15 Ekim 1935 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 16

15 Ekim 1935 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 16

— Yollarımız ayrıldı Akın Sözü daha çok uzatmayalım. Bana iğ veriniz. — bee kal Akın. Si Mm Denizin karşısında bir taş gibi kımıldamadan durdu. Ve genç kız; önüne bakarak, hızlı hızlı kayalar» dan sekerek uzaklaştı, gitti. Bu; bir aşk sonudur. Bu; hal bir sevişmenin son Yap» rağıdır. Bir gönül kitabı kapandı. Bu gönül kitabına, iki genç göğüsten birer damla gözyaşı düştü. Ve gözyaş- damlaya bu kitaptaki sevgi dolu satır ları damlaya sevinç, dilek, duygu, ları sildi. Sonuna ayrılıkla ad verdi. * — Peki anne. Dilediğin gibi yap. İstediğin zaman nikâh olsun. İstediğin ii gün haydi düğün de, Herşeyi sana bırakıyorum. Bayan Ruhsar; kızının duruşundaki acıya, kırıklığa az daha dayanamayaci aki — Kalsın bu evlenme diyiverecekti. Fakat gözünün önüne arkadaki üç çocuk geldi. Vazgeçti. Kocasının ölümünden sonra geçince yolunu şaşıran Bayan Ruhsara; kızını zengin bir adama vermekle kurtuluş yolu açılıyordu. Bay Necdet; savaştan önce belirsiz, silik bi adamdı. Fakat Şia piyasanın olmuştu. yordu. Kimi istese alamazdı ki.. fakat > bu ya.. ) Denizle evlenmek istiyordu. Di Perapalasta oldu. Ve bu düğün; günlerce İstanbulun dilinde parlaklığı, güzelliği ile çalkandı, Bu bir aşk nudur. Bir gönül ki bının son. Sayi fasıdır. Bu gönül kiti damla Sözya düştü. Ve ol dile sevf sevinç, duygu, | dolu satırları sildi. Deniz; ışıklar içinde, şampanya #ö rültüleri arasında: “Aşkı lükse sattı, damgasım Ooyiyerek (o gelin olurker uzaklarda OAkının dökeceği (o gözya” larını düşündü. — Benden kimbilir nasıl soğudu diyordu. Çünkü ona; «Aşkımız bir geçis gönül oyunundan başka birşey değilmi Alın. Düşündüm. Çek düşündür Sizinle evlenecek şekilde sizi sevm yormuşum, demişti. Güzel gelin bu düşünce ile ağlamı" mak, hiç kırmamak, yanındakileri har kıra haykıra kovmamak için kendis zor tutuyordu. Denizin hayatı; yolculuk, lüks, bale kotra ei. içinde geçiyordu. ç defa kocasına yalvarınışı agi Ne olursun yalnız gez. Bu gür rültülü yaşamadan yoruluyorum. Sinir lerim bozuluyor; demişti. Fakat karısını en lüks eşya ©