30 Eylül 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

30 Eylül 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

30 Eylül 1932 Küçük Onu tanımıyan hiç kimse yok- | tur. Kadın, erkek, çocuk, genç, ihtiyar bir şey taşıtmak istedik- leri zaman muhakkak surette onu ararlar. O bu seyyar pazar yerinin en neşeli çocuğu idi. Küçük küfe- sini altıma alır. Üstünde bağdaş kurarak Oturur. Islıkla şarkılar söylerdi. Onu tanımıyan hiç kimse yok- tur demiştik. Fakat onun bu koca şehirde tanıdığı bir tek kişi bile yoktur. Boğazından üşağı annesinin bir damla südü de akmadığı için ana ve baba sevgisini katiyen bilmez. O kimdir? Nedir? Ne- reden gelmiştir? Bunlara biçbir zaman cevap veremez. Bildiği yalnız bir hadise vardır. Kendisine bakan ihtiyar ka- dınm ölmesi.. Ondan sonra so- kak ortasında yap yalnız kalması. » » O mütemadiyen kahkaha atar, gelip geçenlere takılır ve her- kesle şakalaşırdı. Bunun bu va- ziyetini görenler : — Ammada var, derlerdi. Fakat ona göre bu insanlar yabancı değillerdi ki.. Oturduk- ları bu koca şehir koca bir ev.. Sokaklar bu evin odaları.. Gelip geçenler de kadın, erkek bu evin aile efratları idi. Bunlarla şaka- İaşmayip kiminle şakalaşacak.; Kime kahkaha atacaktı?., Li a Onun bu koca şehirde, hatta bu ölümlü dünyada yalnız bir arkadaşı vardı! — Köpeği. Kazandığı paranınyarısını vere- rek kiraladığı rutubetli bodrumda onun için yatıyordu. o Yataklık vazifesini gören iki çuvalı onun için almıştı. Nihayet kışın çok #uuk zamanlarda aldığı kömür yaktığı ateş hep onun içindi. Esasen onunla koyun koyuna yatarlardı. Oda öyle güzeldi ki.. Bem beyaz tüylü (Bubi) kapıdan dışarı çıkınca mahallenin bütün çocukları unu kapmak için peşin- çok tanıdığın den koşarlardı. iri hava pek ki Rüfeci suuktu. Kar buram buram yağı» | yordu. iki gündür yanlız bir ihti- yar kâdının bohçasını taşıyarak 5 kuruş almıştı. Bu beş kuruşla ne alacaktı, Ekmek mi? Köpeğine | etmi? Yoksa kapıcıyamı verecek- ti? Çok müteessirdi. iki gündür köpeği kendisi açtı. Kapucıya para vermemişti, Camekânlara bakarak ilerlerken birden bire yerde köpeğini gördü. Buak renkli güzel hayvan bem beyaz gö karın arasında kaybulmuş gibi idi, Dikkatle baktı. Bu kendi kö- peği idi. Yere yatmış, can çeki- şiyordu. Etrafını birçok çocu! | lar da almıştı. Küçük küfeci bunu görünce deli gibi oldu. Köpeği yerden kucağına alıp yangın doğru koşa koşa gitti harabele- rin arasında kayboldu. O günden sonra küçük küfe. ciyi bir daha göremediler, Yal- nız seyyar pazarcılar: — Haberiniz var mı? Bizim küçüğü yangın yerinde ölmüş bir köpek yanında ölü bulmuşlar. Soğuktan ikisi de donmuş.. Be- yerine İbret alınız: eb | OKUŞüKYEr”.:7 Ahinenizin; bâbahızın merhamaâtlI,' şefkatlı'elile . * beslenirken sokaklarda sürünen kimsesiz yavruları unuimayınıZ. Onlara yardım ediniz',. Nö kadar kazanıyoruz? Insanların Son beş asırda ne kâdar gömüş ve ne kadar altın kazandıklarını biliyormusunuz? Aamerikanın meşhur alimle- rinden biri bir hesap yapmış. Bu hesaba göre 16ıncı asırda insanlar 230450 kilogıram gü- müş ve 3,138 kilo altın kâzan- mışlardır. 17 inci asırda ise 372,160 ki- | l6 gümüş ve 9;128 kilo altın. 18 inci “asırda “570,549 kilo gümüş ve 19,001 kilo altın, 19 un cu asırda 1,261,200 kilo gümüş ve 156,320 kilo altın ve 20 inci asırda ise 6,012,394 kilo gümüş ve 588,470 kilo altın kazanmış- lardır. Eğer insanlar böyle gi- derlerse evlerini altın ve gümüş ile dolduracaklardır? ak enkei keliklesedecslileemesisezeksisee ek yakkühsenrymnanksilinezrmnszazalizüzmiekizizez ; Bunları Biliyor musunuz ? Teşrinievvelde doğanlar? Teşrinievvelde doğan erkekler çok inatçı fakat işgüzar olurlar. Bununla beraber çok şendirler, Ama çokda hasistirler. Kadınlar ise çok iyi kâlpli olurlar. intizamı çok severler, Lâkin biraz kıskançtırlar, Bu ayda doğan kadın ve er- kek san'atkâr rublu olurlar, Ser- best meslekte, siyasette, dok- torlukta, ticarette muvaffak