5 Ağustos 1934 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 3

5 Ağustos 1934 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 3

5 AGUSTOB göTTEN AAA LERDANEAEN ASA WSESLER İ İdmanyurdu müsameresi.. Bir sinema veya tiyatro müdürü olsaydım, binanın her kapısına levhalar astırır ve bu levhalara, afişlerin, ga- zete ve el — ilânlarının boş taraflarına, büyük harflerle, şunları yazdırırdım: «Emzikteki çocukları- nızı getirmeyiniz!..» Hem, ayıptır canım... kü- çük çocuğun varsa, ne diye, toplantılara geliyorsun?.. Böyle, her kesi taciz et- mek eyi bir hareket midir?.. Geçen akşam, İdman Yur- du müsameresinde, piyesin en canlı yeri cereyan eder- ken, birdenbire arkamızdan: «— Üveece, üvecel,.» diye iki emzikli kadının iki çocuğu da, - sanki sözleşmişler gibi- aynı zamanda ağlamıya ba- şladırlar. Anneleri bir ağızda: a— Saşsa . Soşsa-. Sases.» gibi, seyirciyi sinirlendirecek ve geldiğine pişman edecek asayip kelimelerle sustur- ma çarelerini — arıyorlardı Bunları, anneler, babalar düşünmelidirler. Halkı rahat- Sız etmek hem âdabı muaş- erste mugayır, hem de ay- atır. ee Müsamere nasıl oldu, diye soranlara, daima şu cümleyi tekrarladım: «— Samimi söylüyorum, İdmanyurdunun müsamoresi, Balıkesirde şimdiye kadar verilen müsamereler içinde — Muallim mektebi - temsil şubesi hariç tabii— en müke. mmelidir bence.. Bilhassa «Çoban» piyesi, çok canlı olarak temsil edil- di. Piyesin, kısaca — hülüsa- Bi | Tarib, — bize, bir sahife açıyor: Bu sah- nede, Türklerin — çepçevre düşmanlarla sarılı olduğunu anlıyorus... Ordu mağlup olmak üze- redir... Fakat, herkes, kurtulacağına tır... b Düşman tarafından bir elçi geliyor; Türk Beyine şu teklifte bulunuyor: — İki taraftan da akmata olan kan seli, artık dinmelidir... Bunun çaresi, her iki or- dudan, birer kahraman seçe- lim; bu — kahramanlardan hangisi galip — celirse, onur mensup olduğu ordu da galip sayılacaktır... Bu teklif — memnuniyetle kabul olunuyor.. Tabit, netirede, Türkler- den seçilen « çobanv — galip gelmiş ve memleket kurta- rılmıştır, Çoban, — Beyin kızı evleniyor... kendinden | | Türkün inanmış- ile Bir heycan — ifadesi olan alkışlar, « Çobanmı, temsil edenlere, muvaffakiyetlerini haykırdılar... Talebe rolündeki küçüğü, Pek iyi dinliyemediğim için onun, ne derace muvaffak olduğunu söyliyemiyeceğim. R, Gökalp, tarih — rolünü çok benimsemiş olduğu iç- in, Nebiye ve Sırrıdan sonra en fazla, kendisi muvaffak | oldu. | Balıkesire tabi ve Kirme köyleri arasındaki arnavut çiftliği — satılıktır. İstekliler Balıkesir belediye muhasebe muavini — yörük oğlu Mustafa beye müracaat | etsinler. Tayi, Bandırma — gümrüğünden aldığım — 122603, 122604, 122608 numaralı ve 6 5-934 tarihli mahsup makbuzları kaybolmuştur. Yenisini ala- cağımdan hükmü yoktur. Bandırmada trikotaj ve çorap — fabrikası sahibi Halil Çoban rolündeki Sermet, çoşmak icap eden yerlerde sesinin tonunu bozmadı; bi- lâkis hiç lüzumsuz kısımla- rda, sesine biraz kuvvet ve- rir gibi oldu.. Eğer kelimeleri tok — ve kura bir ahenkle — telâffaz | etmeseydi, ve biraz donuk | olmasaydi, daha fazla muv- alffak” olabilirdi. Bilhassa Nebiyenin sahn- | edeki sorbestliğine, sesini idare edişine, diyecek yoktu. Her — hareketi tabil idi... Öyle zanmediyorum ki, bu genç kız, çalışırsa, iyi bir sanatkâr olabilecektir.. 