30 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

30 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Ortadan kaybolan adam Kazadan sonra Hikmet Bey deli mi, | ölen çocuk .yoksa meczup mı idi ? Onu otelde daima ziyaret eden genç çocuk ve bıraktığı para .. Galiba paraları Hikmet Bey, Ahmet Muhtar Pa- şadan dul kalan hanımla evlenmiş olarak müthiş bir servete sahip i- ken Mayısm 25 indenberi ne ol- du? Son defa Fransada bulundu: ğu için Fransız polisi arıyor ve bâ- Jâ Hikmet Beyin izini bulamamış- tır, Fakat tahkikat gün geçtikçe güçleşmektedir. Fransız polisi bu sabık bahriye zabitimizin akibeti- ni öğrenmek hususunda ümitsizli- ğe düşmüştür, Anlaşıldığına göre Hikmet Bey bir çok defalar akıl buhranlarına tutulmuştur. Müvazenesi bozuk, hafızası noksan, hiç bir şeyi hatır- kıyamaz olmuştur, Fransada hatta şuna bile ihtimal veriliyor: Belki Hikmet Bey birdenbire aklını kaybetmiş, kendisini dört ay evvel yakalayıp bir Fransız ti- marhanesine götürmüşlerdir. Hik- met Bey orada ne ismini, ne hüvi- yetini söyliyemediği için kapalı kalmıştır. Fransız polsi Hikmet Beyin Pa- .Tİste en son oturduğu Matoren 80- kağı otelinde yaptığı tahki- katta oraya Hikmet Beyi ziyarete daima genç bir şarklmın geldiği- ni öğrenmiştir. Bu otelin garsonlarından birisi Hikmet Beyi ziyarâte gelen bu ve halkında şu izahatı vermiş- : — Bu genç şarklı 22 veya 25 yaşında kadar tahmin olunabilir- di, Her zaman öğleden sonra ge- İir ve akşam yemeğinden evvel çıkar giderdi. Gayet iyi giyinir ve Hikmet Beye karşı pek hürmetkâr davranırdı, Hatta Hikmet Bey 80- kağa çrkacağı sırada pardesüsünü tutar, bastonunu kendisine uzatır- dı. Ama bu genci Hikmet Bey git- tikten sonra bir daha hiç görme- dik. Anlaşılıyor ki bu genç adam Hikmet Beyi sureti hususiyede ta» nımakta idi. Hakkında malümat vermek üzere polise müracaat et- memesine hayret edilmektedir. Bu zengin adam, yani Hikmet Bey a- caba ne kadar paraya sahip idi? Polis bu ciheti de tahkike teşeb- büs etmiştir. Pariste Şuşa soka - Zındaki bankada Hikmet Beyin 530.400 frangı varmış. Fakat şim- di 233 bin frangi kalmış, yani 18 bin 600 lira kadar bir şey... Fakat yalnız bir bankadaki parası diğer- lerini de Fransız polisi tahkik e- Bizim tahkikatımız Bizim Istanbuldaki tahkikatı- mıza göre Sait Hikmet Bey aslen Malatyalı bakkal Hüseyin ağanın oğludur. Sait Hikmet Bey zabit- liğinden tekaüt edildikten sonra (Hüsrev paşa oğlu) unvanile or- taya çıkmış ve bu isim üzerine yeni bir nüfus tezkeresi almıştır. Bundan sonrada Abmet Muhtar paşanın dul zevcesi Duhter ha- nımla evlenmiştir. Zevcesi Duh- ter hanımın vekâleti ile, Duhter banımın son zamanlarda ölen oğlu Bedrettin Beye ait miras işlerini takip etmek üzere Avru. | alınca savuştu paya gitmiştir. Binaenaleyh Sait Hikmet Beyin iki pasaport taşi- ması ve miras meselelerini hal- lettikten sonra asıl ismine çıka- rılmış olan pasoportunu kullana- rak muhayyel Husrev paşa zadeyi ortadan yok olmuş gibi göster- miye çalışması bir ihtimal olarak ileri sürülmektedir. Sait Hikmet Bey Ahmet Muh- tar Paşadan Dubter H, ma inti- kal eden hissyi almak üzere ve Fransaya gittikten bir hafa son- ra buradaki ailesine bir kart gelmiştir. Fakat bundaki imza Sait Hikmet Beyin el yazısı de- ğildir. Bundan on gün sonra Sait Hikmet Beyin imzasile bir mektup gelmiştir. Mayıs başlangıcında gelen bu mektuptan sonra kendisinden hiç bir haber almamamıştır. Duhter H. kocasından biç bir haber alamayınca Paris konso- losluğuna müracaat etmiş, kon- solosluğun (Fransiz zabitesine baber verilmiştir. Fakat Sait Beyi bulmak mümkün olama- mıştır. Dün bir muharririmiz Duhter Hanımla görüşmek üzere otur- makta olduğu Nışantaşında Bed- rettin bey apartımanına