13 Mart 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 9

13 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 9

ği/ Gerakende 10 tanesi 15 kuruştur. | îa'iam Pbonbul Çadılı Raalsam Dicmularmi| Hava Yolları Devlet İşletme İdaresinden: 1 — Ankara - İstanbul arasında işliyen yolcu ve posta tayyarele- rimizin hareket saatleri aşağıya yazılmıştır. Kalkış Varış İK M £ n Ankaradan 10 00 11 S0 İstanbula İstanbuldan 15 00 16 S0 Ankaraya 2 — Bilet satan Acentelerimiz: A — Ankarada - Bankalar Caddesinde P. T. T. Genel Direktör- lüğü binasında. Telefon numarası 3682 B — İstanbulda - Karaköy - P. T. T. Şubesi binasında. Telefon Nnumarası. 41137. 3 — Yulcularımızı şehirden meydana parasız nakleden otobüsümüz: Ankara Acente binası önünden saat 9.30 da İstanbulda - Acente binası önünden saat 14 de hareket eder. 4 — Bilet ücretleri: Ankara - İstanbul gidiş 22 Lira 4 Lira (3 yaşımna kadar çocuklar için) 12 Lira (3-7 yaş arasındaki çocuklar için) 15 gün zarfında muteber olmak üezre (Gidiş - dönüş) bileti için yüzde yirmi tenzilât yapılır. Sayın yolcularımıza ilân olunur. (533) idare 1—957 PEK YAKINDA Nünir Nurettin Konseri Eksiltme ilânı: Kızılay Cemiyeli_ » Genel Merkezinden : 1 — Kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulan ve keşif bedeli on yedi bin lira olan iş: Ankarada Mamak Gaz maske fabrikası müşte- milâtından kantin binasının kalorifer, su ve sıhi tesisatıdır. 2 — Eksiltme 1937 martının 29 uncu pazartesi günü saat on beş- te Ankarada Kızılay Genel merkezinde yapılacaktır. 3 — Binanm plânları ve şartnamesi Ankarada Kızılay Genel merkezinden veya İstanbulda Bahçekapıda Yeni postahane civarın- da Kızılay deposu direktörlüğünden bir lira mukabilinde alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için keşif bedelinin yüzde yedi bu- Çuğu nisbetinde teminat vermek ve Nafıa vekâletinden alınmış mü- teahhitlik vesikasını göstermek lâzımdır. 5 — Yukarda yazılı gün ve saatten sonra herhangi bir surette yapılacak teklifler kabul olunmaz. 1—1001 Ankara Mantakası Sıtma Mücadele Reisliğinden: Sıtma mücadele sıhat memuru yetiştirilmek için bu sene nisan başında açılmak ve bir buçuk ay devam etmek üzere mıntakamızda bir (sıtma mücadelesi küçük sıhat memurları kursu) açılacaktır. Kursa gireceklerin aşağıdaki şartları haiz olmaları lâzımdır, 1 — Türk olmak ve iyi ahlâk sahibi bulunmak, 2 — Orta mekteb veya eski rüştiye mezunu olmak, 3 — Yaşı on sekizden aşağı, kırktan yukarı olmamak, 4 — Askerlikle alâkası bulunmamak. İsteklilerin mekteb şehadetnamesi, hüviyet cüzdanı, hüsnühal kâğıdı, askerlik vesikası ve dört kıta fotograflariyle reisliğimize Müracaatları. (540) ı1—1 Tecrübeli bir fen memuru aranıyor. Balıkesir Kor Kamutanlığından : Balıksir Kolordu İnşaat şubesi emrinde çalışmak üzere ayda (150) lira ücretle bir sürveyyana ihtiyaç vardır. Haiz olması lâzım gelen şartlar şunlardır: 1 — Nafıa Fen mektebinden veya İstanbul Sanayi Mektebi İn- t şubesinden mezun ve lâakal iki sene inşaatta veya inşaat daire- lerinde çalışmış bulunması. 2 — Askerlik hizmetini bitirmiş olması. 3 — Polisçe musaddak hüsnühal şahadetnamesi, sıhhat raporu ve İyi hizmet vesikası. 