2 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

2 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

| (Başı 1 inci sayfada) çok şiddetli şekilde cezalandırmanın a- Galet hisleriyle telif edilemiyeceğini ve Gnima tatbikatta hâkimin huzuruna ge- Trilen suçlunun işlemiş olduğu suçun çezasını vaziyete ve suçun işleniş şekli- he göre verdiğini göz önünde bulundu. Tarak encümenin bu cezaları kâfi gör Guğü cevabını verdi ve aytıca seri bir nuhakeme usulünü encümenin yerinde bulmadığını söyledi. Müsadere edilen malları taşıyan va- sıtaların suçta alâkalı olmuyan kimseler çe ald olduğu zaman zaptedilemiyeceği kındaki 120 inci madde görüşülür. ken Bay Sırrı İçöz (Yozgad) bu şek- in müdataaya yol açacağını söyledi. Raif (Karadeniz) — Kaçakçılık ka- hununa göre bu nevi vasıtaların kime aid olursa olsun musadere ” edildiğini fakat suçla alâkası olmuyan köylülerin İki biricik geçim vasıtası olan nakli “ye hayvanları için bu kadar ağır bir hü- küm konulmasını encümenin muvafık mediğini, zaten suçlunun mahkeme- de nakil va Omadığını ispata mecbur bulunduğu ce- n verdi ve maddenin bu fıkrasının yracını istiyen B. Sırrı İçör'ün takri ibare alınmadı, Bu projedeki cezaları tayin olunan suçları için dava müruru zama- bir sene ve ceza müruru zamanı: “nin iki sene olduğu hakkındaki 132 in- si malide görüşülürken Bay Şükrü Gü- “lez (Bolu) ormanlarda işlenen suçların sradan üç ay geçtikten sonra müddeti- nin tayin edilemiyece; irçok tedbir- ler alındığından bu suçların mürüru za- yun 6 aya indirilmesinin muvafık uğunu söyledi. Raif (Karadeniz) “Müruru zamanın tayininde ağacın ne olmadığını, bunun belki bir ka- olabileceği mütaleasında bulundu, Bay Refik İnce, bu sahadaki işlerin ti davaların çabuk görülmesine Tesmi müamelelerin uzatılmasına ni olabilmek için 6 aylık müddetin ü mütalcasında — bulundu, Ziya | Gevher Etili, işin mahiyetinin odun | —kaçakçılığı değil ana vatana kasd mahi. İ yetini taşıdığını, müruru zamanın uzun a gi ki daba igi op isöyledi ve hat bir senenin e bi n Tüye eti Ve müddein Gaya nni Bakkındıki “akiir sedde. dildi. Aülkiyeti devleten tapkamına p a b kanınin meriyeli taribine # z İ lrmaşik olanların mikdatir e ei " Glmiyaz'aer ise, vüsati itibariyle mik. in — darları bin hektarı geçenlerin devletçe elik eöileceği ve kay ve bekdiye Cei aların b bükaa 4 AĞA barar | OKt birinci madde çörüşülürken Tazai ( öznay b saadenin nnn bea sa bi gerdi oldağan yildi. Samanlarmının.yüzüe 98 inia “nu, bu vaziyetin tahdid muameleleri | işgal ettiğin imlâk — muameleleri iyınca husüsi orman — sahiblerinin lanacağını, ve belki de hazineden ilyonlarca lira almağa muvaffak ola- iklarını, çünkü / teşkilâtr esasiye ka. inunun buna müsaid / olduğunu, or- kadastro mahkemeleri - kurularak iünfih meselelerin kısa bir za- /— manda halledilmesinin bu vaziyeti öne “liyeceğini söyledi. İkinci mühim bir /“meselenin de köy baltalıkları olduğunu eden B. İsmail Hakkı Uzmay civarındaki baltalıkların sahibleri- “nin senedleri olmadığı gibi orman ida- resinde de kayıdları bulunmadığını, bu. ormanların devlete geçmesiyle daha iyi « korunacağını sanmadığını, hattâ eski vusturya - Macaristan - imparatorlu. ğunda Karpatlardaki hududun — müda: faasının buralardaki ormanların köylü- 5) —? verilmekle temin edildiğini, köylü. ! — ye Romanyada bir çalılık olarak veri. hüğ, TEN kısımların onlar tarafından bu; güzel ormanlar haline - getirildiği — göyledi. — 8000 kadar köyün ormanlar civarın. da kurulu olduğunu ve bu mıntakalar. da toprağın az olması - dolayısiyie or. (mandan ayıracağımız köylerin - toprak — kanunundan bile istifade edemiyecek- — lerini, bunun aynı zamanda bir sıhat meselesi olduğunu, yüksek mintakar darda yaşayanların ovalardaki — hayata derhal intibak edemiyeceğini söyliyen B. İsmail Hakkı ormanların tahrıbinde müessir olan hâdiseleri - tahlil ederek köylülerin ve belediyelerin manevi şah- siyetleri adına bin ve şahıslara beş bin bektar orman bırakılması hakkında bir takrir verdi. Encümen adına cevab ve- ren Bay Raif (Karadeniz) B. Hakkının söylediklerinin kabul miş maddeleri alâkacar ettiği Ja beraber bütün bu hükümlerin konma. sında tek bir zihniyetin hâkim olduğu- 'nu, bunun da ormanların fakir ve ha- rab olan Türkiyede mevcudlar korun- maz ve yurd yeniden ağaçlandırılmaz. #a iskân kabiliyetinin tehlikeye - düşe- ceğini, ve bu kadar ehemiyetli bir hâdi- se karşısında devletin vazifesinin mü- masil işlerde olduğu gibi bu sefer de bu işi “ferdler yapmıyor. ben yapaca- ğem” demesinden ibaret bulunduğunu ki Şimdi zihinlere bir şey gelebi- dir: Devlet bu işi yapabilir mi, yapa- maz mı? Biz yapabilir. kanaatindeyiz. Çünkü öyle işler oldu ki devlet bunu yapamaz denildi, fakat cumhuriyet hü- kümeti hepsini birer birer ve mükem- melen başardı. (Bravo sesleri).. Bundan sonra B. Raif (Karadeniz) Köylüye bırakılan $0 hektarın bir aile- 'nin geçim vasıtası olabileceğini, zaten kanunun bir yandan da ağaçiamayı teş- ttiğini ve bütün zarüretlerin göz önünde bulundurularak hazırlandığını anlattı ve Refik İnce'nin bir mütalea- #Sına cevab olarak istimlâkin sebebir âmme menfaatlerine müstenid olduğu- Nu tasrih eyledi ve madde aynen kabul edildi. İkinci muvakkat madde - görüşülür- ken Refik İnce, istimlâk meselesi ne zaman mevzuubahs olsa hukukt icabla- rla şeniyetlerin biribirine çarpıştığına ismail edil bunun- rastgeldiğimizi söyliyerek encümenin 936 mali senesinin arazi vergisini esas tutmuş olduğunu, eğer yoksa 331 sene- sin€ göre bir kıymet takdir. edilerek icab bu kıymetin 6 mislinin alınması ettiğini, 22 sene evelki kıymetin bi mesi için de ihtiyarlardı “yon kurulması icab ettiğini, bu itibarla takdir edilen kıymetin 2901 numaralı arazi tahrir komisyonları tarafından tak. dir edilen mikdarı geçmesinin muvafık olmıyacağını söyliyerek bu hususta bir takrir verdi. Encümen mazbata muharriri — Raif (Karadeniz) bu takririn noksan ol- duğunu ve maksadı temin edemiyece- maddenin satın alınacak ormanla- ra “bedel” verilmesini göstere 'mi tahrir gören arazinin 331 senesinde- ki kıymeti6 misli ile darbedilerek elde edildiğini ve şimdiki vergi 'na göre alınmakta olduğunu tasrh etti. Sırrı Day (Trabzon) Refik İnce nin teklifinin geçen sene arazi kıymet- lerinin takdiri için tayin edilen komis- yonların, ormaların bugünkü kıymetle- rini tesbit ile uğraşmasına dair olduğu- nu söyledi ve madde aynen kabul edil- di Tahir Hitit (Manisa) dördüncü mu- vakkat maddenin görüşüldüğü — sıra amenejman plânları yapılan vilâyetler- de devlet işletmesinin mecburi olduğu hakkında bir tadilname ve 7 inci vakkat maddenin de görüşülmesi sında o maddenin çıkartılmasını teklif eden bir takrir verdi, iki takrir de red. 