28 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

28 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

Amerikalı Cali Mak Artur (Baş tarafı 1 inci sayfada) Ceneral askeri muzika selâm bavası çalarken selâm vaziye- tinde duran askerin önünden geçerek rıhtıma çıkmış buradan refakatlerindeki zatlarla birlikte bindiği iş muşuile Seyrisefain rih- tımına geçmiştir, Ceneral bura- dan doğruca Perapalas oteline gitmiş, öğleye kadar oteldeki dairesinde kalmıştır. Amerika erkânı harbive reisi öğle üzeri yan oteline gitmiş burada şere- fine şehir namma vali Muhittin B, tarafından verilen ziyafette hazır bulunmuştur. Ziyafette Muhittin B. cenerala daveti kabulünden dolayı teşek- kür etmiş ve ceneralın şahsında Amerika ordusunu selâmlamakla “mübahi olduğunu söyledikten sonra Amerika Reisicümburile Amerika ordusu şerefine içmiştir. Ceneral buna teşekkür etmiş ve Gazi Hazretlerile Türk ordu: su şerefine içmiştir. Misafir ceneral Tarabyadan Perapalas oteline döndükten son- refakatinde baş yaveri binbaşı Yeyer, dün kendisile birlikte Ankaradan gelen Amerika mas- lahatgüzarı M. Şov ve mihman- darı Münür İbrâhim B. olduğu halde, #aat' on yedide Dolma- bahçe sarayına gitmiş ve Reisi- cümhur Hz. tarafından kabul edilmiştir. Amerika erkânı harbiye reisi Reisicümhur Hazretlerinin nezt- lerinde iken o esnada halinde bulunan Dil müzakerelerini dinlemek arzusu- nu izhar etmiş ve Gazi Hazret- lerile birlikte kurultay salonuna gelmiştir. Misafir ceneral Gazi Hazretlerile birlikte salona gel- dik'eri sırada Ahmet Cevat B. konferansının son kısımlarını okuyordu. Ceneral Cevat Bey- den sonra tezini izah eden eski şark lisanları mütehassısı Agop Martayan Efendinin konferansını yanında kendisine tercimanlık yapan hariciye vekâleti memur- lanndan izahat alarak a'âka ile dinlemiş ve celsenin sonuna ka- dar salonda kalmıştır. Ceneral on sekiz buçukta sa- raydan aynlarak doğruca Ame- rika elçiliğinde şerefine verilen çay ziyafetine gitmiştir. Amerika o maslabalgüzarı M. Şovda geceleyin o Maçkadaki evinde ceneral şerefine bir ziya- fet vermiştir. Ziyafette vali Mu- hittin Bey, Şükrü Naili paşa, Amerika sefareti ataşemilteri, ceneralin refakatine memur edi- len hariciye vekâleti erkânından Münir Ibrahim beyle mihmandar miralay Sadık Bey ve ceneralin yaveri bulunmuşlardır. Ceneral Mac Artbur bu sabah müzeleri ve camileri gezecek, saat 12.40 da Taksimdeki cüm- huriyet abidesine bir çelenk ko- yacaktır. Amerika ataşamilteri binbaşı Kreyn Tokatlıyanda bir öğle ziyafeti verecektir. Bu ziyafete sivil zevattan kimse iştirak et- miyecek, yalnız Cenerâl ve ya- verlerile Şükrü Naili ve Rüştü içtima i Tarabyada Tokat; | kurultayı | Mekkede çıkan Ummul Kura ga:etesinin verdiği (omalümata göre Abdüssettar namında bir Efganlı Haceri Esvedin bir par- çasını çalmış ve onu kaçırmak istemişti. Abdüssettar Hicar za- bıtası tarafından o yakalanarak elindeki taş parçası alınmış ve kendisi şiddetli bir cezaya uğ- ramışlır. Çalınan taş parçasını yerine koymak için büyük me- Cenevre; 27 (A.A) — Millet ler Cemiyeti heyeti umumiyesi 6 büyük komisyon reislerini in- tibap etmiştir. Türkiye hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyefendi, ruznamei mü- zakerat (oOkomisyonuna riyaset edecektir, Komisyonlar yarn messilerine başlâyacaklardır. Alman hariciye nazırı ve Hariciye vekilimiz Londra, 27 (A.A) — Türkiye Hariciye vekili Tevfik Rüştü BF, Alman Hariciye nazını M. Fon Neurath'ı ziyaret etmiştir. © Alman Hariciye nazırı, Maca: ristanda Milletler Cemiyeti nez- dindeki murahbası ceneral Tan- €70s'un ziyaretini de kabul et- miştir. Deniz devletleri ve tahdidât Cenevre, 27 (A.A) — 10 Teş- rinievvelde tahdidi teslihat kon- feransı divanı konferans öâzası olan devletiere 23 Temmuz ta- 4100019006000 041065 00000 BESE LE AE Bir tahtelbahir kazası Denizlerde r Melik ibnissuüt