2 Ekim 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

2 Ekim 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

2 İLKTEŞRİN 1935 ÇARŞAMBA İÇ HABERLE ULUS YILDIZ HARB AKADEMİSİNDE | VAKİTSİZ. FIRTINA VE KAR |İSTANBUL TELEFONLARI : Diploma alan kur - may subaylarımız İstanbul, 1 (Telefonla) — Harb akademisinden 1934-35 devresin- de çıkan subaylara bugün parlak bir törenle diploma verildi. Akademi komutanlığı bayrak- larla süslenmişti. Saat 14 den iti- baren çağırılılar gelmeğe başla- mış ve saat 15 de tören salonu ta- mamen dolmuştu. Hazır bulunan- lar arasında orgeneral Fahreddin ve Ali Said, korgeneral Fahred- din, Halis, Cemil Cahid, İbrahim Lütfi, Mazlum, tuğgeneral Feh- mi, Zihni, Muharrem ve Mazlum göze çarpıyorlardı. Tören erkinlik marşı ile baş ladı ve örgeneral Fahreddin, genç kurmay subayları kutlayan kısa bir söylev verdi. Ondan sonra 5 deniz, 28 hava, 19 yüksek levazım subayma diplomaları verildi. Diplontalar verildikten sonra akademi komutanı, büyük bir dik- katle dinlenen bir söylev vererzlş, 6 yıl önce kurulan harb akademi- sinin çalışmalarile türk kurmayı- nın şimdiye kadar kazandığı başa- rıları anlattı ve genç subaylara değerli öğütler verdi. Söylev bittikten sonra cumu- riyet marşı çalındı ve davetliler hazırlanan büfede izaz edildiler. Giresunda batan motörler Giresun, 1 (A.A.) — Dünkü fırtınada limanda demirli iki yük motörü daha batmıştır. Bunlarla batan motörlerin sayısı beşi bul - muştur. Fırtına devam ediyor. Ş. Karahisarda kar yağdı $. Karahisar, 1 (A.A.) — İti gündenberi devam eden yağmur- dan sonra sabaha karşı dağlara ve kasabaya kar yağmıştır. Tarım Bakanı Bafrada Bafra, 1 (A.A.) — Tarım bha- kanı ve yanındakiler, Samsun il- bayı ve parti başkanı ile birlikte m şehrimize gelmişler ve ilçemizin tarım işleri hakkında in- celemelerde bulunmuşlardır. Tarım Bankası genel direktörü geldi Tarım bankası genel direktö- rü B. Kemal Zaim doğu gezisin- den dün dönmüş ve ödevi başına gelmiştir. Otobüslerimizin ilk günü İlbayımız alınacak tedbirleri anlatıyor Dün uray otobüsierinin işle- meğe başladıklarının birinci günü idi. Ankara caddeleri için göz alı- cı bir yenilik olan bu modern na- kil vasıtalarını yakından görmek için halk durak yerlerine birik- mişti. Tesbit edilen hareket saat- lerinde gecikmeksizin kalkan oto- büsler, ankaraltların uzun zaman- danberi hasretini çektikleri bir in- tizamı temsil ediyorlardı. Şehre bu kadar güzel bir eseri temin etmek için çok çalışan de- ğerli ilbayımız B. Tandoğan'dan ilk günün verdiği sonuçla, yeni a- lmacak tedbirler hakkında izahat istedik. Son servise kadar otobüs hareketlerini yakından takib et- miş olan ilbayımız, gece geç vakit bize bugün için yapılan hazırlık- ları şöyle afılattı: “— Otobüslerimizin ilk işlet- me günü olan bugün (dün), oto- büs işletme idaresi tarafından ya- pılan incelemeler ve deneçler, kı- sa hatlar şeklinde, sayın halkın sürat, kolaylık ve intizamla taşın- masını temin edeceği kanaatini bize vermiştir. Bugün, sayın halka ilân edil- miş hareket başlangıç ve sonla- rında değişiklik olmaksızın, hat Tar şu şekilde tesbit edilmiştir: Bütün hatlatın başlangıçları Taşhandır. Taşhanda Çankaya, Dikmen, Yenişehir hatlarile şube- lerinin durak yerleri Kültür Ba- Ka kanlığı karşısındaki dükkânların