25 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

25 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

dik “Şekip Tras r verilmiş olduğundan bütün a- larpıyoi Ürehtu mukarrur bulunan bir kanepe iki. koltuk 7 t Mermerli Süro ve bir ti we bie demi — 10 — VAKIT 25 Temmuz 1 Fahtakalede soğuk hava mah- | enlerinde Avram Meşulam Ef.ye MST-içü 1 matlabu ilunduğu iddia olunan 19000 Biesviyesini nank Gernfmizn e emrinin #ahrına veril ten | fevm Ikamerğihinizın meçhul bulundu- e bn sebeple tebligatın yapılamadığı dilemesine binaen Il karar verilmiştir. tebligat ie ibi. ilinden bir ay zarlında da bir dermeyan ve bunu t ei es | | Miz gün içinde borcu eda veya bofen tecek mal ve saire irse edilmediği su- Byabinızda muamçlâtı icre deme emri me- ilân olunur. eye de mw kaim ölmek eşan icrasından: Keşanın Ca- Kebir mahallesinde mükim! lıstık pehlivan oğlu Osman ağaya| > masarif 210 lira 20 kuruş itası- relu Keşanın Camii İspat ma! den olup elyevm mahalli, meçhul bulunan Ali oğlu | borcunu oödemediğinden menkülesinin haczine kas! | nr haklarmı O kazancını! gerek tahriren ve gerek Keşan İcra dairesine bil. ii aksi surette muamelei karl uniyenin ifa edileceği tebliğ ma- kaim olmak üzere ilân o- “İstanbul Üçüncü Ira Memur “Bir borcun temini istifası için mahcuz ve bira çekmeğe mahsos ma- ma, komiş, masa ve sandalya Ve saire tinci açik arttırımı ş#üretile 2? 'Temmoz © Başıkfaş İcra dairesinden “Bir deyinden dolayı mahcax ” & Gevizi renginde konsol bir yeşil oda takımı bir adet Anadolu seo- bir aynalı Ep . Mİ te Beşiktaş Bi- Gip olan- buhu- imi zevci aynikariyede Şakir oğlu lustafanın seferberlikte askere sevk edildiğini ve on senedenberi ;hayat ve me- matndan bir haber alınmadığını ve bu sebeple gaipliğine karar ile beraber aralarındaki ikâhım feshini talep etmekle vumaileyh Mustafanın hayat ve tından haberdar olanların ii ilândan itibaren bir sene fında bu baptaki malömat- İlanını Çatalca hukuk hâkimliğine bildirmeleri lüzumu ilân ve teb- liğ olunur. p Bakirköy derasından:; © Osmaniye köyünde vaki No. lı ms'umul hudut üç odayı havi ki kattan ibaret ve bir kuyu ti yüz zira bahçeyi havi bir ip hapenin izalei şuyuuna karar ek paraya çevrilmesi için açık artırma ile satışa konulmuş 200 kadar artırılmış in kıymeti muham- an bulunmak ha- | dah 430 Istanbal 4 üncü sera memurlağun: Safiye ve Safinur hanımın Nazım beyden aldığı meblağı ma- lümeye mukabil vefaenferağ eyledi- Samatyada bayazıt cedit mahal- le we sokağında kâin:cedit 98 No, lu hanenin nısıf hissesi kırk ! beş gün müddetle mevkii müza- yedeye vaz olunarak iki yüz elli lirada talibi uhdesinde olup be- deli müzayede O haddilâyıkında görülmediğinden bir ay müddet- le müzayedeye vaz olunmuştur. Hududu caddesi (o tramvay arkası şimendifer yolu sağ tara- fı Firdes banım sol tarafı Ayşe Faize hanım sı ile mahdut 76 metre:75 santi metre terbi- inde araziden 55 buçuk metre müzabba bina mütebakisi arka- sında bahçedir. Evsaf ve müşte- milâtı bir taşlık bir camakânla müfrez iki sofa bir camakânla | muhdes “yüklü dolaplı kısmın | mübtacı tamir dört oda bir