16 Ocak 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

16 Ocak 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 7

k î % — mum masarifat ilân, dellâliye ve sair bütün masraflar alıcıya aiddir. ULUS Mardin Vilayeti Daimi Encümeninden: lesi- Lâtifiye, Bir evin 2622 sehmi Müştemilâtr: Methal kapusundan girerken 4 müsallabali bir ay- yan dahilindeki müsallabali 1 oda, oda dahilinde | kilar, 1 helâ, | ko- burluk, iki müsallabali 1 ahır, ittisalinde diğer iki musallabali 1 ay. 'van dahilinde iki musallabali 1 oda, karşısında 1 kahve ocağı, ve 1 ziri zemin ve 1 su kuyusu, ve gene tahtani kısmında üç musalabali ayvan, dahilinde 1 mutbak ve su kuyusu, gene tahtani diğer 1 mu- sallabali 1 ayvan dahilinde 2 musallabali 1 oda dahilinde 1 zirize- min karşısında küçük kahve ocağı ve bir havlu ve gene tahtani di: ğer üç musallabali 1 ayvan, dahünde 1 mutbak, 1 helâ: ikinci kata gıkacak merdivenin ortasında iki musallabali 1 oda, gene tahtani 2 musallabali 1 oda dahilinde kiler, tahtani mezkür ayvandan çıkacak merdivende bir musallabali ayvan, dahilinde iki musallabali bir mut- Bak ittisalinde iki musallabali 1 mutbak ittisalinde iki musallabali ayvan dahilinde oda karşısında küçük bir kahve ocağı fevkani bü- yük 1 havlu şark tarafından bedeli birinci musallabali bir ayvan da- hilinde bir musallabali 1 oda, ikinci gene bir musallabali 1 ayvan, Gahilinde iki musallabali 1 kilar, ittisalinde 1 oda, 1 musallabali 1 oda karşısında diğer bir oda ittisalinde 1 mutbak, 1 helâ dama çıkı- lır bir merdiven ortasında ve büyük kilerin üzerinde ufak bir mah- 'zen dördüncü ayvan dahilinde iki musallabali 1 oda karşısında kah. ve ocağı ve mezkür büyük havluda 1 helâ ve küçük bir mutbağı müş- temil bir bab hanenin 63000 sehimden 62622 sehmi. Hududu: Canibi yemini ve cebhesi tariki âm, yesari mukaddema İskif Hanna elyevm Cubbur Kano veresesiyle hazine arkası arkası Hizir hanesi, Nevi: Bir bab evin 63000 sehimden 62622 sehmi, Müştemilâtı: Tahtani 1 ayvan dahilinde 1 ahır, 1 helâ, 1 su ku- yusu, | havlu tahtani | kahve ocağı diğer iki musallabali 1'oda dahi- Hinde 1 kilar, diğer 1 su kuyusu ittisalnde mutbak ittisalinde hara- ba bir odayı müştemildir. Hududu: Cebhesi ve yesari tariki âm, yemini mukaddema Mel- küm, elyevm Cebbur Kenno veresesiyle hazine hanesi, arkası hızır ile mukaddema Yusuf Sıtkı, elyevim Avakim bini Amsih Batri Abı dülahat Bitlisi hanesi. İ — Yukarda evsaf, badud ve müştemilâtiyle sairesi ” yazılı 12000 lira kaymeti mukaddereli evin hususi idareye aid hissesi kar Palı zarf usuliyle artırmaya çıkarılmıştır. 2. — Kati ihalesi: 25.1-937 tarihine müsadif pazartesi günü saat 11 de Mardın Daimi Encümen dairesinde yapıtacaktır. &— Muvakkat teminat mikdarı 900 liradır. Istekliler 2490 sayılı kanunda yazılı olduğu veçhile muvakkat teminat makbuzlarıyle teklif mektuplarını İaakcal hale saatinden 1 saat eveline kadar Da- imi Encümen Riyasetine göndereceklerdir. Saat 11 den sonra veri- Tecek teklif mektupları kabul edilmez. Postada vâki gecikmeler ma- zeret sayılmaz. 3. — İhale bedeli peşinen ve defaten verilecektir. İhale bedelini kati ihale kararının Vilâyet makamının tasdikina iktiranından baren nihayet 10 gün içinde hususi idareye vermek mecburidir. İ- hüle bedeli verilmedikçe meekür ev alıcı namına tapuya raptedil: miyecektir. İhale bedeli muayyen olan müddet zarfında verilmezse —hüküm istihsaline hiçbir ihtar tebliğ ve tebellüğa ve protesto keşi- desine hacet kalmaksızın alıcının vermiş olduğu muvakkat teminat “husüsi idare namıma irad kayıd ve sonradan vâki olacak zarar ve ziyan da alıcıya aid olmak üzere ihale feshedilecektir. 