5 Ağustos Pazar gününden itibaren AŞK HAZRETLERİ Hakikaten bu filimde aşkın büyüklüğünü ve hâkimiyetini göreceksiniz. Aynı zamanda çok zengin ve eğlencelidir. Memnun kalaca- gınızdan şüphe etmeyiniz. Ayırca dünya havadisleri. Sayla: 3 Pehlivan güreşleri. Dursunbey Tayare Şubesinden: Dursunbey kazasında ilk defa olarak açılacak &| olan panayırın sonuncu 14 ağustos 934 Salı günü ğ Tayare Cemiyeti menfaatına icra edilecek olan pehlivan güreşine iştirak edecek pehlivanlara aşağıdaki ikramiyeler verilecektir: Lira Başpehlivana 25 Başaltına 15 Üçüncüye 10 Dördüncü ve beşincilere birer koç ZL SADA AA BAD AA DA ZN PT Kepsüt Panayırı. Balıkesire 27 kilometre mesafede muntazam bir şose ile merbut hava, su ve güzel bahçeleri - le meşhur olan Kepsüt nahiye merkezinde ağu- stosun 18 nici enmartesi günü açılacak ve beş gün devam edecektir. Panayırda her cins damızlık ve kasaplık hay yanal bulunacaktır. Panayırın kurulduğu mahal vasi çayırlıkta tatlı su membaları olup gelecek Dolan hayvanat sahipleri hayvanlarının iaşesin- de müşkülât cekmiyeceklerdir. Panayırda her nevi eşya ve emtia alış verişi yapılacaklır. Hariçten gelecek tülecar ve esnaf Daimi Vilâyet encümeninden: Azami miktarı Kilo 17000 kuru çayır otu 25000 yulaf Vilâyet damızlık ayğırlarının bir senelik iaşesi için balâdaki miktarda ve şartnameleri mucib- ince mübayaa edilecek kuru çayır otu ve yulaf 16 -agustos - 934 tarihine müsadif perşembe günü saat onbeşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle aleni münaksaya vazedilmiştir. | Talip olanların ticaret odası vesikasile yüzde | yedibuçuk nispetinde teminatı muvakkate ma- kbuz veya mektubile yevmi mezkürda — ve Sırrı, Türk Beyi — rolünü İmallerinin hüsnü muhafaza ve kendilerinin esbabı | Yâkli muayyeninde ve şeraiti öğrenmek istiye- eşsiz bir surette tomsil etti... «Çoban» temsili esnasında defterime, Sırrı ve diğerleri hakkında şunları kaydetmiş- im: &....Sırrı Türk Beyi rolü için biçilmiş kaftan... Üç ihtiyarın içinde,, Muzaffer çok iyi.., Burhan ekseriyetle, harake tleri ve sözleri ile bizi güldü rüyor. Üçüncü jihtiyar gayri tabit... Leman burnundan konuşmasa, daha fozla alâka uyandırabilecek....» Evet, ufak tefek kusurl- arar ağmen, «Çoban» muvalf. akiyetle temsil edilmiştir... Gençleri tebrik ederiz.. e ik Komedi, hiç bir şeye be- nzemedi... Kudret, çok çalıştı isede, yalnız amca rolü ile muvaffakıyet temin edilemezdiki... Kudretin taklitlerini yaz- madan geçemiyeceğim... Seyircileri, çok nefis tak- litleri ile gülmekten kırdı, geçirdi... şiddetli alkış tufanı ile üç defa sahneye çağırı- ld: Kendisinden, — Balıkesirin meşhur simalarının ve seh- irimizin, ince görüş objenli- | finden süzülen gülünç taraf- larımı ve taklitlerini bekle. TİZ. .. ae |dmanyurduna, önümüzdeki senelerde — muvaffakiyetler dilerken, bize, böyle, iyi bir gece bahşettikleri için idare heyetine ve bilhassa, müsa. mere için bütün mevcudiyeti ile çalışmış olan Fevzi Baye ve R. Gökalp'e samiymi tebriklerimizi sunarız . Mehmet Tuğrul NOT: Cuma günkü — yazımızın başlığı:« İlham — perisi gel- miyor'..b olacaktı. — yanlış- lıkla ahis va fikire olarak çıkmıştır. M. T. | ilmiştir. Taliplerin ziraat müdürlüğüne müracaatları. 