18 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

18 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Mevsimin mühim maçlarından birisi daha yapıldı Galatasaray Beşiktaşa 5 sayı ile yenildi Lig maçlarına dün iki statta da da devam edildi. Vefa ile İstan - bulspor gene birer sayı ile berabe re kaldılar. Galatasaray ise beş sa Yı ile Beşiktaş takımma yenildi. Kadıköy stadında evvelâ Beşik- taş — Süleymaniye küçükleri kar- #laştılar ve biribirlerine sayı ya - Pamıyarak berabere kaldılar. Bun dan sonra Galatasarayla Beşik - taş B takımları karşılaştılar, Neti- Seyi ikiye karşı üç sayı ile Galata #âray kazandı. Üçüncü maç Altmordu — Hi- lâl takımları arasında yapıldı. Al tinordunlular ikinci devrede biraz daha iyi oynamalarma rağmen bi- ve karşı üç sayı ile yenildiler. Galatasaray - Beşiktaş | Sıra Galatasaryla Beşiktaş birin İ <İ takımlarına gelmişti. Teselsül Galatasaray kalesi önünde ©den mağlübiyetlerine rağmen sa | m kırmızıkların Beşiktaşla yapa - €akları maç gene büyük bir alâ ka toplamıştı. Sahanm hemen her tarafı dolu sayılabilirdi. Beşiktaş takımı şu tertiple sıralandı: Sadri — Hüsnü, Adnan — Fey- zi, Ali, Nuri — Hayati, Hakkı, Na Zım, Eşref, Şeref. Galatasaraya gelince tertip şu idiz Avni — Bürhan, Hüseyin — Mu zaffer, Nihat, Suphi — Mehmet pe Adil, Rasih, İbrahim, Bi - Görülüyor ki, Galatasaraylılar Bene değişik bir takımla çıkıyor - lar, Mehmet Salimi sağ açığa alı - Yorlar ve muhacim hattında birisi Rebiinin yerinde oynamak üzere iki yeni oyuncuya yer veriyorlar - dı, Maç hakemi Sait Salâhattin Bey di. Galatasaraylılar kurayı kaybet mişler ve ilk devrede rüzgâra kar şı oynamak zaruretinde kalmışlar idr. Bu vaziyete rağmen ilk devre de biraz hayret ve biraz da dik » katle seyredilecek bir maç gör * dük. Sarı kırmızılar bariz bir gay ret ve hevesle oyniyorlar, küçük boylu sağ iç oyuncunun top kesiş- leri pasları alâka uyandırıyor. Mü- dafaa hatları bilhassa Nihat kusur suz denilecek şekilde işliyordu. Sa rıkırmızılıların üç müdafii ile oy-; namak ve daha çok müdafaa oyu nu yapmak istedikleri görülüyor - du. Fakat bu sisteme, muvaffak olduğu ve Beşiktaş mühacim hat- tı ilerliyemez bir vaziyete girdiği için Galatasaraylılar ayni zaman da ister istemez hücum vaziyetine de girmiş bulundular. Bu itibarla iki taraflı oynamak mecburiyetin de kalan Galatasaray hafları ma - çın bütün müşkülâtını yüklenmiş bir vaziyete girdiler. Beşiktaşlıların da ümit etmedik leri bu vaziyet karşısında sarsıl - dıkları ve tempolarını tutturamaz vaziyete girdikleri görülüyordu. Bu; daha çok haf ve müdafaa kat| larmda tebarüz ediyor ve Beşik - taş kalesi ikide birde tehlikelerle karşılaşıyordu. Fakat Galatasaray mühacimlerinin hedefsiz, şuursuz ve sadece ferdi atılış ve sürüşlere dayanan hücumları bermutat sayı imkânı vermiyordu. Beşiktaş mü- dafaası bozuk oyniyor, Galatasa - ray mühacimleri kale dibine ka - dar giriyorlar fakat tam sayı mapal cuk vaziyete girince rüzgârsız kal- mış bir yelken gibi sönüveriyorlar | Dünkü mıçı Vefa. İstenbuleper sekımlan bir arada İki taraf kaptanlam hikemle heraber Devre sonuna doğru Burhanın falsolu bir vuruşu topun Hayatiye gitmesine ve Hayatinin güzel bir paşının Şerefin ayağile Galatasa - ray kalesine girmesine sebep oldu ve devre bu bir sayı ile bitti. Fakat ikinci devre