13 Mart 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

13 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

KS a S 4 —— 10 ADAPAZARI Türk Ticaret Bankası İdare Meclisinden: 31 mart 1937 tarihinde toplanacağı ilân edilen fevkalâde umu- mi heyet ruznamesinde yazılı, bankalar kanunu dolayısiyle esas mukavelenamenin bazı maddelerinin tadili ve bazılarına yeni hü- kümler ilâvesini bildiren yeni şekli aşğıya kayıd ve ilân olunur. 1 — Esas mukavelenamenin 3 üncü maddesinin şu şekilde _tadı Şirketin idare merkezi Ankaradadır. Meclisi idare kararile şii ket Türkiye cumhuriyetinin sair mahallerinde veya ecnebi mem- leketlerde dahi şube açabilir. Şu kadar ki açılacak her şube için ma- liye ve iktisad vekâletlerinden evveliemirde müsaade almak mec- buridir. ? 2 — 11 inci maddeye şu hükümlerin eklenmesi: “Bu idare uzvundan başka bankada, 2999 sayılr bankalar kanu- nunda yazılı vazifeleri ifa etmek üzere, idare meclisi lzrafmdan_, idare meclisine dahil olanlar arasından seçilen iki aza ile umumi müdürden mürekkeb üç kişilik bir idare komitesi bulunur. Her han- gi bir içtimaa iştirak edemiyecek surette mazereti ıııh)ıır eden idare komitesi azası yerine vazife görmek üzere idare meclisi tarafından iki de yedek aza seçilir. İdare komitesinin salâhiyet hududları idare meclisince tayin olunacaktır. İdare komitesinin ittifakla ve- receği kararlar doğrudan doğruya, ekseriyetle vereceği kararlar idare meclisinin tasvibinden sonra ifa olunur. İdare meclisi, ida- re komitesinin faaliyetini mürakabe etmekle mükelleftir. İdare meclisi azasından her biri, idare komitesindenm bu komitenin fğ: aliyeti hakkında her türlü malümat istemeğe, münasib göreceği her nevi kontrolü yapmağa salâhiyettardır.” ç 3 — 14 üncü maddeye şu hükümlerin eklenmesi: *“İadre komitesi kararları da, 2999 sayılı kanunun tarifatı da- iresinde bir deftere kaydedilir ve her kararın altı komite reis ve azaları tarafından imzalanır.” 4 — 23 üncü maddenin son üç kelimesinin maddeye aşağıdaki hükümlerin eklenmesi : 4 ae “Toplanma tarihinden itibaren bir ay içinde maliye ve ikti- sad vekâletlerine verilir. Bankanın üç aylık vaziyetini gösterir hesab hülasaları ile senelik bilânço, maliye ve iktisad vekâletle- rince müştereken tesbit edilecek fonnülexmuvafık olarak tanzim edileceği gibi üç aylık hülasalar heyeti umumiyece tayin edilen murakibler tarafından tasdikli olarak tallük eylediği devrenin hi- #amından itibaren üç ay içinde maliye ve iktisad vekâletlerine tevdi edilir ve bilânçolar ayni müddet zarfında biri resmi gazete olmak üzere en az iki gazete ile neşir ve ilân olunur.” $ — 29 uncu maddeye aşağıdaki hükümlerin eklenmesi: 'Murakibler, idare meclisi, idare komitesi reis ve azalariyle müdür ve memurların, esas mukaveleye ve kanuni mevzulara ay- kırı hareketlerini gördükleri takdirde bunları vesikalara dayana- Tak şirket umumi heyetine hitaben tanzim edecekleri raporda zik- retmeğe mecburdurlar. Bu murakibler raporlarının birer sureti- ni maliye ve iktisad vekâletlerine gönderirler.” 