4 — Tapu ve saire harciyle bu husus için vuku bulacak bilü- $. — İstiyenler şartnamenin bir suretini Mardin Daimi Encü- men dairesinden alabilirler. (85) izezz Belediye Meclisi Azâlarına Belediye Meclisi Reisliğinden : Vefat eden Belediye Meclisi azâsmdan Nurettin Arzumann ce- mazesi 16.1.1937 cumartesi günü saat 12 de Hacıbayram camiinden kaldırılacağından bütün arkadaşların bulunmaları rica olunur, (88) ı—A N A ÜW'“ K , kuruz olur. TÜRK HAVA KURUMU BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmişti 4 üncü keşide 11 ŞUBAT 1937 dedin Büyük ikramiye 50.000 liradır. Ayrıca: 15.000, 12.000, 10.000 lira lık ikramiyelerle (10.000 ve 20.000) liralık iki aded mükâfat vardı DiKKAT: Bilet alan herkes 7 ŞUBAT 927 akşam na kadar biletini değiştirmiş bulun malıdır. MNNNOT ANTAIIAAKIIAAKANANNNNI B Bu tarihten sonra 16/1/1937 S ANKARA DÖRDÜNCÜ İC. RA MEMURLUĞUNDAN “Ankarada Hamamcı zade Has cı Bekir vekili oğlu Fevziye 150 dira borçlu Ankarada yeni halde borçlu Ankarada yeni halde Kanaat Tokantacısı Mansur na- TUna çıkarrlan ödeme emri üze. e Mumaileyhin dört ay evcl dükkân gükkündan çıkarak nereye gitti- Bi meçhur Siğarandan iları ğ *t icrasına karar verildiğinden tarini “Handan on gün içinde borçiun y andan € Müracdatla bir Yüran Çairemize dirmesi ve mal beyanınd BK aat ilân olunuz. ada bulun ZAYI Tatbik mühürümü — kaybet. tim. Yenisini yaptıracağımdan eskisinin hükmü yo' tur. Rahime İş Arıyor Fransızcaya da vakıf refe ranslı bir daktilo Bayan bütün veya yarım gün için vazife arr yor, ULUS:'R. S. rumzuna mek. tupla müracı 1—226 Hususi ders almak istiyenlere muallim İlk ve orta mektep talebele- Avrupaya Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: 1 — Maden jcologu yetiştirmek üzere müsabaka ile Avrupa'ya *10” talebe tahsile gönderilecektir. İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz olması lâzımdır: a) Türk olmak. b) Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyette ve sıhati tam olmak. (Sıhi muayene Ankara'da yapılacaktı €) Lise mezunu olup fransızca, Almanca, risini okuyup yazabilmek. ) Yaşı 18 den aşağı 25 den yukarı olmamak. 2 — Müsabaka imtihanı Ankarada M.T.A. Enst Hisünde 1 Şubat 1937 günü yaprlacaktır. Açılacak müsabaka imtihi aında kazanmı; olmakla beraber gönderilecek talebelerin ihraz ettikleri derece iti- bariyle 10 gilizce dillerden bi- mecburt hizmete tâbi olduklarından, bu hususta mükellefiyetlerini 'tevsik etmek üzere bir teahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göstereceklerdir. $ — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdannı, hüsnühal varakasını, mekteb şehadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretlerini, 4 kıta fotograf ve dilekçelerini, 28.1.1937 perşembe günü akşamın: kadar Ankarada M.T.A. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne gönder meleri ve 29.1.1937 cuma günü sıhi muayeneleri yaptırılmak üzere öğleden evel Bay Hasan apartımanındaki enstitü dairesinde bulun- maları ilân olunur. (2118) 2—6054 Ankara Birinci Mıntaka Kadastro Müdi Demirli bahçe ile Yenişehirde Kanlıgöl ve civarındaki mülk. derin ve Misakt Milli mahallesinde de bir gayri menkulün hudud. darı tayin edilmiş ve tasarruf haklarının tetkikine başlanmıştır. Tetkikat 29.1.1937 tarihinde bitecektir. Kimlerin gayri men- külleri tetkik edileceği Belediyede yapılan ilân varakasında yazı: lıdır. Mülk sahiblerinin ve alâkası olanların mezkür ilânı gözden ge- girmeleri ve kendilerine aid gayri menküllerin tetkikinde komis. yonda hazır bulunmaları ilân olunur. (5) 1—109 Kültür Bakanlığından: 1. — Ankara bölge sanat okulu için pazarlıkla 1 takım ünite de lik mastarı ile 1 takım ünite mil mastarı alınacaktır 2. — Bu mastarların şartname ve listeleri Ankarada Bakanlık ge teç direktörlüğünden, İstanbulda bölge sanat okulu direktörlüğün. den bedelsiz olarak verilmektediz 3. — Mastarların ihalesi 18.1.1937 pazartesi günü saat 14 te Kül- tür Bakanlığı binasında yapılacaktır. '4. — Mastarların tahmin bedeli 781 ve muvakkat teminatı g9 li- Taliplerin eksiltmeye iştirâkleri 1—30 Yüksek Mühendis Mektebi Artırma ve Eksiltme Komisyonundan: 1 .