2 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

2 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

| Hatay davamızın mesut netices üzerine Yurdumuzun her yanından gelen ve halkın sevincini anlatan şükran telgraflarını derce devam ediyoruz: Başbakanımız Ismet İnönüne gelen telgraflar (Dünkü sayıdan devam) Mersin, 28 — Varolunuz. büyük, itkünüz kutlu olsun Ziya Eraydın * Galata, 27 — Bütün dünyanın hay- zanlık gözleri önünde kazandığınız büyük zaferi minnet ve şükranla teb - Tik eder ve ellerinizden öperim. Eski liman müdürü Hamdi Basar * Beyoğlu, 29 — Hatay türk yurdu- 'nun yabaner hakimiyetinden — kurtul « masında gösterdiğiniz büyük muvaffa. kiyet sevinçle ve bütün kalbimle teb. Tiklerimi sunar afiyetinizi diler, elleri- mizi öperim. Eski Mardin saylavı Necip Güven, * Germencik, 28 — Sancak davasında hükümetimizin kuvvetli - başarılarına “gükran borçlarımızr sönmeyen saygıla- amızla iletiriz. C.H.P. ve Urbay Pazarcevil * Balıkesir, 28 — Hatay davasının u- Tusun isteğine uygun şekilde zaferli haberi vilayetimizin her tarafında sevinçle karşılanmıştır. Ulu- #a bu zaferi kazandıran yüksek başba- kanımıza halkın içten gelen minnet ve gükranlarını sonsuz saygı ve bağlılık - Jarımla arzederim. CHP. Bşk. Aykut * İzmir, 28 — Hatay milli zaferinin bayramını yapmakta olan İzmir hal - kının yaşattığı kurumumuzun yüksek tazim duygularını sunarım. İzmir Öksüzlere yardım cemiyeti Başkanı Hamdi Akyürek * Ankara, 28 — Sakarya ve İnönünde yalnız düşmanı değil milletin talii ma- / küsunu da yenmiş ve Lozanda mülkü mailletin istiklalini temin etmiş olan aziz ellerinizi tekrimlerle öperek yeni zaferinizi de tebrik ederim. Faik Ali Ozansoy * İst. Beyazıt, 28 — Türk Hatay zaferini kazandıran ünlü Başve- kilimize candan bağlılıklarımızı teb - Asker mütekaitleri - cemiyeti başkanr general Ferit Tek * İzmir, 28 — Hatayı erkinliğe ka - vuşturan büyük zaferi sonsuz - şükran ve saygılarımızla kutlarız. İzmir Çocuk Esirgeme Kur mu Başkanı Dr. Fikret Soydam * Giresun, 28 — Memleket ve mille - tin refah ve saadeti yolunda her - gün yeni ve şerefli bir muvaffakiyet yara- farak ilerliyen — hükümetimizin — milli Hatay davâmızda da kaydettiği siyasi zaferini sevinçle kutlayan — halkımızın sevgi ve saygılarını şükran duyguları ile arzeder ve ellerinizden öperim. Giresan valisi ve C. H. P. İl- İzmir, 28 — Hatay milli davamızın da tam bir zaferle neticelendiğini gör- mek saadetine — erişen - izmirliler şu dakikada bayram yapıyorlar, Atatürk devri türkü olmanın gurur ve iftiha - Tanr taşıyan bu coşkun hislerle iç ve dış sıyasamızı büyük bir dirayetle ve kiya- setle idare eden büyük devlet adamı İs- met İnönüne ve onun yüksek cumhuri yet hükümetine beslenen derin itimat ve emniyetin sarih ifadesi husust bir yer tutmaktadır. Türk milletine kazan- dırdığınız bu yüksek zaferin - sevinçle coşan izmirlilerin minnet ve şükranla- mr derin tazimlerimle yüksek katını. za arzederim. İzmir Tibayı İlyönkurul — Baş- kanı Fazlı Güleç. * Niksar, 28 — Ulusal davamız” olan Hatay meselesini şekilde sonuca erdirilmesinden doğan halkımı. zın derin minnettarlıklaryle saygılarımızı sunarız. Belediye Başkanı M. Beden- başı, Parti Bek. M. Turan. * Kadıköy, 28 — Yüksek varlığınızla parlak bir surette halledilmiş olan Ha- tay işinden ötürü zatı devletlerine sa- mimi tebriklerimi sunarım. Büyük Erkânıharbiye