24 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

24 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

24 Eylül 1932 VAKIT AT RATARARMA TEE A ORADAN 0 OLANA AASA Pedler ürkiye eczacıları, Anadoludakiler de Kongresi teylerini vererek dün toplandılar «p " z allel “Eczacı,. yı istemiyorlar, Farmagoloğ iyi.. Fakat unu da kendi kendilerine kabul edebilirler mi? Türkiye eczacıları — Farma: ! aoğları birliğinin senelik kon- Besi dün öğleden sonra Halkevi unda aktedilmiştir. igreye İstanbuldaki bütün ti eczucılarla eczane sahibi memurluk yapan bütün ec- | | ittifakla alar iştirak etmişlerdir. Hee uda bulunan, eczacı da Istanbuldaki arkadaşlarını ede kendi namlarına rey Şaire ve fikir beyan etmiye il etmişlerdi. öngre riyasetine muallim ec- © Esat bey seçildikten sonra ame mucibince evvelâ idare Poru okunmuşlur. bul edilen rapordan sonra Saplar tetkik edilmiş ve mu- görülmüştür. Anadolunun muhtelif tarafla- ki meslektaşlardan gelen uplar, teklifler de okunduk- Sonra kongrenin en beye- maddesi olan nizamname- tadiline (başlanmıştır. Bu — Farmakoloğları birliği) he, garip bir nam altında faali- | sunan cemiyetin. amı ş#işecek ve eczacılar kencile- il yeni bir isim vereceklerdi. | şCunun için bir de takrir ve- 'İş Yetir. Takrir okunduktan son- pirçok eczacılar söz almış- | En göre (Türkiye eczacı- | İl üeren söz alan eczacı Müey- 4“ Ihsan B. demiştir ki: İL” Ben eczahane sahibiyim. im Eczacı, Bu ismi istemiyo- eyeiçişim. Farmakoloğ iyi, Ancak hükümetin res- si etmesi lâzım, Esasen 4 heyeti bu ismi değiştire ti Yani kendi kendimize Nç pekoloğ ) desek hükümet İN bizi (Eczacı) diye çağına- a Ben istemiye istemiye ken- e diyorum. Bu artık 4 pen değişmeli. Fakat biz ken- kendimize isim vereceğimize et bize bir isim taksın. “an sonra idare heyetinden e) B. söz almış: > "Kirk yıllık Kâni olur mu a dedikten sonra: Biz ken- Kendimize farmakoloğ ismini her kese tanıtıcağız. Es- alışmış olan ağızlar bugün <errahı unutarak operatör biz de kendi kendimize ilân etmeliyiz. Esasen dok- da böyle değil midir? > doktoru — tanımıyor, kendi kendilerine (dok- dedikleri için her yerde ı,, anılıyor. Biz de böyle ya- «sacı söze başlamış ve: KD vekili avukat veya ” doktor deyince nasıl gü- makoloğ eczacı isminde # günçlük şibârlle" fark yok- gülünç vaziyetten kur- Praları olanlara “doktor,, ei i ünvanı verileiği halde bizim ta- biplerimiz kendilerine nasıl dok- toralarını vermeden doktor di- yorlarsa bizde farmakoloğ di- yerek herkese bunu tamıtmalıyız. ,, Bunun üzerine müzakere kâfi görülmüş ve takrir reye konarak “Türkiye Eczacıları - Farmakoloğları © birliği,, (ismi “Türk Farmakoloğ birliği, ola- rak tesbit edilmiştir. Eczacıları alâkadar eden tari- rife, perakende satiş meselesi hakkında tetkikatta buluninıya yeni idare heyeti memur miş ve intihaba iliyiemelii Yeni idare heyeti şu zevattan teşekkül etmiştir : Depocular encümenine; o Ali Riza, Memduh, Nec'p, Cemal, Kâzım Beyler. Eczabaneler encümenine: Ziya Nuri, Hüseyin Hüsnü, Ali Ke. mal, Feyzi, Nail Halit Beyler. Lakuratuvarlar o encümenine: Mustafa Nail, Ismet, Hulki, Ce- mal, Hayri Beyler. Muavinler encümenine, Hasan Hamdi, Zibni, Sadettin, Halit Beyler. Memurlar enrimenine. Salâ- Muzaffer, M. terleri ır, Memduh, Tev- lim Beyler, Tacirin seçecekleri birer murahhas idare heyetini teşkil edecektir. Gündeliğini istiyen amele Dün akşam Fındıklıda bir ha- dise olmuştur; Fındıklıda tram- vay caddesinde 103 numaralı tütün deposu sahibi Haydar B. saat yediye doğru otomobiline binmiş, evine gitmek istemiştir. Otomobil tam hareket ettiği si- rada amelebaşı Eminin teşvikile Mehmet, Kaptan, Mahmut