hiç böyle ol- madı. Galatasaraylıların rüzgâr - dan istifade ederek daha iyi oyni yabilecekleri düşünülürken 10 da- kika içinde Nihattan maada bütün Galatasaraylıların bütün verimle - rini birinci devrede harcamış ol » dukları anlaşılıyordu. Hele müda- faa ve yardımcı hatları . Birinci devrede hemen hemen kuvvetlerinin dörtte birini harca - mamış bulunan Beşiktaş mühacim ler! #imdi Galatasaray müdafaası- nı muhtelif noktalardan yarıyor - lar bilhassa açık pasları ve hızla- rile beş dakikada bir Galatasary kalesine iniyorlar, hepsi de canlı ve şütçü vasıflarından bol bol isti fade ediyorlardı. Bu devrede, birisi Şerefin önü « ine çıkan üç oyuncuyu atlata atla- ta yaptığı nefis sayı olmak üzere tam dört sayı kazandılar, Galata » saray ise eline geçen bir penaltı sayısını bile kale haricine vura - rak kaçırmakla iktifa etti. İşte dünkü maçın hikâyesi de bu. Beşiktaş takımında dün biri leh te biri aleyhte olarak iki bariz va- sıf gördük. İlki devamlı hücumlar karşısında bocalama #afının art- tığı. Diğeri de muhacim hattınm mahsus derecede hızlandığı ve yük seldiği, İki takım hakkında düşündükle. rimizi başka bir yazıya bırakıyo « TUZ, Taksim stadında Taksim sahasında lig maçları- na İstanbulspor - Vefa maçı ile devam edildi. Bu takımların biri» birlerine kuvvet itibarile yakın o- luşu maça ehemmiyet verdiriyor- du. Takımlar sahaya çıktıkları za- man, Vefa - Kumkapı takımının şöyle teşkil edildiği görüldü: Halük — Saim, Hüseyin — Lütfü, Cemil, Namık — Osman, Muhteşem, Gazi, Salâhattin, Mus- tafa, Buna mukabil, İstanbulsporlu- lar, şöyle bir takım teşkil etmiş - İerdi: Lütfü — Halit, Sabih — Nev- zat, Sami, Aziz — Orhan, Salâ - hattin, Salâhattin, İsmail, Reşat. Hakem, Ankara Gencler birli Atletizm Yeni antrenör i yakında geliyor Haber aldığımıza göre atletizm şubemiz için yetirtilmesi kararlaş- | tırılan ikinci antrenör iki haftaya kadar şehrimize gelmiş bulunacak tr. Bu antrenörün ismi “Perak, tır. Henüz 30 yaşında ve faal va - ziyette bulunan bu yeni antrenör Alman spor darülfününundan me | zundur. Şehrimize gelince derhal işe ve atletlerimizi çalıştırmıya baş lıyacaktır. Çünkü iki ay sonra şeh- rimizde mühim bir beynelmilel te- mas hazırlanmıştır. Bu temas Çek, Yunan ve Türk atletleri arasında olacaktır. Eski antrenör Her Abraham da yarın Ankaradan gelecek ve diğer mıntakalardaki atletleri çalıştır - mak ve seçmek üzere memleket dahilinde bir seyahat yapacaktır. Her Abrahamın dolaşacağı mın takalar arasında Balıkesir, Uşak, Bursa vardır. Şu sporları hocas Her Üknenhof ta bir kaç güne ka- dar İzmire giderek İzmirli yüzücü- lerle meşgul olacaktır. Galatasaray Yeni antrenörle an- laşmak üzere Galatasaray klübünün yeni bir futbol antrenörü getirtmeğe karar verdiğini ve Londrada Arsenal klübünün bir sene evelki merkez mühacimi Diksi Dine müracaat et tiğini yazmıştık. Diksi Din, başka bir klüpte kon- tratı olduğunu ileriye sürerek bu davete ancak bir sene sonra icabet edebileceğini bildirmiş ve bir sene için başka bir İngiliz antrenörünü tavsiye etmiştir. Bu tavsiye edilen futbolcu 8 bin İngiliz lirası kıymetinde bulunan İskoç milli takımının sağ açığı A- leksi Consondur. Kendisi ayni 2za- mandan futboldan çekilmediği ve genç olduğu için icabında Galata - saray takımında oyniyabilecektir de.. Bu itibarla yalnız nazari sa- hada iş gören antrenörlere ayırt edilebilecek iyi meziyetleri var - dır. Galatasaray klübü şimdi ken- disile muhabere halindedir. ğinden Sedat Beydi. Evvelâ sakin bir cereyan takip ederek başlıyan oyun, sertleşerek devam etti. İki takım da kat'i bir hâkimiyet tesisine muvaffak olamıyorlardı. 