6 — 35 inci maddenin ilk on üç kelimesinin şu şekilde tadili: ”Şirketin senelik safi temettüünden olan mezkür temettüün ©6 10 nu nisbetinde adi ihtiyat akçası ve /e 5 şi nisbetinde "ilerde vukuu melhuz zarar karşılığı,, ve bundan B. serisi ilâ...” 7 — 36 mer maddenin şu şekilde tadili: “35 inci maddede yazılı adi ihtiyat akçası şirket sermayesinin nısfına baliğ oldukta artık bu tevkifat yapılmıyacak ve ondan sarfiyat icrasiyle mikdarı mezkür nisbetten aşağı düşerse tekrar temettüattan adi ihtiyat ayrılacaktır. İlerde vukuu melhuz zarar karşılığı da umum ihtiyatlar yekünu şirket Ssermayesinin tama- mına müsavi oluncaya kadar ayrılacak ve bundan sonra bu kisım- dan sarfiyat olursa diğeri gibi tekrar tevkifata başlanacaktır.” 8 — 47 inci maddeye aşağıdaki hükmün eklenmesi: “Banka kendi işleri için lüzumlu olan gayri menkuller müs- tesna, alacaklarından dolayı temellük mecburiyetinde kaldığı gay- ri menkulleri, temellük tarihinden itibaren beş sene içinde elden çıkarır. Bu elden çıkarmanın imkânsız ve Banka için büyük za- Tarı mucib olacağı hallerde müddet, iktisad vekâletinin karariyle ihtiyaca göre uzatılabilir.” ? 9 — İkinci maddenin şu şekilde tadili: Şirketin unvanı (Türk Ticaret Bankası) dır. Bilcümle muâme- kaldırılması ve — lâtı hakkında Türkiye Cümhuriyetinin kavanin ve nizamatı bazıra ve müstakbelesi tatbik edilmektedir. 10 — Yirmi birinci maddenin şu şekilde tadili : Meclisi İdare içtimalarına iştirâk eden âzaya her içtima için verilecek hakkı huzuru sureti adiyede toplanan umumi heyet tayin eder. 008 Ankara Valiliğinden: Öksüzce mahallesinin Eğribucek sokağında 127 tahrir 5 kapı 453 metrüke No. lu evin aylığı 13 lira 34 kuruştan 24 - mart - 937 çar - şamba günü saat 14 de açık arttırma ile icara verilecektir. İsteklilerin 14 lira 25 kuruşluk depozito makbuziyle sözü geçen gün ve saatte Defterdarlıkta kurulan komisyona müracaatları. Müş- * Bir koridor üzerinde iki oda, alt katta: iki göz odunluk temilâtı: kömürlük ve küçük bir avlu (559) 1—1022 Çankaya İkinci Mıntaka Tapu Sicil ' Muhafızlığından : Mevkii: Balkenriz — Hududu: Şarkan Hafız Abdullah veteseleri tarlası garban (Gür zade kızı Afife tarlası şimalen Hamal Osman tarlası cenuben Foto- gonlu rençber Mehmet vereseleri tarlası ile çevrilidir. Yukarda mevkii ve hududu gösterilen tarlanın Şamlıroğlu ek- mekçi Mehmetten karısı Gülsüm ile oğlu Haydara kaldığından ba- hisle tapuya tescili talep olunmaktadır. Tapu defterlerinde kaydı bulunmayan ve senetsiz tasarruf edil- diği anlaş-lan tarlanın 23.3.937 salı günü saat 10 da mahallinde hu- dudları tesbit ve ciheti hukukiyesi tetkik edilecektir. Bu tarla üze- rinde bir hak iddia edenlerin bu tarihe kadar muhafızlığımıza ve yahut tahkikat günü mahallinde bulunacak olan memurumuza mü- Tacaatları ilân olunur. (567) 1—1024 Adliye Vekâletinden: Açık bulunan İnebolu Noter muavinliğine imtihansız ve imti - hanla noter olabilmek şartlarını haiz taliplerden, imtihansız girebi- leceklerin Vekâlete ve imtihanla