ismin- de üç amele otomobilin önüne atılarak gitmesine mani olmuşlar: — Haftalığımızm geri kalan kısmını tamam ver, ondan sonra gidebilirsin! Diye bağırmışlardır. Gürültüye. polisler | yetişmişler, ameleleri yakalamışlardır. ——e Direğe çarpmış Beyazıltan o Sirkeciye giden 2357 numaralı otomobil Sulta- nahmette (yanlış manevra yü- zünden tramvay direğine çarp- mış, çoför Zekeriya ile muavini Rüştü hafifçe yaralanmışlardır, —-— Yaralı bir adam Davulpaşada 2 numaralı fırın- da oturan Arapkirli Mehmet oğlu Ahmedin kızı Ayşe; babası Müz ! Ahmet ağanın Kemaliyeli Veli ile takrir sahiplerinden | ve arkadaşı Seyfettin tarafından başından yaralandığını ve yaralı olarak evde yattığını söylemiştir. Yapılan tahkikat üzerine Ahmet ağanın yaralı olduğu görülerek Cerrahpaşa hastanesine kaldırıl- mış ve Veli ile Seyfettin hak- kında kanuni takibata başlan- ARANAN e Mühim Bir Misafir Amerika erkânı harbiye reisi yarın şehrimize geliyor Fransaile | aramızda Pürüzlü meseleler hep halledilmek üzeredir Osmanlı borçları hamillerile hükümetimiz arasında uzun za mâandanberi devam eden müza- kerelerin bir anlaşma ile netice- lendiği yazılmıştı. Bu anlaşmadan sonra Fransa ile aramızdaki diğer pörüzlü me- selelerin de hallini temin etmek üzre bükümetimizle müzakereye girişilmesi için, Fransız Başvekili M. Herriot Fransanın Ankara büyük elçisi kont dö Şambron'a selâhiyet vermiştir, Yakında An- karada başlıyacak olan bu mü- zakerelerin mevzuunu Fransa ile uzun zamandanberi devam eden Suriye hududu ve şimendifer iti- lâfi gibi meseleler teşkil ede- cektir. Evvelki akşam Ankaraya giden Fransız sefiri kuponlar müzakerelerile kendisinin meşgul olmadığını ve bu meselenin son memnuniyet verici safhasını Sa- raçoğlu Şükrü Beyden öğrendi- ğini söylemiştir. Turing kulüp İstanbulü imara kalkıyor Turing kulüp idare heyeti Istanbula seyyah gelmesini te- min etmek üzere bazı teşebbüz- lere girişmiştir. Kulüp bu maksatla Boğazi- çinde Yeniköy Ve Sarıyerde bu civar ahalisinin ileri gelenlerin- den bir müteşebbis heyet teşkil edilmesine karar vermiştir. He- yet Boğaziçinin daha cazip bir bale getirilmesi için neler ya- pılmak © lâzımgeldiğini tetkik edecektir. — ——— Posta vapurculuğu Türkiye limanları arasındaki posta vapurculuğunun — devlet idaresi altına alınması bhakkın- daki kenun mer'iyet mevkiine girdiği oOhalde (O busussi va- purculardan hiçbiri vapurlarını hükümete satmak hususunda bir harekette bulunmamışlar ve be- yanname vermemişlerdir. Bilâkis haber verildiğine göre, vapur- cular eski vaziyetin iadesi için temennilerde bulunmak üzere yeniden Ankaraya bir heyet göndermiye karar vermişlerdir. Fakat Posta vapurculuğunun devlet idaresi altına alınması kararı artık kanuniyet kesbettiği için bu teşebbüslerden bir ne- tice çıkacağı pek tahmin edil memektedir. amm Surlardan düşen çocuk Eğrikapıda Toprak sokağında oturan Mustafa Beyin oğ'u 6 yaşında Kemal kardeşi ile surlar üzerinde oynarken düşmüş, ba- şından alanmıştır. > i tokel ziyafeti verilecektir. Pazartesi sahahı Ankarada ceneral şerefine 100 tayyarenin de iştirakile bir geçit resmi yapılacak Amerikada erkânı harbiye reisi jeneral Mac Artbur, eve'ce yazdığımız gibi, yarın saat on beşte Romanya vapürile şehri- mize gelecektir. Hükümetimizin misafiri olarak gelen ceneral Galata rıhtımında vali Mubiddin Bey, kolordu ku- mandanı Şükrü Naili Paşa, pro- umum müdür muavini Ibrahim Münür ve Müşür Fevzi Pş. Hz. namma da miralay Sa- dık Beyler tarafından karşılana- cak, askeri kıt'a ve muzika ta- rafından selâmlanacaktır. Ceneral vapurdan çıktıktan sonra doğruca Perapalas oteline gidecek, yarım saat