he- lâ bir aralık bir taş oda bir odunlük ve kömörlük ve merdi- | ven altı firenk tulumbalı bozuk | alaturka ocaklı bahçede bir dut ağacı vardır. Hanede Makbule hanım kiracıdır. Kıymeti muham- menisi 1800 liradır. Yangın di- varı vardır. Poyraz ciheti mühtacı ta mirdir. Yüzde beş, zam'ile nısıf bissesini almak ve daha ziyade malümat edinmek iste- yenler nısıf hissenin kıymeti olan 900 liranın yüzde onu nispetin- de, pey akçelerini ve 929-4077 dosya numarası ile Istanbul 4 Üncü icra m müra- esat eylemeleri ve 28-8-930 tari- binde saat 14 den 16 ya kadar ibalel katiyesi o yapılacağından müşterilerin bizzat veya bilve- kâle hazır bulunmaları ilân olu- Istanbul Dördünel icra daireşin. den Üsküdar'da Hacı Hasana Ha- tan mahallesinin Çeşme sokağın- da cedit 34 ve 36 numaralı Kı- yırcığın kahvesi namile ma'rüf mahal 1209 liraya mukabil birin! ci derece ve birinci sıra ile ipo- tek sahibi ikametgâhı meçhul Aptülhamit efendiye, Ve yine Üsküdar'da Bulgurlu kariyesinde Çakal dağ mevki ve sokağında cedit 59 numaralı maa köşk arazinin hissedarları ve ikametgâhlârı meçhul Ahmet, Memduh beylerle Münevver ve Şaziment Hanımlara ve bedeli vefa fazlasına şamil olmak Üzere haciz vaz'eden keza ikametgâhı meçhul Osman Paşa vereselerine, Birinci derece alacaklı ve his- sedar ve .hacza iştirak suretile âlakadar olduğumuz Mihrinigâr Hanımın emlâki Ferit Kadri Be- ye olan borcundan dolayı maha- len haciz yapılarak, Hacı Hasna Hatun mahalle- sindeki Kıvırcığın kahvesinin ta- mamına 4618 lira ve, Bulgurlu kariyesi Çakal Dağ mevki ve sokağındaki cedit 59 numaralı köşkün maa arazi ta- mamına dahi 3435 lira kıymet takdir olunmuştur ve artırmağa konulacaktır. Bu hususta bir di- tarihi ma ile satışa nış olduğundan yirmi güne ayı eti mühammene ile ya talip olanlar yani 930 çarşanba günü saat icra “dairesine t eylemeleri, yeceğiniz olduğu halde ilândan itlbaren on gün zarfında 929-169 numarasile Istanbul Dör“ düncü icra dairesine müracaat etmeleriniz icra kanunundaki ih- barname makamına kaim olmak özere ilân olunur. Istanbnl Dördüncü era: memur!u- tuğundan Aznavuryan Jirayr B. Baki bey zimmetindeki elacağının temini istifası zımnında mahcuz bulunan o Tarabyada caddesinde eski 260 yeni 252 254 numaralı ahşap mukaddema otel ve elyevm sahilhane ve bahçenin zemini ve mülk ebni- yesi otuz gün müddetle ihaleyi | evveliye müzayedesine -vaz olun- muştur, Zeminde büyük mermer taşlık ! Üzerinde 8öl tarafta zemini imier- | mer ve kısmen çimento bir ko- ridor üzerinde sarnıcı havi bir taşlık o üzerinde bir . merdiven b altı bir odunluk, bir kömürlük ve diğer bir taşlık “Üzerinde bir | kazan ve çimento İ tekneli “çamaşırlık ve bir aralık (5 ve zemini mermer sobave mus- | havi mut- | helâ sabit luklu sabit tel dolabı bah sağ tarafı zemini triyeste taşlı bir. aralık. malta döşeli bir kiler bir merdiven altı ve triyeste taşlı” koridor üzerinde zemini malta iki kömürlük asma katta iki taraflı merdiven. çıkılır iki koridor Üzerinde sağ tarafta üç oda sol tarafta: iki oda bir aralık üzerinde bir helâ birinci küt merdiven cenmekânla ayrılır. Büyük