31 Mart 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 15

31 Mart 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 15

1 de a ar ad ! sai kime İki MA Mini A. la 31 Mart 1933 Zafiyeti umumiye iştiha- sızlık ve kuvvetsizlik ha- lâtında büyük (o faide tesiri görülen ve Fosfatlı Şark Malt Hulâsası V Kul Pahıniği ! Her ec Maliye Vekâletinden: | 14/12/932 tarih ve 2094 numaralı kanuo mucibince hâsılı Fevzipaşa - Diyarbekir demiryolunun Şefkatli istasyonundan son- ra olan kısmının inşasına tahsis edilmek üzere yapılacak 12,000,000 liralık istikrazın “A,, tertibini teşkil eden 4,000,000 liralık kıs- mını keyt muamelesine 1 nisan 933 te başlanacak ve bu müd- det bir ay devam ederek 30 nisan 933 akşamı bitecektir. I — Bu istikraz üç müsavi tertipte ve beheri yirmişer liralık itibari kıymette hâmiline muharrer tahvillerle yapılacaktır. 2 — Her tertip birden iki yüz bine kadar numarayı taşıya- caktır. 3 — Bu itibarla tam tahvil alteış lira itibari kıymetinde o'up bunun için her tertibe ait yirmi Jiralık tahvil tam tahvilin üçte birini temsil eder ve ikramiyelere de o bisbotte iştirak hakkını verir. 4 — Bu defn kayit muamelesine başlanan “A,, tertibine ait tahvillerin fiatı yözde doksan beş olarak tesbit edilmiştir. yirmi liralık bir tahvil bu müddet zar- fında on dokuzdifaya satılacaktır. 5 istikrazın faizi “o S5 tir. Bunun için ber tahvil bir lira kıymetinde yirmi kuponu taşıyacaktır. © — Faizden başka senede iki defa 16 nisan ve 16 teşrini- evvel tarihlerinde yapılacak keşidelerde kazanan numa- ralara aşağıda yazılı ikramiyeler tevzi olunur. Adet Türk lirası Yekün Türk beherine lirası p 30,000 30,000 1 15,000 15,000 3 3,000 9,000 6 g9 5,454 784 120 34.680 300 Y4,134 Yukarda yazıl miktarlar tam tahvil üzerinden besap ve tes- bit edilmiş olup numarasına ikramiye isabet edecek tertiplerden her birine üçte biri levzi edilecektir. “Allı ayda bir yapılacak keşideler neticesi tevzi edilecek iş- bu ikramiye miktarlarının ne suretle besap ve tesbit edilmiş ol- duğu aynca broşür halinde yapılan neşriyatla izah edilmiştir. Bu (roşürlerin kayit muamelesini yapan bankalardan talep edilmesi.,, 7 — Faiz ve ikramiyeler bu istıkrazın tamâmen itfasına ka- dar ber türlü resim ve vergilerden muaftır. 8 — Bu istikraz tahvilleri resmi devair ve müessestlerce hu- susi idare ve belediyelerce yapılacak “müzayede, münskasa ve mukavelelerde teminat olarak itibari İhymetleri üzerinden başa- baş kabul edilir. Bundan başka bezinecs satılmış ve satılacak olan milli emlâk bedellerinin ödenmesinde de başabaş alıtır. Kayit muamelâtı ; 7 — Kayit muamelesi Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası ile Ziraat, iş ve Emlâk Bankalarının merkez ve şubeleri tarafın- dan her tarafta icra edilecektir. Bu bankalardan başka Istanbul'da Osmanlı, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri ittihadı Ticareti Ha- riciye Bankası, Selânik, Kommerçiale, Franko - Asyatik Ame- rikan Ekspres, ODoyçe Bank, OOryant Bank, Banko di Roma, Felemenk Bahri Sefit Bankalarile ayrıca ilân edilecek diğer bankalar tarafından da icra edilecektir. 