12 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

12 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

pe ekl enli Müsabakaya Iştirek edenlerden bir grup ( Ustarafi 1 inci sayıfamızda | arasıra uzaktan bir kapı çalını- yormuş gibi çın, çınlar işidiliyor. Hakem heyetinden biri maki- nelerin numarasını ve daktilola- rın isimlerini kaydediyor. Bir başkası müsabakanın şart- larını yüksek sesle okuyor... Saat (10,35) müsabaka başlı- yacak... Daktiloların parmakları tetiği çekmiye hazırlanan nişan « gibi, Hakem heyeti konuşu or. Ticaret mektebi müdürü Hüs- nü B, sesleniyor: « — Bu küçük çıngıraklarla ne başlama kumandası verile- bilif, ne de çalışmıya nihayet verme emri.. Hakikaten çalışan makinelerin çıkardığı sesler bir tayyare gürültüsünden daha az değildi, İdi dakika sonra hakem heye- tinin önündeki masanın üstünde irice bir tunç havan ve hürmet- lice bir havaneli göründü... Herkes, birbirine baktı... “ “ mana ,, der gibi sıntanlar oldu. Fakat hakem Hüsnü Bey tunç havanelini tunca havale edince mütisiş, keskin, kuvvetli bir ses etsafı kapladı... Plavan bir kampana gibi ötü- yordu. (10,38)de havan çalındı, bu, başla kumandası idi, makineler işlemi- ye başladı. Bu çalışma haki. | katen çok gürültülü idi. Müsabaka bir çeyrek sonra bitecek.., Müsabakaya iştirak eden ha- nımlar önlerimdeki müsveddeyi kopye ediyorlar. Yarım dakika geçmedi, daha ilk satırlar yazılmamıştı. Sabiha Ömer H. müsabakaya iştirakten vaz geçti. Biraz sonra salonun ilerisinde mavi elbiseli kap kara saçlı.. keskin bakışlı bir hanım el kaldırdı. . Bu bir tehlike işare- ti idi.. e tehlike işarelini veren daktilo geçen seneki güzellik müsabakasında bir hayli nazari dikkati o celbeden, (Mukaddes Hanımdı. Hakemler yanına gittiler, Mukaddes hanımın ça- lıştığı yazı makinesinde bir arı- za olmuştu. Öbür daktilolar ha- nl harıl çalışıyorlardı... Makinesi arızaya uğradığı is çin Mukaddes hanım dışarı çık- tı, Mukaddes hanımın pırıl pırıl yanan gözlerinin kenarları ıslak ıslak! “— Bir bastım. iki satır açtı ve bir daha bastım gene du? e | öyle. Ben çok asabiyim.. yordu. Hakikaten Mukaddes hanımın makinesinin başına geçtiği zaman evvelâ besmele çekliğ:, sonra da (kul hüvallahi; okuduğu du- daklarının oynayışından anlaşılı- yor ve heyecan vücudundan ta- şıyordu. Bir çeyrek tamam oldu. Mü- sabakanın birinci kısmı bitti Daktilolar resimleri alınmak üze. re dışarı çıktılar. Hakemler, yazılmış kâğıtları topladılar. Ikinci devre başladı. İkinci devreye yalnız Mukaddes hanım iştirak etti. Mukaddes H.