11 Şubat 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

11 Şubat 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

Hıdırelles'de Karagözü inat bir, murat bir! sevenler mezarı başında dua edecekler Bursada Karagözün mezarı © larak bilinen mezarın tamiri işi - nin gecikeceği kanaatile, tamirin bir an evvel yapılmasını istiyen - lerin başında belediye avukatla » rından Rami B, vardı. Rami Bey, geçenlerde mezarı kendi parasile tamir ettirmek kararını vermiş, hatta İstanbulda taş sipariş etmiş- ti, Bundan sonra Karagözün ha - yali bir şahsiyet olduğunu ileri sürenler, bahsi tekrar tazelediler, bu kanaat gene gazetelere akset- ti, Ayni zamanda, bu tamir işini, bir zatın benimsiyerek tek başı - na faaliyete (geçmesinin hayali bir şahsiyetin mezarını tamir bah- si kadar garip olduğunu söyli - yenler de çıktı. Dün bir muharririmiz, adliye koridorunda avukat Rami Beye rasgelmiş, kendisile konuşmuş - tur, Rami Bey, bu bahiste şunları söylemiştir; — Karagözün hayali şahsiyet olduğu iddiasının bir türlü ardı, arkası kesilmiyor. Bahis o kader uzadı, ki tabiri (omarufile, “grk., dedirdi! Böylelikle, zavallı Karagözün mezarı ilânihaye harap bir halde kalacağını aklım keserek ve bu vaziyet karşısında içim rahat et- miyerek, kendi paramla tamir kararmı verdim, işe giriştim. Ge- ne Bursaya giderek, işi takip €- deceğim. Şu arada, işin garip tarafı ne- resi biliyor musunuz? < Vektile Karagözün mezarı başına el açıp ruhuna fatiha okuyanlar, şimdi onun hayeli şahsiyet olduğu id - diasında bulunmaları! Meşrutiyetin ilânından sonra ra, “Karagöz,, gazetesi müessisi Ali Fuat Bey merhum, © zaman da harap bir halde bulunan Ka - ragözün mezarını tamir ettirmek istemiş, bunun için para toplan - mış, teşebbüs muvaffakiyetle ne- ticelenmiş, mezar tamir edilmiş - ti. Bu vesile ile, İstanbuldan top- lu bir halde oraya gidilmiş, tamir edilen mezar ziyaret edilmiş, Ka- ragözün ruhuna fatihalar okun - muştu. Acaba Karagözün haki - katen yaşamış bir şahsiyet olma - dığını iddia edenler, o zaman ne diye mezarın başına geldiler, ha- yali bir sahsiyet için dualar etti- İ ler? Bu süslime ne cevap verile- bileceğini pek merak ediyorum doğrusu! Her ne halse, ben, giriştiğim işi elbette başaracağım. Hidirellesin ilk günü de Karagözü sevenleri, tamir edilmiş olacak mezarı ba- şına toplıyarak, merhumun ru - hunu şadedeceğim. . Ne derlerse desinler, inat bir, murat bir! Fransa, İtalyaya karşı Korsikayı tahkim ediyor! Ötedenberi çeteler adası diye şöhret bulmuş olan Korsika adası Fransa tarafından tahkim olun - maktadır. Bu ada baştan başa çe- Yikten bir istihkâm haline getirile cektir. Fransanın buna karar vermesi bir hayli dedikodular, endişeler u: | Yandırmıştır. Fakat bu kararın sebeplerini an- lamak müşkül değildir. Faşist Htal Yanın Akdenizde aldığı ovaziyet bilhassa Fransa ile İtalya arasmda ki bahri müsavat üzerinde ısrarı Fransanın Kara ve deniz erkânı harbiyesini yeni bir hattı hareket takibine sevketmistir. Fransa (o erkânı kara ve deniz kuvvetlerini temsil eden bir heyeti (OKorsikaya göndererek tetkikat