girmek istiyenlerin bir ay içinde mahalli idliz: encümenine müracaatları ilân olunur. (577) 1—1026 Hava Yolları Devlet İşletme İdaresinden: , Devlet hava yolları ihtiyacı için 60 ton 74 oktanlık tayyare ben- Zini satın alınacaktır. Mecmuunun tahmin edilen bedeli 24,000 liradır. Eksiltme kapalı zarf usuliyle martın 29 uncu pazartesi günü öğ- leden sonra saat iki buçukta Ankarada Devlet havâ yolları idaresi merkezinde yapılacaktır. Şartname ve projeler sözü geçen idare olarak alınabilir. İsteklilerin (1800 liralık) muvakkat teminat makbuzu veya Ban- ka mektubu ile ve icabeden belgeleriyle eksiltme zamanından bir saat evvel teklif zarfını komisyona vermiş olmaları ilân olunur. (552) 1—1021 merkezinden - bedelsiz PU y Niğde İli Maden Nahiyesi Şarbaylığından: Madde 1 — Eksiltmeye konulan iş: Madenin Bereketli mahalle- sine getirilecek içme suyuna aittir. Keşif bedeli 500 liradır, 2 — Bu işe ait şartnameler şunlardır: A — Mukavele projesi, B — Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, C — Hususi şartname: D — Eksiltme şartnamesi, E — Keşif cetveli, F — Proje. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı Niğde Nafra Müdürlüğün- ve Maden Belediyesinde müracaatla görebilirler. 3 — Eksiltme 9-3-937 tarihinden 1-4-937 pazartesi günü saat 14 de Nafia Müdürlüğüne müracaatla Maden Uray encümeni huzuriyle ihalesi yapılacaktır. 4 — Eksiltme açık eksiltme usuliyle olacaktır. $ — Eksiltmeye girebilmek için isteyicilerin 384 lira 38 kuruş muvakkat teminat vermeleri lâzımdır. 6 — Müddeti zarfında mukavelesini tanzim ve Belediye riya- setine verdiği takdirde vermiş olduğu teminatr irat kaydedilmek le beraber vukubulacak zarar ve ziyan müteahhide ait olataktır. 7 — İhale tarihinden itibaren inşaat 5 ay zarfındaikmal ve tes - lim edilecekti.. Bu müddet zarfında ikmal edilmediği takdirde ge- çen günler için müteahhit yevmiye beş lira ceza olarak verecektir. 8 — İnşaat kontrolu ve fen memurunun vereceği rapor üzerine müteahhit vezneden 94 10 tevkifle para alabilecektir. 9 — İnşaatın ikmali Nafıa Müdürlüğünce tasdik edildikten son- ra bedeli (8) inci maddede gösterilen /o onun yarısiyle beraber ta - mamen verilecek ve çeşmeler bir sen> müddet içinde ârıza göste! cek olursa müteahhit tarafından yaptırılacak ve ârıza göstermedi takdirde kabulü kati muamelesi yapılacak ve 96 5 i aynen verilece- ği ilân olunur. (582) 1—1034 de Beykoz Deri ve Kundura Fabrikası Türk Anonim Şirketinden: Şirketimizin umumi heyeti, esas mukavelenamenin 40 ıncır mad- desi mucibince 26.3.937 tarihine müsadif cuma günü saat on birde Galatada Sümer Bank İstanbul.şübesinde aşağıdaki ruznamede ya- zılı hususları müzakere etmek için âdiyen içtima edeceğinden u- mumi heyeti teşkil edecek azâların mezkür gün ve saatte içtimada hazır bulunmaları ilân olunur. Müzakere Ruznamesi: 1. — İdare meclisi ve murakip raporlarının okunması ve idare meclisi azâsın:n ibrası, 2. — 1936 yilma ait bilânçonun, kâr ve zarar hesabının ve temet- tü tevzii hakkındaki tekliflerin tetkik ve tasdiki. 