11 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

11 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Lig maçlarının birinci devresi bitmiş gibidir Fenerbahçe: 5- Galatasaray: 1 Sayı farkının çokluğuna rağmen maç güzel oldu ve F enerbahçe bariz bir hâkimiyet gösteremedi. Vefa da niş eyi bir sayı ile yendi Galâtâsiray kalesine Galatasaray — Fenerbahçe ma- çı dün Taksim stadını baştan ba- şa dolduran ve ancak bu maçlar- da görülebilen çok kesif bir halk kütlesi önünde oynandı ve Gala » tasaray takımı bire karşı beş sa - yılık bir meğlâbiyetle maçı kay - betti... biyet. .. tabii ve yerin - de idi. Fakat aradaki farkı ifade eden 5 — 1 rakkamı hayli müba- lâğalıdır. Maçın bütün safhaları « nı hissi hiç bir zaafa kapılmadan takip ettiğimiz için bu kanaati - mizi tesbit ederken yanılmamış olduğumuza da emin bulunuyo - Yuz, Dün üç mağlübiyetin ve bir sürü dedikodunun maddi, mane « vi bütün yüklerini üzerinde taşı - yarak Fenerbahçenin karşısma çıkan Galatasaray takımı bu maçta beklendiğinden ve umul - duğundan ziyade çalıştı. Zaman zaman kabiliyetinin fevkine bile çıkarak rakibi için çok tehlikeli oldu. Fakat Mehmet Salimin da- ha maçın on beşinci dakikasm - da sakatlanarak (o oynıyamaz bir hale gelmesi, sonra maça iyi baş » lıyan müdafilerin kendilerini bil- hassa ikinci kısımda şuursuzluğa kaptırmaları maçın bu şekilde bitmesine iki sebep oldu. Birisi gol çıkarma kabiliyetini sıfıra in- dirdi, diğeri de Fener muhacim- lerine beklemedikleri anlarda gol şıkarma imkânlarını âdeta bah » şetti. Bundan boşka müdafaa ile haf hattının biribirlerine âdeta Yapışık vaziyette çalışmaları mü - dafaa ile hücum hattının ortasın- da daima bir boşluk ve bir rabı - tasızlık doğuruyor, bundan da ta- kadar istifade ediyordu. * . 4 Saat üç olmuştu. İkinci küme maçı bitmek üzere idi, Galatasa - ray, Fenerbahçe tribünleri ve bü - tün sahayı kalın bir kordon gibi çeviren seyirci bağı bir arı kova - nı gibi oğultu çıkarıyordu. Müna- kaşa üstüne münakaşa, üstüne temenni, iddia üzerine id - dia. Saat üç büçuğa doğru evvelâ Fenerliler sonra Galatasaravlılar temenni penaltdan bir gol sahaya çıktılar. Hakem Sami B. idi. Ve maç mutat merasimden sonra başladı. Fenerbahçenin kadrosu şuy » du: Hüsamettin — Füruzan, Yaşar — Cevat, Fikret, Esat — Niya » zi, Reşat, Zeki, Muzaffer, Fikret. Galatasaraylılar da şu tertiple yer almışlardı: Avni — Burhan, Asım — Sup- hi, Nihat, Füruzan — Kemal Şe- fik, Bülent, Mehmet Salim, Rasih, Rebii, Başlangıç çok güzel oldu. Ga- , Kalecide biten bir Fener hücumu »tasaraylılar hevesli ve atılgan i- leri atıldılar. Fener müdafaası tuttu. Bu sefer bir Galatasaray aleyhine bir frikike inkılâp etti. Fakat bunu da Gala- tasaray atlattı. Dördücü dakika - da Galatasaraylılar ikinci bir hü- cum yaptılar. Çok ileride oynı - yan Fener müdafilerinden biri - İ sini Rasih atlatıp Mehmede pas bii Fenerbahce mümkün olduğu | verdi, Mehmet te diğer müdafii | atlatıp Fener kalesine güzel bir şüt çekti, Fener kalecisi yatarak | yakaladı. Fakat topu