yaptırmış, he- yet Korsikayı tahkim etmek işini uzun uzadıya tetkik etmiştir. Fransanın umumi harpten son- Ta takip ettiği hattı hareket, Kor - sikayı olduğu gibi bırakmaktı. Fa- kat Fransa faşizmin militarist bir mahiyet aldığına kani olarak bu- Da mukabil bir hattı hareket taki - bine karar vermiş ve bunu Fransa menfaatleri nâmma zaruri görmüs tür, Bir taraftan Fransanm en ileri Belmiş diplomatlarından M. Jouve mel iki taraf arasındaki meseleleri ve ihtilâfları halle çalışırken diğer taraftan Korsikanım tahkimi me- selesi ortaya çıkmıştır. Evvelce de yazıldığı gibi Fran - se Manş denizi üzerindeki hudu - harbiyesi Tundan başlıyarak Nise kadar de - vam eden ve yer altından uzanan yeni Çin seddi yapmış, bununla | hariçten vuku bulacak her hangi taarruza karşı gelmek istemiştir. Korsikanın tahkimi meselesi, Fransanın bu yeni Çin seddini de- nize de uzatmayı istihdaf ettiğini gösteriyor. Yeniden verilen karara göre Kor sikanın hali hazırda mevcut ka - laleri ve istihkâmları, kâmilen yı- kılacak yeni tahkimat yer altında yapılacak, tayyare hücumlarma | karşı en son tedb'rler alınacak ve Roma, Cenova ve Napoli tarafın- dan vuku bulabilecek ber hangi hü cum hesap edilerek ona göre ha - zırlık yapılacaktır. Bu işi başarmak için Korsika -| ya kâfi mikdarda askerler sevko » | lunmuştur. Pek yakında Akdeni - zin bu güzel adası askeri bir karar gâh olacaktır, Irmuğa yuvarlanan otomobil ve boğulanlar CHATEAUROUX, 10 (A.A.) — Kontes de Rochet Hulon, Ma - dam de Nillarmis ile iki çocukları nın binmiş oldukları bir otomobil yolda yan tarafa doğru kayarak sonne ırmağının altı metre derin likte olan kısmına yuvarlanmıştır. Otomobilin içindeki bu iki'ka « dımla iki çocuk boğulmuşlardır, Şo- för ırmaktan çıkıp kurtulmağa mu vaffak olmuştur. o 9 VAKIT Cüce at halde bir insanın yarı beline geliyor! el Ey 96 santimetrel'k hayvanla küçük süvarisi .. Bu beygircik şimdi Adanada» dır ve altı yaşmdadır. Yüksekliği 96 santimetre, ağırlığı 46 kiloğ - ramdır. Bakımsız, çelimsiz, yelesi kuy- ruğu karma karışık, soyu sopu bellisiz olan bu öksüz ve yetim beygircik bundan bir müddet &- vel dağda başı boş ve takatsız 0- larak tutulmuştur, Erkektir. Re - külünde bir nisbetsizlik yoktur, ağzının dişi tam tekemmül devre- sinde ve deve dişi diye anılan sağlâm dişlerle doludur. Zavallının cinsiyeti inkişaf et- mediğinden dolayı mazlum, uysal ve pek merhamet uyandıran bir vaziyeti var, Tabiati bir kuzu gibi yumuşak- tır. Sahibi Şevki ağanın anlattı » ğına göre iki avuç yemle karnı doyan, bir bardak suya kanan bu küheylan. azmanının- (1).kahırini çekmek çok kolay imiş. Şevki ağanın altı yaşlarındaki oğlunun bu minimini küheylânla arası pek iyidir. Bazan çıplak o- larak ona biner, sokaklarda do - laşırmış. ağa, gerek bu alelâcayip begirci- ği ve gerekse Seyhanın yukarı dağlık taraflarında yakalanıp bir kaç güne kadar Adanaya getirile- cek olan su hayvanı ve bir kur- du münasip bir yerde arzu eden- lere küçük bir ücretle seyrettir - mek için tertibat alacaktır. — Keriman hanım Yu- nanistandan geçer- ken tezahürat ATINA, 10 (A.A.) — Dünya gü i zellik kraliçesi Keriman Halis H. İdün sabah buraya müvasalat et - miştir. Pirede istikbale gelen ga - zeteciler tarafından kendisine çi « simde de görüleceği üzere teşek- | Haber aldığımıza göre Şevki | içek büketleri tekdim edilmiştir. I Keriman Halis H. vapurdan indi - ği zaman halk kendisini alkışla - İ muştur. Keriman H. M. Venizelosu İ ziyaret etmiş ve öğle yemeğini Tür kiye elçiliğinde yemiştir. Akşam Mısıra hareket etmiştir. Tekmil gazeteler Keriman Hanı - mın fotoğraf ve mülâkatlarını neş- retmektedir. — İngilterede gripten ölenler LONDRA, 10 (A.A.) — İngilte- rede hüküm süren grip salgını yü- zünden zuhur eden ölüm vak'aları cüz'i surette azalmaktadır. İngil - teredeki ve Galles memleketindeki büyük şehirlerde evelki hafta 1934 kişi ölmüşken çıkan hafta içinde 1911 ölüm vak'ası kaydedilmiştir. (Baş tarafı 6 ıncı sayfamızda) Devre de bu suretle bitti. İlk 45 dakikada Galatasaray kuvvet- li rakibile muvaffakiyetle boy öl- güşmüş ve rakibine mutat oyunu- nu çıkarmak fırsatını vermemiş - ti. e Fakat ikinci devre Galatasaray için çok talisiz açıldı. Birinci dev - rede çok yorulan müdafaa birden bire bütün hızile ileriye atılan Fe- ner mühacimleri önünde âdeta şa- şırmış ve bütün tecrübesini kaybe divermiş bir vaziyete düştü. Mese- lâ bu arada Burhan kalenin dibin- de, sürat ve çeviklik itibarile ken - disine faikiyetleri muhakkak olan Fener mühacimleri karşısında to- pa üst üste kafa ile vurmıya kal - kıştı. Ve topu Muzaffere kaptırdı: Üçncü gel! Üç dört dakika sonra topun ge- ne ayni müdafiin eline deymesi Galatasaray aleyhine bir penaltıya ve Fikretin ayağile dördüncü bir sayıya mal oldu. Sarı-kırmızılılar lüzumsuz yere ve yedi dakika için de iki sayı kaybetmişler ve bittabi oyunu kazanma ihtimallerini de birdenbire sıfıra indirmişlerdi. Bu nun en bariz neticesi yorgunluk ve durgunluk oldu. Bu aralık lüzum- suz yer değiştirmeleri de yapıldı. Nihat merkez mühacimlığa Kâ- miran merkez muavinliğe,, Bülent haf hattma geçtiler. Halbuki sakat lanmasrna rağmen Bülendin sayı çıkarma kabiliyeti herhalde Nihat ten fazla olabilirdi. Bu tertip yü - zünden takım üstelik aksamaya da başladı. Fenerliler şimdi en çok a- gikları vasıtasile Galatasaray kale sini iki yandan tazyik ediyorlardı. Bununla beraber mütebariz bir hâ kimiyetleri de yoktu. Top daha zi yade ortalarda dolaşıyordu. Bu ara lık Galatasaray kalesi bir sayı da ha kaybetti.Bu seferki sayının kah tamanı da Asımla Zeki idi. Asım lüzumsuz bir manevra ile topu Ze kiye kaptırıvermişti. Bu sayıdan sonra Galatasaray tehlikesiz bir iki hücum yaptı, Rasih güzel bir fır satı boşa attı. Buna biraz sonra Muzaffer de bir nazire yaptı. Top şuursuz bir halde ayaktan ayağa düşüp havalanıyordu. Son dakika larda Fener kalesinin üst direği bir firikik atlattı ve maç Fenerli seyircilerin büyük sevinç tezahürle ri arasında bitti. » » » Galatasaraylılarm bu netice üze rinde fazla müteessir olmalarını haklı görmüyoruz. Takımları bu - günkü vaziyetile bundan güzel maç yapmıya muktedir değildi. Bizce bu maçın tabii neticesi an * cak