August 29, 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

August 29, 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

TEFRİKA No. 19 İstikbal Hazırlığı Mustafa Kemal Paşanın Tevkifi Görüşülürken, Kendisini Karşılamak İçin Tertibat Alınıyordu Al Galip Beyin telgrafla kapa- nan gözlerinin 1 bir değiş likle açıldığını, renginin nasıl sa- rardığını, dudaklarının nasıl t rediğini tarif edemem. Teklife ce, fakat telâşla telgrafı kaparak, gözden geçiren Halit Beyin de va- ziyeti oOnunkinin ayni olup ger- çekten gülün Ben, uzun bir zamandanberi canımı sıkan bu F ki ayek politikacısından hınç çi- karmak için kaşlarım çattım: — Beyefendi, dedim, bir şey söylemiyorsunuz. Üç, saat sonra, Mustafa Kemal Paşa Sıvas. ta bulunacak. Burada niçin otu- rüyorsunuz, düşündüklerinizi yap. sanıza' Ali Galip Bey, mahçup ve muz- tarip, telgrafa bir daha çöz attı, sonra silkinir gibi oldu, hayretle ve dikkatle satırları musyoneye girişti saatine baktı: iyor değil, geliyor değ dedi, gelmi; vası hemen he. men girmiş. Çünkü telgrafın keşi. de santi üzerinden altı saat geç- dört Hildim. Telgrafı alafak tetkik et- tim, Elâziz valisinin keştinde isa- erdiğini anladım ve ee. 4 gibi, beşini kaldın Harpulta Jaş saydık, dediğimi mutlak yapar. dım. Lâkin burada mesuliyet si- ze alttiri, Ciddi söylemiştim, Mustafa Ke. mal Paşayı istikbale çıkacaktım Lâkin onun Sivasa geleceğini — Erzurumda bir kongre açılaca- ğını bildiğimiz halde — etmediğimizden, bizi ğamız yoktu. Telgraftaki saat kay. dına göre, şuna buna haber yol. lamiya da vakit müsait değildi, Bu sebeple, yalnız tahmin yahut hâdiseler var olduğunu hisset. tiren bir tavırla sadece sordu; — istikbale çıkacak misiniz? — "Tabii. Yalnız vilâyet erkânı” | nı, eşrafını Paşanın gelişinden ha- berdar edebilmek ve onları da is- tikbale çıkarmak için, bi kazanmak lâzım. Sizden çok rica gelme z, bizler gelinceye kadar da çiftlikte istirahat etme- lerini temin ediniz. Şöyle derlice topluca istikbale çıkmazsak ayıp olur, brahim ölyle, hü; siyle yaptı Tali Beye Harput vali. et ve itilâf şube rel mız münakaşaları da — yürekte elemleri paylaşmış oL mak için — anlatmaktan geri ka- lamadım. Muhterem Miralay mü- tefekkir, fakat mütebessim bir ta- | vırla sözlerimi dinledi, “Eğlence. li bir muhavere!,, Deyip bahsi kes- ti ve veda edip ayrıldı. Ben de, Mustafa Kemal Paşa. bın Sivasa girmek üzere bulundu. ğunu, münasip zevatı toplıyarak, istikbale çıkmasını Rasim Reye bildirdim. Bir yandan Tokat mu. tâsarrıfı ve Yenihan kaymakamı ile (omakine baş Paşahın © merk kit ayrıldığım öğrenmek üzere, telgraf müdürünü harekete soğr miştim. Aldığım cevaplardan ziz yolcunun henüz Yenihanla Sı. Vas arasında bulunup N liğine varmadığını anladım, neşe. yap oldum ve hesspl tam zamanında yani müşarüniley- hin istirahat noktası olarak kabul ettiğimiz Nümüune çiftliğine yak. laştığına hükmöttiğim anda oto - möbilime bindim, yola çıktım. İçimde — garip bir seziş ola. bilir, fakat — hem helecan, hem heyecan vardı. Helecan dediğim yürek çarpıntısı bütün Anadolu- yu kendi adı etrafında toplamak istidadını, kabiliyetini ve kudreti. ni hissettiren Mustafa Kemal P: Şeyi şanına lâyık surette kar yamamak endişesi C dü. Heyecan dediğim halet ise, bana bir başka âlem gibi görünen o mühim zat ile yüzleşmek üzere bulunuşumdan ileri geliyordu. Nümune çiftliği, Sıvasa pek ya. kındır. Otomobille oraya on, on beş dâkikada gidilebilir. Fakat bu kısa mesafe o gün bana pek uzün