26 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

26 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

“ —10 —VAKIT 26 Yemmuz 1931 — Belediyede: Motörlerle sandallar rekabeti halledildi Daimi encümen dün toplan- mış, fen heyeti müdürü Ziya. beyinde iştirak ettiği bu toplan- tıda şehir dahilindeki eski ilk mektep binalarının tesbit edilen noksanlarının yapılması hususu müzakere edilmiştir. Bundan başka birkaç günden beri osandalcılarla (o motörcüler | arasında iskelelere © yanaşmak yüzünden çıkan ihtilâfı ortadan kaldıracak bir karar verilmiştir. | Limanda işliyen bütün motör- ler sandallara rekabet için san- dalların bulundukları ve nöbete tabi oldukları iskelelere yanaşa- rak müşteri alıyorlardı. Bu yür- den hem sandalcılar kazanamı- | yorlar hemde motörler yanaşır- ken sandallara çarparak parça- ama tehlikesi baş gösteriyordu. Toplantıda motörlerin Karaköy- de ban önünden başka hiç bir iskeleye yanaşamıyacaklarıma ka- rar verilmiştir: “Başka iskelelere yanaşan motör sahiplerinden ceza alınacaktır. Bu karar bele- diye (zabıtası talimatnamesine ilâve edilmiştir. Çocuk bahçesi Dün bir akşam gâzetesi Sul- tanahmet camii ile Ayasofya ca- s mii arasındaki boş sahanın ço- cuk bahçesi haline getirileceğini yazıyordu. Bizim yaptığımız tah- kikata nazaran yakında buranın çocuk bahçesi haline getirilmesi mevzuubahis değildir. Belediye- nin beş senelik mesai programın- da çocuk bahçeleri yapmak işi varsa da beniz bunun hangi se- > yapılacağı takarrür etmemiş- Cuma ruhsatiyesi Cuma ruhsatiyesini o değiştir- mek için otel, lokanta ve emsali “yerlere yeniden 31 Temmuza kadar mühlet verilmiştir. “Bü müddetten sonra ruhsatiye de- ğiştirenlerden bir misli ceza alı. Bacaktır. Müstahdemlerin kayıtları Müstahdemin bürosu sırasile ge Ven o müstahdeminin kayıtlarile uğraşmaktadır. Evvelce hizmet- çilerin yer değiştirdikçe sıhhi muayeneye tabi olmaları şart konulmuştu. Bu karar değiştiril- miş, hizmetçi kadınların her üç ayda bir muayene edilmeleri kararlaştırılmıştır. Büroya yeniden müstahdemin İdarehgnesi açmak için sekiz kişi müracaat etmiştir. Bunlara da “müsaade verilirse istambuldaki müstahdemin idarehaneleri 20 ye baliğ olacaktır, Eski hamallar yeni hamallar- dan şikâyet ediyorlar ar namına bir p gelerek bazı şikâyetlerde bulun- muşlardır. Bu şikâyetlerden baş- Mıcası, son zamanlarda hariçten “gelmiş bazı işsizlere marka ve- rilerek iskelelere gönderilmesidir. — Bugünkü iktisadi vaziyete göre, hamalların da işleri çok azalmış- br. Evvelce gün de 2-3 lira ka- zanan bir hamal bugün ancak 75-100 kuruş kazanabilmektedir. günden: İstanbul B Bedeli keşfi 470 münükasaya konmuşt hün levazım müdürlüğüne münakasıya müracaat lâzımdır. (1138) lira olan Selimiyede Selimi sali£ mektebinin tamiri açık vr. Teliplerin şartname We keşif evrakını görmek için ber Betaher ihale günü olan 17-893/ Pazartesi dalmiye müracsâdari; Tsminm vermek için ibale günü nihayet sanı 13,5 kadar SEYRİSEFAİN 1 Merkez acestası Calata köprü başı B 2962 Şube A. Sirkeci Mühürdar zade Ban 2 2740 PiRE- ISKENDERİYE Postası (EGE)28 Temmuz Salı 10 da