3. — İdare meclisi azâlarına verilecek huzur haklarının tayini, 4 — Müddeti biten mürakipliğe yenisinin tayini ile ücretinin tesbiti. 1—1020 Emlâk ve Eytam Bankası İdare Meclisinden: 29.3.1937 pazartesi günü saat ön birde alelâde olarak içitma ede- cek olan umumi heyetimiz müzakerat ruznamesinin üçüncü mad- desindeki İdare Meclisinin ibrası cümlesinden sonra (hazinenin devrettiği emlâkin hazineye itası lâzım gelen idare hesabı hariçtir. cümlesinin ilâvesi) ve yedinci madde olarak da hazinenin devrettiği emlâkin idaresi münasebetiyle ihtiyar olunan masraflardan hangile- rinin doğrudan doğruya hazineye ve hangilerinin bankaya aid ola- cağınzn ve bu masraf ve hizmet mukabili bankaya verilecek komis- yon mikdarının tesbiti veya bu hususu hazine ile müzakere ve in- taç etmek üzere meclisi idareye salâhiyet itası maddesinin ilâvesi sermayemizin yüzde onundan fazla hisseye malik olan Maliye Ve- kâletinin Ticaret kanununun 368 inci maddesine istinaden vaki tah- riri talebi üzerine ilân olunur. 1—1036 Mudurnu C. H, P. İlçe - Yönkurul Başkanlığından: Mudurnu C. H. Partisinden verilen Eksiltme (İlânıdır :) 1 — Eksiltmeye konulan iş Mudurnu Cumhuriyet Halk Partisi ve Halkevi kurağı yapılma işidir. 2 — Bu kurağın bedeli keşfi (5772) lira olup inşaata lüzum olan mevcut (800) liralık taş, kiremit ve 30 metre mikâp iskelelik keres- te Partimiz tarafından temin edilmiş ve (4972) inşaat karşılığı ba- kıyesidir. 3 — Eksiltme 22 mart 937 pazartesi günü saat 14 de Mudurnu Cumhuriyet Halk Partisi ilçe yönkurulunda yapılacaktır, 4 — Bu yapı işini üzerine almak istiyen müteahhitler projesini ve pilanını her gün saat 9 dan 16 ya kadar partide görebilirler. eli Eksiltmeye girebilmek için eksiltme ve arttırma yasa ve tü- züğü hükümlerine tevfikan bedeli keşif üzerinden 9o 7,5 nisbetinde muvakkat teminat akçesini makbuz mukabilinde Parti kasasına ya- tırıldıktan, sonra talipler eksiltme işine girebilecekler ve ihaleyi müteakip bu teminat akçesi azam? beş gün içinde 94 15 iblâğ edil » mesi şarttır. 6 — Mütcahhitlerin kendileri mimar veya mühendis olmadığı takdirde inşaatta mimar veya mühendis bulundurmaları ve inşaat hitamında yapılacak keşifte kabul edilmiş olması şarttır. 7 — İnşaata talip olanlar en son 21-3-937 günü saat 12 ye kadar müracaat etmiş bulunmaları lâzımdır. /| 8 — İnşaat eksiltme işi bittikten sonra en geç 15 nisan 937 gü - nünden itibaren inşaata başlanılacak ve nihayet 15, 1 inci teşrin 937 gününe kadar (6) ay için tamamen bitmiş ve teslim edilmiş buluna- caktır. (583) 1—1033 Ankara Valiliğinden: Misakı millt mahallesinde Suluhan ardı sokağında idarej husu- siyeye aid 65 No. lu ev açık artırma lie satılığa konulmuştur. Müş- temilâtı zeminde bir ahır, taşlık üstünde bir oda ve mutbak ikinci katta bir sofa, iki oda ve üçüncü katı da bir taraçadan ibarettir. Mu- hammen bedeli 800 liradır. İstekliler artırmaya girebilmek için mu- hammen bedelin yüzde 7,5 nisbeti muvakkat teminat vermeleri şart- tır. Taliplerin 25.3.037 perşembe