17 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

17 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Sovyet Rusya, Milletler cemiyetine daimi âza oldu — 2 nci sayıfada — Yazr İşleri Telefonu: 24379 17 inci Yıl * Sayı: 5997 Pazartesi, 17 EYLÜL (9 uncu ay) 1934 Vecihi Tayyare mektebinin kapatılmasına karar verildi — 2'nci sayı tada — 24370 İdare Telefonu: Sayısı 5 Kuruş T. Rüştü Beyin Milletler cemiyetindeki beyanatı Mihailof serbest bırakıldı Mihailof karısı ile nereye gideceğini üç gün zarfında bildireceğini söyledi “Tarihte her siyasi mülteciye gösterilen misafirperver- likten emin olduğum nden çikarket Göspodin Mihailof Emniyet müdürlüğ kahve rengi elbise ve bir bere giymişti, Mihailof Valinin yanında Bulgar Makedonya komitesi- nin reisi: M. Mihailofun zevcesi ile birlikte evvelki akşam şehri - mize getirildiğini yazmıştık. | M. Mihailof ve zevcesi geceyi Do v Smniyel müdürlüğünde" BirisEİ Şube müdürünün odasında geçir- mişlerdir. “İki mülteci yoğürt, pi- lav yemişler ve günlerdenberi ilk defa olmak üzere rahat bir uyku uyumuşlardır. Sabahleyin saat onda M, Mi - hailofla zevcesinin emniyet mü - dürlüğünde . ifadeleri alınmış ve on biri on geçe bulundukları da- ireden çıkarılarak vilâyet bahçe » sinden vali Muhittin. Beyin oldu - Bu yere getirilmişlerdir. Mibai - lofla zevcesine birinci şube müdür Muavini Sadullah Beyle iki sivil memur refakat ediyordu. Bu sırada vali ve belediye rei- #i Muhittin Beyin yanında muavin Ali Rıza Beyle emniyet müdürü Fehmi Bey bulunuyordu. Miha- ilof, açık renk pardesü, gabardin Mihailofun siyasi mülteci oldu- pantalon giymişti. Başında açık | ğu Kırklarelinden gelen tahkikat tenk bir sapka vardı. Karısı da | evrakından ve ifadesinden anla- ea İLZAM R Mihailofla zevcesi çıktıkları za - mân gayet şen görünüyorlardı. Kendilerine İstanbulda ne yap- mak istedikleri sorulmuştur. Mihailof, henüz İstanbulda ne yapmak istediğini düşünmediğini, bununla beraber kısa bir zaman zarfında İstanbulda kalıp kalmı - receğini söylemiş ve demiştir ki: — Henüz bir şey söyliyecek vaziyette değilim. Buradaki ah - baplarımla görüştükten sonra zan ederim iki üc gün zarfında ne ya- pacağımı bildiririm. Bundan başka Mihailof Bul - garistandan kaçışı hadisesini an - latmıştır. Siyasi mülteci serbest Üsküdar tramvaylar Üsküdar - Kadıköy hattı için O AJ Manyadan yeni alman ve şehrimize geti- Yilen tramvay arabasının tecrübeleri dün de yapılmıştır. Arabalar bütün yeni hatlarda muvaffakiyetle işlemektedir. Senmimiz yeni arabalardan bizim tecrlibe esnasında gösteriyor. Araba, um kapısındakiler Belediye şirketler komiseri İsmail Hakkı Beyle şirketin mu- #ahhas azası Necmettin Sahir Beydir. Bir az sonra, iki mülteci Muhit- | İ yacağı hakkında kati kararımı ve- | için hududu aştım ;, şıldığı ve Bulgaristan hükümeti kendisi ve zevcesi hakkında da hiç bir istekte bulunmadığı için Mihailofa: — Siyasi bir mülteci olmanız olayısiyle hemen serbestsiniz, de- “ilmiştir. Bunun üzerine Mihailof ve -evcesi vali beye teşekkür ederek | vanmdan ayrılmışlar “ve dışarı koridora çıkınca büyük kapıya doğru yürürnüşlerdir. —&— | «Devamı 10 ncu gayıfanın 1 inci sütununda) i Çocuğunu denize atan ka- dının muhakemesi başladı Suçlu Ayşe H. (Yazısı 4 üncü sayıfamızdadır) Belediye intihabı Türk kadınına , hitap! Türk Kadını, Kağnı başında başlıyan. İstiklâl savaşı, hızını tarihin derinliklerin - den alır. Sen ta