24 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 10

24 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 10

Fevkalâde hisseda- ran heyeti umumiye- si zabıtnamesi: Adapazarı Türk Tcaret Bankası anonim şirketi hissedar- ranının 25 1. Teşrin 1934 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te adapazarında Banka Merkezinde fevkal'ade olar- ak kanununun ve esas mukavelenamenin tarifatı dairesin- de bir ay evvel 23 Eylül 1934 tarihli milliyet ve 23 Eylü1934 tarihli son posta ve 24 Eylül 1934 tarihli akşam ve 24 Eylül 1934 tarihli cumhuriyyet ve 24 Eylül 1934 tarikli vakit ve25 Eylül 1934 tarihli zaman ve25 Eylül 1934 tarihli haber ğaze- telerile ve hususi teklifname ve davetnamelerle içtimaa da- vet edildiği ve ruzname ve esas mukavelename tadilâtına ait teklifnamelerin aynen neşir ve ilân olunduğu bir hisse sahip lerinin dahi içtimaa çağırıldığı İktisat Vekâleti celilesinin 183 numaralı ve24 10 1934 tarihli mektubu mucibinde Vekâl- eti müşarünileyhayi temsilen murakip komiser cevat nizami bey ile idare meclisi reisi osman nuri beytarafından gazete nüshalarının ve davetiye cetvellerinin ve posta makbuzları- nın tetkikile anlaşılmış ve içtimada 194,648 hissenin temsil etdiği 973,240 lıralık sermayeyi temsil eden 249 zatın hııır_ bulunduğu ve hisse miktarının fevkalâde içtimaa ve tezyidi sermaye kararı için meşrut olan üç rubu miktarı geçtiği ha- zirun defterlerinin ve imzalarının teklifile taayyün etmiş olmakla en çok hisse sahibi İş Bankası Adapazarı şubesi müdürü Sabri ve İzmit tüccarından Hacı Şefik beyler ârâ cem'ine ve Umumi müdür muavini ve İstanbul şubesi Hu- kuk Müşaviri Atıf beyler kitabete intihap edildiği ve ced- vweller ârâ camileri tarafından dahi görüldükten sonra key- fiyet heyeti umumiyeye arz ve hissedarlar cedvellerinin bir sureti salona talik olunarak komiser Beyin muvafakatile Bay Osman Nüri tarafından saat on dördü ellide celse küşad ve müzakerata başlanıldı. Kaymakam Bay Agâh tarafından Kocaeli valisi Bay Faik'in telgrafı okundu, teşekkürle karşılandı. Bunu mü- teakip fevkalade içtimaa aid ruzname, teklif varakası, meclisi idare raporu, murakabe heyeti raporu okundu. Ba- dehu müzakereye başlanılarak: 1 — şirketin vaziyeti ve sermayenin artırılması hak - kında idare meclisinin ve murakabe heyetinin raporları ekundu. İttifakla tasvib edildi. 2 — Yeni idare meclisi âzalarının memuriyetlerinin tasdiki reye konarak istifa eden meclisi idare azasından Bay İsmail Hakkı'nın yerine Cümhuriyet Merkez Banka- sı idare meclisi azasından Bay Nüsret Namık, Bay doktor Caferin yerineç Cümhuriyet Merkez Bankası idare meclisi azasından Bay Mahmud Nedim, Kavalalı B. Kâmilin yeri- ne İş Bankası üumumi muhasebe müdürü Bay Muvaffak, Bay Ahmed Asım'ın yerine Cümhuriyet Merkez Banka- sı idare meclisi azasından Bay Hakkı Saffet, eczacı Bay Reşad'ın yerine Sumer Bank umumi müdür muavini Bay Osman Nuri, Kökçü zade Bay Şevket'in yerine Ziraat Ban kası müdürlerinden Bay Mümtaz Bahri, Hendekli Bay Mehmed Asım'ın yerine Müteahhid zade Bay Ahmed A- sım'ın memuriyetleri ittifakla kabul edildi. 