— Muhabere şubesi lâboratuvarı için lüzumu olan bazı aletler kapalı zarf usüliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltmesi 17. 2. 1937 çarşanba günü saat 15 de Gümüş su- yunda mekteb binası içindeki komisyonda yapılacaktır. 3 — Muhammen bedeli “18000,, ve ilk teminatı “1350,, Tiradır. 4 — İsteyenler şartnamesini mekteb idaresine müracaatla para- #ız alabilirler. 5 — Teklif mektubları ikinci maddede yazılı saatten bit saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde verile- cektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet ikinci madded yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice den: Ü .I ANNAAAANANANDKANAN DKDK DAUK Tmiş bulunması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edile mez (3756) 2—6188 | aA L A KS rini zaif olduğu derslerden im- tihanlara hazırlar. Evlere gide- . Ulusa G. rumzu ile müra- 1—220 PİYANO İyİ BİR HALDE SATILIK Tel: 2628 ZAYI Ankara belediyesinden aldı- üam hafta tatili ruhsatnamesini zZayi ettim. Yenisini çıkaraca- ğımdan eskisinin hükmü olma- dığını ilân ederim. Yenişehirde Nümune bakkaliyesi sahibi Naci Erkan Ziraat Vekâletinden: '“Yüksek ve orta ziraat ve ziraat makinist mektebi mezunlarından olup da vekâletimiz teşkilâtr haricinde çalışmakta bulunan ve yeni açılacak ziraat işlerinde vazife almak istiyen meslek müntesibleri- in üçer kıta fotoğrafları ile mezun bulundukları mektebi, mezu- niyet tarihlerini, şimdiye kadar üzerinde falıştıkları resmi ve hu- susi vazife ve işleri ve bu vazife ve işlerden ayrılma sebeblerini ve işe başlama ve ayrılma tarihlerini gösteren bir beyannameyi bir is- tidaya bağlıyarak tezelden vekâletimize göndermeleri ve muvazzah adreslerini bildirmeleri ilân olunur. (31) 1—147 caat. Ankara Valiliğinden: ee âmae e 0 O e Li N D TERi T S ESRAZA AĞ n C Nafia Vekâletinden: &( Paazrlıkla Eksiltme İlânı: 28.1.037 perşembe günü ihalesi y-pılmak üzere pazarlıkla eksilt- meye çıkarılan Ankarada Sıyasal Bi çiler okulu yemek asansörü ine şaatı ve tesisatıdı Keşif bedeli 1500 liradır. Bu işe aid evrak şunlardı A — Eksiltme şartname: B — Mukavele projesi € — Keşifname D — Hususi şartname, 3 İstiyenler bu evrakı yapı işleri umum müdürlüğünden alabilir - der. Eksiltme 28-1-937 perşembe günü saat 15 de Nafıa Vekâletinde yapı işleri eksiltme komisyonu odasında pazarlık suretiyle yapıla- Caktır. Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 102 lira 50 kuruş mu- vakkta teminat vermesi ve yapı işlerinden alınmış ehliyet vesika - &t göstermesi. İsteklilerin bu vesaiki havi zarfları 3 üncü maddede yazılı sa - atten'bir saat cvveline kadar eksiltme komisyonu reisliğine makbuz bi L p 1—176 Mukabilinde vermesi muktazidir. (55) Kuruluş kongremizin başkanı, 1 numaralı müessis üyemiz, çok sevgili arkadaş, sadık dost, dürüst insan iyi aile babası olan, Ankara eczahanesi sahibi, eski kimyager Nurettin Arzuman. Daha çok faydalı işler başarabilecek bir yaşta, beklenmiyen bir sırada ölerek aramızdan ay- rıldı. Onsuz kalan türk kimyagerlerine ailesine, çocuklarına Türkiye Genel Kimyagerler Şi Kurumu Candan ve yürekten bağlılığını teyit eder ve teselli diler. Cenaze bugün öğle vakti kaldırılacaktır.