15 Ekim 1935 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 26

15 Ekim 1935 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 26

Eski devirlerdefgiyinmek, süslenmek, bugüne göre çok kolaymış.. sağlam kumaş- lardan yapılan elbiseler, anadan kıza, babadan oğla geçer, ve seve seve giyilir- miş,. Halbuki bugün, değişen herşey gibi, bu adetler de ortadan kalktı. Giyinmek, süslenmek, bir sanat halini aldı. Giyinmeği bilmeyen bir kadin daima bir üzüntü içinde bucaliyor. Son asrın cemiyet hayalında, kadının ağırlaşan yüklerine, bir de mecburi süslenmek ilâve edilmiştir. Çünkü; iyi ve bilerek giyinmek, lüzumsuz bir iş olmak-g BAYANLARIMIZIN SONBAHAR ve KIŞ Elbise, Şapka, Saç Modaları!... tan çıkmıs, intizam haline girmiştir. Yalnız bu cereyana karışırken dikkatli olmak gerektir. Kadın tipine, boyuna, vücuduna göre giyinmek mecburiyetinde- dir. Bunun için modayı günü gününe kovalamak lâzımdır. Biz okuyucularımıza bu sayımızda da modanın son ceryanları hakkında genel bir malümat veriyoruz. Bu seneki kış modasında Harp İlâhı Mars le, Aşk İlahesi Venüs çatıştılar. Evet, asker kasketlerine Obenzeyen değil, heman heman ayni şapkalar; ve asker (o kaputlarım, ocaketlerini andıran paltolar, mantolar moda ol Yalnız şunu göz önünde tutmalı ki Mars ancak gündüz modasına hâkim olabildi. Venüs gece modasına hâkimdir. Gece tuvaletleri; yıldızlı geceler, koyu kadife gökler gibi gözler, gönüller avlamaktadır. Asker üniformalarına benzeyen roplar- omuzlar kollar kabarık, ğmeler kordonlu ve çapras- tır. Kollar, kol kapakları, yakalar siyah astırağandandır. Bu yıl astırağan, bilhassa da, paltolarda: dört köşe, dü siyah astırağan pek m adır. (Böyle mantolara, astırağan kalpaklar çok yakış- aktadır. Astırağandan dik, asker yakalı pele- rinler de bu modanın cazip çeşitlerindendir. Suvare tuvaletlerine gelince; bunlardı siyah, lâciverd ve bunun gibi koyu renk taftalardan; beli dar, etekleri geniş, yakaları kol, kenarlar pilili modeller var,. etekler uzundur. Bazı tuvaletlerin önleri halil kısa, arkaları uzun ve kuyrukludur. Bu sene yeşil, kahverengi ekose kır maşlar yine modadır. Kalın truvakarlar, pelerinle giyileçektir. giyinişlere asorti addedilen iskarpinler, şapkalar, çantalar resimlerimizde görük ktedir. isenin orenginde deriden, üslü dikişli düğmeler çok görülecektir. i m: