13 Mart 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

13 Mart 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

ÜL e Yapılan bir hesaba nüfusumuz 77 Milyon 200 bin kişidir göre A DA 17 inci Yıl * Sayı: 5812 Yazı İşler Telefonu : 24379 VAKIT' e SLİ 13 MART iğ yek my Ankara inkılâp kürsüsünde gelecek hafta derslere başlanıyor 24370 Sayısı 5 Kr Şem mem. Ankara tiftiğinin. Ti geçirdiği tehlike İ Ankarada Yozgat meb'usu Sü» | leyman Sırrı Beyin reisliği altmda bir tiftik cemiyeti var. Bu ce-| miyet bir kaç sene evvel mevcuw-' diyeti tehlikeye düşmüş olan An- kara tiftiğini kurtarmak için teşek- kül etmişti, Filhakika cemiyetin teşekkül ettiği sıralarda tfitiğin | kilosu O piyasada yirmi kuruşa | kadar düşmüştü. Halbuki senede nihayet bir kilo tiftik veren ve bundan başka bir suretle sahibine bir hizmeti olmıyan tiftik keçisi- | nin beheri için elli (o kuruş sayım vergisi olduğundan sürü sahipleri tiftikleri kesmeğe başlamışlardı. Bir kaç sene evvel tiftik cemi- miyetinin teşekkülünden bu sü- tunlarda bahsetmiştim. Maksadı ve mesaisi etrafında (VAKIT) in muhterem okuyucularını tenvire, . ve nihayet orta (Anadolunun en mühim bir servet kaynağı demek olan tiftiklerimizin maruz bulun- duğu tehlikeyi izaha çalışmıştım. O zamandanberi fırsat bulduk- ça tiftik cemiyetinin faaliyetleri- | le alâkadar oldum. Bu alâkadar liğm verdiği selâhiyet ile bugün şu neticeyi tesbt o edebilirim ki! Mehmet Asım (Devamı 4 uncu sayfanın A isci sütununda) Dün vermeye başl Yunan cümhuriyetinin onuncu yıldönümü Atinaya bir tayyare | filomuz Dost milletin bayram şenliklerine biz de iştirak ediyoruz Atina, 12 (Hususi) — AN “umhuriyetinin onuncu yıl dönü. “ münün kutlulanması için burada büyük hazırlıklar yapılmaktadır. Yunan cumhuriyeti yıl dönümi. le Yunan istiklali yıl dönümü 25 marta tesadüf ettiği cihetle, © iki bayram birlikte kutlı aacaizlır. Tür kiye cumhuriyeti de Yunan cum- İspan ada |fazla alman Ücretlerin de iadesini isti - evvelki günlere ait Külâsasile KARŞ RDAŞR asena asama Şehir Meclisinde mühim bir takrir Tramvay ücretleri zamları indirilmeli Senelerdenberi yeni hatlar i için topla- nan para da faizile beraber alınmalıdır! zade Feridun , Ali Rıza, Necip Beyler müştereken vermişlerdir. Takriri ehemmiyeti dolayısile aynen yazıyoruz: Umumi meclis reisliğine Mevcut tramvay şebekesine ilâve 9- larak muhtelif istikametlerde yeni bat- lar | yapılmasına karşılık olmak üzere seyrüsefer kıt'alarının arttırılması su retile bilet ücretlerine evvelce zam ya pılmaştı. Tesis olunacak hatların geçeceği Yer- ye icra etmiş bülunacaktı. Belediye bütçesinin vaziyeti şimdiye kadar bu is“ timlikâtin ifasına müsait bulunmamış ve bu suretle uzun zamandenberi alm » makta olan bilet ücretleri tramvay şir- ketinin kasasında o birikmiştir. Belediye İbütçesinin bu istimlâkâtr daha uzun 2a- man yapabilmesine müsait olmıyacağı - na göre, alınagelmekte olan bilet zam - larının devamı istifasının doğru olmı- yacağı bedihidir. Bugüne kadar bu yüzden toplanmış olan paranın faizile beraber istirdadı yen bu takriri frka vilâyet idare heye-| —S— tivreisi- Cevdet Kerim “Bey ile Münyasi | (Devamı.2-inci sayfanın 4vüncü sltünunda) Takriri inzalayanlardan: CEVDET KERİM BEY Şehir meclisi reisliğine dün çok dikkate değer bir takrir verilmiştir. Te. lefon ücretleri gibi tramvay ücretleri - nin de indirilmesini