've maddeler aynen kabul edildi. Encümenin yeniden hazırladığı 134 üncü madde okundu. Söz alan Refik İnce burada birçok kanunların ilga e- dildiğini, bu ifadeye göre eldeki düstu- rün yalnız bu kanün olduğunu, fakat kaldırılan kanunlar içinde iskânla alâ- kalt hükümler bulunduğunu, şimdi Ve- kâletin bu muafiyetleri kaldırınca bu kanunun heyeti mecmuasını temin et iğine kani olup olmadığını sordu: Ziraat Vekili Muhls Erkmen şu ce- yabr verdi “— Bugün ilga edilen maddeler ye- iş edilmiştir yeti temin etmek için hükümet bu ka- 'nunda derpiş edilen maddelerin bir an evel tatbik mevkiine girmesine azmet. miştir., Bu son madde ile Kamutay orman kanununun ilk müzakeresi Atatürkün Kamutaya teşekkürleri olmaktadır. Encümenler kendisine ve- rilen 91 rında alâkadarların göstereceği zaruret üzerine kamyonlardan da ücret muka- bilinde istifade edileceği şeklinde ha- zırladığı tadil de kabul edilmiştir. Kamutay dünkü toplantısında İtal- ya ile aramızdaki ticaret 'nin uzatılması kadrolarında inci maddeyi orman yangınla- mükaveler teşkilât ve tadilâta dair ve adliye yapılacak 2474 sayılı kanuna ek projenin de ikin- ci müzakerelerini yaparak kabul etmiş- Kamutay yarın toplanacaktır. Bir Türk kadınının hayır severliği Erzincan, 1 (A.A.) — Merhum ge- 'neral Bahaetdin eşi Bayan Ayşe Nesibe Atasev hava kurumuna eli bin lira kıy- metindeki 94 parça tarla bir konak bir handan ibaret olan emlâkini vasiyet su- retiyle teberrâ etmiştir. Bundan başka Bayan Atasev ölümünden sonra kalacak para ve eşyayı da vasiyetnamesine yaz- dırmıştir. POLiSTE Hâlâ söz atan adamlar var Samanpazarından — geçmekte olan Zekinin ailesine söz atan Mehmet Çınar yakalanarak Cumhuriyet — Müddelumu- miliğine teslim edilmiştir. Hakaret ve ölümle tehdid İstasyon caddesinden evine gitmek- te olan Şevket kızı Şükrüyeyi ölümle tehdit ettiği ve hakarette bulunduğu iddia edilen Hamdi adındaki adam po. dis tarafından tanzim edilen tahkikat ev- rakı ile birlikte Cumhuriyet Müddeiumu- miliğine gönderilmiştir. Bir sarhoşun gürültüsü Akbaş mahallesinde Hanifenin evine girmek ve oturmak isteyen Ahmedin bu arzusuna Hanife muvafakat etmemiştir. Bunun üzerine Ahmedin. kapıya - taşla vurarak ve münascbetsiz sözler - sarfe- derek süküneti bozduğu görülmüş ve sarhoş olduğu anlaşıldığından adliyeye verilmişti Bu da öyle.. Fevzi paşa mahalesinde Ömer ve ar- kadaşı İbrahim Mahmurenin evine taar- rüz etmişler, suç ortakları Fatma da Mahmureyi dövmuştur. İşe el koyan po- lis suçlular hakkında tahkikata başlamış. Merdivenlerden düşen sarhoş Dün gece yarısından sonra Ziraat enstitüsü hademelerinden İsmail ve Hü- seyin Sanayi caddesinde bir lokantada Pek çok rakı içerek sarhoş olmuşlar ve enstitüye