1 Nisan 1935 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 25

1 Nisan 1935 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 25

ın Me- ile ev- erasimi, devrine şhur bir fan. wi İyice poleon, ınından malında gilizlere hazır- r Napos casrında alıyor # e © ve İkü bugün akşama kadar ancak * eylemesini, “sonra yağmur yağmağa başladı. * leon mukabeleten şu mektubu yazdı : bilirsin. kendisi de tevap veriyor i Napoleonun yazmış olduğu mektubları © dan biri şudur Boleony 21 -E ii akşam saat 8. Sevgili Lowise'im Mektubunu m aldım. Beni çok sevindirdi..Çünkü senin gibi mektubun da güzeldir. Bütün gün deniz üstünde idim. Saat dört raddelerinde İngiliz Kruvazör (filosunu takip ettirdim. Krlava gayet güzel idi. Sıhbatim müs # kemmeldir. Ümid ederim ki iki güne kadar sana da yaz gelecektir. Burası çok sıcaktır. Rica aderim, kendine iyi bak, Bilirsin ki gerek araba ile gezinti, ve gerek sıcak sana muzırdır. arın da burada bulunacağım. Çün deniz üslünde birtakım hareketler ile meşgul oldum. Allahaısmarladık Louise: Bütün ümidi sende olan bir adamı düşün, her halde doğru bir harekette bulun- muş olursun. Napoleon Napoleon bu mektubuna aldığı cevab- Marie Louise: “bir daha asla İngis İizlerin takibine iştirak etmemeği vadı taleb. ediyordu, İki Napo- gün Çok sevgili zevceml... gün biraz yağmur yağdığından dolayı çok sevindim. İyi oldu. Artık sıkılmıyacaksın, ve seyahat senin için üzücü olmiyacaktır Lack'den haşlanıp hoşlanmadığını dan dolayı, çok endişe Mamafih ümid ederim ki İardan memnun kaldın, ve onlara karşı © tozlardan muamelelerde bulun dun. eni nekadar çok Buradaki omeşguliyetlerimin bakkında beslediğim duy» teveccühkârane sevdiğimi bile, senin ları cüzice azaltmış olabildiğine zahip olamazsın. Seni severim... Napoleon .. Metrnih nüştü, Fransanın © Avusturya de akdettiği «Aile ittifakır, Çar Aleksandır İngiliz tarafına meyle Emeğe “başlamıştı. Halbuki syayı Fransadan uzaklaştırmış, Rusya, "ransa ile beraber hareket etmediği takdirde, Şimal denizinde İngiltereye karşı beklene» ticari harbden, hiçbir netice Zaten bu mesele hakkındaki diplo- matik müzakereler de, uzlaşmağa doğru gitmiyor idi. ONapoleonun tut olduğu yol, müzakerelerin kesileceğini . Bu esnada Napoleon tertib ediyordu. Bu plân Avrupa sulhunun teminine hizmet edeceğini mütezammın fikrini tatbik edebilmek suretile, Rusyaya bir iki muvaffakiyetli darbe indirmekten ibaret zaman Rusya kendiliğinden Fransaya yaklaşacak, ve İngiltereye karşı Fransa ile birlikte cebhe tutacaktı. Ancak, acaba Napoleon Rusyaya karşı açacağı harbde muvaffak olabiles cek mi idi? Mare larından bazısı aksi fikirde bulunuyor Petersburg sefiri olup Rusyayı iyi tanıyan Kolinkur, Napo- leonu bu fikrinden vazgeçirtmek için çok muvaffak olamadı. Mapoleon kendis i şallerinden ve nazır lardı. O Hattâ çalıştı ise de, ni çok emin bir vazis yette görüyorudu. Avsturya ve Prusya silâhla aki yardım etmeğe mec İman hükümetleri ile İtalya, Felemenk. Portekiz ve L ehistan asla meyzubahs ol amazlar idi. Türkiye ve İsveç ise, yeni ittifak akdetmiş olduklarından, onlar dahi cenahlardan kendisini (koruyacaklardı. Su halde muvaffakiyet de şübhesiz idi. 9 - Mayıs - 1819 de Napoleon Maris Louise “Küçük Kıral,,ı birlikde gittiler. Bir hayli orada (o toplanacak» Napoleon, büyük bir ile Fransadan hareket etti; debdebe ile Almanyadan Dresden'e vardı. Bülün şehirler, bütün meskenler imparator şerefine donatıldı; bükümdarları, Av alarak Dresden'e hükümdarlar da lardı. ihtişam ve ayni geçerek ve bütün Avrupa rupa sulhunun hamisi ad- dolunan Mapoleon'un ems niyetini ocelbetmek için, Dresdene koşdular. Marie Louise dahi ora" da silesine, babası İmpara- tor Franz ile üvey anası imparatoriçe OMarya Lu dovikaya ae Onlara İmparatoriçesi Büs Fra insız sikakile Mİ etti. ile, bilâkis gayet sade giyi-) en övey anasini gölgede bırakıyordu. Napoleon, bu hususta defaatle Marie uise'in nazarı dikkatini celbetti. Hatta bu yüzden aralarında münakaşalar da vuku buldu. Marie Louise ağladı rını zabta ve nihayet arzulas mecbur Kendisinin Fransız vatan oldu. NAPOLEON'UN birinci karısı JOZEFİN perveri sıfatile gösterdiği bareketler, Avusturya oimparatorunun sarayında derin bir teessür husule getirmiş olduğu gibi, yeni vatanını eski vatanına tercih eylemesi de, olduk. ça şiddetli kelimeler ile tenkid olunu. yordu. Meternih dahi, kaşlarını çatarak derin derin düşünüyordu. İmparator Franzin kızına vermiş olduğu nasihatlar böyle bir semere mi verecekti Dresdende bir hayli imparatorların toplanması Çar üzerine tesir edemedi; onu, fikrini değiştirmeğ icbar edemedi. 4 halde artık başka bir yol kalmamış . Her halde Rusya üzerine yürümek ediyordu, 29 Mayısda sabah Napaleon Marie Lowise ile vedalaşdı, Şarki Prusyaya gitti, Fransız doğru harekete icap erkenden ordusu orada ileriye hazır bulunuyordu. Birkaç saat sonra Marie Lonise'e aşağıdaki mektubu getirdi : Reichenbach Oberlansitz « saat 1 sabah postaci Sevgili Louise iml.. Kahvaltı oOyapmak işin Fırsatdan burada durdum. ederek, sana bu mektubu yaziyor ve sön» den samimiyetle şunu rica ediyorum : Daima Sana yapmış olduğum bütün vaidler neş'eli ol, kendini asla üzme, icra edilmiştir. Ancak pek az bir zaman için biribirimizden ayrılmış bulunacağız. Arkası 30 uncu sayfada