16 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

16 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

16 Eylül 193 Ala Geyik Fakir oduncunun 13 yaşındaki oğlu Erdoğan ve 15 yaşındaki gü- zel kızı Güner'in insan girmemiş dağlarda yalnız bir arkadaşları vardı.. — Alageyik... 5 * # Korkunç dağlarda yılan ıslık- ları çınlar, çakal ulumaları akis- ler yaparken Erdoğan korkma- dan gezerdi... Hem neden korkacak?, Kendi- si bir kuş uçmaz demiyelim, fakat kervan geçmez dağda doğmuştu. Annesinin öldüğünü hiç hatırla- mıyordu. Babası. OAb, o altın kalpli babası her gün topladığı o- dunları köye götürür, orada biraz arpa ile değişir. oğlu ile kızmı do- yururdu.. İki çocuğun günleri hep bu da- ğın dikenleri arasında geçer ve kart, tilki sesleri ile eğlenirlerdi. Bir gün dağ sessizliği içinde garip bir çığlık koptu. Erdoğan ile Güner, hiç işitmedikleri bu ses karşısında birbirlerine sokuldular. Çam ağacının gölgesine saklandı- lar.. Fakat garip ses yükseldikçe yükseliyordu. Bunun bir insan se- si olmadığı muhakkaktı. Fakat “İmdat, istediği de aşikârdı. Er- doğan birdenbire ablasının yanın dan ayrıldı: — Ben bu sesin geldiği tarafa gidiyorum.. — Kardeşim başına bir felâket gelmesin., Ben de beraber gele - yim mi?. — Haydi öyle ise... İki kardeş dağın yamacına gel- diler, Ses gittikçe yaklaşıyor ve iki dağın arasında akisler yaparak yükseliyordu... Erdoğan derhal sesin geldiği tarafı anladı... — Karanlık derede.. Abla ranlık derede... Hakikaten karanlık derenin taş ları arasında iki hayvan gördüler. ka- Bu hayvan ne idi?. Koskocaman | dalları vardı.. Biri yatıyor, diğeri de ayakta, yatan hayvanı koklıya- rak acıklı acıklı bağrıyordu. İki küçük hiç korkmadan bu bil medikleri hayvanların yanma geldiler. Zira bu hayvanların ba- kışları çok mahzundu. Korkunç olmaktan ziyade keder içinde bu- lunduğunu gösteriyordu. Erdoğan hayvanın yanma gelin. ce: —- Gün aydın.. Dedi. . Ayakta duran mütemadiyen bağıran hayvan, ses çıkarmadı.. ! Yalnız Erdoğana yaklaştı. Erdo- İ ğan korku içinde titremeğ başla” dı, Ne oluyordu? Yoksa ümit et- mediği halde bu hayvanın bir fe- nalığına mı uğrayacaktı?. Hayır.. Hayvancağız Erdoğanın daha son ra kızkardeşinin ayağını yalıyor sonra mahzun mahzun yüzlerine bakıyordu.. : » Erdoğan dikkatle bakınca yer- de yatan hayvanın ölü olduğunu anladı. (Biraz daha dikkatle ba- kınca ölünün bir yavru olduğunu da öğrendi. Demek bu hayvanın yavrusu ölmüştü... Erdoğan çok iyi kalpli bir ço- coktur. Bu kederli zamanda,, is- mini bilmediği hayvanın sırtını okşadı. Onun yüzünden öptü. Güner de korka korka Erdoğanm yaptıklarını tekrar etti. Bu tatlı ve candan gelen sev- gilerden sonra hayvanın gözlerin- den yaşlar aktı.. Yerde yatan yavrusuna bir ke- re bir kere daha baktı.. İki kız kardeşi sırtımı bindire- rek korkunç ve sarp yamaçlardan geçirdi ve kulübelerine götürdü. Küçüklerin tekrar ayaklarını ya- layarak ayrıldı Dağın sessizliği içinde kayboldü.. .».. Akşam babalarından “Alage- yik,, olduğunu öğrendikleri o hay van hemen her gün Erdoğan ile Güner'in yanına gelir onlarla ge- zer, onları yalar, dağda