İkinci Reisi Korgeneral Asin Gündüz * Beyoğlu, 29 — Hatay davamızın zaferle neticelenmesi gurür ve süruru- 'nu büyük türk milletinin büyük devlet adamı şahsiyetinizin yüksek bir daha olarak duyüyor ve yaşıyorum. Sizi içten sevdiğine ve yakın şahidi olduğum ve sizin canınız gibi sevdiği ettiğim türk milletinin yüce tarihine kattığınız bu yeni zaferden dolayr de- rin bir minnet duyuyorum. Sonsuz bir minnet sağ olunuz var olunurz. Kızılay ispekteri Mazlüm Can * Biga, 29 — Yurdumuzun bir parça- sınt daha kurtardığın - için sıhhat 'vzun ömrünüzü dilerim. Bekir Altınbaşak * Bursa, 28 — Yılmaz İnönü hül metinin Hatay davamızda kazandığı bü- yük zaferi aziz şefine kutlarım. Eski Antalya saylavr Dr. Nazif Şerif Nabel * Adana, 28 — Nurlu - hükümetinize iyeni bir halci şeref kazandıran - Hatay istiklâli muvaffakiyetinden dolayı ebe- dt minnettrliğimi arzederim. Hataylr Mustafa Melek * Pangaltı, 28 — Hükümetimizin si- Hataydan Başbakanı mıza gelen şükran telgrafları Çodlla sğll ürem) Hatayı kurtardığın şu kutlu günde bir hataylı olarak yolunda can vermek bize ne mutlu. Nedime Karabay * Kurtarıcı ve kutsal ellerinizle hür- riyet ve istiklâle - kavuşan “Hataydan binlerce minnet ve şükran size türk uluları, Hatay çiftçilerinden Talât Fe- him, Veysi Fehim, Suphi Burç Seyfi Fehim, Ahmet Hikmet, Yaşar Nihad. * Hatayın kurtuluşu sevinçleri için - de minnet ve şükranımızı yüce katını- Miskilerden Nafi * Biz Hatay bocaları büyük zaferi kutlar. Minnet ve şükranlarımızı yüce katınıza sunarız Kâmil Tami Abdulkadir Meh- met, Durmüş Abdullah, Mus- tafa, Abdullatif, İsmet Hakkı, Ömer, Mustafa, Sinek. * Güneşinizden — içmekle — mutluyuz, sonsuz minnet duygularımızı saygıla- rımızla sunarız. Antakya — öğretmenlerinden Remziye - Yurdman, Vecihe Yaksi, * Ülkemizin kurtuluşundan doğan se- vincimizi bildirir şükranlarımızı narız, Uçtum oğullarından Remzi, Ha-) dil, Kadir, Mehmet, Hamit Abdülkadir. * Büyük zaferi sevinçle kutlar, suz saygılarımı sunarım. Mustafa Esmerli Sami oğulla: rından Hüseyin, * Hatayın tütün hanı tüccarları kur- tuluş sevinçli şükranlarını Ulu Önder- lerine sunar. Mustafa Şemsettin esmerli Ha def Abdurrahman Misli Reşid Resul Ethem Ateş Remzi Maserici. * Yarattığınız azametli kurtuluşa se- vinç ve şükranlarımızı sunarım. Hatay köylerinden ' Beslika köyünden Hacı Arif, & Büyük dehanızla - kurtulan Hatay'ın melek oğuları size saygıları mizt şükranla sunarız. Şükrü Melek, Mehmet, Hüsnü Kâmil, İhsan, Abdülkadir, Abi din, Salahattin, Celâlettin, Ce- (Dünkü sayıdan devam) İspir Hatay davasını ulus adına — güden partimizin ulusal amacı bir araya top - Jayan başarıcılığından doğan muvaffa- kiyetlerin adlarını dağlarımıza gölleri- mize versek gene kalplerimize yerleş - tiğimiz kadar ebedileştiremeyiz. Parti- aşkanı Vekili Abdultah Çağlayan * Mersi Hatay millt muvaffakiyeti vesilesi- le teşkilâtmizin minnet ve tebrikleri - ni arzederim. İçel valisi ve C. H. P. İlyön - kurul başkanı R. Nasuhioğlu * Serik “Yüce Atanın izinden yürüyerek ba- şarılagelen işler gibi Hatayın istiklâ - linin de istek yönünde başarıldığını duyan Serikliler bu başarılığı candan kutlar ve Paftimize ebedi bağlılıkları. mı bildirirler. C.H.P. Başkanı M. Konuk Şarbay F. Tugay * Koçhisar Hatay davasının lehimize intacr bü- 'tün halkımızı sevince garketmiştir. Bu büyük başarıyı da ulusal heyecan ve