ö anden beri işini seve seve başarmaktasın ve böylece dünya Iadınlığı içinde bugün tari - hine ve sana yakışır bir yerin var « dır. Bunun için elbet.sen Belediye sözieğ, yünü, de» devimli yurdunun yolunda kendi değerini gösterecek- sin, Bir kimsenin seçmek ve seçil « mek hakkı çok insanca ve miflet- çe işidir. İnsan bunu kullandıkça bütünlüğünü anlar. Bunu kullan: mıyan çocuklar, hastalar, mücrim- lerdir. Türk kadını, yurdun bu işte de senin çalışmanı beklemektedir. Sen ki yer yüzünün o en iş bilir ve en yurtsever kadınısın, haydi iş başı- na? Türk Kadın birliği İ belediye reisi Muhittin Bey bir mu - -—- Yazısı ikinci sayıfamızda — Muhiddin Beyin beyanatı Şehir tiyatrosu sarsılmamıştır, hizme- tinde muvaffakıyetle yürüyecektir Yeni bir teşekkül vücut bulması da sevinilecek bir hadisedir leket idaresi meşğuliyetini deruhte et- miş olanlar için mucibi şikâyet değil, bilâkis rmucibi memnuniyettir. Elverir ki, bu efendiler mu olsunlar; Raşit Riza Beyin maaşı me- selesine gelince; (o Raşit Riza Beyin kadroda yeri yoktu, şimdiye kadar fis güran tahsisatından ücret alıyordu. Bu sene kadroya almmıştı. Bizim kadroda ise 165 - 170 Tirm- dan fazla manş yoktur. Kendisine kad- roda 200 lira (o tahsis edilmiş olması gene hakkındaki (o takdirkirliğin bir delilidir. Filvaki Muhsin Beye rejisörlük i- çin ayrı bir ücret veriyoruz. Bunu da çalıştığ müddetçe alır. Yaz sezonun da da rejisörlük hakanı almaz. Buna mukabil Tiyatro mektebindeki ve kon- servatuardaki derslerini ücretsiz ola » br içn rak vermektedir. Bu izahatımı ver » Şehir Tiyatrosu artistlerinden Ra- | mekten maksadım £ Raşit Riza Beye git Riza Beyle Hüseyin Kemal Beyin, | maaş noktasından gadir yapıldığı id- Şaziye ve Halide Hanımların ayrılma. | dialarını karşılamaktır. Şehir tiyatrosu liyakatli sanatkâr « lari ile kuvvetli bir Nüve, bir çekir » dek halindedir. £ Elimizde böyle bir sr meselesi etrafında İstanbul Vali ve | harririmize dün şu beyanatta bulun » İ nün sinesinden yeni teşekküllerin çık- İ odasında ağır bir uykuya daldığını | kadro bulundukça bunun noksanları « sruştar: “5 Şehir Tiyatrosundaki - istifalar | a doldurmak ve muhterem halkımı - bizim için büyük bir mesele teşkil et. | za temaşa ihtiyaçlarını.tatmin edecek bir heyet çıkarmak her vakit kolay ve mümkündür. Bu ayrılıktan tiyatro için hiç bir endişe mevzuu bahsolamaz. Şehir ti - yatrosu muntazam ve kati adımlarla bir tekâmül (o devresindedir. Hiç bir mani bu tekâmülü durduramaz.” mez. Bilâkis burası bir mektep mahi- yetinde telâkki edildiği takdirde bu - ması ve memlekette sahne hizmetinin İstanbul Şehir > tiyatrosunun : kısmen ! omuzundan alınarak başka teşekkül - ler tarafından da tatmin edilmesi mem- Karnından 38 kiloluk ur çıkan kadın! kadın. (Yazıs-8 inci sayıfamızda memleket haberleri sütunlarımızdadır.) Denizli Hastahanesi operatörü Burha nettin Bey ve ameliyat ettiği Holandalı uyuyor! Alman hastanesine kaldırılan seyyah niçin bu hale geldi? Dünkü sayımızda, Holandalı | malar yaptık, Öğrendiğimize gö» bir yolcunun Perapalas otelindeki ! re vaka şöyle olmuştur: il Holandalı seyyah, her zaman- ve sabahleyin de uyanmadığı için | ki gibi yemekten sonra akşam o- zabıtaya haber verilerek Alman | dasına çıkmış ve sabaha (okadar hastahanesine kaldırıldığını yaz - | herkes gibi vaktini sükünetle ge mıştık, hamili Hadise hakkında bazı araştır. | (Devamı 10 ncu sayıfanm 5 inel sltanmnda)