23 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

23 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

Haziran İkt B , YARIN 14 temmuz sabahı Pariste Bütün gece uyumayan Paris, heyecanla, büyük bir zindelikle yeni doğan sabahı karşıladı 20 Kulenin sahanlığındaydı şimdi İşte, Ayaklarının altında karan- hk ve korkunç Bastil uyuklıyor- du, Karşıda, sağda solda Paris Uyanıktı 14 temmuz sabahı Pariste Bütün gece Uyumayan Paris, heyecanla, bü- Yük bir zindelikle yeni doğan tabahı karşıladı kulüplerde tabaha kadar şürmüştü.: Pale Ruayal bahçesinde kah- kadar Sabah açıyordu Siyasi içtimalar velerin sabaha ışıkları töndürülmemişti Pazar yerlerinde işçi kadınlar Barkı söylemiş, dans etmişlerdi Rün ağarana kadar. Silah mağazalarının yağmasına tece de devam edilmişti Fakat Paris artık adamakıllı tilâhlanmak lardan alınan ve ekserisi katıpi- istiyordu. Magaza- Yoz av silâhlarından ibaret olan ganayimle büyük işler görmek mümküm olmıyacağını birçokları anlamışlardı.. Belediye dairesinde toplanan ve bir nevi ihtilal komitesi gibi bir iş gören parisli müntehipler Siyasi kulüplerin rehberleri kati harekete geçmek için adamakıllı tilahlanmanın çaresini düşünü- yorlardı. silah depolarını ileri Devlete ait Yağma etmek. İşte bu fikir türüldüğü zaman mes'ele hallo- lunmuştu.. Ve Bastilin encamı tekarrür etmisti. 14 Temmuz sabahı kraliçenin dairesinde... 14 Temmuz sabahı, Pariste bir silah bulmak mes'elesile be- raber doğarken, kraliçe Mari Antuanetin yatak odasında az daha — bir patlak recekli. 18 temmuz akşamı aşıkı kont d'Artuanın ağzından Pariste işle- rin çok Ffena gitliğini öğrenen Kıraliçe sinir nöbetleri geçirmiş en sonra bayilmıştı. Ayıldığı za- man kendisini d'Artuanın koy- nunda bulan Mari - sinirlerini i- yice yatıştırmak için sabaha ka- dar sevgilisine rahat vermemisti Ve sabah, sabahı pencerelerden içeri girerken: ıki sevdalı hâlâ, yorğun mışıl mışıl uyuyorlardı, Halbuki ekseriya böyle aşk Becelerinin sabahında .Kont er- kenden Kıraliçeyi terkederdi.. Bu süretle ihtiyata riayet edil- miş Olurdu. Fakat işte bu sa- bah bu ihtiyata riayeti muşlardı Ve bür uokilbar: lık 'azdaha bir rezalete sebebi- rezalet ve- 14 temmuz unut- yet verecekti Kıral da - 13 Paristeki hâdiselerden haberdar olmuş, tişman göbekli, iradesiz on altıncı Lüinin üstünde bu hâ- diseler çok tesir etmişti. Sabaha kadar uyuyamamıştı. Yatagının içinde fırdönmüştü... temmuz günü | ' evrakı müsbitelerile birlikte me- ilk yatak odasına girer girmez, on Lui Süratle giyindi Sabahın ışıkları Kırâlın altıncı yataktan fırladı ... ve Kıraliçenin dalresine doğru ilerlemeğe baş- ladı.. Mari Antuanetin dalre kapı- sı önünde nöbet bekliyen İsviç- reli *ske:ler efendilerine yol ver- diler. Ve yan gözle biribirlerine bakıştılar. Bu vakitte Kıral, Kı- raliçenin odasına girsın? seneler- denberi bu iş ilk defa vaki olu- yordu. Ya haşmetlü Lut M ön altıncı hazretleri yeniden, birden üzayedeye bire delikanlılaşıyermiş, ya da nöbetçilerin akıl erdiremedikleri mühim bir bâdise cereyan et- | mekte idi Kıral nöbetçi alireye girdiği zaman, damdonör birden bire afalladı. Kıralın önünde yerlere kadar eğilerek selâm verdi. Kı- ral sordu; - Kıraliçe hazretleri —hâlâ uykudamı dırlar.. — Uykudadırlar efendim haz- retleri (Devamı var) vazolunan emlâk Vakıf Akarlar müdürlüğünden: v 1 — Yenikapıda kâtip Kasım mahallesinde