sonra vali Beyi ve Şükrü Naili Paşayı ma- kamlarında ziyaret edecek, son- rada otelde ziyaretleri kabül edecektir. Misafir ceneral. aynı gün on yedi buçukta seyrisefain rıhlı- mından hususi motörle Haydar- paşaya geçecek ve trene ilâve edilecek bususi vagonla Apka- raya hareket edecektir. y Ceneral pazartesi sabahı An- karaya varacak, istasyonda as- keri merasimle ( selâmlanâcak, müşir Fevzi paşa Hz. le erkânı harbiye ikinci reisi ve diğer ze- vatlar tarafından karşılanacaktır, Ceneral Mac Artuhur doğruca Halkevine giderrk orada ziya- retleri kabul edecek, Fevzi Pş. Hz. tarafından şerefine bir öğle Sabık bir hariciye müsteşarı Sabık Italyan hariciye müste- | şarı ve İtalyan meb'uslarından M. Amelio Fani zevcesile bir- | likte şehrimize gelmiştir. ç sene hariciye müsteşarlı- ğında bulunmuş olan M, Fani | İtalyan kabinesindeki son tebed- dülât meyanında © vazifesinden ayrılmıştır. Italyan o meb'usu o Çarşamba Ayni gün saat 16,15 te bü- yük bir geçit resmi yapılacak, ve bu merasime yüz tayyareden müteşekkil bir hava filomuz da iştirak edecektir. Geçit resmini müteakip milli müdafaa vekili İ Zekâi B. Marmara köşkünde bir çay ziyafeti verecektir. Ceneral bu ziyafetten sonra Gazi istasyonundan trene bine- rek Istanbula hareket edecek ve salı sabahı buraya varmış bulunacaktır. O gün misafirimiz şerefine İs- tanbul belediyesi tarafından, ha- vanıp iyi veya fena oluşuna gö- re, Tarabyada veya Perapalas ölelinde, büyük bir öğle ziyafeti verilecektir. Ceneral Mac Arthur öğleden sonra Reisicümbur Hz, ne Arzı tazimat etmek üzre Dol- mababçe sarayma gidecek ve Gazi hazretleri tarafından kabul edilecektir. O gün Amerika el- çiliğinde bir akşam ziyafeti ve- rilecektir, 28 Eylül çarşamba günü öğle- den evvel müzeler ziyaret edi- lecek, öğleden sonra kolordu kumandanı tarafından Yıldızda harp skademisinde bir çay ziya” feti verilecektir. J: o gece saat yirmi birde semplon ekspre- sile memleketimizden ayrılacaktır, Jeneral Mac Arthür'ün karşi lama merasiminde (bulunacak olan protokol umum müdür mü- avini İbrahim Münür ve miralay Sadık Beyler Ankaradan şebri- mize gelmişlerdir. va BEN BE MERU 0080 E ER UYARANA SASA Istanbul propa- gandası Turing klüp idare heyeti, Türk ressamlarının İstanbul manzara- larıma ait eserlerinin Fransada Nis şebrine gönderilerek orada teşhir edilmesine ve tabloların satılmasına delâlette bulunmıya karar vermiştir. Bu suretle hem ressamlarımızın Avrupada tanın- gününe kadar burada kalacak, sonra Radosa uğrıyarak memle- ketine Meli - ——— Birbirlerini yaralıyanlar Üsküdarda Solaksinan mahal- lesinde oturan odun müteahhidi Ibrahim efendinin kaimbiraderi Cehat efendi Kuleli mektebine odun vermekte iken arabacı Sa- Jih ile Neva etmişlerdir. Cibat | efendi arabacı Sahhi hafif su- rette yaralamıştır. Salih te Cihat efendiyi yaraladığından ikisi de yakalanmıştır. ğe Mübâdele bitaraf reisi Mubtelit mübadele komisyonu bitaraf reisi M, Andersen dün akşamki ekspresle Cenevreye gitmiştir. M. Avdersen Milletler cemiyeti toplantısında o memleketi olan “e temsil entel ması temin edilecek, hemde; Istanbul (güzelliklerinin propa- gandası yapılmış olacaktır, ? Bolivya - Parage Assomption, 23 (A,A) — Pa- rage kuvvetleri Bolivya askerle- rinin vücude getirdikleri s'per- leri 300 yardalık bir hat üzerin- de yarmışlardır. Bolivyalılardan 70 kişi ölmüştür. LL aki Kestane aşıran çocuk! Üsküdarda vapur iskelesinde Cemal kestane satmaktadır. Dün birkaç çocuk Cemalin kestane- lerini kaparak kaçmışlardır, Kes- taneci Cemal, bunların arasında bulunan Mehmet oğlu Nedimi yakalamış ve döğdükten sonra kulağından da yaralamıştır. - e Lİ 2.