geldi, Her dakika, bir saat uzun. luğu hissettiriyordu ve bu vehmi iştiyak devresinin sonuna, hasreti çekilen mahbup ve maşukun hu- rüruna varılmış gibi, ruhit ve pak iath bir sarst Fakat çift billere binmeğe bildir bir ette buldum. Halbuki geri- dekilere hazırlsşmak, araba, at bulup istikbale çıkmak fırsatı ve. rebilmek için Paşanın — en saat — çiftlikte kalması lâzımdı. © hemen otomobilden indim, insan kılığına temessül et- miş (deha) dan başka bir şey ol. miyan Paşayı candan gelen sevgi ve saygı İle selâmladım: — Hoş geldiniz ama, dedim şehre gitmekte acele buyuru sunüz. İlk kahvemizi burada İt mek tenezzülünde bulunmaz mi Vümüne çift düvranıp, | sınız? İğbirarını hissettirmek istiyen deha, ne de: sert konuşurmuş? Benim, en halis bir hürmetle a: zettiğim bun mal Paşa, idrâki sesle cevap verdi: — Hayır, hayır. Kahveye lü- zum yok. Hemen hareket edece. giz. (Devamı var) duygu, enikonu bir üzüntü mem. bar oluyordu. Nihayet çiftlik göründü, bende de bir çotuk sevinci yüz gösterdi. Bu satırlar, ölümümden ve belki Mustafa Kemal Paşanın da ebe- diyete intikalinden sonra, neşro. unacağı için sözlerimin riyakâr- hığa hamlolunmıyacığını umarak yazıyorum: - Uzun ve samimi bir şaşkınlatan bir çamın Tütün Tiryakilerine Müjde Reklâm Değil, Tecrübe İle Sabit Hakikat... Kalbi ve ciğerleri tahrip eden Tütünün zehirlerinden kurtulmak istiyenler, Dr. Perl'in SIHMİ AĞIZLIĞI ile arzu ettikleri miktarda sigara içebilirler. Çünkü bu ağizlıkteki süzgeçte bulunan kimyevi madde NİKOTİN, PİRİDİN ve diğer ZEHİRLERİN 95 89 unu tütü ni bi üzer. Flatı her yerde on süzgeçle birlikte 150 kuruştur. nün lezzeti Devlet Denizyolları. İşletmesi Umum Müdürlüğü İlânları Umum müdürlüğümüz münhalâtıns doktor alınacağından talip olanlârm aşağıda yazılı vesaikle Zât İşleri müdürlüğümüze müraca- atları lüzumu ân olunur. 1 — Nüfus hüviyet cüzdan, 2 — Ahvali sıhkiyesi iyi bulunmak. 3 — Mütekaltler için (sin tehdidini aşmamış bulurimak). 4 — Müteknitlerin senedi resmileri, bonservisleri. “G744,, Yüksek Ziraat Enstitüsü Veteriner Fakültesi Askeri Kısmının Kayıt ve Kabul Şartları 1— A askeri veteriner okuluna bu yıl sivil tam devreli Jise. lerden iyi ve pek iyi derecede mezun olan ve olğunluk imtihanlarını vermiş olmak şartile tslebe kabul edilecektir. İsteklileri aşağıdaki vasıf ve şartları haiz olması lâzımdir. A—'T e Cümhuriyeti tebaasında ve Türk ırkından olmak. B — Yaşı 10 - 21 olmak. C — Bedrn tesekkülleri ve sıhhati orduda ve her iklimde faal hiz. mete müsait olmak "dil rekâketi olanlar alınamaz, D — Tavır ve hareketi ahlâkı kusu?suz ve seciyesi sağlam olmak. E — Ailesinin hiş bir fena hal ve şöhreti olmamak “zabıta vesikasi ibraz etmek,, 2 — İsteklilerin mürücaat İstidalarına şu vesikalarının bağlanması Tâzımdır. A, Nüfus cüzdanı veya musaddak sureti. gö i hakkında tam teşekküllü askeri hastahane raporu ve aşı ağir C — Lise mezuniyet ve olgunluk şahadetnamesi veya tasdikli sureti, D — Okula alındığı takdirde askeri kanunun, nizam ve talimatları kabul ettiği hakkında velisinin ve kendisinin noterlikten tasdikli taah. düt senedi, E — Sar'alı uyurken gezen sidikli, bayılma ve çirpinmaya müptelâ olmadığı hakkında velilerin noterlikten tasdikli taahhütnamesi “Bu gibi hastalıklardan biri fle okula girmezden evvel malüj oldukları sonradan anlaşılanlar okuldan çıkarılır. Ve bu müddete alt hükümet masrafları velilerine ödettirilir. 