orta sokakta 16-32 No. hane. 2 — Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Kızılcık sokağında 24 No. hane. 3 Kasımpaşada Camiikebir mahalle-inde Türabi baba soka ğında 5 No, 1 desinde 68 dükkân. Müddeti müzayede: 18 Haziran günü Balâde muharrer emlâk kiraye Çamlıca civarında Umraniye karyesinde Alemdağı cad- No. fevkinde iki odalı dükkân, — Hocapaşa Karaki Hüseyinçelebi Nöbethane 11 Hocapaşa İbnikemal caddesinde 45-48 No, arsa. 12 arsa 420 No )30 dan © Temmuz 930 çarşamba varileceğinden müzayedeye vazo- lunmuştur. talirlerin yevmi ihale olan soa günün saat on dört bu- çuğuna kadar şartnameyi okumak ve teminatı muvakkate ita ede- rek müzayedeye iştirak etmek üzere İstanbul Evkaf müdürlüğünde vakıf akarlar müdürlüğüne müracaatleri ilân olunu Eysaf ve müştemilâtı raporlarını görebilirler. İstanbul 4 üncü icra memu luğundan : Açık çevrilecek gayri külün ne olduğu!. Hane. Gayri mahallesi, ' Aarlırma ile paraya men- menkulün bulunduğu mevki, sokağı, nu- marası; Fatih Kıztaşı Molla Fenari mahallesi Şakir efendi S.A C 3.N. Hanenin temamı Takdir olunan kiymet : 8. 2700 İira. Artırmanın yapılacağı, yer, gün, saat : İstanbul icra dairesi 1980 perşenbe 1416 1 — İşbu artırma 4 cü gayri — menkulün şartnamesi 5/7/980 ta- rihinden itibaren 929-134 No. ile ! İstanbul dördüncü icra dalresi- | nin muayyen numarasında her kesin göre bilmesi için ağıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak isteyenler, işbu şartnameye ve 929-134.losya numa- rasile memuriyetimize müracaat etmelidir. | ietirak için yukarıda yazılı kıymetin yüzde 2 — Artırmaya | yedi teminat gösterilecektir. | | 3 — Hakları tapu sicilile sa- | bit olmayan Ipotekli alacaklılar- la diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dâir olan iddtalarını işbu ilân tari- hinden itibaren yirmi gün içinde hakkında malümat almak müddet zarfında müzayede odasına isteyenler bu müracaat ederek ecri misli muriyetimize bildirmeleri icap eder Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasında hariç kalırlar. 4 — Gözsterilen günde artır- maya iştirak artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu edenler malâmatı almış bunları temamen kabul etmiş ad ve itibar olunur- lar. Üstünde bırakılan gayri men- kulün bedeli zamanında veril- mezse gayri ikinci bir artırma ile satılır ve bedel farkı ve mahrum kalınan yüzde beş faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet menkul kalmaksızın me- muriyetimizce alıcıdan — tahsil olunur. Beş numaralı fıkradaki şart tahakkuk etmek kaydile üç defa bağırıldıktan sonra gayri menkul en çok artıranın üt- tünde bırakılır. Şart tahakkuk etmezse artırma geri bırakılıp alıcı taahhütlerinden — kurtulur. ve teminatta kalkar. B — Arttırmanın birinci veya ikinci olmasına ve gayrı menkule tealluk eden kanuni hakka ve salışın tarzına göre diğer şartlar. Artırmı 2ci dir. en çok artıra min üstünde bırakılacaktır. Yazılan 1 bap hane yukarıda gösterilen 17-7-30 tarihinde İs tanbul 4üncü icra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı iİlân olunur. — Kebiz | Sahife B KŞN GETDETREMLUN T 4 FEYE İ “İLERİ, METODU İlk mekteplerin Dil Serisi Maarif Vekâleti tarafından kabul ve önümüzdeki tedris senesi programına ithal edilmiştir Bir alfabe ve 1 nci, 2 nci, 3 ncü, 4 ncü, 5 nci senelere mahsus kıraat ile 4 ncü; 5 nci seneler için Gramer. MUHARRİRLERİ : Memleketimizin en muktedir ve mümtaz kalem sahiplerinden CELAL NURİ BEY ve RUFEKASI Alfabede "İLERİ tatbik ve yepyeni bir usul ihtiyar edilmiştir. bu sayede ço:uk derhal oku mağa geçmektedir Alfabe ile birinci kıraatı hemen ünsiyet peyda ederler Kıraatler en asri telekkiyata muvafıktır ra kazanmak, kendi kendini yetiştirmek, sıhhat, kudret yolla rını göstermektedir. Her ders resimlidir ve resimler Viyana Akademisinden Muh sin Rifat beyindir. Gramer haşin bir ders olmaktan çıkarılmıştır. Pratik olarak dürüst yazı yazmak öyretilmekte, külden cüze geçilmektedir. Bu kitaplar tahrir noktai nazarından emsal siz olduğu gibi kâğıt, resim, baskı cihetir den namı verilen yeni bir metol bitirenler, okumak ve yazmakla Çocuğa hayat, pa- de mevcut bütün eserlerin fevkinded İlk mekteplerin Dül Serisis memleketimizin şim- diye kadür görmediği, fakat muhtaç olduğu kitaplardır “İLERİ, metodu yalnız talebeye değil, yeni harflerimizle okuyup vazmakta tekemmül etmek isteyen her kese dilimizi ko laylık ve sür'atle öğretmektedir. Metodumuz hakkındaki ufak risaleyi isteyenlere meccanen takdim ediyoruz. Adres Galata Mertebani sokağında Çituri hanında “İLERİ KUTÜPHANESİ, Denizli vilâyeti daimi encümeninden: yapılmakta mektebin Temmuz müna- Denizlinin Acıpayam — kazasında olan tamamının İnşası bermucibi keşif 10,000 lira bedel ile 1 930 cumartesi gürü saat 15 şe kadar kapalı zarf usulile kasaya konmuştur. İştirak etmek isteyen talipler 800 liralık Türk Bankalarından alacakları teminat mektuplarile — teklifnamelerini yevmü mezkürda Denizli vilâyetine vermeleri ve keşifname şartna- mesini görmek isteyenlerin encümen kalemine müracaat etmeleri ilân olunur. 'Bergama belediyesinden Bergama Şehir suyunun mevcut deposundan alınarak şehire isale ve tevzil için ihzar edilen boru ve iltisak aksamının (52915) elli iki bin dokuz yüz on beş lira 25 kuruş bedeli keşifli şarinamel fenniye ve keşifnamesi mucibince vaz ve tesisi yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile mevkii münakasaya vazedilmiştir. Talipler şeraiti fenni Belediyesi Fen memurluğuna müra haziranın 29 uncu pazar günü saat yeyi anlamak üzere Bergama caatları ve teklifnamelerini Kİi kadar vermeleri ilân olunur. ş —— İDevlet demiryolları ilânatı| Ü zeram sremarcanzar d Derince llmanına gelecek malzemenin tahmil ve tahliyesi ka- palı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 12 Temmuz cümartesi Devlet demir yolları idaresinde yapılacaktır. İştirâk edeceklerin teklif mektuplarını aynı günde saat kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipleri münakasa şartnamelerini 5 lira mukabilinde Ankarada ve Haydarpaşada Idare veznelerinden tedarik edebilirler. * * günü saat 16 da Ankarada 15,80a Münakasası 14 temmuz pazartesi günü için ilân edilmiş olan 20 kilometre malzemel ferşiye ile 23 haziran pazartesti günü için ilân edilmiş olan Kayseri tezgâhları münakasaları neşrolunacak yeni bir dâna kadar tehir edilmiştir. &* Yüz otuz beş bin ton maden kömürünün kapalı zarfla münakasa 5 temmuz cumartesi günü saat 15.30 da Ankarada Devlet Demir- yolları İdaresinde yapılacaktır. İştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15 e kadar münakasa kâtipliğine vermeleri lâzım- dır. Talipler münakasa şartnamelerini 25 lira mukabilinde Ankara ve İstanbulda Idare veznelerinden tedarik edebilirler,