önüdür; Keçiören, Etlik, İstasyon hatalrının durakları eski yerlerin- de bızakılmıştır. Yarın (bugün) yapılacak olan tecrübelerden sonra İntiha ilâve- leri yapılması ve seterlerin daha ziyade genişletilmesi — düşünül- mektedir. — Hatların, bugünden başlayarak sabah ve akşam servisleri daha zi- yade sıklaştırılmıştır. Yolcuların arttığı saatlerde ve akşam üzerle ri Taşhandan Yenişehir, Bakan- Tıklar, Samanpazarı, Cebeci gibi sık gidilip gelinen yerlere her beş dakikada bir otobüs kaldırılacak- FIr., Dün, seferlere başlanıldığının ilk günü olduğu halde göze çar- par bir düzensizlik olmamış, an- karalılar kendilerini uzun yıllar taşıyacak olan yeni otobüslerini çok çabuk benimsemişlerdir. Otobüslerin güzelliği, rahat- lığı ve temizliği, herkeste takdir hisleri uyandırmıştır. Halk, yeni otobüsleri bu meziyetlerini - ve ö- zelliklerini görünce yıllardanberi alıştığı kaptıkaçtıları hiç arama- maktadır. Günün ihtiyaçlarına göre alı- nacak yeni tedbirlerle uray oto- büslerinin hiç bir nakil vasıtasını aratmıyacak kadar halkin günlük hayatına gireceğini ummaktavız. Dün ducaklarda yem otobüsleri görmek için bekliyen balk Tramvay sosyetesinden Alınacak para İstanbul, 1 — Sıhhat Bakanlı- ğı İstanbul urayının tramvay s08- yetesinden alacağı 1 milyon yedi yüz bin liranın İstanbulun i tesisatına harcanması teklifinde bulunduğu haberi şehirde büyük bir sevinçle karşılandı. Bazı gaze- teler basyazılarını bu habere tah sis etmişlerdir. İnhisarlar afyon alıyor İstanbul, 1 — İnhisarlar ida- resi 3 ilkteşrin akşamına kadar de- polarına teslim edilen 23,000 san- dık afyonu satın almaya başladı. Kuruçeşme kömür de - polarından kurtuldu İstanbul, | — Kuru çeşme hal- kının açtığı dava üzerine dördün- cü hukuk mahkemesi Kuruçeşme ve civarındaki kömür depolarının kapatılmasına karar verdi. Mah- kemenin kararı, doktorlardan ve fen adamlarından kurulmuş bir ehlivukufun raporuna ve medeni kanunun 461 inci maddesine isti- nad etmektedir. Kararda ayrıca belediyenin kömür depoları için izin vermiş bulunmasının, kararın tatbikine tesir yapamıyacağı da yazılıdır. Karar tatbik edildiği gün bütün boğaz kömür depoların- dan temizlenmiş olacaktır. Mah- kemenin Boğaziçine yeni bir inki- şaf imkânr veren bu çok yerinde hükmü İstanbulda istisnasız bir sevinç uyandırmıştır. Tıb kongresi İstanbul, | — Ankarada 7 ilk- teşrinde toplanacak tıp kongresi- ne İstanbuldan gidecek doktorla- rın bazrları kongreye tıbbi teklif- ler yapacaklar ve kongre için ha- zırladıkları raporları okuyacak- lardır. Ehli hayvanlar sergisi İstanbul, 1 — Ehli hayvanlar sergisi.bugün Edirnekapıda te- mizlik ahırlarında ilbayın bir söy- leviyle açıldı. 19 kısrak, 22 tay, 12 boğa ve 15 ineğin sahiblerine mü- kâfat verildi: Sergide kümes hay- vanlarile koyun, eşek ve katır yoktu. Habeşistana giden italyanlar İstanbul, 1 — İstanbuldan Ha- beşistana gitmek için gönüllü yazıları italyanların grup grup gönderilmeleri için İtalyadan &- mir gelmiştir. Kırk kişilik ilk grup cuma günü gidecektir. Bunlar be- kârdırlar, İkinci kafilede çocuk- suz evliler vardır. Gönüllülerin sa- yısı 400 kadardır. * İstanbul, | — İstanbulda bu- lunan Atina şarbayı bugün mem- leketine döndü, * İstanbul, 1 — İngiliz men- şeli mallara bundan böyle ingiliz sanayi federasyonunun şehadet- name vereceği