günü saat on beşte vilâyet daimi encümenine şartnamesini görmek istiyenlerin de hususi muhasebe varidat müdürli ne müracaatları ilân olunur, (546) 1—977 DEVLET DEMİRYOLLARI VE LİMANLARI UMUM MÜDÜRLÜĞÜ SATIN ALMA KOMİSYONU İLANLARI İLÂN 1 — Malatya istasyon şehir ciheti (3528 m?) üç bin beş yü mi sekiz metre murabbar mahallin bilumum levazımı ve işçi şartnamesi mucibince parkelenmesi kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Muhammen bedeli (9568/29) Dokuz bin beş yüz olt « mış sekiz lira yirmi dokuz kuruştur. 2 — İstekliler bu işe aid plân, şartname ve mukavelename proje« sini; Ankara, Haydarpaşa, Adana, Malatya vezneleriyle Eloğlu, Narlı, Elâziz istasyonlarından (48) kırk sekiz kuruş mukabilinde tedarik edebilirler. 3 — Eksiltme Malatyada beşinci işletme binasında 22-3-937 pa- zartesi saat 15 de yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat miktarı (717,63) yedi yüz on yedi altmış üç kuruştur. 5 — İstekliler 2490 No. lu kanundaki ehliyet vesaiki ve işe gire meğe kanuni mani bulunmadığına dair beyannameyi ve teklif mek- tuplarını eksiltme gün ve saatinden bix saat evveline kadar Malatya beşinci işletme komisyon reisliğine göndermiş bulunmalıdırlar, (535) 1—965 lira İLAN Muhammen bedeli (2100) lira olan 6000 kg. Don yağı 22. 3. 1937, Pazartesi günü saat 15 te kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare bina« sında satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin (157.50) liralık muvakkat - teminat ila kananun tayin ettiği vesikaları resmi gazetenin 7. 5. 1936 gün ve 3297 No. lu nüshasında intişar etmiş olan talimatname dariresinde alınmış vesika ve tekliflerini aynı gün saat 14 € kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme daigesinden Hay« darpaşada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. (491) İLAN Beher teneke bedeli 9 kuruş tahmin edilen ve bir sene müd- det teahhüt edileçek yevmiye asgari 20 azami 60 teneke içme suyu 24-3-1937 çarşamba günü saat 15,30 da açık eksiltme ile Ankarada idare binasında satın alınacaktır. 1- 892 Bu işe girmek istiyenlerin (121.50) liralık muvakkat temis nat ile kanunun tayin ettiği ves sikaları ve tahlil raporunu aynı gün muayyen saatte komisyon, Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler Ankarada Malze« me dairesinde görülebilir. (531) 1—956 ANKARA LEVAZIM AMİRLİĞİ SATIN ALMA KOMİSYONU İLANLARI e İLAN z 1 — Erzurum askeri hastanesinde yeniden yapılacak olan bir pavyon ile bir koridor kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 2 — Keşif bedeli 28219 lira bir kuruştur, 3 — İlk teminatı 2116 lira 43 kuruştur. 4 — Eksiltme 27 mart 937 cumartesi saat 11 dedir. Teklif mektupj ları mezkür saatten bir saat evveline kadar komisyon - başkanlığına verilmiş veya gönderilmiş olacaktır. 5 — Şartname, keşif ve resimleri görmek isteyenlerin her gün Erzurum askeri satın alma komisyonuna müracaat etmeleri (579) 1—1030 İLAN İLAN 1 — Ankara garnizonu birlik- 1 — Cebeci hastanesi ihtiyacı lerinin ihtiyacı için 600 ton buğ- âçin 12500 litre içme suyu dayın öğütülmesi kapalı zarfla eksiltmesi 23.3.937 salr günü sa- at 15 de yapılacaktır. 