3 — Şirket sermayesinin 1,000,000 lira artırılarak 2,200,000 liraya çıkarılması ve yine yeni hisse senetlerinin iştirasını taahhüd ve bedellerini tediye edecek hâmilleri- ne temin olunacak hak ve imtiyazı ile ruznamenin 4 üncü fıkrasında yazılı olan sermayenin tezyidi neticesinde esas mukavelenamenin 3, 5, 6, 7, 11, 12, 24, 30, 35, 36, 37, 47 inci maddelerinin aşağıda yazıldığı şekilde tadili teklif olu- narak, A — Esas mukavelenamenin 3 üncü maddesinin 1 inci :ğkâ”lî ( Şirketin idare merkezi Ankara şehridir.) şek - inde: B — 5 inci maddesi riyasete verilen 25. 10. 934 tarihli takrir üzerine cereyan eden müzakere neticesinde, (Sirketin sermayesi beheri beş türk lirası kıymtinde 440,000 hisse senedinden mürekkeb 2,200,000 türk lirasın- dan ibarettir. Hisse senetleri A ve B olarak iki tertiptir. A tertibi, 1,200,000 liralık birinci kısım sermayeyi teşkil eden “e 1 nisan 932 tarihine kadar ihraç edilen 240,000 hisse sene- dinden — mütesekkildir. Bunlardan — 1,100,000 liraya tekahül eden 220,000 hisse senedi nama muharrer ve 100000 Tira kıymetinde 20,000 hisse senedi de hâ- miline me'ısustur. B. tertibi 25 1. teşrin 934 tarihinde 1,000.000 liralık sermaye tezyidini temsil eden 200,000 im- tiyazlı ve hâmiline mahsus hisse senedinden teşekkül eder. Bu hisseler aşağıdaki noktalarda A tertibinden fark- lt ve mümtazdır. 1 — 25 1. teşrin 1934 tarihli tadil kararmın tescil ve ilanı tarihine kadar yapılan muamelelerden dolayı ;ırlfeî sermayesinin tenkisi lazım geldiği takdirde bu tenkise yalnız A tertibi hisse senetlerinden yapılacaktır. Şirke - . tin Ticaret kanununun 442 inci maddesinde yazılı sebeb - lerden birisile tasfiyesi halinde aynı hüküm tatbik edile- cektir. Üçüncü şahısların hakları mahfuzdur. 2 — Temettü taksiminde B tertibi hisse senetleri mu- addel 35 inci madde mucibince ruçhan hakkını haizdir. 3 — Hissedarlar umumi heyetinin içtimamda B tertibi hisse senetleri sahipleri muaddel 24 üncü maddede yazı- lr hak ve imtiyazlara maliktirler, Umumi heyetin işbu sermayeyi bir misli tezyide salahiyeti olacaktır. Tezyidi sermayeye karar verildiği zaman hükümete malümat ve- rilecektir. Sermayenin bir mislinden fazla tezyidi evele- mirde hükümetin muvafakatinin istihsaline mütevakkıltır. Şirketin ihraç edeceği hisse senetlerinin nümuneleri tas- dik edilmek üzere İktısat Vekâletine verilecektir. A terti- “ bi hisse senedatt birlik ve beş ve on ve yirmi adedi bir rada olarak ve B. tertibi hisse senedatr meclisi idarenin li tesbit edeceği mikdar ve şekilde bastırılacaktır.,, suretinde. C — 6 ıncı maddenin 3 üncü fıkrası: *“Nama muharrer hisse senedatı sahipleri Türkiye Cüm huriyeti tabiiyetini haiz olacaktır.,, tarzında D — 7 inci maddenin ikinci fıkrası: “Şirketin nama muharrer hisse senetlerinin beyü hibe ve veraset suretile âhara devir ve ferağ ve intikali caiz ise de beyü ferağında ve âhara hibesinde — keyfiyetin evvelâ idare meclisince tetkiki ve şirket defterlerine kayıt ve tescili zımnında şirkete beyanname verilmesi Izımdır,, şeklinde, E — 7 inci maddenin 3 üncü fıkrası: “Şirketin nama muharrer hisse sahiplerinin isim ve şöhretini ve sahip oldukları hisse senedatının miktarını göstermek üzere bir defter tutulacak ve senedatın beyü ferağ ve intikali muamelesi meşruhatı lâzimesiyle mmez- kür deftere ve hisse senedine kaydolunup İdare Meclisi rcis ve azasından iki