10 — Ew'defa yapılacak “A,, tertibine ait kayit muamelesi için on dokuz liranın peşinen tediyesi mukabilinde yukarıda ya- n'ı bankalar tarafından tahvillerin asılları yerine geçmek üzere gene bâmiline muharrer yirmi liralık muvakkat makbuz verilecektir. Il — Muvakkat makbuzların asıllarile ne zaman değiştirilece» ği ayrıca ilân editecektir, (1258) “Harbiye Mektebinden: 933 senesi Harbiye mektöbinden zabit vekili çıkacak efen- dilere eldiven mübayaa edilecektir, Nümünesi ve şeraiti Harbiye mektebinde müteşekkil komisyondadır. Talipler görebilirler; Mü- nakasa kapalı zarf usulü ile yapılacağından iştirak edeceklerin I.Nisan-933 cumartesi günü saat 16,30 da 92 lira teminat ak- çesi ile birlikte müracaatları ilân olunür. dan) Z 2 MR | ipevlet Demiryolları ilânları, | ğa Bayram Tenzilâtı Kurban bayramı münasebetile 1/2 Nisandan 11/12 N.san 1933 tarihine kadar Deviet Demiryolları istasyonlarından bilet alacak yo'culara bayramlara mahsus tenzilât lacaktır. 11394: MM... 5 İnhisarlar Umum Müdürlüğünden : 10-15-17-20 2473/933, tarihli gazetelere verilen ilânlarda ya alı ikişer tonluk üç kamyonet ile “300,000,, adet Tuz çuvalı ve “10,000,, yarda yağlı yeşil kanaviçe hakkında “13888,, numaralı kârarname hükümleri tatbik olunacağı tavzih olunur. “Tz,, (1402) BIRİKTiREN. / RALHAT-EDER Doktorlar Dr. Mehmet Ali idrar yolu hastalıkları mütehassısı Köprübaşnda Eminönü Hanmda No 2 Her gün öğleden sonra Diş Tabibi £lie Hayon Meghir Diş tabibi müteveffa David Ele- yon'un oğlu diş tabi ELİE HAYON hastalarını artık Beşiktaşta değil yalnız yeni taşındığı Perapalas İârşisinda As- mak Mescit sokağı No. 63 Kamhi hanı 3 mumamdaki muayenshanceinde kabul #tmmaktadir Telefon: 41608. Adrese dikkat Doktor Hafız Cemal Dahili hastalıklar mütelisie Dtvanyolu No, 118 Telefon: Yzz39« | Diş doktoru Mustafa Zeki Muayenehane; Usküdar Atlamataşı No. 81 Diş doktoru Zeki Nuri der gun beste kabul edilir. Her devi diş Şi İİ rahatsızlığı tedavi olunur. Muayenehane: İ Usküdar Ahğıbaşı Mektep sokak No 80 Göz hekimi doktor Süleyman Şükrü Birinci senı? mütehassıs Babıali (Ankara Caiklesi Nutmars 10) di Hilâliahmer GAZETESİ Bayramda yalnız Hilâliahmer gazetesi çıkar. Hilâliahmer Cemiyeti İstanbu! Bürosundan : ilânlarınız için en kuvvetli neşir vasıtası Hilâliahmer gaze- tesidir. ilânlarımzı yalnız Hi'âliahmer gazetesine veriniz. Hi: lâliahmer gazetesi Istanbul'da değil, Türkiyenin her tarafında şubelerimiz vasılasile salılmaktadır. ilânlarınız, hem müessese nize ve hem de Hilâjiabmer Cemiyetine menfaat temin ede- cektir. iâularınızı : Istanbui'da : Yeni postahane karşısında Hilâliahmer Satış bürosuna telefon 27653 Istanbul'da Ankara caddesinde ilâncılık Türk Limitet Şir ketıne telefon 20095 veriniz. Son sahıfede 30 sondan evelki iki sahifede 40 kuruştur, kiralık Odalar Orhan Bey hanında ki- ralık odalar vardır. Talip olanlar VAKIT idaresine müracaat edebilirler ZARİ İp?