alâka ile karşılayan halkımızın minnet ve şükran duygularını yüksek önünüze Sunulmasına tercüman olur ve yüksek zaferinizi kutlarız Belediye R. H. Özelci, Parti Başkanı A. Koçar, H. K. Baş- kanı R. Uğurlu. * Eleşkird 'Türklüğe her yolda utkular kazan- dıran Hataylıları egemer vuşturan büyük şefle gükranla anar baj Eleşgirtliler namına E. Barin * ıklarımızı sunarız. Şarbay Merdenek Hataylıların erkinliği için toplanan Gale halkı mensup olduğu partisine ve onun büyüklerine bağlılığını ve saygı- Parti Başkanı A. Talay, Uray Başkanı Bozkurt * Ulüssever ve enerjik partimizin de- gerli alâka ve çalışmalariyle istiklâli- 'ne kavuşan biz Hataylılar duyduğumuz minnet ve şükranları arz eyleriz. İzmir'deki - Hataylılar namına Memleket hastanesinde: Doktor Tbrahim İnal. * Karaköse Parti sembolümüz içinde köklü bir 'yer tutan milliyetçilik prensipleriyle daima çok duygulu davâsında da büyük timizin Hatay davasında da büyük türk ulusuna kazandırdığı çok şerefli neticeden doğan saygı ve bağlılığımı. z1 tekrarlarız. .H.P. Genel sekreterliğine gelen telgraflar Seyit Gazi Büyük türk milletine mesut Hatay« hılara hayat ve hürriyet bahşeden Bü. 'Yük Önderin büyük Partisi dığı bu zaferden dolayı Se, rin sonsuz sevinçlerini duyururum. Seyitgazi C.H.P. Başkanı Mehmet Özdemir * Genç Hatayın istiklâline kavuşması do » le milletimizin kazandığı — sulli zaferinin büyük sevinç duygularını halk namına arz ve iblagıne bir vecibe bilirim. Genc Belediye Reisi Aykut * Zile “Türklüğü kurtaran ve ona yer yü - zünde en şerefli mertebeyi kazandıran büyük Atamızın kuvvetli Partisinin yükseltici hamleleri arasında yer alan Hatay davamızın da milletimizin dilek- lerine uygun sonuçlara - vardırıldığını öğrenen on binlerce halk Cumhuriyet alanında toplanarak Parti Başkanı ve Şeflerine karşı duydukları sevgi ve se- vinclerin zatı devletlerine arzedilme - sini yalvarmışlardır. Yurddaşlarınızın bu candan saygılarını lütfen kabul bu- yurmanızı dilerim. Zile Milif Hatay Miting Bşk. Şarbay Zihni Aksoy * Suluhan Hatay zaferimizin neşesi içinde o dan Suluhan halkevinin tazim ve bağ « hlıklarını yüksek partimize sunar saya gılarımızla ellerinizden öperiz. Urbay A. Özgelen * Ankara Türk ulusunun — Atasının ardında biribirine kenetlenmiş bir enerji ve iman safı halinde tutan hükümet ve parti işlerini biribirleriyle kaynaştıra- tak memleketin rahatlık ve yükseklik amaçlarmma görülmemiş bir hızla yönee len cumhuriyet halk partisine - büyük bir siyasi zafer daha kazanmanın sevine cini tattığımız bu sıralarda bir daha bağlılığımızı ve saygımız ifade etme- ğe bütün —Ankara halkı borç biliyoz, Halkın bu candan duygusunu - bildirir. ve derin saygılarımı C. H. P. İlyönkurul — Başkant Tandoğan * Manısa Sarsılmaz bir imanla güdülen türk davasının yarattığı Hatay zaferini bü- yük bir heyecanla kutlayan Evimizi ar- z1 şükran ve minnettarisini tekrarlar. Halkevi Başkanı Kenan #i Göynük 'Türkün büyük Hatay siyasi — zaferi bütün ulusun içten gelen coşkunluğu ile kutlanmakta olduğunu ve Partimize olan bağlılıklarını yüksek katınıza su- mar. — Halk Partisi Başkanı Ş. 