alâkadarlara bildi- rildi. * İstanbul, | — Limanda, E- konomi Bakanlığının hazırladığı yükleme ve boşaltma tarifesinin tatbikine başlandı. İstanbul, 1 — Bugün toplanan tütüncüler çiftçiden tütün alma kanununda yapılması faydalı olan tadilât hakkındaki dileklerini tes- bit ettiler, * İstanbul, 1 — İstanbul orta tedrisat kadrosu dün kültür di * rektörlüğüne geldi. * İstanbul, 1 — Üniversite bu- gün rektör B. Cemil Bilselin bir söyleviyle açıldı. Profesör B. Akil Muhtar ilk açış dersini verdi SAYHA 3 —— B. Refik Saydam geldi Göçmen işlerini incelemek üzere Trakyaya gitmiş olan Sağlık ve sosyal yardım bakanı B. Refik Saydam dün sabah şehrimize gel mişlerdir. İş Bankası kumbara ikramiyeleri İş Bankasında kumbara ikramiyeleri çekilirken İş bankası kumbara ikramiye- leri dün çekilmiştir. Kazanan nu- maralar şunlardır: 1000 lira Yaşar Ahmet İstan- bul hesap No, (49580); 250 lira Pakize Kadıköy hesap No.(2899) 100 LİRA KAZANANLAR: Muhtar Emin İstanbul hesap No. (18187); Necdet Necmettin İstanbul hesap No. (35755); Nec- det Hüseyin Bursa hesap No. (4965) ; Neriman Bursa hesap No. (4741) ; İhsan Beyoğlu hesap No. (8854); İsmail Hakkı Bursa he- sap No. (2811); Kâmuran Adana hesap No, (638); Süheylâ Ahmet Ankara hesap No. (19130); Alcay Manisa hesap No. (761); Marge- rit İstanbul hesâp No. (48613); $0 LİRA KAZANANLAR: İsmail Fehim Ankara hesap No. (3587); Sezai Altay İstanbul he- sap No. (57615); Selâmi Ayvalık hesap No. (196); Vecihe Rifat Ankara hesap No. (6053); Cemil Diyarbekir hesap Na. (867); E- min Ordu hesap No. (573); Emin Şevki İzmir hesap No. (9669); Ö- jeni Saltis Tayan Galata hesap No. (284); Apturrahman Ahmed İstanbul hesap No. (50960) ; Zeki Edirne hesap No. (72); Nuriye İbrahim İzmir hesap No. (181); Ali İstanbul hesap No. (20762); Pertev Abdürrezak İstanbul hesap No. (59661); Nejat Mazhar İzmir hesap No. (8986): Mehmed Sabri Tarsus hesap No. (226); Mukad. des Mühittin İstanbul hesap No. (45629) ; İlfet Srvas hesap No. (348); Sıdıka İsmail İstanbul he- sap No. (38473); Letafet Veli İs- tanbul hesap No. (40167) ; Sühey- la İstanbul hesap No. (21468); Bundan başka 175 numaraya onar lira çıkmıştır. Romen uçmanları bugün gidiyor Uçmanlar dün şehir lokantasında Hava Kurumu tarafından şereflerine verilen şölende (Başı 1. ci sayıfada) neşeli olmuş ve şölenden sonra o- tomobillerle tekrar şehrin türlü yerleri gezdirilmiştir. Konukları- mız dün saat tam beşte Atatürk anıtına törenle çelenk koymuş- lardır. Aksam da romen elçiliği ta rafından Ankarapalasta bir şölen verilmiştir. Misafır romen ucman ları bu sabah saat 9 da uçak ala nından Eskişehire uçacaklar v Eskişehirde öğle yemeğini yedik ten sonra İstanbula gidecekler dir. Konuklar İstan! a bir gün kaldıktan sonra memleketlerine döneceklerdir. » Kentl çilik binasında bir akşam şöleni verilmiş, çok samimi bir hava i- çinde geçen bu şölende, başbakan İsmet İnönü ile iç işleri bakanr ve dış işleri bakan veki - K B. Şükrü Kaya, dış işleri bakanlığı genel sekreteri B, Nu- man Menemencioğlu, sü bakanlı- Bt hava müsteşarı yarbay B. Ce- âl, genel kurmay hava danışma w B Mecir, uçak okulu direktörü âalhav B. Salim, Aukara asşarbayı ahsin, türk ha sa kurumu baş- B. Fuat Bulca, muavini B. Feridun, Çekosl işleri bakanlığı, i ileri gelenleri yışlardır.