Galata Rıhtımından kal kacaktır. TRABZON POSTASI (Mahmut Şevket Paşa) vapuru 28 Temmuz Salı 17 de Sirkeci ğ rıhtimından hareketle Zongul- & dak, inebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Gireson, Trab- | zon, Rize ve Mapavriye gide- | cek dönüşte Of, Sürmene,Gö-. releye de uğrıyacaktır. Istanbul asliye mahkemesi & çncü hu. | kuk dairesinden Emine H. tarafından Beyoğ- lunda Ağacamii karşısında bursa sokağında 6 No.lı dükkânda mukim kömürcü Mustafa Ef, aleyhine açılan davanın cereyan eden muhakemesi neticesinde K. M.nin 132 ve 138 inci mad- deleri mucebince boşanmalarına dair verilen kararı havi sadır olan İZ temmuz 931 tarih ve meçhul bulunan Mustafa Ef. ye ilânen tebliği tensip edilmiş ok makla tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân suretinin mah- keme divanbanesine talik edik diği ilân olunur. (1435) İstanbul mahkeme esiiye ikinci hu- kuk dairesinden: Tekirdağ meb'usü Celâl Nuri Be yin bir Irta noterlikçe (Omusaddak isenet mucebince Hüseyin Paşa Dino zimmetinde matlübu bulunan 15090 Ji. ranın temini istilası zımnında mumaj- leyhin Prevezede ba tapu mutasarrıf ve malik olduğu muavazaya dahil olan arazisi o mukabilinde gayri mübadil- ler komisyonunca. takdir edilmiş kıy. i metlerine mukabil tevzi olunacak bo. nolardan deyni mezküre kâfi gelecek miktarının ihtiyaten haezi talebine mü tedair arzuhal üzerine mübrez vesaik tedbiri ihtiyati ittihazma kâfi görüldü jgünden bermucibi talep on beş bin li. iranın temini tahsili zımnmda deyne kâfi gelecek miktar bonoların © iki ay müddetle haezine ve muamelei hâczi- yenin İfası zımnmda İcra “ riyasetine müzekkere tastirine ve Hüseyin Pa- şanın ikâmetgâhmın meçhuliyeti olbap ta muta ilmühaber (O mündericatın dan anlaşılmasına göre hukuku usulü muhakemeleri kanununun (o İ4l inel maddesi mucebince ilânen (tebliğine! itahkikat hâkimliğince karar (o verilmiş! ive 142 inci madde mucebince mahkeme divananesine talik kılınmış o olduğun- dan ilânı keyfiyet olunur. (1435) İrşat heyetlerinin hareketleri tehir edildi Köylere gidecek kadin irşat heyetlerinden ikisi dün hareket edecekti. Fakat hazırlıklar biti- rilmediği için heyetlerin hareketi birkaç gün sonraya kalmıştır. “Elyevm mevcut 2200 hamala bile iş yokken yeniden hamal mar- kası vermek senelerdenbiri çalı- şan hamallârm gadrini mucip olacaktır. Belediye bu şikâyet üzerinde tetkikat yapacak ve bir karar verecektir. Yozgat Maarif Müdürlü- 30 Teşrinisanide ihale edileceği ilân edilen Sorgun kazası mektebi inşaatı bir müddet tehir edilmiştir. (1046) mim elediyesi ilânları girmek İçin. 36 Urabk teminat mekbuzile gönü saat on beşe kadar enriümeni 555 No.h ilâmın ikametgâhı | BE Horhoruni Cilt ve emrazi zühreviye tedavihanesi hefgün © sabahtan - şama kadar U a # . Maarif Vekâletinden: A — Ortan mekteplerde . Türkçe; dahil), tabif ilimler 1), Riyaziye, Fransızca Almanca, İngilizce, Resim (Ameli, nazari) musiki (Ameli ve na- zari), Dikiş - Biçki (Ev idaresi, Nakış, tabahat dahil) .. Muallimi ol. mak istiyenlerden vekâletin tayin edeceği her hangi bir mektepte bir yıl müddetle muallimlik etmeği laahbüt edenler için 1931 yılı ey- hir imtihan açılacaktır. Bu imtihanlara şu tarihlerde başlana- caktır. 