26 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

26 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

izmir futbol Altaylılâr izmirde futbol şampiyonluğunu kazandılar , bisikletçiler muvaffakıyetle müsabakalar yaptılar Gençlik Haberleri Temaşa grubunun müsameresi Haber aldığımıza göre Gençler Te maşagrubu pek yakında (Müçteba Sa- lâhattin) Beyin Dir damla yaş bir) şampiyonu Kemalpaşa “kazasına giden Alt Halk fırkası merkezinde her klüp- ten ikişer azanın iştirakile İzmir spor cuları bir toplantı yaptılar. Bu toplan tda 15 temmuz 931 de toplanacak o. Jan umumi kongre için heyetler seçil. Hikâye Müsabakamız Vazife aşkı ve ilk babalık saadeti Üsküdardan Mahmut Nedim “bu hafta hikâye müsabaka- mizda birinci gelmiştir Doğan Ata mühendis mektebi (o âlisini bitirdikten sonra mektepteki çalışkam- deniz, bir Umman) isimli piyesini tem sil edeceklerdir. Bu piyeste baş rolleri grubun en kıymetli sam'atkârlarından (o (Hayri, Kâzım, Alâettin Rejisör H. Avni Bey ler oynıyacaklardır, Bu temsilin pek kuvvetli olacağı şüphesizdir. Aksaray mahfeli Yakında Halk fırkasmın himaye- sinde teşkil edilecek olan (Aksaray mahfeli 6 ağustos perşembe (akşamı Aksarayda (Pertevneyal) lisesi bahçe jsinde halk fırkasınn yapacağı (Hitan) cemiyetinde bir temsil ( verecektir. Gençlerin oynıyaecakları eser Mol yerin (Zor nikâh) isimli komedisidir. Gençlere muvaffakıyet dileriz. Aksaray mahfelinin diğer bir müsameresi Bir müddet evvel mahfel gençleri-| nin (Güzel sahne) tarafından pek ya- kmda Beşiktaş aile bahçesinde büyük bir müsamere vereceklerdir. Bu mü- samereye (Temaşa grubunun sabik ar- tisti Musa Bey de iştirak edecektir. ellerile çekmeleri rica olunur: 1 — Hubyar Taşmktep sokük mu- mara 1l Seniha Esat H, 2 — Devlet| İmatbaasında 8. Mustafâ Bey, 3 — Ak saray 45 inci ilk mektepten Naci Rey, 4 — Davutpaşa orta mektebinden 174 Lütfi Bey, 5 — Kadınlar, çalıştırma yurdunda Belkis hanım, 6 — Aksâray| 45 inci ilk mektepten Ferit Bey. 7 — İstanbul Kız lisesinden Meliha Hanım, bisikletçilerinden bir grup di. Büyük bir azimle çalışan AMay klübü 1931 senesi şampiyonluğunu ka- zanmıştır. Altayın faaliyeti sporların birçok şubelerinde inkişaf etmiştir. 7 — VAKIT 26 Temmuz 1931 — a i m GN Kamp Hatıraları Darüşşafaka Kampı Pendikten yarım saat ilerdeyim.. Darüşşafakalılar beni pek nazik bir suretle karşıladılar. Beş dakika için- de adeta can ciğer arkadaş olmuştuk. Biraz sonra beni yüzbaşı Kerim Beye takdim ettiler. Yüzbaşı beni güler yüzle karşıla dı. Sonra müdür beyi ziyaret ettim. Ali Kâmi Beyle görüşürken talim bo- rusu çaldı. Ve talim meydanına geç tim, TALİM ESNASINDA Yüzbaşı Kerim ve mülâzim Muam- mer Bey başta olarak talim yapıyor- lardı. Ağır makineli tüfek ve çift ma kineli tüfek talimleri. Talebe çok muvaffakıyetle iş görüyordu. Talebenin hayatı askeri imtizam da- hilinde geçiyor. Bir günlük mesai programları şu- dur: 6,30 yataktan kalkmak ve giyin mek, 7,15 denize girmek, 7,15 - 7,5 kah valtı, 745 - 8 çadır dahilinde temizlik ve yatakları havalandırmak, 8 « 11 ta lim, 11. 