23 üncü dakikada sağ iç Sa - lâhattin, İstanbulsporun golünü kaydetti. Oyun gittikçe şiddetle - niyor, hakem bu hatalı oyun tarzı- na mâni olamıyordu. İstanbulsporlu Orhan sakat - lanarak oyundan çıktı. Ve devre 1-0 İstanbulsporun faikıyetile bitti. İkinci devrede oyun daha şid- detlenmişti. WVefalılar on beşinci dakikada sol açik Mustafanın a- yağile beraberlik sayısını çıkardı. İki takımın büsbütün artan gay - ret ve şiddetile tatsızlaşan oyun nihayet İstanbulsporlu Halidin sakatlanması neticesine dayandı. Ve ma 1 beraber» Hitti, | Adanada futbol Hususi Adana muhabirimiz yas zıyor: Bu hafta şehir stadyomunda lig maçlarına devam edildi. Adas nanın en eski spor teşekkülü olan i İdman Yurdu ile Toros spor kar- şılaştılar. Yurtluların en iyi oyum cuları yoktu, Eksik bir kadro ile çıkmışlardı. Bu vaziyet karşısında büyük bir sayı farkile yenilece - ği zannediliyordu. Birinci devrede her iki takımın ©- yununda göze çarpan şey müva - zene oldu. Fakat devre sonuna doğru Toros spor hâkimiyet temin etti. Oyunu İdman yurdu sahasına intikal ettirdi. Yirmi beşinci daki kada ilk sayı yapılmakla hâkimi- yetin semeresi de elde edilmiş ol- du. İkinci devrede oyuna biraz dur- gün başlandı. Fakat Toroslular onuncu dakikada ikinci ve on be- sinci dakikada üçüncü sayılarmtı yapmağa muvaffak oldular. Oyun da bu netice ile bitti. Şurasını işa ret edeyim ki Toros spor bir se « nelik bir maziye sahip olmakla beraber devamlı idmanlarının ne- ticesini görmeğe başlamıştı. İnti- zam ve inzrbat altında çalışanla « rm daima karşılaşacakları muvaf fakiyettir. ki EE İkinci maç Çukurova şampiyo- nu Mersin idman yurdu ile Sey » han spor arasında yapıldı. Bun - dan bir ay evvel karşılaşan bu iki takım heyecanlı bir maç yapmış » lardı. Neticede Seyhan spor bü- yük bir sayı farkile mağlüp olmuş- tu. Bu sefer alacağı netice merak“ la bekleniyordü. Mersinliler kuvvetli bir kadro“ ya sahiptiler. Bu vaziyet karşısın da Seyhan spor nasıl bir netice a- labilirdi? Bu sualin cevabı sahada çözülk dü, Seyhanlılar, Mersin oyuncu « larını tuttular, Gol yapabilecek ©- lanlara fırsat vermediler. Her maçta bir kaç sayıyı yalnız başı- na kaydetmeğe muvafak olan Se- dat bu sefer bir şey yapamadı. Çok çalıştı, didindi. Fakat talik kendisine yar olmadı. Mersinliler ancak birinci dev « Tenin otuzuncu dakikasmda ilk ve son sayılarını yaptılar. Bir çok ta fırsat kaçırdılar. İkinci devrede her iki takım da sayı yapmağa muvaffak olamadı- lar. Seyhanın aldığı bu netice €- hemmiyeti haizdir. .» Geçen hafta Seyhan sporla Td- man yurdu karşılaşmışlardı. Müt - hiş bir fırtına vardı. Topu on beş metre ileri sürmek imkânsızdı. Buna rağmen her iki takım da sa- yı yapamadılar. Sıfır sıfıra berar bere kaldılar. Eski oyuncu Yüksek mektepler şampiyonası Darllfünun ve Yüksek mektepler sani piyonası müsuhakalırı başlamıştır. Çırağan sahasında yapılan ilk maçlarda mühendis mektebi tearet takmımı $ - İ yenmişlir. Orman mektebi takımı da dişçi takımımı hükmen galip sayılmaışlır .