1 — Türkçe, Tarih - Çoğrafya, Tabii ilimler, Riyaziye, Fransızca Almanca, İngilizcet 6 eylölde Darülfününda ; 2 — Musiki: 1 eylülde Ankara Musiki Muallim mektebinde; 3 — Dikiş - Biçki: 7 eylülde İstanbul Kız Muallim mektebinde; 4 — Resim: 7 eylülde İstanbul Güzel San'atlar akademisinde; 5 — Bu imtihanlara girmek istiyenlerin: I — Türk olmaları; 2 — Yaşları yirmiden aşağı ve kırk beşton yukarı olmaması; — Bir cinayet veya cünha ile mahküm olmamış bulunmaları; 4 — Munllimlik etmiye mâni uzvi ve ruhi arızalarla malâl “ol- mamaları; 5 — Musiki, Dikiş, Biçki ve Resimden gayri gurup imtihanları- na o gireceklerin muntazam ve müselsel bir tahsil takibi neticesinde tam devreli resmi veya hususi lise, yedi senelik idadi, dört veya beş senelik Muallim mektebi şehadetname- sini haiz olmaları lâzımdır. Muallim mektebi mezunlarının en az iki yıl ilk mektep” mu- tarih çoğrafya : (Yurt bilgisi (Fizik - Kimya dahil) allimliği etmiş olmaları ve lise mezunlarının da en az liseden iki sene evel mezun bulunmuş olmaları şarttır, 6 — Musiki, Resim, Dikiş imtihanlarına girmek istiyenlerin 1702 numaralı kanun mucebince en az orta mektep mezuwu olmaları kâfidir. 7 — Darülfünuna ve yüksek mektebe devam edenler imtihana kabul olunmıyacaklardır. € — Bu şartları haiz olanlardan imtihanlara talip olanların bir is- tida ile 15 ağustos nihayetine kadar vekâlete müracaat etmeleri ve istidalarına: i 1 — Nüfus tezkeresi suretini; 2 — Muallimlik için sıhhi bir mâni olmadığına dair Maarif ida- relerinden alınacak nümuneye göre tanzim edilmiş fotoğraf- lı bir sıhhat raporunu; 3 — Hüsnühal şahadetnamesini, (halen memur veya muallim olanlar bundan müstesnadır.) ; 4 — Haiz olduğu mektep sahadetnamesini veya tasdikli suret- lerini; 5 — Üç adet 6 — 4.5 ebadında kartonsuz fotoğrafını; 6 — Mahalli maarif idaresinden tasdikli fotoğraflı fişini; 7 — İmtihanda muvaffak olduğu takdirde vekâletin tayin ede- ceği her hangi bir mektepte bir yıl muailimlik edeceğine dair © moterlikten tasdikli bir taahhüt senedi raptelmeleri lâzım- 7 dır. 15 ağustos tarihinden sonra vaki olan müracatlar. ka- bul olunmaz. i 8 — Geçen imtihanlara girmek için Vekâlele müracaat ederek evi rak ve vesikalarını tamamen gönderenlerden hü şartları haiz ölüp da eylül imtihanlarma dahil olmak istiyenlerin de 15 ağustös tarihine ka dar yukarda yazılı taahhüt senedini vekâlete göndermeleri lâzım- dır. (1119) : : . Etibba odası riyasetinden: Oda heyeti umumiyesi senelik birinci içtima 31 Temmuz 931 Cuma günü saat 14 te sabik Türkocağı binasında aktedileceğin- den âzayi kiramın teşrifleri rica olunur. | (1128) izmir Memleket Hastanesi baş- tabipliğinden: . Hastanemizin bir senelik ihtiyacı olan et, ekmek, süt, yoğurt mualece gazbezi ve erzak münakasası bütçenin tasdık edilmeme- sinden dolâyi 15 gün müddetle temdit edilmiştir. Taliplerin yev- 'mi ihale olan 2-8-931 tarihine müsadif pazar günü saat 10 da izmir vilâyet encümeni daimisine müracaatları, (1102) Zonguldakta Beton Arme iskele