4 — Yukardaki şartları haiz taliplerin mektupla veya bizzat elle- tindeki vesaikin suretleriyle beraber Balıkesirde Kolordu Komu- tanlığına müracaatları ilân olunur. (1289) 1—991 Mütercim Alınacaktır. Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: a A!man:adaı_ı türkçeye türkçeden almancaya tercümeye mukte « dir bir mütercim alınacaktır. İsteklilerin istidalariyle mart 937 so- nuna kadar umum müdürlüğe müracaatları. (405) 1—770 Ankara Şehri İmar Müdürlüğünden: Keşif bedeli 3249 lira 75 kuruş olan mezarlıkta yapılacak pis su mecraları 19 mart 1937 cuma günü saat 17 de İmar müdürlüğünde lhalcsılyzpılmak üzere eksiltmeye konmuştur. / Taliplerin şartnamesini ve sair evrakını görmek Üüzere hergün İmar müdürlüğüne ve ihale günü teminat makbuzlariyle komisyo- na müracatları ilân olunur. (489) 1—874 » ULUS ran - Transit” Yolu İnşaat Şefliğinden: Kapalı zarf ile eksiltme'ilânı İ 7-4-037 çarşamba günü saat on beşte Erzurum Vilâyeti Nafıa Müdürlüğü odasında Transit Yolu Eksiltme komisyonunda 99889 lira 86 kuruş bedeli keşifli Ağrı vilâyeti dahilinde transit yolu ü- zerinde Saçtepe ile Kızılyokuş arasında kısmen hazırlanmış — ve kısmen hariçten gelecek taş ile yeniden inşa edilecek 17--000 kilo metrelik şose ile tesviye, imalâtı sınaiye ve tamiratı mütemadiye ekip binalarının noksanlarının ikmali işlerinin kapalı zarf ile ek- siltmesi yapılacaktır. Evrakı keşfiye, şartname, mukavelenamesi ve buna müteferri bütün evrak Erzurum ve Ağrı vilâyetleri nafra müdürlüklerinde görülebireceği gibi 500 kuruş mukabilinde Erzurumda İran Tran- sit yolu inşaat şefliğinden de alınabilir. Muvakkat teminat 6245 liradır. İstekliler resmi gazetenin 7-5-936 tarih ve 3297 sayılı nüshasın- da çıkan talimatnameye göre Nafıa Vekâletinden alınmış vesika- ları ihtiva etmek şartile 2490 sayılı arttırma ve eksiltme kanununun 32 inci maddesindeki sarahat dairesinde tanzim edecekleri — teklif mektuplarını 7-4-937 pazartesi günü saat on dörde kadar Transit Yolu İnşaat Komisyonuna vermeleri lâzımdır. Postada olan gecik- meler kabul edilmez. (1062) Hava Yolları Devlet İşletme İdaresinden: 1 — Ankaar'da - Çimento fabrikası karşısındaki Uçak alanrmı- zın genişletilmesi hakkında icra vekilleri heyetinden alınmış mena- fii umumiye istimlâk kararı üzerine: İstimlâk kararnamesinin hükümlerine göre teşekkül eden heyet- çe takdir edilen bedellere sahipleri tarafından vaki itirazlar Anka- ra belediye meclisince dinlenerek itirazların varid olmadığı hakkın- da tanzim kılıman esbabı mucibe mazbatası Dahiliye Vekâletince tasvib edilmiş olduğu Ankara ilbaylığınlan bildirilmiştir . 2 — İstimlâk kararnamesinin 13 üncü maddesi mucibince: 9-3-937 den itibaren emlâkin ahzolunacağı, ve 17 inci maddesi mucibince de: İlân tarihinden itibaren eshabı emlâkin takdir edil - miş olan meblâğı kabulleri veya iddialar.nı beyan etmeleri ilân ©o- lunur. (534) 1—958 Dönümü 50 Liraya Arsalar Tel: 1475 Mersin Belediyesinden: 1 — Belediyeye aid plâjın işletmesi beş yıl müddetle kiraya ve- rilecektir. Tahmin edilen yıllık kira bedeli 700 liradır. 2 — Belediyede mevcut proje ve şartname mucibince plâjda müstecir tarafından 3466 liralık inşaat yapılacaktır. 3 — Şartname ve proje parasız olarak Fen Müdürlülünden alı- nacaktır. 