zat tarafından ziri imza ve tasdik ©- lunacaktır.,, tarzında, F — 11 inci madde: *“Şirketin umur ve mesalihi hissedarlar umumi heyeti tarafından mansup ve yediden dokuza kadar azadan mü- rekkep bir idare meclisine ihale olunur. İdare Meclisi aza- lartının müddeti memuriyetleri üçer senedir,, şeklinde C — 12 inci madde: “İdare Meclisine hissedarlar umumi heyeti tarafından intihap olunacak azanın ilk teceddüdünde kur'a ile ve on- dan sonra kıdem itibariyle her sene üçte biri çıkarılarak yerlerine aharı intihap ve tayin kılmacaktır, şu kadar ki çıkan azanın tekrar intihabr caiz olacaktır.,, tarzında, H — 24 üncü madde: “Hissedarlar umumi heyeti asaleten veya vekâleten A serisi hisse senedatından laakal 20 ve B serisi seneda- tından en az 10 hisseye sahip olan hissedarlardan mürek- kep olacaktır. Hissedarlar umumi heyetinde gerek asale- ten ve gerek vekâleten hazır bulunan hissedarlardan A se- risi hissedarlarının her yirmi adedi ve B serisi hissedarla- rının her on adedi için bir reyi olacaktır. Ve şu kadar ki her bir hissedarın ondan ziyade reyi olmıyacaktır. Vekil- lerin hissedarlardan olması meşruttur.,, suretinde, İ — 30 uncu madde: *“Her sene toplanan hissedarlar umumi heyeti şirketin memur ve mesalihine dair idare meclisi ve muamelât ve hesabatına mütedair mürakıpler heyeti tarafından verilen raporların ve bilânço ve kâru zarar hesap hulâsalarının kı- raatini istima ve müzakereden sonra hesabatı ya kabul ve- ya ret eder. Ve verilecek temettü hissesini tayin ve tebed- dülü iktiza eden İdare meclisi azasının yerlerine diğerle- rini nasp ve şirketin her türlü umur ve hususatı hakkında bilmüzakere kati karar ita ve idare meclisinin icap eyler- se iktidarını tevsi eyler. Ancak Sermaye tezyidi kararı 42 inci madde hükümlerine tabidir.,, tarzında, J — 35 inci madde: Şirketin senelik safi temettüünden evvelâ mezkür te- mettüün 6 10 nu nisbetinde adi ihtiyat ve bundan sonra B serisi hisse senetlerine Ç, 6 nisbetinde birinci temettü ayrılır, artan miktara A serisi hisse sgenetlerine de 7> 6 nis- betinde birinci temettü ayrıldıktan sonra bakiye temettü aşağıda yazılı şekilde taksim olunur: 9o 10 İdare Meclisi azalarına 9o 2 Murakıpler heyetine e 5 Müdürlere ve idare memurlarına *» 3 İdare meclisinin tensip edeceği milli ve hayri iş- lere. ©. 10 Bankanın 929 senesinde umumi heyet karariyle müesseselerden iştira eylediği 1100 adet, itibâri kıymeti muayyen olmıyan müessis hisse senetlerinin iştira bedel- lerinin itfasına, ©o 75 İkinci temettü hissesi olarak aynı nisbet daire- sinde A ve B serisi hisse senetlerine Müessis hisselerinin iştira bedellerinin itfasından son- ra tesis hakkı ayrılmıyarak hissedarana ikinci temettü hissesi 9ç 80 nisbetinde dağıtılır. Senelik temettüden his- sedarlar umumi heyetinin karar ve tasdikile fevkalâde ih- tiyat akçesi dahi tefrik olunur.,, şeklinde, K — 36 ıncı madde: “Âdi ihtiyaât akçesi 35 inci madde mucibince senelik temettülerden ayrılan mebaliğin terakümünde teşekkül edecek ve muhtemel zararları ve masarifi fevkalâde ve gayri melhuzaya karşılık tutulacak ve işbu akçenin mik- tadı şirket sermayesinin nısfına baliğ oldukta âdi ihtiyat akçesi ayrılmayacaktır. Şu kadar ki âdi ihtiyat akçesi ser- mayenin