yapılacak Zonguldak belediyesinden: Zonguldakta geçenki fırtınada yıkılan iskele yerinde beton arma bir iskele yaptırılması kapalı zarf usulile ve aşağıdaki tarihten itibaren yirmi bir gün müddetle münakasaya konulmuştur. Münakasaya girmek istiyenlerin şeraiti anlamak Gzere fstanbu! belediyesi heyeti fenniyesine veyahut doğrudan doğruya Zongul. dak belediyesine müracaatları lâzımdır. Kapalı zaflar. Ağustosun 11 nci Sah günü saat 12 ye kadar kabul olunacaktır. (1127) Yozgat maarif müdürlüğünden: Vilâyetimizin Sorgun kazasında yaptırılacak (beş dersaneli mektebin bilümum inşaatı kapalı zarf usulile münakasaya kon- muştur. Bedeli keşif 16427 lira 80 kuruştur. ihale 30-7.931 per- şembe günü saat on beşte Yozgat vilâyet" dairesinde daimi €n- cömen tarafından yapılacaktır. Keşif evrakının bir soreti Istanbul maarif müdürlüğü makamında vardır. Talip “olanların ihale günü Yozgat vilâyeti daimi encümenine müracaatları ilân olunur. (808) » Beyoğlu Tokatlıyan yanında mektep sokak No. 35 firer Be'za Tah ls. Frank Lava Florin Kuron Şihing Peer Nar Zler PenzA Mer Kuraş 1 Türü tiras: Pinar Çerianeç | Karuş Nuküt Titerin Cağijiay 1Dolar ÇAmerikğ , İğğ20 Frank (Fransız 0 Uret (ftalya oFrant Pelçiks) İh0 Drahmi | Yönan| 0 Frank #İsviçrei Şilinz Avmererya) © 1 Pezeta Jlepanya 1 Raygmarı; Almanya) izleri Lehistan i Pengâ Macaristan pp) Ley İRomanyaj İ 20 Dinar Yozosloryaj 1 Çeyoüeç Sevvet Altin Mettarye ame amelde; ARON Ton 56 Gülhane hastanesi 20 Tıbbiye Tatbikat hastanesi 25 Küleli lisesi 35 “Çengelköy Orta mektebi 100 Hârbiye mektebi 236 Yukarda mahallerile miktarları yazılı askeri mektepler ihtiyacı içir 236 ton kok kömürü e — suretile satın alınacaktır. ihalesi 29 Temmuz 931 çarşanba günü saat İ5de Harbiye mektebindeki mahalli mahsusunda Icra. edile- çektir. Taliplerin şartnamesi için komisyona müracaatları ve işti- rak içinde şartnamesi veçhile hazırlıyacakları teklif mektupla- rmı saati muayyenesine kadar müselsel numaralı ilmühaber mu- kabilinde ( komisyon ri ine vermeleri ilân olunur. 714 LAR .MI Askeri Mektepler ihtiyacı için 20,000 kilo beyaz peynir pazar- hkla satın almacaktır. Pazarlığı 29 - Temmuz - 931 çarşamba gü- nü saat İdte Harbiye mekte- bindeki mahalli mahsusunda icra edilecektir. Taliplerin şartname- sini görmek için komisyona mü- racaatları ve iştirak içinde vakti muayyeninde hazır bulunmaları ilân olunur. (35) - 1132 A Askeri Mektep ve hastaneler ihtiyacı için 90,000 kilo kayun ve 1000.60 kile sığır eti pazar- tıkla satın almacakır. Pazarlığı 30 temmüz 931 petşembe görü saat 14 de Harbiye mektöbindeki mahalli mahsusunda icra edile cektir. - Taliplerin © şartnamesini görmek için komisyona imüra- caatları ve iştirak için vakti muayyeninde hazır bülunmalan ilân olumur. (36) Istanbul İkinei icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer muh- telifülcins ve eb'atta halı, kilim, 277-931 tarihine müsadif pazar- tesi günü saat 13 den--itibaren Sandalbedesteninde açık arltır- ma ile satılacağından talip olan- ların mezkür gün ve saatte ma- hallinde hazır bulunacak memuy- | zuna müracaatları ilân olunur.