1 Nisan 1935 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 28

1 Nisan 1935 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 28

VAPUR KAZASININ | — Orania vapüru Leixoes limanından hareket ederken, liman dalgakıranları arasında. Arka cihette deniz üzerinde Portekiz bandirâlı (OLoanda vapuru. Yalnız çok uzakta olduğu için görül ve Oranianın kaptanı bir çar- olabileceğine ihtimal bile ver- miyor. Halbuki... | miyor pışma 2 — Loanda tam'yolla Orania'nın üze- rine geliyordu. Bütün manevralara rağmen çarpışmayı mennetmek gayrikabil oldu. * — 3 Loandanın burnu çok büyük bir şiddetle Orania'nın bordasıma ve ku- mandan kulesinin tam arkasına çarpı- sinemasını seyretmek istemez misiniz; 10 bin tonluk Ho- landez “Oranıa,, vapuru bir Porte- kiz gemisiyle nasil çarpıştı? ve nasil battı? 4 — Bu müthiş müsademe, Ora- nianın karnında büyük bir yara açtı; sular müthiş bir hızla içeriye giriyor. Orania yavaş yavaş yana Te Kazanlardaki ateş 6ö- or. Gemi büyük bir tehlike içindedir. Batma ihtimalleri çok kuvvetlidir. 5 — Geminin akıbeti endişeler veriyor; dört bir taraftan tahlisiye kayıkları acele yaklaşıyorlar. Ka- zanın liman içinde olması böyle bir yardımı mümkün kılmaktadır. ? — Vaziyet çok ehemmiyetlidir. Yana il yn fazlalaşıyor. Sular bütün 5 gemiyi dolduruyor; boşaltmak gayri < kabildir. Bereket versin ki etraftan İç imdad yetişmiştir; e zayiat olmı- iğ yacaktır. Eğer açık denizlerde Ne olsaydı üyeli bir felâketti. pi # — 7 Çarpışmadan 60 dakika sonra, sular bütün vapuru istilâ etmiştir. Orania batıyor. * 8 — Çrpışmadan 70 dakika sonra Öre- nia suların derinliklerine gömülmüş; denizin esrarengiz suları, bu faciayı ebediyyen örtmüştü.