2 — Buğdayın tutarı 9000 Hira olup muvakkat teminatı 675 li. radır. Şartnamesi komisyonda parasız görülür. 3 — İsteklilerin kanumun 2, 3 cü maddelerindeki vesika ve te- minat makbuzlarını havi teklif mektuplarını yazılı gün ve saat- ten bir saat evveline kadar le- vazım âmirliği satın Glma ko. misyonuna vermiş bulunacaklar- 22.3.937 pazartesi günü saat 15 de açık eksiltme ile almacaktır; 2 — Suyun tutarı 1000 lirg plup muvakkat teminatı 75 liras dır. Şartnamesi komisyonda gös rülür. İ 3 — İsteklilerin kanumun 2, i gü maddelerindeki vesika ve tee Mminat makbuzlariyle beraber yas zılı gün ve saatte levazım amirç hiği satın alma komisyonuna gele meleri. (500) y—s82 dır. (503) — 1—885 MİLLİ MÜDAFAA VEKÂLETİ SATIN ALMA KOMİSYONU İLANLARI BİLİT i 1 — Her birine biçilen ederi 330 kuruş olan 10.000 tane kilim kas palr zarfla alınacaktır. 2 — Şartnamesini 165 kuruşa almak ve örneğini görmek istiyen- lerin hergün öğleden sonra komisyona gelmeleri. 3 — İlk teminat miktarı 2475 liradır. 4 — İhalesi 15-3-937 P. Ertesi günü saat 15 dedir, 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü gMaddelerinde yazılı vesikalarını ve teminatlarını teklif mektupları ile birlikte ihale saatından en az bir saat evvel M, M. V. Sa. Alma Komisyonuna vermeleri. (422) i—774 . aa Ğ Adliye Vekâletinden: Açık bulunan Taşköprü noter muavinliğine imtihansız ve İmtis hanla noter olabilmek şartlarını haiz taliplerden imtihansız girebile« ceklerin vekâlete ve imtihanla girmek isteyenlerin mahalli adliye en cümenine bir ay içinde müracatları ilân olunur. (578) 1—1027 İ ANKARA BELEDİYE REİSLİĞİ İLANLARI ı İLAN Otobüs idaresinde bulunan yanık yağlar 9 - nisan - 937 cuma gü- nüne kadar bir ay içinde pazarlıkla satılacağından taliplerin her cu« ma ve salr günleri saat on buçukta belediye encümenine müracaat- y—1032 ları. (581) ASKERİ FABRİKALAR UMUM MÜDÜRLÜĞÜ SATIN ALMA KOMİSYONU İLANLARI 196 TAKIM YAZLIK ERAT ELBİSESİ 'Tahmin edilen bedeli (1372) lira olan yukarda miktarı ve cinsi yazılı melbusat askeri fabrikalar umum müdürlüğü satın alma ko - Misyonunca 29-3-937 tarihinde pazartesi günü saat 14 de açık eksiltmg ile ihale edilecektir. Şartname parasız olarak komisyondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan (102) Hra (90) kuruş ve 2490 fumaralı kanunun 2 ve $ maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve sa- atte komisyona müracaatları. (569) i—1025 Sivrihisar İlçebaylığından: Ölmüş Ahmet Hüsamettine aid tutlu köyünde vaki evin köyde açılan meydana katılmak üzere köy kanunu ahkâmına tevfikan mez- kür köy ihtiyar heyetinin 18-6-933 gün ve 10 sayısiyle ve yüz lira bedelle istimlâkına karar verilmiş ise de varisleri İsmetullahdan başkaları araştırmağa rağmen adresleri belli olmadığından tebligat yaptırılamamıştır. On beş gün içinde itiraz kabul edilecektir. Teb- liğat yerine kaim olmak üzere ilân olunur. (580) i1—1031