147 | — istirahatlerinin temini maksadile ayrı ayrı maha- İler ihzar ve her türlü ihtiyaçları da temin ed- ilmiştir. *4-151 Askeri Satın Alma Komisyonundan: Edremit kıtaatı hayvanatı için üç yüz bin ki- lokuru ot ile dört yüz otuz iki bin kilo arpanır kepalı zarfla ihalesi 28- 8- 9:4 salı günü saae | onda icra edilecektir. Taliplerin mezkür gün vt saatte Edremit Askeri satın alma komisyonuna müracaatları. 4 — 158 Daimi Vilâyet Encümeninden: Balıkesir memleket hastahanesi ihtiy acatı için mevkii münakasaya vazolunan 581 lira 40 ku - ruşluk yerli malı ve 999 lira T0 kuruşluk ecn- ebi malı edviye, edevatı tbbiye ve pansuman malzemesi listo ve şarinamesi mucibince 23- ağu - stos - 934 tarihine müsadif perşembe günü saat önbeşte ihale edilmek üzere yirmi güng müddetle aleni münakasaya konmuştur. Talip olanların ticaret odası vesikası ve yü- zde vedi buçuk nispetinde leminatı muvakkate makbuz veya — mektuplarile — birlikte yevmi mezkürda — Balıkesirde encümeni vilâyete ve fazla malümat almak liste ve geraitini görmek istiyenlerin İstanbulda vilâyet mekamına müra- eaatleri ilân olunur. 4 —152 —— Ziraat Müdürlüğünden: Kepsüt ziraat mektebinde on bin kilo kuru ot 24 -7 934 arihinden itibaren yirmi güön müddetle müzayedeye vazed- nlerin daha evel encümeni vilâyete gelmeleri ilân olunur. 4 — 144 Daimi Vilâyet Encümeninden: Balıkesir merkez kazası dahilinde Ova köyü- nde ilk defa küşadı mukarrer panayır bir eylü- lde açılmak ve dört gün devam etmek ve rüs- ıî umu şartnamesi mucibince 16 - ağustos - 934 tarihine müsadif perşembe günü saat onbeşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle aleni müzayedeye vazedilmiştir. — Rüsumu bedeli muhammeni 100 İiradır. Talip olanların yüzde yedibuçuk nispetinde teminatı muvakkatelerini vezneye teslim ile yev- mi mezkürda fazla malümat almak ve şeraiti öğrenmek istiyenlerin daha evel vilâyete müracaatları ilân olunur. encümeni 4 — 145 —— A Daimi Vilâyet Encümeninden: Balıksir - Bandırma yolunun 92 - 98 x580 kilometreleri arasındaki kısmın keşifnamesi mucibinece tamiralı esasiyesi 16- ağuslos -934 tarihine müsadif perşembe günü -saat onbeşte kapalı zar( usulile ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle münakasaya vazedilmiştir. ; Tamiratı mebhusenin bedeli keşfi 9974 lir: 46 kuruşlur. Talip olanların muhasebei ususiye kanununa tevfikan muktazi başmühedislikçe musaddak İiyakati fenniye ve ehliyet vesikasını ve yüzde yedi buçuk nispetinde teminatı muv- akkate makbuz veya mektubunu usulü daires- inde ve vakti muayyeninde Balıkesirde encüm- eni vilâyete — tevdi etmeleri ve şeraiti öğrenm- ek istiyenlerin daha evel vilâyet nafıa daire- sine ve encümeni vilâyele müracaat etmeleri ilân olunur. düğdüam yi di Bdi