bir salon üzerinde ala oda bir helâ zemini kırmızı çini termosifonlu banyo ve mutbahın üstü zemini çımento büyük taras- tır. İkinci kat bir merdiven başı Tarapya | (Mahkeme veicrailânalrı)| üzerinde bir oda mevcut olup | deruninde binaya su taksim eden bir su deposu bir sofa üzerinde | iki kiler bir helâ iki oda bahçe- nin müstevi kısmında tâk vardır. | Bunlar kısmen çakıl ve kısmende çimento duvar kenarında bir havuz ve bu kısımda" izeynet ağaçları vardır. Bina iç ve dış yağlı boyalı | dır zemin katı pencereleri ode- mir pirmaklı asma kat pence- releri demir parmaklık ve pan cur “bahçe tarafı, (diğerleri yalnız pancurludur. Sağ taraf taki küçük bina zemin katı gö gir ve zemini çimento depodur üst kat bir oda ve bir sofayı havidir dağ kısmı orman halin- de gayri müsmir & çrı havi ve bahçede set duvarları mevcut- tur, Mutfak kismen kâgirdir. Diğer ebniye ahşaptır. Umum bahçede dağ suyu havi dört çeşme ve binada elektrik terti- batı vardır. Hududu: Bir tarafı Zarifi | kayıkhanesi bir — tarafı Semiryoni menzili ve bir tarafı Zarifi bahçesi ve tarafı rabii tariki ile mahduttur. Mesahasi: Umumu tahminen on iki dönüm olup binanın umum mesahası tahminen üç yüz otuz dört metre olup bundan elli yedi metrosu bir kat kâgir mütebakisi ahşap- tır, Zemini kâgir dstü küçük binanın mesahası ayrıca otuzbir metredir. Derununda yazlık olmak üzere Talha bey | müsteçirdir kıymeti o muhamme- nesi dokuz bin beşyüz otuz li- radır. Talip. olanların kıymeti muhammenesinin yüzde onu nis- betinde pey akçesini alarak 927 - 8405 .numaralı (dosya mucibince 4-9- 930 tarihinde saat on dörtten ön altiya ka- dar bizzat veya bilvekâle mü- racaat olunması ve fazla mas lâmat almak istiyenlerin daire ye müracaat etmeleri ilân olu nur. (93-280) ahşap İ İ Şehremaneti ilânları Şehremanetinden: Seyrüsefer merkezince yapılan te il bazı şoförlerin taksimetrelerinde sureti muhtelifede hillekârlık yaptıklarını göstermekte ve bu gibilerin taksimetreleri çıkar- G tırılarak badettashih yerlerine vaz ve icabeden cezalar tatbik Gi edilmekte ve mütemirren teftişata da devam olunmakta ise de $i muhterem halkın mutat olan ücretten fazla yazdığını hissettik- Ö leri taksimetreyi hamil otomobilin numarasını en yakın zabitai £ belediye mevkiine ihbar etmeleri rica ve taksimetrelere dair muayyen olan usullerin umumca bilinmesi için hususatı atiye ilân olunur. 1 — Küçük taksimetreler ilk açışlarında 26 ve büyük tak- simetreler 36 kuruş yazar. 2 — lik açıştan Sonra Otomobil 400 metre mesafe katetme- gi den taksimetre yazmaz. 3 — 400 metreden sonra beher 133 metrede küçükle 2 ve büyükle 3 kuruş yazar. 4 — Taksimetresi esnayı seyirde bozulan küçük taksilerin İ beher kilometresi için on beş büyükler için yirmi iki buçuk ku- ruş hesabile tediyat yapılır. 5 — Taksimetresi işlemiyen ve işlediği halde yazdığı mıktar yukardaki üç fıkraya uymıyan saatler bozuk addolunur. Ve bu gibi saatleri hamil otomobiller seyrüsefer edemezler. 6 — Gece zammı yermi beş kuruştur. Gece saat Yirmi iki- den başlar ve binildiği saat muteberdir. 