12 denize girmek zamanı, 12 12,30 çadırlarm iç ve dış taraflarını te mizlemek ve düzeltmek, 12,30 - 13 öğle yemeği. 13 - 15 uyku ve istirahat, 15 - 16,30 ta lim, 16/30 - 17 istirahat, 17 18 spor ve oyun, 18. 19 deniz (deniz çok uzak oi duğu için bir saat denize girmek zama. nı veriyorlar) 19 - 20 yemek, 20 - 22 ge ce eğlenceleri, 22 yatağa girmek. Bundan başka bir de kamp nizam namesi vardır ki buna da herbir fert 8 — Cerrahpaşada Orhan Esat Bey, 9 — 3 üncü ilk mektepten Ahmet Bey, 10 — Eyüp üç şehitler Ezher Ber, TI —LEM. M, 49 Mehmet Bey, 12 — 3 üncü ilkmektepten Refik Bey, 13 — Bursa kız muallimden 77 Huriye ha- nım, İİ — Tophane Boğazkesen numa» hücuma başladı. Delik o mütemadiyen büyüyerek 25 25 Sm, kutrunda bir hufre Istanbulun her tarafın Yenikapı sahilleri Gençler Diyorir ki: Yazan : Necmettin Sabri Talebeden bir gurup itaat eylemek mecburiyetindedir. ... Hava itibarile Darüşşafaka kampı diğer kamplardan daha iyidir. Çünkü kamp dağ sırtlarındadır. Müdür beyin verdiği malümata gö re kampın sonuna doğru bir eğlence ya pılacaktır. Bu eğlenceye Pendik halkı davet edilecektir. Ortalık kararmaya başlıyordu. Bu temiz insanların yanın dan ayrılmak bana güç geldi. Darüşşafaka memleketimizin eski bir müessesedir. Bu mektep kendi ya ğı ile kendi kavrulur. o Talebelerine çok iyi bakar. Temenni edelim ki her mektep Da- rüşşafaka gibi Inzıbatı tam manasile tatbik etsin. Necmettin Sabri Gelecek hafta Galatasaray lisesi kampı A emeve'ni da güzel yerler vardır lerde bir çok fakir, orta halli ve ken dini bilen zenginlerimiz pek alâ gülüp Hamza Söhrap Bey diyor ki: Bu hafta gençlere yepyeni bir sual soruyorsunuz. Bu sual vücudün gu Omühim ihti - ui yaçlarmdan (biri © olan temiz hava tej ığma mebni.... vilâyeti kömtür ocaklariİoldu. Bunu gören mühendis dehşetle sermühendisliğine tayin edilmişti. Cid'dışarı fırladı, etrafa bakındı deliği tı den çok gayur bir genç olan Doğan kıyacak hiçbir şey yok bilâkis delik Ata az zamanda kendisini herkese sev) git gide daha çok büyüyordu. Vaziyet dirmişti binaenaleyh herkes (| tarafın-|vahim ve nazikti, 250 kişinin O hayatı ra 29 İbrahim Bey, 15 — Muhtelit /Kız orta mektebinden Cahide Hanım, 16 — Kız Hayattan Nüzhet Hanim, 17 — Balmumcu Suphi Bey oğlu Nazım Bey, 15 — Muhtelit kız ortadan Sai| me hanım, 19 — Çarşamba Mehmet eğlenerek geçiniyorlar. Adalardan & sen temiz havayı teneffüs o ediyorlar. Buralarda güzel gazinolar da mevcut tur. Burada oturup bir çay yahut dan hürmetle karşılanmıştır. İmevzuu bahisti. Su şiddetle hücuma deram ederek boşlukta şakırtılarla a. ayordu. İçerden bir telâş bir gürültü! işitildi. Doğan ceketi çıkardı attı fakat fayda etmedi. Uğraştı çabaladı fw- kat nafile... Esasen pratik bir karaktere malik olan bu genç mühendisi, bili kaydü şart bütün amele sever ve o da onlara bir baba muamelesi yapardı. £ Jstan bülda ihtiyar bir teyzesile