gelmişlerdir. Bunlardan İsma- il yatakhanelerine çıkarken yedi ayak merdivenden düşerek başından ağır su- rette yaralanarak ölmüştür. Cumhuriyet müddeiumumiliği hâdise etrafında tah- kikat yapmaktadır. NASIR İLACI KANZUK DOKTOR JEMSiİ En cski nasırları bile pek Ka bir zamanda tamamen ve kökün. ” den çıkarır, Umuml deposu: İngiliz Kan- zuk cezanesi, her eczanede bulu nur, cidde ve mücesir bir nasır ilâcidir, Şatoru, 1 (ALA.) — B. Delbos nut- kunu söyledikten sonra otomobille Pe- rigod'da kâin Montanyah'a gitmiştir. Parise dönmeden önce yirmi dört saat orada kalacaktı Paris, 1 (A.A.) — Paris gazeteleri, B. Delbosun dün söylediği nutku B. Hitlere cevab olarak telakki / etmekte- dirler. Alman gazetelerinin Berlin, 1 (A.A.) — Dün fransız Ha- riciye nazırı B, Delbosun söylediği nu- tuktan bahseden Fölkişer Beobahter gazetesi ezcümle diyor ki “Bu nutuk yeniden Fransa ile Al- manyanın emniyet meselesi hakkında- ki telakkileri arasında mevcud olmakta devam eden mübayeneti ve iki memle- ket arasında itimad esasına müstenit fi komşuluk münasebetleri ile sulh fi irlerinin ne derece farklı olduğunu göstermektedir. Bu nutuk aynı zamanda Fransa hü- kümetinin Başvekil B. Blum'un geçen pazar günü Lyon'da söylemiş olduğu nutukta bağlamak niyetinde olduğu ip- Tiği çözmek istemediğini isbat etmekte- dir Sovyet paktı etrafında mevzudan Fransız Uhr Blatt gazetesi aynı bahsederek B. Delbosun fransız - sov- yet paktı lehindeki gerçeve içinde biraz garib görmekte ol- beyanatı şimdiki duğünü söylemektedir. Pariste güzel sözlerle Almanyayı sövyet ruslarla bir misak aktedecek de- recede bolşevizm ile uzlaşmaya sevke- dilebileceği zannında mı bulunuyorlar? Bu öyle bir meseledir ki mevzuubahs olmağa bile değeri yoktur. Umumi konferans bir neticeye varabilir mi? Montag gazetesi, diyor ki: “Bu şartlar altında akdi mekte olan umumi konferans katiyen bir neticeye varamıyacaktır. Çünkü şa- düşünül 'yet bu konferansın konuşmalarını ruze namesini son senelerdeki Avrupa - dip- lomasisinin — dosyalarından çıkarılan evrak ile doldurmak tarafı iltizam edil. mek süretiyle işe başlanacak olursa, ya- pılacak konuşmaların daha baştan suya düşeceğini söylemek hiç de yanlış ol- maz, çünkü son zamanlarda cereyan et- miş olan hâdisat bu gibi evrakın fayda- Bızlığını meydana çıkarmıştır. Alman- 'yyanın politik yoldaki icraatı öteki mem- Jeketlerin gaye ve icraatından büsbütün farklıdır. Çünkü Almanya Versay âle minde yaşamadı âlemde veya emperyalist ve uzün zamandanberi hükümden düş: müş andlaşmaları müdafaa zihniyetine sahib bir âlemde yaşamamaktadır. Almanya bilâkis hakiki surette sul- hu seven bir Avrupa vücuda getirmek 1 gibi harbdan önceki temayüllere arzusunun hüküm sürmekte olduğu bir Onun bolşevizme muhalefeti bundan ileri ge- terakki âleminde yaşamaktadır. liyor. Sovyet birliği İcra Komitesi Reisliği İdama mahküm olan maz- nunların af taleblerini reddetti Moskova, 1 ÇA.A.) — Sovyet birliği icra komitesi reisliği, yüksek mahkeme tarafından idama mahküm edilmiş bulu- 'nan Piatakov ve arkadaşlarının affı için vaki müracaatlarını reddetmiştir. B. Delbosun nutku etrafında