ve senelerdenberi adığımız bu milli rom okuyunuz. Sizi l L beraber her gün dördüncü İnkılâp Enstitüsü gidecek Kğ vali “İs slliidünü' ? öüydiğu » lâp enstitüsü binası inşa olunacaktır.! Binanm Türk inkılâp enstitüsüne lâyik| bir şekilde yapılması için çalışılacak - tır. Söylenildiğine göre bina gene İs - tanbul tarafında ancak mina ayrı bir mmtakada bulunacaktır. nım arsası, bilhassa denizden görünüş fitibarile inkılâp enstitüsü binası için çok muvafık görülmektedir. Maarif Vekili Hikmet Bey, enstitü « binasmın bu sene behemehal (inşasına başlanacağını © alâkadarlara © kuvvetle söylemiştir. geniş bir salonu (o bulunacaktır. Salon, ihal icabına göre, camlı bölmelerle ufal. tılabilecektir. Tayyare piyangosu Tayyare piyangosunun beşinci keşi - desi dün bitirilmiştir. Sonları 41, 49 ile biten numaralar i- İkişer o lira amorti alacaklardır. Otuz huriyeti yıl dönümü şenliklerine iş- | tirak için Atinaya bir tayayre filo- İhin lira kazanan biletin üç parçası şeh-| su göndermiye karır Türk tayyare tayyare meydanına vasıl tır. Türk sefiri, keyfiyetten Yunan hükümetini resmen haberdar et- miştir, vermiştir. İrimizde, birer parçası Ankara, İzmir, filosu 22 martta (Tercan, Urfa, Denizlide satılmış , iki parçası satılmamıştır. * On bin lira kazanan biletin beş par- © gehrimizde sa olacak» .İ lerde icap eden İstimlâkâtı da beledi - lı Ve Kiracıları ... Bir Sanat Eseridir. Sultanahmette yanan Adliye sarayı-| Tesavvurlara göre, enstitü binası «| İnm beş bin kişi istiap edecek derecede! aw OT ğabalığimlia ve gre salk Yugoslav hariciye nazi- rının mühim bir nutku M. Yevtiç Balkan misakının sulh eee faydalarına işaret etti ve bunlardan mütevellit teahhütle re istinat ve beynelmilel rabıtala- rın kuvvetlendirilmesi sulhun mik letler cemiyetine ve onun misakı- i na merbutiyet yolunda inkişaf et- mekte bulunduğunu ehemmiyetle kaydetmiştir. Mumaileyh bu mü- nasebetle bazı devletlerin milletler cemiyetini terketmiş olduğuna, dörtler misakının aktinden ve kü- çük itilâf misakının imza ve tas dikinin yıldönümünden bahsetmiş- tir, Nazır ezcümle demiştir ki: — Cihandaki siyasi ve iktisadi. münasebetlerde mevcut olan her- cümerç, ihtilâl hareketleri ve ciha- M. YEVTİÇ 1 Belgrad, 12 (A.A) — Avala a- | jansı bildiriyor: İ Meb'usan isinde hariciy. bütçesinin LE He nı idare eder mevkide bulunan ba» hariciye nazırı M. Yevtiç, Yugos- | 2! milletlerin tatbik etmekte ol- lavyanın harici siyaseti hakkında dukları usuller şarki Avrupanmn mühim bir nutuk söylemiştir. küçük milletlerine yekdiğerlerini Nazır Yugoslavyanın harici si- yasetinin sulh muahedenamelerine | (Devamı 2 inci sayfanın 1 inci sütununda) çök alâkadar edecektir. Romanımızı, beşinci sayıfamızda bulacaksınız... Sovyetlerin açacakları krediye dair protokol — Yazısı 9 uncu sayıfamızda — Çanakkale harbinde Türkün harikulâde bir kahramanlık menkabesi “Kraliçe Elizabet,,in on beş bin kurşunla dolu şarap- neli Türklerin ortasında patladı. Fakat onlardan bi biri ye gene ilerledi .. muza göre bu yil İstanbulda bir İnkı -! İ | sw | ! Çanakkale harbini idare eden İngiliz amirallarının erkânı harbiye reisi A « miral Rogaskeys'in yeni neşrettiği hatıralarından ilkini evvelki gün yazmıştık, Bugün ayni mevzur üzerinde ikinci yazımızı 7 inci sayıfada bulacaksınız. li Resmimiz Çanakkale harbinde sahillerimize ateş eden İngiliz toplarını teriyor,