uyuduk- ları zaman nevbetçilik eder vel- hasıl kendi yavrusu gibi bakardı. Çocukların canları sıkılınca İ sırtıma binerek gezdirir.. MASALCI Canlı oyuncakları yapınız Yem yiyen gövercinler, gezen filler, tavşanlar yapmak isterse- niz bir karton alınız. Iki kat ya- pınız. Resimde gördüğünüz gibi kurşun kalemle bir resim yapı nız. Resmin üzerinden ve iki katı birden makasla kesiniz. Ama bükülmüş tarafa dokunmayınız. Bundan sonra hayvanların baş- larını tutkal ile yapıştırınız. Bo- yunlarına da kordelâ bağlayınız. ey | Işte oyuncak tamam oldu. Yere korsanız hayvanın ayak- ta durduğunu görürsünüz. Eğer anlıyamadınızsa resimlere çok dikkat ediniz. $ Erken yatıp erken kali mz. Fazla uyku kabiliyeti nizi azaltır. $ Çok ahbap bulmağa de- ğil, az dost bulmağa çalışınız. $ Şaka olarak dahi yalan söylemeyiniz. $ Lâzım olmadıkça bilgi zi sarfetmeyiniz. $ Verdiğiniz sözlerden ka- yen dönmeyiniz. ys yy Hayvan hastanesi Amerika. Kelimesini söyle- yince onun altından bir meraklı şey çıkacağı muhakkaktır. İşte hâyvan hastanesi. Amerikalılar hayvanları çok sevdikleri için hayvanlara mabsus mükemmel ve hususi hastaneler hatta sa natoryomlar açılmıştır. Bunların en mükemmeli Şikago civarında Cakston'dadır. Pu hastave insan bastanelerinden bile mükemmeldir Çocuk bir milletin istikabalidir. Çocuğu gürbüz olan milletlerin ikbali de kuvvetlidir.. Türk ailesinin ne samimi bir ar kadaşı olan (VAKIT) yarının kahramanlarını, iş adamlarmı velhasıl Türk milletinin (ümit) - lerini bugünden tanıtmak istiyor. Bunun için açtığımız müsabakaya çocuğu olan her Türk ailesini da- vet ediyoruz.. ... | , Her nilenin"'en «büyük - zevki yavrusudur. Bilhassa 5 yaşından on yaşına kadar olan yavrular bül İ bül gibi cıvıldaştıkça babaları, an- neleri, büyük babaları, büyük an- neleri ve bütün aile efradını neş- elendirer, Kederini dağıtır. .".. Kirpi yavrusunu, ah pamu- ğum.. Diye severmiş.. Filbakika bizim için çok güzel olan yavru- muz bakalım hakikatte de güzel Bu hastanenin ameliyat salo- Bunda baytarlar miiyonerlerin SEVGM Mayçamar tedavi GUC ler. Kavga ederken gözü çıkmış köpeklere cam göz, boğuşurken kafasında ve derisindeki tüyleri | dökülmüş köpeklere tüy takılır. Hele kemikleri sıyırırken dişle- rini kıran köpeklere hergün al- tın ve plâlın diş yaptırılır. Buradaki su ve yemekler bi- zim bile ağzımızı sulandıracak kadar güzeldir. İşte bir öğle ye- meği... Şeker kamışı şekerile ka- rıştırılmış sütlü yumurta... Ak- şam yemeği, süt, kaymak ve un yemeği... : Yemek yiyemiyen hayvanlara zorla haplar yutturulur. Sinirli kediler köpeklerse iki üç gün aç bir halde bir odaya kapatılır. Sonra fare dolu olan bir odaya salıverilir, Sinirli hayvanlar fare- leri tuttukçe iyileşirmişl.. Gece- leri de hayvanlara mahsus güzel filmler gösterilir ve eğlendirilir- miş... Dikkat Bu sayıfadaki müsabaka, yan, bilmece ve süir işler hakkında malümat almak, mektup yazmak ve yahut ko- nuşmak istiyorsanız doğrudan doğruya Çocuk sayıfası muharri rine müracaat ediniz. Kart postal ve pul ayl Mübadele etmek istiyenlere Vakıt bu haftadan itibaren genç karileri arasında kart postal ve pul