genç bir ka rısmdan başka kimsesi yoktu bu 8€ bepten onda bütün bu ailesinin bı son parçasile vazife muhabbetinden başka bir aşk yoktu. ... Bir sabah işçiler henüz ocaklara in mişler henüz çalışmağa koyulmuşlar;| dı. Doğan masasının başından kalktı yorgun gibi gerindi, pençereye gitti of ne sıkıntılı havaydı bu. Gökyüzü bu- lutlarla kaplanmış adeta korkunç her taraf karanlık ortalıkta bir mezar sü- kütiliği var. Tekrar masaya oturdu canı sıkılı. yordu. Bir dakika bile ziyan etmiyen genç mühendis bir türlü iş göremiyor. du. Aradan iki saat geçmemişti ki gök yüzü karıştı gök gürlemeğe şimşekler çakmkağa yer sallanmağa başladı on dakika geçmeden dehşetli bir yağmur altındakilere kırbaç, kılmç (darbesi kuvvetile yağmağa başladı. Bir saat kadar devam etti. Caddelerde sokuk. larda sel gidiyor ve birçok müzahrefa tr da beraber sürüklüyordu. o Fakaf tam bu sırada ocağın 3 - 4 yüz metre ilersinden geçen nehir taşmağa sular bütüm giddetile ocağa hücum etmeğe! başladı. İçerdeki 250 küsur amele her geyden bihaber sessiz çalışıyordu. Ma amafih su ocağın ağzındaki tertibat sa»; yesinde içeri girmiyorsa da etrafta a- aağorlar yaparak akıp gidiyordu. Bu vaziyet böyle devam edemedi. Miraz sonra #uyun tazyikile kenardan kücük | ağa çıkmazı numara Zi Müfide hanım, 21 — Şişli Terakkiden Ahmet © Azmi Bey; 22 — Seyrisefain baş acentesinde Muazzez Reşit Hanım, 23 — Harhiye İnci apartrmanında İsmet Hanım, 24 — Feyziye lisesinden Emine Hanım, 25 — Şaziye Refik Hanım, 26 — Kala mış numara 27 Filiz hanım, 27. Fey İziye lisesinden Baki Bey, 28 — Galata- saray lisesinden 1148 Hayri Bey, 29 —| Beyoğlu Rostanbaşı sokağı numara 15 Güzide Hanım, 32 — Sultanahmette Sevim Harım, 33 — Feyziatidne Ay- şe hanım, 34 — Erkek muallimden 31 Nazmi Bey, 35 — Aksarayda Kürkçü numara 10 Makbule H, 36 — Kız mü allimden Emine hanım, 37 — Handan Feyzi Beyazıt Gıncı ilk mektep, 33 — Be şiktaşta Ali Üdbi Bey, 39 — Kız mu- allimden Nuriye Hanım, 40 — Selçuk| sultan cami sokak numara 14 Kevser! hanım, 4 — Eyüp orta mektep Muh sin Bey, 42 — 12 İnci ilk mektepten Z z Sadi Bey, 43 — Samatyada Uzman Avucunun kapalı olduğunu gören-| anım, 44 — Moda karakol sokak nu) ler açtıkları zaman bir telgrafla bir mara 27 Harun Recai Bey, 45 —15in çocuk resmi buldular telgrafta. İci ilk mektepten Kemal Bey, 46 — Bir oğlunun dünyaya geldiğini ve| Çengelköy askeri orta mektep Şükrü erdikleri yazılı idi. Bey, 45 — Arnavutköy Hayrettin E- min Bey, 48 — Zİ inci ilk mektepten j Hadi Bey, 49 — Gümrük L, A, daktilo müeddet hanım, 50 — Sultanahmet Asma sokak numara 13 Hulâsi Suphi! Bey, 51 — 37 inci ilk mektepten Meh met Bey, 52 — Cağaloğlu Kapah fr rın Sami Bey, 58 — İstanbul lisesi den M. Tarık Bey, 54 — 42 inci ilk! mektepten Cevat Bey, 55 — Amell ha yattan İsmail Bey, 56 — Fehmi Kon ya askeri orta mektepten, 57 — İstik. ... Su zorla kesilmiş, amele kâmilen korkudan dışarı fırlamıştı, Fakat mü- hendis meydanda yoktu. Aradılar ta- radılar