3 — İstekliler bulundukları mahallerdeki askerlik şubelerine istida ile müracaat edecekler ve şubelerince ikinci maddede bildirilen evrakı ikmal ettikten sonra Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü veteriner fa. kültesi askeri talebe âmirliğine gönderilecektir. 4 — Müraçaat müddeti eylülün 20 sine kadardır. Ondan sonra mü- Tacaat kabul edilmez. — 5 — Kabul duhul imtihanına bağlı değildir. Şahadetname derecele. rine ve müracaat sırasina göredir. İstekli sdedi tamam olunca kayıt işleri kapanır. Ve kabül edilenler müracaat ettikleri askerlik şubeleri ile teb. Uigat yapılır. (294) (6454) , aza, Mustafa Ke- | TAN BULMACA Dünkü bulmacamızın halledilihiş şekli $ 9 10 BUGÜNKÜ BULMACA 23 45 6 718 9710 4 — Simendiler - Akı 6 — Uyumaktan emir - Bir zamir - De miryoku, 7 — Ressamın yaptığı - Müleallik, men- sup. 8 — Bir sesli harf - Asgar 9 — Bir isim - Erkek. 10 — Denizde bulunur - Bir harf - Vali- de YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Tüleğe takilir - 4 — Bir istasyon - Bu değil, o deği Ters pkunuran kışın bulunan, - Dayanmnktan emir - Meyil. 8 — Zer'eden - Bir zamir » Su. 7 — Biz harf - Pes değil - Bir renk - Bir 8 — Alâmet - Bir nehir, 9 — Tav; umur - Katlederek, 10 — Bir nota » Gökte bulunur - Bir Gazetecilerin Dikkat Nazarına Besin Birliği İstanbul Mintakası İdare Heyeti Relsliğinden: Basın Birliği kanununun İkinci maddesi mucibince, Basın Birliği İs nbul mıntakasına mürac: nmuş olan bir aylık m #ustos 939 perşembe günü bitmektedir. Bu müddet içinde müracaat etme. miş olanlar hakkında kanunun cezai hükümleri tatbik edilecektir. det 3la. akşamı sım mensuplarının ve bilhassa gazete ve mecmua sahiplerinin bir an ev- vel müruçastte bulunmalarını rica e- deriz. SACLARA saç boyaları saçların tabii renk- lerini iâde eder. Ter ve yıkan- makla çıkmaz, daima sabit ke- hır. Kumral ve siyah renkli sıh- hi saç boyalarıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL Dr. HORHORUNİ Hastalarını ukşama kadar Sirke- ci Viyana Oteli yanındaki muayene- hanesinde tedavi eder, Telefon: 24131 kayıtları mecburi olan ba-| ga, AĞARAN İ | 29-8-939 NEOKALMINA GRİP NEZLE NEVRALJİ BAŞ, DİŞ KIRIKLIK Soğuk Algınlıkları ve Ağrıları NEOKALMINA TESKİN EDER Sıhhat Vekâletinin 15 - 4 - 936 tarih ve 4.45 numaralı ruhsatını haizdir m. Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş 1 — Iğdır ovası ana kanal temdidi inşaatı ve sınai imalâtı keşif bedeli 480.000 liradır. 2 — Eksiltme 29-9-939 tatihince rastlayari cuma günü saat 15 de Nafia Vekâleti su işleri reisliği su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, leri genel şart # bayındırlık iş. smesi, fenni şartname ve projeleri “24, Jira mukabilinde den alabilirler. — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 22930 Uralık muvakkat teminst vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün ev- vel ellerinde bultman Yesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafia Vekâle- tine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu raz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bu- ıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin tekli? mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar su işleri reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri Jâzımdır. Postada olan gesikmeler kabul edilmez. (4110) (6717) Su işleyi reis Yüksek Tevettür Şebekesi Yaptırılacak İskilip Belediyesinden : İskilip elektrik tesisatının makine kısmı alçak ve yüksek tevettür şebekesinin 45115 lira 54 kuruş bedel keşifli kısım 11 Ağustos 