mübadelesine tavassut ediyor. Kart postal ve pul mübadele etmek isti- yenler (Çocuk sayıfası muhar- rine) adreslerini gönderme- idir. Gazetemizle neşredilecek u adresler sayesinde kısa zamanda binlerce ahbap bu- nm ün msi Ey mi?. Herkes tarafmdan sevilir mi? Bu gayet tabii..... Evlâdınız gü- zeldir. Bunun güzelliğini, gürbüz- lüğünü temin için ana ve baba gece ve gündüz çalışıyorsunu.. O balde sizin çocuğunuzun gü- zelliklerini bütün Türkiye, hattâ dünya takdir etse, alkışlasa mem- nun olmaz mısınız?. Har halda mamnun in # stan. Bunun için ne yapacaksınız /. Güzel ve gürbüz çocuk müsabakası Müsabakamız nedi 5 ile 10 yaş arasındaki kıs erkek çocuklar arasında (SÜ lik ve gürbüzlük müsabak3s!) çıyoruz.. Bu müsabakanın hâkemliği memleketin en tanınmış dokt0i rı, şahsiyetleri kabul etmiştir” Müsabakaya dahil olmak * İ yenler evvelâ gazetemize fot raflarını göndereceklerdir. Bir | devam edecek bu müsaba? | gelecek fotoğraflar her gün $* temizde neşredilecek ve gi | mizde ilân edeceğimiz günde * İ sabakaya giren çocuklar davt dilecektir. o Anneler ve ba hattâ aileleri ile birlikte geleci lan çocuklar, hâkem heyeti fından seçilecektir. Güzel veli büzlükte en büyük numaray! nan çocuk Türkiyenin güzel gürbüz çocuğu olacaktır . K disine de ayrıca büyük bir mü fat verilecektir. Müsabakaya ! renlere de ayrıca hediyeler “€ lecektir. Müsabaka şartlar! 1 — Kız ve erkek çocuklar gi 10 yaş arasında olacaktır. 2 — Müsabakaya dahil olaf! güzel bir fotoğrafını göndere” tir, 5 tir, - Vazıh adres gönderi Gayet basit.. Açtığımız müsabaka ya çocuğunuzu da sokunuz. Bu si- zin için büyük bir külfet değildir. 4 — Müsabakanın müddeti *| aydır, Korkunçhokkabazlıklar Kesik kafa nasıl konuşu Hokkâbazların (o marifetlerini | öğrenmek isterseniz bu satırları si iyi okuyunuz. Işte bütün seyir- cileri meraka ve korkuya düşü- ren bir hile, Konuşan kesik kafa,. Hokkabaz küçük bir sahnededir. Biraz sonra sahnenin küçük per- desi açılır. Canlı bir kesik ka- fanın boşta asılı durduğu, lâkır- dılar söylediği, güldüğü, görülür. Seyirciler ne kadar dikkat et- seler bunun iç yüzünü anlıya- mazlar, Halbuki bu resimde gör- düğünüz gibi sahnenin içinde 45 derece imeyille konmuş donuk bir ayna vardır. Bu aynanın or- tasındaki yuvarlak delikte kafa maz. Çünkü seyirciler karf'| ve uzakta oturmaktadırlar. H* kabaz bile uzakta bulunur. nanın deliği bir baş geç“ kadar büyük ve etrafında bir$j yakalar , dantelâlar, püskü olduğundan delik hiç fark” mez, Resme dikkatle bakımı 150 Karie hediy* vereceğiz Yeni bilmecemiz çok kola” Bu heceleri bir araya geti" mekteplileri alâkadar ede? cümle yapınız. 17 « iyor - Ey» açıl -lül-de” l lise - ler » mek - ve « ilk» teP” de - rin - teş - ev- vel, Doğru halledenler keşide edeceğimiz kur'ad# kariimize şu hediyeleri ver€ ğiz. Birinciye bir kol saati, sari beş kariimize mürekkepli ka 25 kariimiza birer kutu * i leme, 50 kariimize birer * lata ve 69 kariimize de kart postal hediye edeceği Bilmecenin bal varakaliı teşrinevvele kadar gön ei lidir, Kazananların isim teşrinevvel pazartesi gü” | zetemizde o ilân ile (Kupon yoktur.) aras