akisler Alman gazeteleri nutkun Fransız ve Alman görüşleri arasındaki farkı bir kere daha meydana çıkardığını söylüyorlar B. Hitlerin nutku Londra'da haylı akisler uyandırdı Çön üi Taymis gazetesinin fikri Nutku tahlil eden Taymis, B. Hitler'. in sürprizler devrinin kapanmış olduğu- M söylemesine rağmen Almanyanın kendi çerçevesi içinde kalmağa devam e- deceğini ve öteki memleketlerle teması red ederek, ekonomik ve politik sahada Avrupa işbirliğine iştirak etmiyeceğini yazmaktadır. Gazeteye göre, Cenevre kurumunda istediği değişikliğin yapılmasına engel olan yine Almanyadır. İlk maddelerin paylaşılması için kurulan komiteye, Ce- nevrede azâ olmyan Japonya ve Ameri- ka girdikleri halde Almanyanın en fazla kendini alâkalandıran - bir işin başında kalmak istememesi, anlaşılmıyacak bir geydir. Lö Tan gazetesine göre Paris, 1 (AA.) — B. Hitler'in nut- kunu tahlil eden Lö Tan, nutukta biraz itimad verici noktalar bulunduğu gibi, kaygı ve vesvese uyandıracak başka nok- talar da bulunduğunu söylemekte, alman başbakanınm sulhçu arzularının samimi- yetinden şüphe etmemekte, fakat sulh organizasyonu için teklif olunan yardımı sarahatten mahrum bulmaktadır. Fransa, Belçika ve Hollandaya müte- allik fıkralardan memnuniyetle bahseden gazete, Fransa ile Almanya arasındaki fili vaziyetin, iki memleket arasındaki meselelerin hallini kolaylaştırmamasına eseflenmekte ve Belçikanın 1914 de de bitaraf oluşunun bu memleketi istilâdan kurtarmadığını kaydetmektedir. Gazete, Sovyetler birliği hakkındaki - fıkraların, Almanyanın bu bakımdan eski vaziyetini değiştirmediğine delâlet ettiğini yaz- makta, alman demiryolları ve Rayşbank hakkındaki kararların, bu iki kuruma yüklenmiş enternasyonal vazifeleri ilga eden mahiyette bulmakta, aradaki ger- ginliğin giderilmesi ve yakınlığın ku- rulması için bütün Fransanın beslediği arzunun, Berlinde de samimiyetle kar- gılanması lâzım geldiği hususuna işaret eylemektedir. Bir yugoslav gazetesinin fikri Belgrad, 1 (A.A.) — Vreme gazete- si B. Hitlerin nutku hakkında ezcüm- le şunları yazıyor: “Bizim nazarı dikkate aldığımız ci- het bu nutkun Avrupada - asabiyet ve endişeleri izale eden sulheüyane tonu ile Yugoslavyadan dostane bir lisanla bahsetmesidi Bir italyan gazetesinin fikirleri Roma, 1 (A.A.) — B. Hitler'in nut. kunu mevzuubahs eden Lavaro Fascis- ta gazetesi diyor ki: “Bütün demokrat devletler, bu nut- kun der. Eğer Fransa ve İngiltere Almanyanın niyetleri hakkında endişe besliyorlarsa, bu anlaşmazlık, - Almanya - tarafından değil, fakat Franas ve İngiltere tara- fından tevlid edilmi Bundan - sonra B. İvon Delbos'un nutkunu mevzuubahs eden gazete, Vere Say muahedesinin kuvvet — ve hile ile 'temin edilmiş olduğunu — yazmaktadır. Almanyayı “harbın yegüne mesulü ola- Tak,, gösteren hükmün ortadan — kaldı. rılmış olması büyük bir kazançtır. B. Delbosun nutkundan, eğer Almanyanın siyaseti hiç kimseye müteveccih deş se Fransanın Almanyaya karşı bir se lah ve yakınlaşma siyaseti tatbik etme- ğe amâde bulunduğu — anlaşılmaktadır. Bu ise alman hükümetinin - siyasetine tamamiyle uygundur. na kuvvetini tasdik etmeli