bulamadılar, Akıllara korku dan kaçtığı bile geldi fakat biraz son ra onu ocağın ağzından su giren deli. gin önünde deliği kapamış vaziyette buldular. Zavallı genç suya mâni olmak için kendini deliğe atmış ve su yun hücumuna karşı koyabilmişti. Bu fedakârlığın karşısında herkesin göz. lerinden teessür yaşları akıyor ve min. net borçlarmı nasıl ödiyeceklerini hile. miyorlardı. Kıymetli mühendislerini içeri sobanın başına getirdiler lâkin iş isten geçmişti. Doğan Ata aldığı soğu in ve suyun tesirile çok yaşamadı ve gözlerini ebediyyen yumdu. resmini gönd LL ya eçen haftaki bilmecemiz Geçen haftaki bilmecemizi bilenler ve hediye kazananlar: Geçen haftaki bilmecemiz İnebolu, İn, İnep, Bol, Bolu idi. Bilenler arasında çekilen kur'ada aşağıda ismi yazılanlar hediye kazan- mışlardır. Pazartesi günü saat 13 ilen 18 e kâdar matbaamıza gelerek ken| bir delik açidı. Su derhal buradan .............. Hediye kazananlar P dilerine jsıbet edecek hediyelri bizzat 20 — Göztepe hât boyu Mustafa Bey,| zim © neffüs etmek i- çin gezme yerle - rine ait olduğun dan dikkate şa- İ yandır. Bence gezmeye Nİ gitmek demek yo rulmadan, (fazla para osarfelme - den bilhassa bu z4 manda iktisada ria amza Söhrap R Yet ederek teniiz İhava teneffüs etmek ve bu vesile ile eğlenmek demektir. Bir takım zengin lerimiz veremle mücadele cemiyetine, vatan evlâtlarına harpten yaralı dö- nerken kucağını açan Hilâliahmere vel emsali hayır müesseselerine yardım- dan kaçınırken her hafta hatta her gü Büyükderede, Altımkumlarda, Türku- azlarda bir sürü fuzuli masarf ederek| eğleniyorlar. Bu bence iktısadın bu durgun zamanında pek doğru olmaz sa nırim. “Cuma ve sair günlerini Yenika pıdan Samatyaya kadar uzanan sah Mersin nakliyat evinde Nazım Bey, 60 — 317 inci ilk mektepten Celâl Bey. Jem Bimesemiz | Avrupada öyle bir nehir ismi bulu.) nuz ki aksine okundukta (İnateı) ol. sur, 2 ve 3 harfleri en mühim bir gıda maddesi olsun. 4 üncü ve 3 ün- cü harfleri zaman İfade etsin. 2 inci ve birinci harfleri ise bir şark sazı ol Bilenler arasmda altmış kişi! sun. kur'a ile ayrılacak ve bu altmış kişi hediyelerini bizzat kendileri kur'a çe 1âJ Jisesinden Kenan Bey, 58 — Cer-İkerek alacaklardır. Gençlik Anketi Gençler size soruyoruz Hoşunuza giden muallim- lerin tipi nasıldır, bize bildiriniz alt tarafı beş kuruş. aldın kahve içiyorlar, Beş kuruşluk da taze fındık mı keyif tamam. Ben vatanım için dalma henıcins lerimin faydalı olmalarını ve vatanı- mızın ( İstifadelerini (düşünmelerini istiyen biriyim. İşte bu zamanda iktisada riayet ederek ( Allahın havasından, suyun. dan ve eğlence yerlerinden parasız, az bir ücret ile istifade edilecek Yenika. pı gibi İstanbulun O her semtine civar olan (deniz sahillerini tercih Oediyo- (Lâtfen sayfayı çeviriniz) VAKIT Gençlik sayıfası Müsabaka kuponu 26 Temmuğ 1981 İsim: —uuuz Adreşs mami; Bilmece halli; «——............. —————— ............l eee eee... azartesi 13den 18e kadar bizzat kur'a çekeceklerdir