uzağa ata- madı. Topu tekrar kapan Meh - met ayni saniye içinde Fener ka- lesine soktu. Bu güzel oyun ve beklenmiyen sayı Galatasar: raylı - | ları da Fenerlileri de şaşırtmış « tr. Bununla Fenerliler toplanmakta © gecikmediler, bir Fener hücumu Galstasaray kale- sine kadar indi. Avni sayıya mâ- ni oldu. beraber | sine yol açtı. Fener akını | Galatasaray müdafaasının a - damakıllı yer tuttuğu fakat Fener muhacimlerinin seyyaliyeti ve hı- zı karşısında bu yer tutmadan çok istifade edemediği görülüyordu. Nitekim ikinci bir Fener hücumu Zekinin kıvrak bir şütü ve sayı ile bitti, İki takım da tekrar mü- savi vaziyete giriyorlardı. Galatasarayın ateşli oyunu de- vam ediyor ve Fenerbahçe muha- cimlerinin ancak zaman zaman | malüm şekilde pas yapabildikle- İ ri görülüyordu. Bununla beraber iki taraf ta güzel oynıyorlardı. | Haflıktan sağ içliğe getirilen Bü- lendin atılgan ve muvaffakiyetli hareketleri Galatasaray hücum hattının sağ tarafını işlek bir ha - le getirmişti. Fakat buna muka - bil Rasihin kötü oyunu sol tara » fı bozuyor ve Rebii de çalışma imkânını az buluyordu. Bu aralık bir tekme yüzünden Mehmet Sa- limin yere düşmesi ve topallama- ğa başlaması bu hattın hemen he- men bütün temposunu kaybetme- Bu arada Fenerbahçeliler gü - >el bir hücumla ve Reşadın aya- gile ikinci bir sayı çıkarmak im - kânmı buldular. Bu sayıdan son- ra Galatasaraylılarda yorulma a « lâmetleri belirmeğe başladı. İlk hızın bütün oyunculara nefes ka- biliyetlerini iyiden iyiye harcan- dığı görülüyordu. İşte Fenerbah - çe muhacimleri ancak bu aralık meşhur kombinezonlarını bir iki defa tatbika imkân bulabildiler. Fakat Galatasaray tekrar canlan- dı. Rebii ile Bülent arka arkaya birer sayı fırsatı kaçırdılar. Buna karşı 35 inci dakikada Galatasa- ray kalesi de bir tehlike (atlattı. Bu aralık Suphinin üçüncü defn| ıska yapması Galatasarâylıların yüreklerini bir kere daha oynat - tı. Son dakikalarda ayni vaziyet- le tevazün... Rebiinin bir Şütü müdafie çarparak sayı olmaktan kurtuldu. (At tarafı Y inci sayfamızda) LA Subat 1933. Binicilik Bahisleri : : Sürek avında binicilik ve faydaları Bir av Sürek avınm menşei İngil - teredir. Bir kaç düzüne Ko- poya, bir o kadar ata sahip zen - gin lortlardan; bir at ve bir iki kopoy sahibi köylülere varıncıya kadar bütün İngilizler sürek avı - nı, İngiltereni i milli spo-| , . a , 'ng in asil ve a i mânialar önünde ru olarak tanırlar. Sürek avı, Fransa, Almanya, Avusturya ve Macaristan gibi, İngiltereden sonra az çok taam - müm ettiği her memlekette büyük alâka ve rağbetler uyandıran çok | güzel, çok eğlenceli; fakat mas - raflr bir spordur, Bu sporla fev - kalâde zengin olanlar meşgul o - | labilirler. Zira senede bir kaç de- fa tertip olunan avlarda, misafir- lerin bütün ihtiyaçlarını, ekseri - yetle davet eden tarafın temin et- mesi âdettir. Bazan davetliler masrafa iştirak ederler. Sürek a - vmın belli başlı ihtiyaçları, lü - zumu kadar at, köpek, binlerce dönüm av mer'ası ve başta tilki olmak üzere geyik, karaca, gazâl, ceylân