nısfına baliğ olduktan sonra ondan sarfiyat icra- siyle miktar, mezkür nisbetten aşağı düşerse tekrar temet- tüattan tevkifat icrasına başlanacaktır.,, seklinde L — 37 inci madde: “Senelik safi temettü hisse başına 96 6 birinci temet- tü hissesi verilmesine kifayet etmediği takdirde noksanı fevkalâde ihtiyat akçesinden ikmal edilecektir.,, tarzında, M — 47 inci madde: “Banka Merkez ve şuabatı ve tesis ettiği ve edeceği şirketler ve müesseseler için muktazi idarehane, ardiye ve imalâthane olarak kullanılacak emlak ve araziyi isticar, iştira ve istibdal edebileceği gibi banka matlübatının isti- fasını temin zımnında İdare Meclisinin takdir ve karariyle teminat veya ipotek suretiyle her nevi emvali irtihan ve indelhacce teferruğ ve ferağ ve ipotek tesis eyleyebilir ve haczi ihtiyati, icrayı muvakkat ve sair bilcümle adli mesail- de kanunen itası lâzimgelen kefaletnameleri ve dairelerin resmi ve gayri resmi müessselerin müzayede ve münakasa- larında teahhüdat için icap eden teminat mektuplarını ü- çüncü şahısların tavassutuna hacet kalmaksızın bizzat ban- ka usulünde tanzim ve ita eder.,, şeklinde tadilleri ittifak- la karar altına alındı. 4 — 12/Mart/1931 ve 1 mart 1934 tarihlerinde verilip tamamen tatbik olunamıyan sermaye tezyidi kararlarının iptali reye konarak müttefikan kabul edildi. 5$ — Heyeti umumiyede hazır bulunan zevat namına içtima zabıtnamesini imza etmek üzere reis ve rey topla- mağa memur zevatla kâtipler ve murakiplere salâhiyet ve- rilmesi teklif olunarak ittifakla kabul edildi. : Ruznamede müzakere edilecek madde kalmadığından P8 7DT 17 bA ELİLA *K İeş ŞAİA NK eli ş H içtimaa saat 16,30 da nihayet verildi ve Şevket Mehmi Ali Bey tarafından vaki teklif üzerine bankaya himaye V müzaheretlerini ibzal buyuran Başvekil Paşa Ha: y le İktrsat Vekili Mahmut Celâl Beyfendiye heyeti u yenin şükranlarının telgrafla arzedilmesi alkışlarla kabif olundu. 25/1. Teşrin/1934 Reis Murakıp Murakıp Aârâ camil — örü carft Osman Nuri Ahmet Behçet Mustafa Osman Sabri — Hacı Şefit Kâtip Kâtip Namık Atıf İşbu zabrtnamenin müzakerenin cereyanına mutabık duğunu tasdik ederim. 25/1, Teşrin/1934 İktısat Vekâletini temsil edef Komiser Adapazarı Türk Ticaret Bankası Anonim şirketi müd riyeti umumiyesine ait olup Odaya muta ve tescili olunan 25-10-934 tarihli üç nüsha olarak hissedaran heyt?” ti umumiyesi zabıtname mukarreratı ber mucibi talen Kö” nunu ticaretin mevaddı mahsusasına tevfikan sicil deft! rine bilkayt olsuretle bir nüshası dairedeki dosya! htfzedilmek üzere zirleri harcı mukabilinde tasdik kılmdı 31/10/934 B.Ş.M.H Reisi ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİMENKUL SATIŞ M. Mahcuz olup paraya çevrilmesi takarrür eden Ankara musabti mahallesinde Mektep çıkmazı sokağında kâin tapunun $7 pafta İ7 ada 10 parsel numarada kayıtlı 247 metreden bir bap ahşap aşağıda yazılı şartlar dairesinde satılmak Üüzere artırmaya M mıştır,  EVSAF VE MÜŞTEMİLATI e Bahçe kapısından girilince bir avlu bir halâ, solda bir mutbah ahşap merdivenle yukarı çıkılınca bir sofa bir odt ğer kapıdan girilince zemin katta bir aralık sağ ve solu birer ve Üst kısmı etrafr henliz imlâ edilmemiş diğer aksamı da muht” tamirdir. Heyeti umumiyesine 2100 lira krymet takdir edilmiştir — SATIŞ ŞARTLARI | 1 — Mezkür hane peşin para ile olmak üzere 26-1-935 | müsadif cumartesi günü 14-16 ya kadar icra dalresi gayrimc! 