7 — Şehir harici zammı elli kuruştur. Istanbul tarafından Bakırköy, Osmaniye köy, Haznedar çiftliği, Hekim oğlusuyu Hİ Davutpaşa kışlası, ve Ramis sırtları Beyoğlu tarafından Kâğıt hane köyü, Şişli istikametinden Zincirli kuyu ve Rumelihisarı, Anadolu sahilinde Çengelköyünde Burhaniye mahallesi, Kısıklı W Bulgarlu, Libade Merdiven köy, İçerenköy, Cadde bostanı iske- lesi işbu mahallesi geçildikten bir kilo metre sonra zam alınır. Bir kuruş Aİ Şehir harici zammı avdet halinde verilmez. 8 — Bekleme ücreti Küçük saatlerde dakikada büyük saatlerde 60 paradır. Kırkçeşme bentlerinde suyun azlığından ve sur haricindeki ana yolunda icra ettirilmekte olan tamirattan dolayı bir gün Haliç' ve ertesi gün Marmara cihetindeki çeşmelere ve es- habı 'meyaha sü isale edileceğinden berayı malümat ilân olu- nur, Şehremanetinden : Galtada Karaköy caddesinde eski Borsa hanı methalinde İ- 14 numaralı camekân kapalı zarfla müzaye- deye Lonmuştur. Taliplerin şartname almak için her gün leva- nm müdürlüğüne gelmeleri, teklif mektuplarını da ihale günü oian 16 ağustos 930 cumartesi günü saat on beşe mezkür mü- dirliğe vermeleri. Şehremanetinden : Çukurbostan istinat dıvarı ile Çukurbos- tan arsasında ye Edirnekapıda Hatice Sultan mahallesinde tak- riben 160.00 15.00 eb'adında ve caddeye göre 5-6 metre mün- hat ve bostan olarak kullanılabilecek vaziyette bu'unan mahal pazarlıkla kiraya verilecektir. Taliplerin 29-Temmuz-930 salı gü- nü saat onbeşe kadar levazım müdürlüğüne gelmeleri. Bin ton yerli kok kömürünün kapalı zarfla münakasası 4 ağustos 930 pazartesi günü saat 15,30 da Ankarada devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. İştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarım aynı günde saat 15 e kadar münakası kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beş lira mukabilinde Ankarada ve Haydarpaşada İdare veznelerinden tedarik edebilirler. ** * Aşağıda * yazılı malzeme pazarlıkla satın alınacağından taliplerin 28-7-930 'pazartesi günü saat 9 dan 11,5 kadar isbatı vücüt etmesi ve fiat vermesi ilân olunur, 30 top pilur kâğıdı 20 , Kuşe kâğıdı 600 metre ipekli kordon şeridi Numuneleri mucibince Saat 11 1-2 dan sonra fiat kabül edilmez izahat almak için cumartesi pazar günleri mübayaa kısmına müracaat. 50X76 51-2 kiloluk 62x76 41 Istanbul asarı atika müzeleri müdüriyelinden: Kok: kömürü Mangal kömürü Odun Ton Okka Çeki 40 18000 185 Istanbul Asanatika müzeleri ve müştemelâtı için münakasai ale- niye suretile mübayaasına lüzum görülen balâda miktarı müharrer mahrukatın Ağustosun İl inci pazartesi günü saat 15 te ihalesi mukarrer olduğundan taliplerin şeraiti öğrenmek üzre Asaratika müzesi dahiliye müdürlüğüne müracaat etmeleri. Mahkemei asliye birinci ticaret dairesinden : Müflis Sokrat Silvestros efen- diye ait olup İstanbul gümrük idaresinin Sirkecideki Ambarm- da mevcut Riyo Vil numara 5 nev'inden 45 çuval kahvenin 2-B-930 tarihine müsadif cumar- tesi günü saat 10,30 da mez- kür Gümrük anbarında bilmü- zayede ( füruht olunscağından talip olanların yevmü mezkürda satış mahallinde ispatı vücut eylemeleri ilân olunur.