türküsü (Bir bahçsran), 6 — Kemal Niyizi Seyhun (Hicazkâr saz ve- maisi). 13.00 Memleket saf ayarı, ağens ve meteoroloji haberleri, 13.15 - 14.Ö0 M0- aile (Karışık program - PL). 19.00 Program, 1005 Müzlik (PL), 1830 “Türk müziği (Fasıl heyeti), 20.15 Komuş- ma, 2030 Memleket sent ayarı, İRnS ve metaorolojt haberleri, 2050 Türk müziği (Klâsik program - Ankara Radyosu küme ses ve saz heyeti), 2130 Kdhuşma, 2145 Neşeli plâklar - R. 2150 Müzik (Opera aryaları), 2230 Müzik (Dans müziği - PL) 2300 Son afans haberleri, ziraat, esham ve) tahvilât, kambiyo - nukut borsası (i- at), 23.20 Müzik (Cazband - PL), 2355 - 24.00 Yarınki program, TEŞEKKÜR Kampındaki çalışmalarını büyük bir mavaffakıyetle bitirmişlerdir. Resmimiz gençlerin kampta muhtelif antrenmanlarını gösleriyor. Vefatile bütün Tatari ailesini ke- derde bırakan sevgili babamız, ağa. beyimiz ve amca oğlumuz Hacı Os. man Tatarinin gerek cenaze merasi. minde bulunmak ve gerekse mektup ve telgrafla ve bizzat ziyaret sure. tile beyanı taziyetle acımıza iştirak eden zevata ayrı ayrı teşekkür etme. ğe büyük teessürümüz mani olduğun Türkiye Turing ve Otomobil Klübü a e e e Belleten — Su'namla miözkde kilin tere | #TİDİZİ SEYMI güsetenie vazifAsile'Me” ından çıkarılan faydalı mecmuanın 25 | z0deriz. 149 uncu sayısı intişar etmiştir. YENİ NEŞRİYAT : SIHHİYE MECMUASI — Sih leti tarafından naşrolunan bu #ch 97 nci sayısı çıkmıştır. * Bütün Tatari ailesi Ankara Yüksek Ziraat Enstitüs Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat veteriner fakülte- sine kız ve erkek, orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatısız talebe alinacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşeğıda- ki şartlara uymâk gereklidir: 1 — Türk tabliyetinde bulunmek, İse mezunu olmak ve olgunluk im- İ tihanımı vermiş bulunmak, (Türk ine muadilliği Maarif Vekâle- lince tanınmış ecnebi İlselerin oşahadötnameleri kabul olunur) veya Üniversite veya yüksek bir mektep mezunu bulunmak şarttır. Ti — Üniversite ve yüksek mekteplerden naklen geleceklerin tahsil- lerine göre hangi sınıflara kabul edilecekleri hakkında rektörlük karar verir. Il — Enstitüye girecek yatılı talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 den yukarı olamaz. Nebari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. IV — Parasız yatılı talebeden beden kabiliyeti ve sağlamlıkları kak. kında tam teşekküllü bir hastane raporu lâzımdır. Rapor nümünesi Enstilüden veya Ziraat orman, veteriner müdürlüklerinden tedarik ©- lunur. Bu nümüneden başka alınacak raporlar kabul edilmez. V — Enstitüye yazılan parasız yatılı talebe iki ay içinde yeniden sağ- hık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek mesleklerinin istediği beden kabiliyetini göstsremiyealerin enstitüden ilişiği kesilir. VI — Zirsat fikültesine girecek talebe bir devlet çiftliğinde staj gör- miye mecburdur. Bu sta? nihayetinde talebe fmtihana tâbi tutulur. Stajdan sonra talebenin enstitüde nazari derslere devam edebilmesi için bu imtihanda muvaffak cimesı şarttır. Staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer parasız olatak çiftlikte gösterilir. Stajyer talebenin yemesi ve içmesi de enstitüce temin edildiği takdirde kendi- lerine bu 30 lira verilmez. VI — Parası? çatılı talebeden staj veya okuma devresi içinde her ne suretle olursa olsun kend'liğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıkırılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödeyecekleri hakkında, verilecek nümüneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. Enstitüye girmek isteyenler, yukarıda yazılı sağlık raporundan başka lise ve olgunluk diplomasını veya tasdikli örneklerinin ve nüfus tezkerelerini, polis veys belediyeden alacakları hüsnühal kâğıdını âşı raporunu orta ve liselerde görmüş oldukları askeri dersler hakkındaki ehliyetnamelerini iliştirerek el yazılarile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve 6 tane forografla #srlikte doğruca Ankarada Yüksek Ziraat Ens. titösü Rektörlüğüne müracaat ederler. Talipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olmak istediklerini bildirmelidir. IX — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve yukardaki maddede yazılı evrak ilişiğinde olmıyan dilekçeler muteber değildir. X — Parasız vatılı talebe alınmakta birinci ve sekizinci maddede ya- zılı vesikalarla vaktinde başvuranlar arasinda pek iyi veya iyi dereceli ve Ten kolundan olanlar tercih olunur. XI — Veteriner fakültesi tahsil müddeti bu seneden itibaren veni kâ- bul edilecek talebeye şamil olmak üzere beş senedir. XII — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermelidir. XII — Baş vurma zamanı 15 Ağustos 939 tarihinden Eylülün 30 un- cu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki müracaatlar kabul edil mez, “3705... “6167. daki muhammen satış bedelleri üzerinden açık arttırma suretiyle mü kiyetleri Sâtılacaktır. İhale 11/9/939 tarihine müsadif pazarlesi gü. İ nü saat 14 dedir. Satış bedeli peşin olup ve nakden veyahut mübadil ikinci tertip tasfiye vesikesile mahsup edilecektir, Taliplerin X 75 pey akcelerini vakti muayyeninden evvel yatırıp mezkür gün ve saatte Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satiş komisyonu. na müracaatları, (6619)