24 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

24 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Alaturka Güreşler Dün Bitti sırtımı yere getirdi Güreşler hayli heyecanlı ve asabi bir hava içinde yapıldı, Kara Ali çok alkışlandı İSİN di EA 2 v Türkiye Atletizm Birincilikleri KaraAli gene rakiplerinin Müsabakalara dün beş mıntakanın iştirakile şehrimizde başlandı Dünkü müsabakalarda birinciliği Istanbul atletleri kazandılar. Bir Türkiye rekoru tesis Dün, atletizm federasyonu ta- 'İ rafından tertip edilen Türkiye atletizm birinciliği müsabakala- İ nna Fenerhahçe stadında baş- Dünkü güreşlerde seyirciler — Ben istifa ediyorum, gay - tik.. Yapamıyacağım efendim ya bamuyacağım, illâllah.. Darılması seri olmakla bera - ber hoş sohbet've bütün seğirci- e senli benli olan meydan ha- kemi hem böyle söylüyor, hem Bene vazifesine devam ediyordu. Alaturka güreşlerin son günü »İmak münasebetile Taksim sta - dr tribünlü, duhuliyeli hayca dol- Muş, heyecanlı maç © günlerine bir gösteriş » takınmıstı. herkes bu gün güreşecek *lan alaturka başpehlivan Kara- aliyi görmiye hevesliydi. Seyirci - İsrin mühim bir kısmı bu işlerden anlıyan kimseler olduğu grup #tup münakaşalar ml u nin sırtını yere getirdi. Allah izin verirse buradakileri de (kazanır elbet. İşte Tekirdağlı Hasan.. Ka gaalinin izinden gidiyor maşal - lah.. İşte. Bir meydan okuma .. Tam bu sırada halkı heyecana veren bir hâdise oldu. Cemal peh livan: — Ben başta Ali ile tutuşmak istiyorum, başkasını kabul etmem dedi. O Ankarada birinci, ben i- | kinci çıktım, onunla tutuşacağım. Bu sözleri bir diz seyirciler hararetle telakki ettiler, allışladı- lar. Hakem heyeti (Kurtdereli Mehmet, Cemal, Suyolcu Mehmet pehlivanlar) bu daveti usulsüz bu | luyorlardı. Olamaz hükmünü ver- diler. Karaali: — Herkes kur'a çekiyor, ni - | gin bizde böyle olmuyor bu iş, de Jai, Hakem heyeti ısrar ediyor, Ce mal pehlivan ısrar ediyor, halkta iki taraflı olmak arzusu seziliyor- (Devamı 8 inci sayıfada) © İsvan san vee vara revan serve een eee versen erene ri Gammammamm e. Ali ile Tekirdağir Hüseyin zorlu vaziyette bir va mi efkârm heyecanla ve biraz ta asabiyetle dolu olduğu anla - ordu. Baş pehlivanlar Baş altı güreşleri bitince baş- Pehlivanlar ortaya oçağrıldılar. Al pehlivan da hazırdı. Birer die levent vücutları, kendileri - Ne hay salıntılı yürüyüşlerile se - Hrcilerin arasından süzülerek gü 7 bezinin üstüne çıktılar. Kara- kı Püzları ve mütevazı ( tavırlarile | me o kadar şık bir re - çitin yaptı ki, bir daha alkışlan | Yağlanma işi de bittikten son- a ba zig İ parıl altı vücut bir sıraya k di ve hoş sohbet meydancı My has sözlerile hazıruna e. en başpehlivan Denizde müsabakalar| Dün Anadolufeneri ile Büyük» dere arasında mukavemet yüzme müsabakası da yapılmıştır. Müsa- bakaya 12 erkek, 3 kadın iştirak |! etmiştir. Hedefe vasıl olan yüzü- cülerin isimleri ve rekorları sıra- sile şunlardır: 1 — Cihat (Beykoz) 2,05,48, saat, 2 — Matmazel Eva Alter 2,18,22 saat, 3 — Hikmet (Bey - koz) 4 — Osman, 5 Nurettin, 6 — Matmazel İnge Birman, 7 — Hikmet ve Melih (Fenerbahçe) 8 — Matmazel Christa Birman, Yenimahalle ile Üsküdar Sala- cık iskelesi arasında yapılmak ü- zere tertip olunan kürek mukave- met müsabakasına Beykoz, Gala- Pehlivan çıkarken bilhassa al- | tasaray, Beylerbeyi kulüpleri işti- Uzun boyuyla, geniş o - | İ rak etmiş ve üç çifte futalarda Beykoz rakiplerinden 700 metre i lerde olarak birinci, ve Beylerbe- yi ikinci, Galatasaray üğüncü gel mişlerdir, Beykozlu kürekçiler bu mesa - feyi bir saat 12 dakika, 55 sani yede katetmişlerdir. İki çifte futaya yalnız Bey * koz iştirak etmiş ve ayni mesafe yi bir saat 21 dakika ve 8 saniye- li. Ankarada İzmirde hepsi | de katetmiştir. lanmıştır. “Müsabakalara Isfanbul, İzmir, Ankra, Balıkesir, Bursa mınta- kaları şampiyonları iştirak etmiş ve müsabakalar nadir görülen büyük bir seyirci kitlesi tarafın dan takip edilmiştir. Saat Zde bütün ötletler mutazam bir geçit resmi yap mışlar ve bunu andiçme merasi- mi takip etmiştir. Bundan