ribli karar suretibde derp ş edil- miş olan bir aylık mütekaddim ihbarda bulunmamak icap edip elmiyeceğini tetkik edecektir. Binnetice bugün siyasi sahada tesadüf olunan müşkülât halle- dilmediği takdirde umum! komis- yonun bu hususu müzakere et- mek üzere Teşrinisani ortaları na doğru toplanması muhtemel- dir. Sir Jhon Simon, büyük deniz devletleri (arasında (yapılacak olan noktai nazar teatileri hak- kında divana malümat verecek ve 10 Teşrinievvele kadar bu hususa müteallik bir rapor ha- zırlıyacaktır. d M. Madaliaga hava kombar- dımanlarının menedilmesi hak- kında bir rapor tanzim edecek ve Fransız heyeti bu rapora dercedilmek üzere mumaileyba sivil tayyareciliğin beynelmilel- leştirilmesi projesini tevdi ede- cektir. Almanya iştirak etmediğinden Cenevre 27 (A.A) — M. Hen- £ Mekkede bir hırsızlık Haceriesvetten bir parça çalındı; yerine konu:ken merasim yapıldı rasim yapılmış, merasimde Melik Ibnissuut ile devletinin bütün ricali bulunmuş, bizzat Melik taşı yerine yapıştırmıştır. Bu merasimden sonra Melik | Ibnissuut Mekkeden Riyaza git- miştir, Hicaz bükümetinin son günlerde (verdiği kararlardan biri (Ibni Rifade; isyanına işti- rak, yabut ona müzaharet eden- lere ait bütün emval ve emlâkin üsaderesidir. EEE EEE VEE EREENEEU EA EEAEUEUAE EEE EAEEENUE BELEN A EAEMAN A EEEEEN. Milletler cemiyeti ruznamei müzakerat komisyonu reisi : Tevfik Rüştü Bey derson'un teklifi üzerine tahdidi teslihat konferans divam 10 teş- rinievvele tehir edilmiştir.. Konferansın siyasi sahada ma- ruz bulunduğu müşkülat, 10 teş- rinievvelde hal ve fasledileme- diği takdirde umumi komisyon bu bususları müzakere etmek Üzere teşrinisani ortasına doğru toplanacaktır. Sir John Simon, pek yakmda büyük deniz devletleri arasında yapılacak noktai nazar teatileri hakkında divana ma'ümat vermi- ye memur edilmiştir. Frapsa heyetini, bava bombar- dımanlarımın mmauiyaki masala sini tetkik komisyonunda - maz” bata muharriri M. Madariaga'ya sivil tayyareciliğin beynelmilelleş- tirilmesi projesini tevdi edecektir. Teknik komitelerin hepsi ra- porlarını 10 Teşrinievvel içtima” ımda verebileceklerdir. M. Henderson, divanda dün M. Fon Newrath ile görüşmüş olduğunu ve 48 saatten evvel bir kere daha görüşeceğini söy- lemiştir. 0 RE GA O 001 000 BURALAR İ Sonbaharda Yazdan İ Dünkü Sıcak Cherbourg, 27 (A.A) — “Per | see,, tahtelbabirinde feci bir ka» za olmuştur. Akümülâtörlerin in- filâkı, birçok kimselerin yaralan- masına sebebiyet vermiştir, Tabtelbahir, bahriye prefek- törlüğünden imdat istemiş, orası da kaza mahalline hemen iki romorkör ve iki deniz tayyaresi göndermiştir. Deniz tayyareleri romorkörler- den birinin tahtelbahiri arkasına takmış olduğunu ve Cherbourga doğru götürmekte bu'unduğunu görmüştür, Orada tamir icin hef şey ha- zırdı Ri at Beyle, ecnebi | şe milterleri, Yunan, İtalyan ve Fransız ataşe navalleri bulüuna- caklardır. Ceneral, akşam 17 de Yıldız- da Harp akademisinde Şükrü Naili Pş. tarafından şerefine ve- rilecek çay ziyafetinde de bulun- duktan sonra Perepalasa döne- cek, akşam yemeğini burada Amerika maslahatgüzarile bir- Paşalar, Merkez kumandanı Feh- | likte hususi surette yedikten mi, Harp akademisi pi ela | sonra saat 21 de hareket eden kalan bir gün | Dün Istanbulun sayılı sıcak günlerinden biriydi. Sonbaharın bu son günlerinde bize Yazın en müthiş sıcak günlerinden birini yaşattı. Derecei hararet gölgede 33e kadar çıkmıştı. Eğer bu bararete birde cenup rüzgârı inzimam etseydi İstan- bul balkının hali haraptı. Bere- ket arada bir şimalden gelen hafif rüzgâr ortalığı serinleti- : yordu. semplon ekspresils Parise müte veccihen memleketimizden ayrı- lacaktır. Amerika erkânı harbiye reisi refakatlerindeki zavata ihtisasla- rından dahsederken memleketi- mizde gördüğü mihmannüvazlık- ları ve buradaki müşabedatının kendisinde çok iyi intıbalar