939 tari- hinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye kon- muştur. Elektrik tesisatına ait proje ve eksiltme fenni mukavele şartnamele- ri hulâsası keşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Belediyesinden ihale günü olan 25 Eylül 939 Pazartesi gününe kader alınır, İstekli o- Janllara posta ile,adresine.gönderilir. Mezkür işin muvakkat teminat ak- gesi olan 3383 lira 66 kuruştur. Taliplerin ihaleye iştirak edebilmele: yememe armri em result v “0 yle tr EREEİY EE YENİR VE YU İŞ zer veya birkaç iş muvaffakiyetle başardığına dair bonservisleri ve 339 alak Mü eb Oğlan alınmiş vesika ibraz eylemesi. Teklif mektuplarının kanunun tari dairesinde noksansız ve ka- palı olarak 25 Eylül 939 Pazartesi günü saat 13 e kadar Belediye En- cümenine posta ile veya elden verilmesi. İhale 25 Eylül 939 Pazartesi günü İskilip Belediye binasmda ve Be- lediye encümeninde saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin usulü dairesinde ve 2490 sayılı kanunun tarlfatına göre ihaleye iştirakleri ilân olunur. “6184, Elektrik Tesisatı İskilip Belediyesinden ; İskilip kasabasının Nafia Vekâletince tasdikli hidro elektrik tesiss- tının bent, direk, su kulesi, cebri boru, kanal, santral ve transformatör arının “37760, lira “80, kuruş bedeli keşifli kısmı 11 ağustos 939 inden itibaren 45 gün #nüddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye çi- karılmıştır. Tesisata sid proje ve eksiltme, fenni mukavele, şartnameler hulâsa- sile İceşif cetvelleri beş lira mukabilinde İskilip Beleliyesinden ihale günü olan 25 Eylül 939 pazartesi gününe kadar alınır. İstekli olanlara posta ile adresine gönderilir. ir işin muvakkat teminat akçesi olan “yüzde yedi buçuk,, kuz “Taliplerin ihaleye iştirak edebilmesi için Yüksek Nafla Vekâletinden tasdikli ehliyet vesikası ve bu İşe benzer bir veya birkaç iş başardığına sid bonservis ile ve 939 yılına &öd Ticaret Odasından alınmış vesika ib- raz eylemesi. Teklif mektublarını kanun! tarifleri datresinde noksansız ve kapslı olarak 25 eylül 939 pazartesi günü saat on üçe kadar İskilip Belediye Encümenine posta ile veya elden verilmesi, İhale 25 eylâ) 939 pazartesi günt İskilip Belediye binasında ve Bele- diye Encümeninde saat 14 te yapılacaktır. Taliplerin usulü dairesinde 2490 sayılı kanunun tarifatına göre ihaleye iştirak etmeleri ilân olunur, “6183, —— İli nm Vefa Lisesi Direktörlüğünden : n 1 — Vefa Lisesinin tamiri açı keksiltmeye konulmuştur. 2 — Nik keşif muhammen bedeli tutarı 1326 lira 34 kuruştur; 3 — Eksiltme 11.9.939 pazartesi günü saat 15 te liseler muhasebe. ciliğinde yapilacaktir. 4 — Taliplerin yüzde 7,5 teminat akçesini eksiltmeden evvel liseler muhasebeciliğine yatırmaları şarttır. 5 — Keşif ve şartnameyi görmek istiyenler Vefa Hsesi direktörlüğü- ne müracaat edebilirler. 6 — Nönat noter ve diğer masraflar müteahhide ajttir i İstanbul (Belediyesi İlânları Yalova kaymakamlık konağında yapılacak tamirat 2490 numaralı ka- nunun 43 üncü maddesine göre temdiden açık eksiltmeye konulmuştur. İhale 11-9-939 Pazartesi günü saat 14'de daimi encimende yapılacaktır. Keşif bedeli 53 Vira 42 kuruş ve ilk teminatı 43 bira 76 kuruştur, Şart- name zabit ve muamelât müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliplerin buma benzer en az 500 liralık iş yaptıklarına deir Nafia müdürlüğünden alacakları vesika ve ilk teminat makbuz veya mektupları ile hale günü müayyen saatte Daimi Encümende bulunmaları. 16792)