ın makinesi bu defa aksilik etmedi. Çıtır çıtır yazmıya başladı Hem efendim ne sürat.. Öbür dakti- lolardan bazıları dolaşıyor, bazı- ları yazı makinelerinin başında oturuyo, di- Müsıbeka esnasında küçük el aynalarında yüzlerini gözlerini muayene ediyorlardı. Nihayet ikinci devrede nihayet buldu... Hakem heyeti evrakı tetkik etmek üzere müdüriyet dai çekildi... dai dire Evrak üzerindeki tetkikat bi- tam bulmamakla beraber çok ke- lime yazmak hususunda Sanayi ve Ticaret b-nkagı daktiloların- dan Mediha Hanımın birinci, İsveç demiryolları gurupundan Fatma Hüseyin namı müstearile müsa- bakaya iştirak eden H. ikinci, müskirat inhisarından Mukaddes aş olmuştur. ediha H. 15 i 4197, Fatma Hüseyin 59 vuruş yapmıştır. Hakem heyeti dün akşama kadar yaptığı tetkikatında bu neticeyi vermiştir. Bundan sonra yazıların d lu, ve imlâ meselesi onlar sl cektir. * Çok yazma şampiyonu olan Mediha Haşin H. yölimek: tah- silini Almanyada ikmal etmiştir. Kendisi Fransızca ve Almancaya Kazanmak için # ilânsız kazancı artırmaya Kimi bir kenarda terden, bo- ti zulan makyajını tazeliyor.. Kimi | VAKIT 12Temmuz Cumartesi 930 Hariçte dahilde Uayhğı Kuray 150 — Biyiiyi 4 e ay 6 . 780 SO 2 . M9 2700 Safer 1349 Bu geceki Ay Güneşin doğuşu: 4,38 — baky: 19.42 Ayın doğuşu » 21,38 — batışı : 5.09 Namaz vakitleri Sabah Öğle Mimi Alışam Yat İmsak 241 1219 1619 1942 214 Hava: Hava bugün kısmen açık kısmen bulutlu olacak rüzgâr lodos esecektir. | Dün saat on 15 de âzami | hareket 28 derece idi. | | | Radyo: Bu akşam Ankarada Saat (9 R. C. orkestrasi: 1 — Fucik nvertür Marinarella 9 — Verdi: fantazi balmaske 3 — Manse Manon 4 — Sensans dans makabr. 5 — Dolva; tango Arjantin. 6 — Moskovski: Marş Moresk, Saat 20 - 35 ajans haberleri, » 20- 50 de Caz. Sinemalar : Alkazar — Hakimel cihan Alemdar — di i Beşiktaş ia” Gin yaveri Ekler — Perestiş Elhamra — Parisli şarkıcı Etuval — Aşk oyunu Fransız — gönül isterse Majik — Asri Kazanova Melek. — Çıplak aşıklar Opera — Kafkas kahraımam Şık — Kazanova Süreyya Kadığöy-Porterde bir gece ilk şart ilândır savaşmak, havada fa- yyaresiz uçrma çalış- mak gibidir Ticaretinizde , san'atınızda muvaffak olmak istiyorsanız gazete ilânına ebemmiyet ve- riniz : Gazete ilâm ilânların en kolayı, en ucuzu, en te- işte ilân tarifemiz: Sonuncu sayılada Satın Kuruş 125 Sind , “. © 3 li ». eğer > ir e 200 ti, — »” ” Resmi ilânler, sönüncü sayıfada 10 Kr. İlân memurumuz size fay- dalı bir ilânın şekil ve üc- reti için hizmet etmeğe ha- zırdır. saasasımaıdaz anana easezeese neee ZARAR, çok güzel bir surette vakıftır. Mediha H. bundan evvel müs- kirat inhisarında ve muhtelit mahkemelerde «aktilo olarak çalışmıstır. Müsabakada hazır olan daktilolar Mukaddes H. Sâibe Ömer H. Saadet H. Mabmure H. Refia H. Fahriye H. Saibe Ali H. Handan H. Bedia H. Mukadder H. Muazzez H. Matbaacılık ve kâ- ğıtçılık şirketi namma bir Bey (isminin neşrini istemiyor) A. K. hanım. Nevin Abmet Saim H. Nebile Nazım H. Semiha Ali H. Muazzez Hilmi H. Suzan H. Mevhibe Neşet H. Fatma Hüse- yin H. Mediha Haşim H. Semereen rare nasaR RE Se amala a Şa ASAR Ea azda szasaRGEAEEER2ŞEZINRIŞ 5 VAKIT 12 Temmuz Bir ressamın muvaffakıyeti 1930 ” Tahsilini İtalyada yapan Saip B. bilhassa portrelerde çok muvaffak olmaktadır Genç ressamın porfrelerinden Genç ressamlarımızdan Sai B. pek mütevazı bir surette ça- lişan