gitmiştir. Muharririmize o Döhter hanr mın ve ailesi efradının Erenkö- yünde akrabalarından birinin evine gittikleri ve apartmanda kimse bulunmadığı cevabı veril- miştir. Apartıman o kapıcısından aldığımız malümata göre Sait Hikmet B. miras meselelerile meşgul olmak üzere geçen ra- mazan bayramında Parise gitmiş, kurban bayramı arefesinde İs- için mahpus yatan- ların muhakemesi Alman teb'asından Hayınzer- mah yanında iki arkadaşile Ka- raköyden Büyükdereye olomo- bille giderken Galatada Topçu- lar caddesinde madam Agavni- nin beş yaşındaki Agoba çarp- mış, ve ölümüne sebebiyet ver- mişti, Kazadan sonra Hayınzer- mahın o arkadaşlarından Adolf ve Vahan olomobilin çekildiği garaja giderek yüksek bir ma- kamdan emir aldığını söylemiş- ler ve otomobilin makinesini ka- rıştırmışlar ve alâtı cürmiyeyi değiştirmekle Omaznun olarak Hayınzermahla birlikte Ağırce- zaya verilmişlerdi. Dün Ağırcezada ber üç maz- | nunun isticvabı yapılmış, Hayın- zermah: — Hava karanlıktı ve büyük lâmbalar yanmıyordu. Birdenbire önüme bir çocuk atladı. Derhal fren yaptımsa da çocuğun dört meire kadar sürüklenmesine ma- ni olamadım demiştir. Diğer iki maznun da dinlenilmiş, bunlar otomobilde hiçbir şeyi imha et- mediklerini ve istintak hâkimli- ğinden aldıkları müsaade üze- rine otomobili açtıklarını söyle- mişlerdir. Bunlardan sonra yedi şahit dinlenilmiş ve mazaunların vekili, müvekkillerinin kefaletle tahliye- sini istemiştir. Mahkeme heyeti müzakereye AMİ SL Glen akkl biç ka diğer iki maznunun beşer yözer lira kefaletle tahliyesine ve diğer bazı şahitlerin getiril mesi için mubakemenin başka güne birakılmasına karar ver- miştir. iki kaza' lanbula gelmiştir. Sait Bey P« | Biri bir fabrikada risten geldikden sonra İstanbul- da on günkadar kalmış ve tek- rar Parise gitmiştir. O zamandanberi kendisinden hiç bir haber yoktur. Duhter H. oğlu Bedrettin Beyin genç yaşmda ölümünden zaten çok mütessir bulunuyordu. Bunun üzerine bir de zevci ortadan kaybolunca kadıncağız müthiş bir teessüre kapılmış, birkaç ay içinde on kilo kaybetmiş kendisine sinir bubranları gelmi- ye başlamıştır. Romanya döviz ihracatı m taları bıraktıktan eya diğeri duvar dibinde Dün Istanbulda iki yaralanmasile © neticelenen kaza olmuştur. Mercan hanında oturan hamal Şükrü dün çadırcılarda Abdul “lah Efendinin Eskişehir mobilye fabrikasına tahta gölürmüş, tah- sonra biraz dinlenirken kendisini omakine kayışma kaptırmıştır. Şükrü has- taneye kaldırılmıştır. Ikinci kaza Kadıköyünde ol- kişinin iki muştur. Kurbağahderede Hasan | Romanya hükümeti döviz ih. | peblivanın yaptırmakta olduğu racatı bususunu müsaadeye tabi tutmuştur. Romanya Omili bankasının neşrettiği bir kararnameye göre binanın duvarı dibinde amele- den Hasan yemek yerken duvar birdenbire yıkılmış ve Hasan duvar altında kalârak ağır su- 5 bin Leye kadar olan döviz, | rette yaralanmıştır. Hasan has- ihracatı serbesttir. Bu karar ih. | taneye kaldırılmıştır. racatçılarımızı alâkadar etmek- tedir. o —— Berlinde mürettipler Berlin, 29 (A.A) — Hugen- berg'in nasyonal - Alman gaze- telerinin tabedilmekte olduğu Seherl matbaalarının 3000 mü- rettip ve amelesi, ücretlerinin tenzili yüzünden grev ilân et- Almanya ithalât ve ihracatı Alman istatistiklerine (göre almanyanın 1932 senesinin 6 ayı zarfındaki itbalâtı 2,387 milyon, ibracatı ise 2,927 milyon marktır. Almanyanın ithal o ettidiği maddelerden bizi alâkadar eden- ler kuru meyva, pamuk ve yağlı tohumlardır. Bugün 2 sinemada 2 büyük film gösteriliyor: “MELEK sinemasında Aşk - musiki ve güzellik filmi ADALAR ŞARKISI (La Rumba d'Amour) Mümessilleri : Lupse Velez» Lawrence Tibet Puşün ucuz seanslar: Ethamra'da 10,45 ve Melek'te 11 de RAMON NOVARRO SUSY