'Turan İlçebay S. Kıpçak, Halkevi ve İKİNCİ Yazan: Rudyard Kipling çarpışma başladı. Bu çarpı karşı il kurt sürüsü, bütün mevcudu ve bi ğil, inlerde yaşayan lahiniler, - di; :ıneııw KiTABI Çeviren: Nurettin ARTAM Ondan sonra ıslak ve kırmızı kumların üzerinde, biribirine karışmış ağaç kökleri ve çalılıklar arasında, çayır kümelerinin içinde ve dışında kâh uzayan, kâh kısalan; kâh ge- nişleyip kâh daralan hareketlerle uzun bir ada bir kurta çi kırmızı köpek düşüyordu. Fakat ğüşüyordu. Bu savaşa yalnız sürünün bodur, geniş göğslü beyaz dişli avcıları de- kurtlar - €- yavrularını koruyabilmek için katışmış - ğiştirmemiş bir yaşında kurtların bile canla başla uğraştıkları görülüyordu. Şurasını bilmelisi: olmasın diye koruyorlar; gü dakinin ya-boğazına, yahud da yan tarafla- rına saldrır. Halbuki bir dhole, düşmanının karnına atılmayı tercih eder. Onun için kır- mızı köpekler sudan kumsala atılabilmek için başlarını çıkardıkları zaman kurtları te- pelerinde bulmuştular. Kurtlar, kuru rak üzerinde sıkmntı çekiyorlardı. Fakat su- da ve ıslak topraklarda iş öyle değildi. Movg- bıçağı da durüp dinlenme bilmeden ha- bire işliyordu. Dörtlee de onun yanı başında yer almışlardı. Boz kardeş, çocuğun dizleri 'nin arasına çömelmiş, midesini saklamağa uğraşıyor, ötekiler de arkasına bir saldıran atlıyan olursa onu önlüyorlar, oğlan da bu sırada bıçağını serbestçe karşısındakine ha- vale ediyordu. Geride kalanlara gelince on- lar birbirlerine kenetlenmiş bir halde kıyı- da sağdan sola, soldan sağa hareket ediyor- ir kurt karşısın - top- Dhole'lerden bir nüyorlardı. karşıdakileri sarıyorlardı. Burada anafor ya- pan bir gölde hasıl olan su buruşukları gibi hareketler hasıl oluyor, sakatlanmış bircaç köpek havaya fırlıyor, bunlar geri gitm; can atıyorlardı. Öte tarafta iki köpeğin ya- kalamış ve üzerine çullanmış olduğu bir kurt, bunları çekip çeki orada suya batırmağa uğraşıyordu. daha önceden ölmüş bir kurt yavrusu, etraf- tan sıkıştırıldığı için havaya kalkıyor, manzara karşısında öfke ve öc gözünü bürü- müş olan anası döne döne karşısındakilere saldırıyor; bu sırada birbirine saldırmağa uğraşırken bundan başka her şeyi unutan bir kurtla bir köpek, yanı başlarında dehşetle döğüşenlerin sıkısiyle ortada birteviye dö- Bir defa Movgli, Akela'nın yanından ge- çerken iki dhole'nin iki yanında olduğunu ve onun dişsiz çenesiyle bir üçüncüyü kap- tığınr gördü. Bir defa da Fao'nun bir dhole'ün gırtlağına dişlerini geçirip gitmek istemi - ileriye götürmeğe ve Beride bu lardı. görmüşi yönkürül Başkanı F. Bosut Puat Simav, anil, İsmet Bekir. Ağrı valisi B. Teker. Uray Başkanı F, Çınar Tefrika: No: 58 lardı. Hattâ şurada daha ilk tüylerini de- lar. Bir taraftan da bir çevre haline gelerek yen hayvanr ileriye doğru — sürüklediğini . Ondan sonra artık bir yaşında bir kurt, köpeğin işini tamamlıyabilirdi. Fa- kat savaşın en ağır basan kısmı, karanlık € “içinde görülmeksizin geçiyordu. Çatışma, kapışma, bağrışma, yerlere yuvarlanma, ho- murdanma, kakışma.... Her tarafta olup bi « 'ten şeyler bunlardı. Gece ilerledikçe savaşın dehşeti de artıyordu. Artık, dhole'ler, kuv« vetli kurtlara yeniden hücum etmekten kor« kuyor, böyle bir işe kıyışamıyor, fakat ge - risi geriye kaçmıya da cesaret edemiyore Moveli, işin sonu yaklaştığını hissettiği için artık, şındaki kurtlar, gittikçe, cüret ve cesaretle« rini arttırıyorlardı. Artık arada sırada nefes üstten - vuruyorlardı. Bir ya- almağa, bir arkadaşa bir iki söz söylemeğe vakit bulunuyor, bıçağın şöyle bir parılda - nası bir iki köpeği bir tarafa kaçırtmağa kâ- fi geliyordu. Boz kardeş: (Sonuvar.)