ve domuz gibi av hayvan- larıdır. Ayni mer'ada bütün bu hayvanları birden avlamak kabil olmadığından her av sahibinin te- sis ettiği avcı teşekkülünün yalnız bir cins hayvan avlaması zaruri » dir. Bu meyanda tilki en makbul olanıdır. Sürek avma iştirak e . den biniciler üç grupa ayrılırlar, Seyirciler, misarifler ve idareci - ler, Seyirciler kafilesini, müptedi biniciler ve yorulmadan sakınan | ihtiyar av meraklıları teşkil eder. Bunlar avı uzaktan takip ederler. ve öinlerine çıkabilecek mânia - ları atlarma atlatmaktan ihtira - İ zen umumiyetle düz ve engelsiz yolları seçerler. Bu gibilerin bini- cilikleri bittabi hiçtir. Misafirlerin kısmı azami bilfiil iştirak ederler. Bunlar me - ava yanında cesur olup alına güve - nenler av kafilesile beraber kö - pekletin önünden kaçan şikârın peşinden dere, tepe, yamaç, bayır, tümsek, duvar, parmaklık, tarla, kütük, muhtelif geçitler ve saire gibi yollarıa tesadüf edecek her türlü mâniayı aşarak avı bastır - mak için atlarını en tehlikeli yer- lerden sürüp koşturmağa çekin - mezler. Bunların binicilikleri ev- velkilerden çok daha farklı ol - I marufile “deli fişek,, kalesi makla beraber, gene birinci de « recede sayılamaz. Çünkü misa - firler avı hüsnü suretle neticelen- dirmek için görülmesi icap eden işlerle doğrudan doğruya muvaz- zaf olmadıklarından, o gözlerine kestiremedikleri bazı pek büyük durmak veja daha müsait fakat uzak yollar dan dolaşmak çarelerini ihtiyar etmek te serbesttirler. Bundan do- layı da, zaman, mesafe ve avla irtibatı kaybetmek tabiidir. Hal - buki avı tertip ve idare eden “us- ta, ile köpeklere kumanda eden “izci” ğişir. Bu iki idareci, avın muhte- lif işlerinden mes'ul oldukları ci- hetle, izi kaybettirmeğe sebep o- lacak herhangi bir hattı hareket - ten sakınmak mecburiyetindedir « ler. Bunun için şikârı, kaçtığı iz- den takip edip onunla irtibatı kesmemek üzere köpeklerin geç» tiği yollarda bulunabilecek, ko - yun kotrası, telörgü, tarla çiti ve ye gelince Iş Tursafille de daha bir çok yüksek, geniş mâni- aları her ne pahasına olursa olsun, aşarak avı bastırıncıya kadar mü- temadiyen koşmak lâzımdır. Bi - naenaleyh usta ile izcinin çok ma- hir, bilhassa çok cesur ve tabiri binici ol - maları icap eder. İşini hakkile benimsiyen bir ustanın, bir izcinin iyi ve cesur bir zabitten farkı yok (gibidir. Bunlar âdeta harbeder gibi av yaparlar, Sürek avında binicilik, cesaret, karar ve teşebbüs hassa « larınm artmasına yardım eden çok faydalı bir spordur. Grlatssaraylı izmir maçları IZMIR, 10 (A.A.) — Bugün Alsancak stadyormunda Şild maç- larında berabere kalan Altay — Göztepe takrmları karşılaşmışlar- dır, Altay takımı hâkim bir oyun- dan sonra 7 — O galip gelmiştir. —ğ— Darülfünunlular spor klübü Darülfünun spor klübünden: 162-933 tarihinde evelce tespit e- dilen fikstür mucibince fakülteler ve âli mektepler futbol ve Voley - bol turnuvasına başlanacaktır. Tek nik komiteye ayrılan murahhasla- rın 12-2.933 pazar günü 4 te Hal- kevine teşrifleri rica olunur.