VERNON ile beraber dün akşam GLORYA'da Gösterilen tamamen Fransızca sözlü ve şarkılı . AŞIK RAHİBE (Seville'li Şarkıcı) Filminde parlak muvaffakiyetler kazanmıştır. *G'orya cız, pek büyük takdirlere mezbat olmuştur. Ve bu filmin devâm müddetince bütün suvarelerde işörak edecektir, Bugün Hoş iki saat geçirmek için ASRİ Sinemaya gidiniz ve kahkaha kıralı BUSTER KEATON'u Tamamen İspanyolen sözlü ve şarkılı M'ALEK Hatbe “Gidiyor filminde görünüz. Metro-Goldvyn-Mayer filmi Istanbul Tramvay Şirketinin tahvilât bamillerine ILAN Tahvilât üzerinde yanlı me- tindeki (Dördüncü fıkra) şartlara tevfikan, tedavülde kalan tekmil tabvi'ât bedellerinin İ nisan 1933 ten itibaren ve aşağıda gösteril- diği veçhile tediyesine Meclisi idlarana mine“ üimsilmale duğu İstanbul Tramvay Şirketi- nin tahvilât bamillerine bildirilir. Mezkür metne tevfikan mev- zuu bahis takvilât 1 nisan 1933 ten 1 nisan 1933 te vadeleri bulü- letmemiş olan bütün kuponları hâmil olacaktır. Aks takdirde noksan kuponlar bedeli tediye olunacak meblâğdan tenzil edi lecektir. Vadesi hulül etmiş kuponların beş sene zarfında müruru zama- na tabi olarak hükümsüz kaldığı bu münasebetle hatırlatılır. Bundan maada tabvilat hamil- leri arzu ederlerse 1 nisan 1933 vadesini beklemeden 1 teşrini- evvel 1932 den itibaren tahvil lerini tediyeye ibraz edebilme- lerine Meclisi idare karar ver- miştir. Eu takdirde tahyilât be- deli ile beraber son kuponun tediye taribi olen 1 teşrinievvel 1932 den itibaren tahvillerin tediyeye ibraz gününe kadar işliyen faizler dahi kendilerine tediye olunacaktır. Tahvilât tediye edilmek üzere şirketin Beyoğlunda, Tünel mey- danında, Metro hanında kâin merkezi idaresine veya Galatada Osmanlı Bankasına ve yahüt Galatada Selânik Bankasına ib- raz olunmalıdır. Btanbul İkinci icra memurluğundan: Bit borcun ödenmesi için mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer ev eşyası $:10-972 tarihine müsadif Çarşamba günü Sant Odan itibaren Şişi Hoca Mansur sokak Acemyan aparumanının İ numarasında birinci çık arttırma su- retle satılacatından taliplerin aym gün ve saatte memuruna müracaatları isin olunut. â itibaren faiz getirmiyecek | ve bedelleri tediye edilmek için | MER eN AŞMA Eş EŞ AŞ MM MAM 5) Askeriye 30 Eylol193? ELHAMRA sinemasında Neşe - Kahkaha ve zevk filmi DAKTİLONUN İZDİVACI Mümessilleri : MARY GLORY ve MARGUERITE MORENO TAKVIM Perşembe Cuma 29 Eylül 30 Eylül 29 Cema.ovvel 30 Cema.s! Gin doğuşu sn $51 Gün batışı 1K0$ 102 Sabah namazı | $35 54 Öğle namazı — 1206 1206 İkindi namaz 15,30 1530 Akşam amam 1804 1802 Yatı mamesı (1987 1035 Imsak 410 Yilım geçen günleri Yılın kalan günleri “12 HAVA — Dün meakhk azami 28, 20 derece olarak tesbit edilmiştir. Tüzçür Poyrazdan esecek ve hava açık olü” eaktır. asgari Bugün Bugün İSTANBUL — 13 den 19,30 a kadar Bedis Roza Hanım, Belkis Hanım — 10,30 dan 21 © kadar Orkestra — 21 den 32 yö kadar İndi Hanm, Elize Hanım, Cennet Ham — 23 A YY BORSA 29 Eylül 1932 Kuruş 20 £. Franaz 1 1 Sterlin 730 1 Dolar 1 Florin #5 20 Kuron Çek ş9ğ— ! i 20- i © “ek fiatları (kep. sa, 16) | Pariş 1206) Praş uf Londra 700.75 | Viyana Net York (04730) “adet Müno 9.2115 | Bartin ı Brükacl 34041 | Varşova Atina 7798 | Poşte Cenevre 24520 Bükreş 79 otyr 6501 | Balgrat * yterdam 1.1730 T Banka 940 21,60 Ist. dahili 00.80 | Elektrik — Şark Dıyolları 4,75 | Tramvay “9 DMuvahhiğe 57.— | Tünel 14,50) Gümrükler | 3.10) Rabtrm “ij Saydi mali 4429) Abadeluz saf 450) Anadolu 13 4940 Bağdat Darülbedayi müdürlüğünden! Istanbul şe- i ya e e AKTAN BELEDİYE kış temsilleri ÖLMEDEN İl | nakledilen KN i. “Yedi Köyün Zeynebi pıyesle başlıyacaktır. ? ne teşrinieyye- lin birioci cu- martesi günü akşamı Seniha Bedri Hanım