4 — Artırma 23 mart 937 salı günü saat 16 da belediye dairesinde yapılacaktır. 5 — Artırma açık olarak yapılacaktır. - 6 — Muvakkat teminat mikdarı 262 lira 50 kuruştur. 7 — Talipler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair vesika ibraz edecektir. (1125) 1—870 Kuruluş Serveti fünun 1891 yerine çıkar 46 senedir durmadan çıkmakta olan bu haftalık resimli ga- ) aetenin Ankara'da satış yeri AKBA Kitabevidir. S- & N nelik abone 10 lira. Sayısı 20 kuruş epe -e Kars Valiliğinden: Sarıkamışta yapılacak 27536.96 lira bedeli keşifli hükümet ko - nağı inşaatı kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. 1 — Eksiltme 24-3-937 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de Kars Vilâyeti Encümen daimi odasında yapılacaktır. 2 — İnşaatın muvakkat teminatı 2066.20 liradır. 3 — İnşaatın istinat ettiği münakasa şartnamesi plânı keşif, tah- lili fiat bordrosu fenni şartname ve bayındırlık işleri genel şart- namesi 1,38 lira mukabilinde Kars Nafıa Müdürlüğünden veri- lecektir. 4 — İstekli olanlar teklif mektupları ile beraber hususi idare veznesine yatırdıklarına dair makbuz veya banka mektuplarını ve Nafıa Vekâletinden bu gibi işler için almış olduğu ehliyet vesikala- rını ticaret odası kayıt varakasını bir zarfa koyarak makbuz muka- bilinde encümeni daimi reisliğine makbuz mukabilinde yukarda ya- zılı saatten bir saat evveline kadar vermeleri lâzımdır. Teklif mek- tuplarında inşaatın istinat ettiği bütün evrakın okunup kabul edil- diğinin yazılması lâzımdır. Postada vaki olacak gecikmeler kabul edilmez. (1255) 1—960 Kumral, Sarışın, Esmer her tene tevafuk eden yegâne sıhhi kremlerdir. Cildi besler, Çil, Leke ve sivilceleri kâmilen izale $ eder. Yarım asırdanberi kibar mahfellerin takdir ile kullan- dıkları sıhh? güzellik kremleridir. KREM BALSAMİN 4 ŞEKİLDE TAKDİM EDİLİR£ 1 — Krem Balsamin yağlı gece için penbe renkli 2 — Krem balsamin yağsız gündüz için beyaz renkli 3 — Krem Balsamin acı badem gündüz için beyaz renkli 4 — Krem Balsamin acı badem gece için penbe renkli, İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ. Beyoğlu - İstanbul 1—809 KUUZ ÖOTUP. - Erzurum vilâyetinden: y 5 nisan 937 pazartesi günü saat 15 de Erzurum vilâyeti Nafıa müdürlüğü odasında transit yolu eksiltme komisyonunda altmış al« tr bin beş yüz yirmi bir lira elli dört kuruş bedeli keşifli Erzurum vilâyeti dahilinde ve transit yolu üzerinde Horasan ile Saçtepe ara- sında mütcahhide ihale edilip de vakti zamanında yapılamadığındanı dolayı mukavelesi feshedildikten sonra geri kaları 17 * 333 kilo- metre şose nişaatı bakiyesi ve sekiz adet ekip binasının nevakısının ikmali ve altı adet sınaf imalâtın tamamlanması işlerinin kapalı zarf usuliyle eksiltmesi yapılacaktır. < Evrakı keşfiye, şartname, mukavelenamesi ve buna müteferri bütün evrak transit yolu inşaat şefliğinde görülebilir. , Muvakkat teminat dört bin beş yüz yetmiş altı lira sekiz kuruş- tur. İstekliler resmi gazetenin 7.5.936 tarih ve (3297 sayılr nüshasım- da çıkan talimatnameye göre nafıa vekâletinden alınmış vesikaları ihtiva etmek şartiyle 2490 sayılı arttırma ve eksiltme kanununur 32 inci maddesindeki sarahat dairesinde tanzim edecekleri teklif mektuplarımı 5.4.937 pazartesi günü saat on dörde kadar Transit yolu inşaat komisyonuna vermeleri lâzımdır. (921) 1—696 e O Dahiliye Vekâletinden: 1 — Vekâletçe yaptırılacak yazıhane, masa, koltuk, sandalye ve mümasili mobilya açık eksiltmeye konmuştur.! 