sonra Cevdet Kerim Bey bir hitabe söyliyerek bu temasların feyizli neticelerinden bahsetmiş ve spor- culara muvaffakıyet temebni et- mişitr. Müsabakalardan alınan netice- ler şunlardır: 110 Metre manialı — Birinci Sedat (Istanbul) 11 1/5 ikinci Saim (izmir) 100 Metre sürat — Birinci Semih (İstanbül) 10 4/5 (evvelce ! tesis ettiği “Türkiye - rekoruna müsavidir) ikinci Fuat (Istanbul) üçüncü Ali Rıza (Ankara) Gülle atma — Birin Naili (Is- tanbul) ikinci Niyazi (İzmir). ” 800 metre koşusu biterken 800 metre — Birinci Besim (stanbul) 2,06 1/5. Ikinci Şevki (Ankara), öçüncü Muhsin (Istan- bul). (Bu müsabakaya Fenerbahçe- den Ziya Bey müsabaka harici girmiş ve müsabakayı birinci" den de evvel almıştır. Derecesi 2.05 4-5 dir.) Yüksek atlama — Birinci Hay- dar (Istanbul) 1,80, ikinci Cihat (izmir) 1,76. 10 bin metre — Birinci Remzi (Istanbul) , ikinci Ahmet (İzmir), üçüncü Nacı Istanbul, 4X100 bayrak — Birinci Istan- bul takımı (Ragıp, Sami, Ziya, Besim) 3,41 4-5 (yeni Türkiye rekoru) Ikinci Ankara, üçüncü Izmir, dördüncü Balikesir, beşin- | ci Bursâ Jmüsabakalara bugün devam edilecektir. edildi Beş mıntaka şampiyonları geçit resmine başlarken Çuku rbostanda Futbol Karagümrük takımı Pera ile berabere kaldı Birinci sınıf takımlarla boy ölçüşecek vazi. yete gelen Karagilmrüklüleri tebrik ederiz Çukurbostanda dün çok ha- raretli futbol maçları yapılmış- tir. Dün burada dört beş takım karşılaşmıştı. Bu takımlar şun- | lardır ; Kasımpaşa gençler birliği bi- rinci o takımı ile Karagümrük ikinci takımı, Pera üçüncü takı- mı ile Karagümrük üçüncü ta- | kımı, Bakırköy altınok birinci takımı ile Bulgar birinci takımı, Pera birinci takımile Karagüm- rük birinci takımı, Bu dört maçın dördü de baş- tan başa umumi bir alâka ve heyecan içinde geçmiştir. Çukur- bostan sahasının dünkü kadar kalabalık olduğu görülmemişti. Hele Pera takımlarının buraya gelmesi yalnız Beyoğlu cihetin- den iki binden fazla kadın er- kek seyircinin gelmesine sebep olmuştu. Fakat işin garibine bakın ki bu kadar kalabalık karşısında bu kadar alâka ve heyecanla takip edilen bu maçların üçü berabere neticelenmiş ve yalnız Pera üçüncü takımile Karagüm- rük üçüncü takımları arasında yapılan maçta Peralılar 2-1 ga- ip gelmişlerdir. Edirnekapılılarla Aksaraylılar arasındaki kupa maçı için her | iki takım da ortaya bütün kuv- vetlerile çıkmışlar ve her iki ta- rafın taraftarları bir buçuk saat heyecan içinde titremişler, fakat netice boşa çıkmış, birbirlerini yenemiyerek aym maçı başka güne bırakmışlardır. Bakırköy Altımoklularla Bulgarların maçı da ümidin fevkinde her iki ta- rafında gösterdikleri nihayetsiz canlılıklara rağmen beraberlikle bitince artık herkes Pera - Ka- ragümrül maçına; gözünü, dik- mişlerdi. Akşam üstü en son olarak yapılan bu maç da garip bir te- sadüf olarak birbire bitmiştir. Geçende Fenerbahçelilere iki ikiye berabere kalan Karagüm- rüklülerin dün Peralılarla da bir- bire kalması gösteriyor ki Ka- ragümlükiüler bugün Istanbulun birinci sınıf kulüplerile boy öl- çüşecek bir vaziyete gelmişlerdir. Selânik muhtelitini dört birle yener Peralılarla bir bire berabere kal. mak az iş değildir. Dünkü bu maçta Peralilar olsun Karagüm- rüklüler olsun halktan pek çok alkış toplamışlar ve cidden gö- rülmiye lâyık bir maç yâpmış- lardır. Peralıların bücüm hattı ve bekleri, Karagümrüklülerin bekleri, muavinleri, bilhasse ka- lecileri bütün futbol kulüplerine nümune olacak derecede oyna- mışlardır. Peralılar dün Kara- gümrüklülere sahada bir bayrak hediye etmişlerdir. Kadırga sahasında Dün Asri spor yurdu” birinci ve ikinci takımlarile Yedikule Gazliçeşme klübü birinci ve ikin- ci takımları arasında maçlar ya- Neticede Asri spor Zinci takımı ' sıra pılmıştır. yurdunun karşı 6 sayı ile kazanmıştır. 1 inci takımlar aarsında yapı- lan maçtada Gazliçeşme klübü Vefa - Kumkapı'nın bir şubesi olmak hasebile takımını Vefa Kumkapının İ inci oyuncuların- dan 8 kişile takımı takviye ede- rek sahaya getirmişti. Neticede sıfıra karşı 1 sayı ile Asri spor mağlüp olmuştur.