iki sayılık bir fark işaret et - mektedir. Bu itibarla ikinci devre de Tevfikin iltihakile müdafaala- rının daha düzeleceğini düşünerek çalışmalarında devam etmelerini temenni ediyoruz. Bundan maada Bülendi sağ içte Kâmiran da dün- kü yerinde çalıştırmalarını faydalı görüyoruz. ikinci devre maçlarında takım- larının muvaffak olmaması için ortada aşılmıyacak dıyarlar yok tur. Biraz daha gayret ve istikrar.. Bunu istemekte haklıyız. Çünkü dünkü seyirci adedine ve bu seyir cilerin heves ve ateşlerine bakarak Galatasaraylıların OFenerbahçeys tekrar denk bir hale gelmesinin Futbolümüzün ilerlemesi için en mühim şartlardan biri olduğuna Lig maçlarının birinci 6 yaşında olduğu | devresi bitmiş gibidir Syte 7 tekrar kanaat getirmiş bulunu» yoruz. Fenerbahçelileri o samimiyetle tebrik ederiz. : A, Sırır Diğer maçlar Galatasaray - Fener B takımları maçı sıfıra karşı 2 sayile Fener le- hine, Anadolu — Hilâl maçı da Anadolu lehine neticelenmiştir. Kadıköy stadında yapılan maç» lara gelince Vefa birinci takımı Süleymaniye takımını sıfıra karşı 1 sayı ile yenmiştir. Bu maç dere - ce tayini için çok mühimdi. Bu ne tice üzerine Süleymaniyenin pu » panları da Galatasaray gibi 9 da kalmıştır. o Vefa 11 puvanla bi- rinci devrenin dördüncülüğünü al mıştır. İkinci ve üçüncülük ise ge « lecek cuma yapılacak olan ve birin ci devrenin son maçı bulunan İstan bulepor — Beşiktaş maçında hal « ledilecektir. Kasımpaşa — İstanbulspor küs çükleri oarasndaki maçta her iki takım ayni derecede canlı ve güzel bir oyundan sonra berabe- re kaldılar. Beşiktaş ve Vefa — Kumkapı küçükleri arasındaki karşılaşma « da Beşiktaşlılar, 2 — 1 galibiyet- le bitirdiler. Vefa — Kumkapı ve Süley » maniye B takımları arasmda oy » nanan üçüncü maçı, Süleymaniye 1 — O kazandı. . İkinci kümeden Eyip ve Bey » lerbeyi arasında oynanan dördün- cü maçı Eyip 6 — 1 kazandı. İoandırıcı Milyonlar ve hükü- imetler dolandırmış yakayı ele verdi BRÜKSEL, 10 (A.A.) — Çok büyük dolandırıcılıklar yapmış 0- lan Floren Nandessan, Anverste tevkif edilmiştir. Filoren, Fele » menkte, Fransada, İngilterede, Al- manyada ve Romanyada bir çok kimselerle münasebat tesis etmiş» tir. Gerek hükümetlerle, gerek husu si efratla muameleler yapardı. Ro- manyada yüksek mevki sahibi kim selerle münasebetleri sayesinde ve milletler cemiyetine intisabı oldu- ğunu iddia ederek Bükreşte su ser visi tesisatı yapmak üzere Roman- ya hükümetile 30 milyonluk bir muameleye girişmişti. Florenin cürüm ortakları, sahte şirketler teşkili hususunda ihtisas | peyda etmiş kimselerdir. Bu şir » ketlerin idare meclisleri mali işler | ve siyaset alemlerinde ileri gelen adamlardan mürekkepti. Bulgaris- tandaki buz ve maden şirketi bu maktadır. Floren, büyük harpte düşman » larla ticaret muamelesinde bulun - muş olmasından dolayı yüz bin franklık mali kefalet mukabilinde serbest bırakılması hakkındaki ta- | lebi reddedilmiştir. İ Gazeteler, Florenin dolandırdı « "ğı paraları bir kaç milyon tahmiz etmektedirler. kabil müesseseler arasında bulun * ağ lk mlm 2k gi aa Gİ Si Gine İli viii i i |