kiymetli bir san'atkârdır. Genç san'atkör bilkassaportre- lerde çok muvaffak olmaktadır. | Dercettiğimiz resimler Saip Be- yin san'attaki kudretine delildir- ler. Bu resimlerden biri Japon- bir kadına, diğeri Nazif isminde bir zata, üçüncüsü de gözel bir çocuğa aittir. Saip B. resim tahsilini İtalya- da ve Fransada yapmıştır. Genç san'atkârı muvaffakiye- tinden dolayı tebrik ederiz. ( Telgraf haberleri ) Veremle mücadele izmirde muyojfakıyetli bir garden pörti verdi izmir, 1i (A. A.) — Verem mücadele cemiyeti dün gece bir gardenparti vermiştir. Safi hasılat 3000 lira kadardır. Cemiyet, 15 temmuzda Yaman- larda bir ev ile 50 çadırlık bir kamp kuracaktır. İ ——-—— Macarlar galip İzmir, 11 (A. A.) — Karşıya- ka spor - Altay muhtelit takı- mile Macar takımı arasında bugün yapılan maçla 3- 1 Ma- carlar galip gelmiştir. Petrol arsyan heyet Van, 10 — Petrol arayan heyetimiz tetkikat için buraya geldi. İzmirde seyyahlar izmir, 10 (A.A.) — Bugün limanımıza OLamartin vapurile 96 Amerikan seyyah gelmiştir. Seyyahlar Odemiş,e Sart hara- belerini zifarete gitmişler, yarın izmire avdetten sonra İstanbula gideceklerdir. Hindistanda Şimdiye keder 4377 kişi hekkında takibat yapılmış Simla, 10 (A.A.) — Hükümet mümessillerinden birisi bugün hökümet şurasında söz alarak 6 nisan ile 15 haziran arasında silâhsız itaatsizlik (omücadelesi yüzünden 4377. kişinin, #akibata maruz kılınmış olduğunu beyan etmiştir . Prers Cika Tayyare sukut ettiğin- den şehrimize gelemedi Londradan tayyare ile şehri- mize geleceğini yazdığımız Ro- manya prensi Cika, bindiği tay- yare Balkanlardan geçerken sakatlandığından orada yere in- miye mecbur olmuş, tayyare parçalanmış, prens ve tayyareci yaralanmışlardır. - Kahire sefirimiz Ankareda Kahire sefirimiz Muhittin Pş. dün Ankaraya gitmiştir. Elaziz vilâyetinden:; El'aziz-Erzincan yolunun 25 inci kilometrosunda vaki 216 metre açıklığında 37529 lira bedeli keşifii pertek köprüsü altı ay zarfında yapılmak üzere 24.6.9390 tarihinden itibaren 14.7.930 tarihine kadar yeniden kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Taliplerin münakasa kanunu mücebince yüzde yedi buçuk nisbe- nde teminatı muvakkateleriyle teklif varakalarını yevimi ihale olan 14 7930 salı gününe kadar El'aziz nafia idaresine göndermeleri ve daha ziyade malümat almak isteyenlerin El'aziz, İstanbul nafia idareleri- ne müracaat eylemeleri . Ticareti bahrive mektebi için pazarlıkla kereste ve ıhlamur dolap mubayaası Kaptan ve makinist meklebi müdürlüğ, ünden: Mektebimize lüzumu olan yirmi bir metre küp muhtelif kereste ile iki adet ıhlamur dolap mubayaa edilecektir. Taliplerin şeraitini anlamak üzere Ortaköyde kâin mektep müdürlüğüne ve münakasaya iştirak edeçeklerin teminatı muvakkatelerini Istanbul İktisadi mües- seseler muhasebeciliğine tevdi ederek mukabilinde alacakları mak- buzu kamilen 13-7.930 pazar günü saat on dörtte mektepte müteşekkil komisyonu mabsusuna müracaatları.