olur- lar. Muhakemeleri çok kuvetli olduğu için avukat olurlar, takdir kazanırlar. Güzel san'atlarla, resim, mu- sikile uğraşanlar ise muhâkkak | tanınmış san'atkâr olurlar. Bu ayda doğanların hemen hepsi bahtiyardırlar. Çünkü sıhhatli ve neş'elidirler. Sıhhat en büyük servet değil midir? K klelekekkeinkkknirikelliimmemskee sizi kei Hokkabazların Hokkabazlıkları Esrarlı lediye memurları ğa cenâze ara- | basına koyup götürmüşler.. Di- yorlardı. Masalcı ii | 190 kariimize hediye Bir numaralı bilmecede kazananların isimleri 10 Teşrinievvel Pazartesi günü ayrıca ilân edilecektir Yeni bilmecemiz hecelerdir, Bu heceleri birleştirerek bir cüm- le yapınız. Türk -ruz-li-yo-sa-nı-m- nin -Ja-- kul - son - ler - suz - me - ke- bi - hi - ce - gü » nebi - zel-çin- lik » ni -leri «ken - var, , Doğru halledenler arasında bi- rinciye bir saat, beş kişiye birer mürekkepli kalem, yirmi beş ki- | tiye birer kutu şekerleme, elli arlimize birer kutu çikolata ve altmış dokuz kariimize birer postal hediye edilecektir. Kupon istemez. o Gazetenizi kesmeyiniz, Bir kâğıda bilmece- nin hallini yazınız. Okunaklı is- minizi yazıp gönderiniz. Bir numaralı bilmece 10 Teş- rinievvel pazartesi, Iki numaralı bilmece 17 Teşrinievvel pazarte- si günü neşredilecektir. Mükâfatlar da her perşembe günü öğleden sonra saat 12-18 arasında dağıtılacaktır. Taşra karilerimizin hediyelerini idare- hanemizden aldırması rica olunur, Bilmecenin halli ile birlikte fotoğraf gönderenlerden kaza- nanların resimlerini de pazartesi günleri gazetemizde neşredece- diz. Sandık muavin sandığın üzerinde otu- ruyor. Bundaki hokkabazlık el çabku- luğudur. Hokkabaz sandığı kilit- Güzel çocuk müsabaka- sına gelen fotoğraflar (VAKIT) Çocuk sayıfası kari- leri arasında güzel ve gürbüz İ çocuk müsabakası açıyor. Bu İ müsabakaya iştirak etmek için hiç bir şart yoktur, Kupon iste- mez. Yalnız: 1— Beşile on yaş aresımdaki kız ve erkek # yavrularınızın fo” toğraflarını gön- deriniz. i 2— Müsabaka- nm müddetinin | bitmesine üç haf ta kaldı. * * * EmdHimtPangıli Müsabakaya iş- Fatinefendi sokak tirak edenlerin fotoğraflarım her hafta birer birer basacağız." Bun- dan sonra tertip edeceğimiz mü- sabâkada birinci gelen en güzel ve gürbüz yavruyu Türkiyenin en güzel çocuğu ilân edeceğiz. Kendisine de bir mükâfat ve- receğiz, Me. Taşradan müsabakaya iştirak etmek istiyenlerin yâvrularının yalnız fotoğrafını göndermeleri kâfidir. m : Başka Memleketlerde i lemez. Üstündeki örtüyü de ya» (| ? vaş yavaş yukarıdan doğru indi- rir. Bu esnada hokkabazın mu- 9 avini çoktan sandığın kapağını |! açarak dışarıya çıkar. Hokkabaz | da örtüyü kâldırınce muavin gö- || rülür. Hokkabaz sahneye bir sandık etirir. bere her tarafını hal- ka gösterdikt en sonra muavinini sandığın içerisine koyar, elce kilitler, Bağlar. Hek bir denbire bir örtü alır, Sandığın üzerine örter, — Bir, iki, üç. der. Örtüyü kaldırmce bir de bakarsınız ki | Dikkat Bu sayıfaya ait yazılar, re- simler, müsabakalar, bilmece- ler için doğrudan doğruya “Çocuk sayfası muharririne,, şifahen veya tahriren müra- caat ediniz. Vakıt Kulübü (VAKIT) Çocuk sayıfası karileri arasında bübük bir kulüp açıyor. Bu kulübe yazılı olan kütün kız ve erkek okuyucula- rıcıza birçok kolaylıklar göstereceğiz. Kulübe kaydolmak için şimdiden iki fotoğrafınızı hazırlayınız. Gelecek haftaki tafsilâtı okuduktan sonra heman (VA- KIT Kulübü) ne aza kaydolunuz. Londrada yapılan güzel çocuk | müsabakasını Mis Barbara Bar- ret kazanmıştır. Müsabaka beşle yedi yaş arasındaki çocuklara münhasırdı. Mis Barbara hem güzelliği hem gürbüzlüğü ile bü- tün çocuklar arasında temayüz etmiş ve ittifakı âra ile birinci gelerek ia eler, Kart Postal Ve Pul Mübadele edenler Türkiyenin ve dünyanm her tarafındaki kartpostal ve pul mübadele etmek istiyen kari- lerimize tavassut ediyoruz. Is- minizi, adresinizi gazetemize gönderiniz. Gazetemize yaza- cağız, yüzlerce ahbap bula- caksınız.