4 satış memurluğunda yapılacaktır. D 2 — Talipler takdir edilmiş olan yukardaki kıymetin hisst'' | nisbetinde ©Ç 7,5 pey akçesi veya millt bir bankanın teminat mek | tubunu getireceklerdir. / 3 — Satış günü artırma bedeli takdir edilen bedelin 9ç 75 7 | bulduktan ve üç defa nidadan sonra saat 16 da en çok artıran " bine ihale olunacaktır. 4— İşbu tarihteki artırmada teklif edilen bedeli mukadder yi | tin ©4 75 ini bulmadığı takdirde 10-2-935 tarihine mllsadif günü saat 14.16 ya kadar yapılacak ikinci artırmada keza Üç midadan sonra saat 16 da mukadder kıymetin ©6 75 ini bulmak tiyle en çok artıran talibine ihale olunacaktır. $ — Birinci ve ikinci ihatelerde ihale bedeli ihaleyi müteakip YE” tilmediği takdirde üzerine ihale dilenin talep eylemesi ile Ihale taf | hinden itibaren yedi gün içinde vezneye teslim edilmediği takdirif ihale bozulacak ve işbu talipten evel en yüksek teklifte bulunan tf bin teklifi veçhile almağa razı olup olmadığı kendisinden a duktan sonra teklifi veçhile almağa razı olduğu takdirde fark ibü' feshedilen birinci talipten tahsil edilmek üzere ikinci talip ub ihale edilecektir. Teklif veçhile almağa razı olmadığı takdirde #” yeniden 15 gün müddetle artırmaya çıkarılarak keza muhamti” kıymetin ©4 75 ni bulmak şartiyle en çok artıran talip üzerine ( lesi yapılacaktır. Bulmadığı takdirde ise 2280 No. lu kanuna fikan borç beş sene müddetle tecile tabi tutulacaktır. 6 — Her iki artırmada mal talibine ihale edildikte tapu e de 2,5 dellâl ücreti talibe ait olacaktır. 7 — Borçlu ve alacaklılarla Ai » alâkadarların gayri menkul Üt rindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dair olan ddialaf” evrakt müspiteleriyle 20 gün içinde icra dairesine bildirmeleri ©— si takdirde hakları tapu sicilli ile sabit olmadıkça bedelinin pasif |)| tırma muamelesinden hariç tutulacaktır. G 8 — Artırmaya iştirak edenler, daha evel şartnameyi gö okumuş ve gayrimenkulün iymar vaziyetini bilmiş ve bunları ©7 men kabul etmiş ad ve itibar olunacaktır. 9 — İşbu açık artırma şartnamesi 1-1-935 33/173 No, lu dosya ile herkese açıtkır. “ 10 — Tatliplerin mezkür tarihlerde icra dairesi gayrimenkul © » tış memurluğuna müracaat etmeleri lüzumu ilan olunur. tarihinden iti , Ankara Belediye Reisliğinden: — A — Cebeci'de adi kaldırım yaptırılacaktır. Keşif "” deli (3680) liradır. B — Keşif ve şartnamesini görmek için Fen kalem!” gelinecektir. 4 c D — Eksiltme açık yaprlacaktır. E — Muvakkat teminat 276 liradır. Ankara Milli Emlâk j Müdürlüsünden: | 676 lira 3 kuruş bedeli keşifli yeni şehir maliye t37 || şubesi bahçesi duvarının inşast eksiltmesi 25-12-934 günü saat 15 te pazarlıkla yapılacaktır. İsteklilerin F şartnames ve resimlerini görmek üzere 50 lira 73 küf luk dipozito makbuziyle defterdarlıkta müteşekkil 57 komisyonuna müracaatları. — , (3781) n—-&"’; ANKARA OSMANLI # BANKASINDAN: — — *Noel ve senebaşı münasebetile, 25 ilk-kânun * “1.son-kânun 935 tarihlerine tesadüf eden salr gün kamız gişelerinin kapalı bulunacağı ilan olunur.. $ (3_776) M 1204 ) bi Hü Hd v n DURMA Gildlml 4