2 — Eksiltme 24 - 3 - 937 tarihinde çarşamba günü"saat 15.30 da Ankarada Yenişehirdeki vekâlet binasr içinde toplanan satın alma komisyonunca yapılacaktır. 3 — Muhammen keşif bedeli 2680 liradım. 4 — Muvakkat teminat 201 liradır. v 5 — İstekliler bu işe dair şartnameyi vekâlet levazım bürosun« dan parasız alırlar. 6 — İsteklilerin 24-3.937 gününde muayyen saatta teminatları. nı hâmilen komisyona müracaatları ilân olunür. (504) 1—932 ; Karadeniz Ereğli Belediyesinden: Belediyemize ayda 140 lira ücretli bir memur tır. Mühendis metkebinden mezun olanlardan isteklileriz memuriyeti Bayındırlık Bakanlığından tasdik edilmek ü- zere ellerindeki diploma ve bulunduğu yerlerden aldığı vesika suretlerini Mart ayının 15 ine kadar Belediyemize göndermeleri, Makina, Elektrik ve su işlerinden anlıyan- karın tercih edileceği ilân olunur. — (1069) —10 . . . Mersin Belediyesinden: 1 — Belediye bahçesinin işletmesi beş yıl müddetle kiraya verik lecektir. 'Tahmin edilen yıllık kira bedeli bin liradır. 2 — Belediyede mevcut proje ve şartname mucibince bahçede müstecir tarafından 3500 liralık inşaat yapılacaktır. ; 3 — Şartname ve proje parasız olarak Belediye Fen Müdürlü- ğünden alınacaktır. 4 — Arttırma 23 mart 937 salı günü saat 15 de Belediye daizesin- de yapılacaktır. 5 — Artırma açık olarak yapılacaötır. 6 — Muvakkat teminat mikdarı 375 liradır. ; 7 — Talipler ticaret odasında kayıtlı oludklarına dair vesika ibraz edeceklerdir. (1126) y—71 Nafia Vekâletinden: : Sivas - Erzurum hattının 208 4 263 üncü kilometresinde ve Frat suyu üzerinde altmış metrelik bir demir köprünün inşa ve montajı (ve lüzumu halinde ripajr) kapalı zarf, usulü ile eksiltme- ye konulmuştur. - 1 — Eksiltme 2. 4. 937 tarihinde saat on beşte Ankarada Nafra Vekâleti Demiryollar inşaat dairesinde yaptlacaktır, 2 — Muhammen bedeli 54054 liradır. ' 8 — Muvakkat teminatı 3952.70 liradır . 4 — Eksiltme şartnamesi mukavele projesi ve sair evralır 270 Kuruş mukabilinde inşaat dairesinden verilmektedir. 5 — Bu eksiltmeye girmek istiyenler 2490 No. lı kanun mucibin- ce ibrazma mecbur oldukları evrak ve vesikalarla 7-5-936 tarihli ve 3297 No. lı resmi gazetede ilân edilen talimata göre verilmiş 937 se- nesine ait müteahhitlik vesikasını ve fiat teklifini havi zarflarımı mezkür kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyarak 2. 4. 937 tarihinde saat on dörde kadar demiryollar inşaat dairesine makbuz mukabi - linde vermeleri lâzımdır. 6 — Bu eksiltmeye gireceklerden 1âakal 50 metrelik bir köprü montajını muvaffakiyetle yapmış olmak şartı ıranacaktn_.ğşgs) 1 İktisat Vekâletinden: (450) adet boş benzin tenekesi satılmak üzere (15) gün müddet« Te müzayedeye konulmuştur. Taliplerin 22-3-937 tarihine müsadif pazartesi günü saat onda Vekâlette müteşekkil komisyona ve tenekeleri görmek istiyenlerin de Benzinci Mehmet Selime müracaatları ilân olunur. (555) 1-990