basıl ettiğini söylemiş ve şöyle devam etmiştir: — Bilhassa Ankarada bana karşı gösterilen hüsnü kabulden | Bir ordu Seferberliği haberinin tekzibi Roma, 27 (A. A.) — Daily Herald gazetesi, dünki nusha- sında İtalyan ordusunun 1 mil- yon 200,000 ibtiyat efradının yeniden davet edilmiş olduğuna dair bir haberi hemde iri haf- lerle © neşretmiştir. Stefani ajansı böyle bir davet vuku bul- madığını yalnız harpten evvel de mevcut buluan ahkâm ve nizamata tevfikan arada sırada bazı sınıfların kontrol edilmesi- nin mevzuu babsolduğunu tas- tp edilen askeri geçit resmi fevkalâde güzel olmuştur. Bu münasebetle şunu söylemek iş- terim. Bu defaki seyahatimde altı memleket ziyaret ettim. Bu memleketlerin biç birinin ordu- sunda Türkiye ordusunda gör- düğüm derecede intizam ve mü- kemmeliyet yoktu. Böyle bir or- dunun kumandanlarile (tanıştı- ğımdan dolayı çok memnunum. 28 Eyl! 1932, Iskândaki sahte- kârlıklar pk Pİ (Baş tarafı 1 inci sayıfada) emlâkin filânca şahsa temelli. edilmesi lüzumna dair sabte kâğıtlar tanzim ederek tapuya göndermişler ve bu emlâki tes" cil ettirmiye başlamışlardır. | Bu sahte kâğıtlarda Obatta| Beyoğlu kaymakamlığına ait sab- | te imzalar da vardır. Bu kâğıt” lar iskân idaresindeki memur ta“ rafından dolduruluyor, Üzerine sahte mühür basılarak muame lesi bitiriliyor ve vilâyette vali. namına imzalattırılarak tapuya gönderiliyordu. Bu vaziyeti iyi bir tesadüf eseri olarak vaktim de baber almıya muvaffak o-. lan iskân müdürü Tabsin beyin müdahalesi ve keyfiyeti mülkiye müfettişliğine bildirmes! üzerine bu şebekenin faaliyeti durdurul» muş ve derbal sıkı bir tabkikata başlanmıştı, Eugün bu şebeke hemen tamamile yakalanmış bir haldedir. Azası on kişiyi bulan bu şebekenin dördü iskân kori- dorlarında bütün gün meşgul olan bazı muakkiplerdir. Bir.si kadındır, bir 8. de iskândaki me- murdur ki bu işin bütün mes'u“ liyet yükü şimdilik bu memurun üzerinde görünmektedir. Diğer taraftan iskân daire-, sindeki dört memura da işten el çektirilmiştir. Elyevm iskân dairesinde işten el çektirilmiyen iki memur kalmıştır. Â Maahaza işten el çektirilen memurlann sahtekârlık işlerile alâkaları kat'i surette tesbit edilmiş değildir. Bunların alâta- ları oup olmadığı tahkikatın nelicesinde anlaşılacaktır. Mukayyit de memuru atlatıyor Gene duyduğumuza göre sab»: tekârlık işinin hayli gülünç ta- rafları da vardır. Meselâ memu- ; Yun böyle işter yaparak mermi fak olduğunu ve para kazandı. ğını gören bir mutayyit, bir aralık bu işleri kendisinin niçin yapmadığını düşünmüş ve sade- ce düşünmekle kalmıyarak te şebbüsata da girişmiştir. Netice kâğıtlar elinden geçtiği için bu / yolda bir hataya () düşmemiş ve muvaffak olarak o da kendi. hesabına memuru atlatmıştır. Hangi emlâk? Şebekenin bu suretle tescil ettirmiye muvaffak olduğu evle- rin kısmı azamı Beyoğlundadır. Bir çok emlâk üzerindeki muame- leler de teşebbüs halinde tutul- muştur. Muamelesi tamamlandı- rılan « bu wükler tabii istirdet edilerek kanuni şeklinde irca olunmuştur. Bu emlâk arasın da Beyoğlunda Sakız ağacında 38 numaralı evde vardır. Adadaki polis yatakhanesi ise teşebbüs balinde tutulan emlâk arasında” | dır. : Iki tevkif daha a Evvelce iskân müdürü iken Edirne iskân müdürlüğüne tayin edilen Cemil Bey Edirneden cel- bedilmiş ve dinlenmesini müte- | akıp nezaret (o altına ahumıştı. | Dön de Şevket isminde bir muak* kip daha tevkif edilmiştir. Bir hanım da tevkif edilmek üzere aranmaktadır. f iskân müdürünü tehdit : Gene duyduğumuza göre, bü. hadiseler dolayısile iskân müdürü | Tabsin Beye meçhul bir ada tarafından, tahkikattan vaz , mesi, aksi taktirde ölüme mah” küm ol (1) mealinde bif tehditname gönderilmiştir. Poli# bu tehdit etrafında da tahkil başlamıştır. Dün İskân müdürü Tabii Beyi görerek bu tehdit m. w hakkında mütaleasını sorduk bif e söylemiyeceğini bey” #