25 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

25 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

İlenal: kebi Böğle bir karşılârigşı ilânı'harp demekti Krallığın, derebeyliğin en mel'un kalesi halka ilânı Yalnız, kimsesiz bir çöl orta- sndaydım, Her taraf karanlıktı. Gök yüzünde bir tek yıldız yok- tu, birden, uzaklardan bir ses işittim, Ses yaklastı, yaklaştı. Yanımda elinde balta tutan İri yarı bir adam peyda oldu. Elin- de senin kesik başın sallanmak- taydı. Bu adam üstüme atıldı ve ensemde müthiş bir acı hisset- tim. Kafam toprağa düşmüştü.. Mori Antuanetin üstünde bu kısa hikâye müthiş bir tesir icra etti. Başını yorganın altına sok- tu. Orda büzülmüş duran aşığı Kont d'Artua tle gözgöze geldi- ler... Kraliçe başını dışarı çı- kardığı zaman Kral odaden çık- mıştı. İşte Ondört Temmuz sabahı Kraliçe Mari Antuanetin daire- sinde bu korkulu rüya anlatılır- ken ve korkulu rüyalar görül ken Pariste daha mühim cereyan ediyordu. Bastilin zaptı... 18 tammuzda Paris müntehip- lerinin toplanarak hendilerini muvakkat belediye olarak - ilân ettiklerini söylemiştik.Halkın hare- ketini bu muvakkat belediye idare etmeğe çalışıyordu. Belediyenin başındâ Flesel isminde zenogin ve kalleş bir herif bulunuyordu. Ba herif halkı yürüdüğü yoldan şaşırtmak — istiyordu. Halk 14 temmuzda artık Feleseli dinle- memeğe ve bildiği gibi hareket edip herçi batabat adam akıllı #ilahlanmağa karar verdi. Şehir dahilinde Envalit namı verilen mahalde silâh depoları vardi. Tabil bu depolar kıral hükümetine aitti. Parisliler büyük bir kalabalık halinde Envalide doğru yürüdü- ler. Silâh depolarının zaptı güç g—'————_—=—' İst. icra riyasetinden: Sirkecide Latafet hanında 5 numarada Kollektif şerik olarak kantariye ticaretiyle iştigal eden Çehreli zade Arif Hikmet mah- tumları Ali ve Ferhat efendi- lerin konkordato için mühlet i- tası talebiyle İstanbul icra itiraz ve şikâyet merciine vuku bulan müracaatları üzerine icra kılınan tetkikat neticesinde konkordato talebinin nazarı itibara alınması- na ve icra ve iflâs kanununun 278 ve 279 uncu maddeleri mu- tibince borçluya iki ay mühlet verilmesine ve Galatada Adalet hanında avukat Ahmet Refik beyin kom:er tayinine ve işbu mühletin ilâniyle beraber İcra ve tapo sicil memurluklarına bildirilmesine karar verilmiş ol duğu ilân olunur. 16 -6- 930 aa A L İstanbul Üçüncü İcra daire- sinden : Mahcuz ve satılacak o- lan beş kalem yirmi dokuz par- ça dörtyüz otuz beş İira kıyme- tinde yorgan takımları 29 6 930 pazar günü saat 13te Sandal :ıoıluuuuıd. satılacağından lâ- ip olanların TMemuürul a: e:ıtlııı ilân olunur, b ?ü' harp ediyordu. olmadı. 28,000 tüfenk ve 20 top ihtilâlcıların eline geçti.. Hey'eti murahhasa Bastilden Halk artık adamakıllı silâh- | içeri girdi, fakat kalenin kuman- lanmıştı. Belediyenin Azâlarından ' danı Delonay Bastili ihtilâlcılara mühim bir kısmı bu müsellâh | teslim etmiyeceğini söyledi. Çün- halkın iradesine karşı gelemiye- | kü akşama kadar dayanmak için ceklerini anlamışlardı. — Yalnız | Gmir almıştı. a Flesel kalleşlikte berdevamdı.. Hey'eti murahhasa bu keyfi eyti- Envalitten 28,000 tüfek ve 20| yeti, kalenin teslim olmak iste- top alan halk belediye önüne giderek Bastil kalesinin teslim 'ı;:î::::::'a:'ı'::';î" ea olması için oraya bir heyeti mu- | bağırıp çağırmaya başladılar. rahhasa gönderilmesini talep et- Bastil kumandanı bu cuşu . huruşa gelen halkı bir iki top ve İhtilâlcıların mühim bir kıs- | tüfek ateşiyle dağıtacağını zan- netli, ÂAteş emrini verdi. (Devamı var) leri dibinde toplu bulunuyorlardı. kmı da Bastilin. yüksek duvar- sererken çharı, — eflake kule: di eei ı/ N / KA a Y” Geceleyim... Bu tehlike etrafınızda dalaşır / Uykuları esnasında himayesiz uklar, mühlik haatalıkların tohi nakleden sivrisineklerin şikârı olurla, Ce basar baamaz yatağı İstllâ ederier. O- nun için yatağa girmezden evel Fllti lsti- mal ediniz. Flit sinek, slvri sinek, pire, güve, karınca, hamam böceği tahta kurusu ve emsali ha- şaratı öldürür ve yumurtalarını İmha eder. Tehlikesiz ve kat iyan leke yapmaz. rı;:ı haşarat öldüren diğer mayilerle ka- rıştırmayınız, sa - 8i - L M N tenekeya - siyâh kuşa: FLIT Daha Çabuk Sldürür Umumi Deposu : J. BERT ve ŞÜREKASI İstanbul - Galata Voyvoda Han SARAYBURNU PARKI Londra birah-nesinde icrayı ahenk eden saz heyetinde ilâ- veten son hatıra ve ruhumda baharın hakikt bülbülü Hikmet Rıza Hanımla Radyoda takdire mazhar olan muganniye Servet Hanım ve madam Emin ve gazelhan Numan beyler her gün ve gece icrayı ahenk etmektedir. Ayrıca saz zamanına kadar muh- terem halkın eğlenmesi için Filipsin ilk defa getirdiği en büyük iki hoparlörü makinesi çalışacaktır. Duble bira 20 envaı mezeler 25 kuruş T.._' “T—_——*"d. a üccar ve Banka memuru olmak için İşsiz efendilere mahsus Pazartesi ve Perşembe günleri saat do- kuzdan öyleye kadar bir sınıf açılmıştır, Malümatı tüccariye, ilmi hesabı tüccari, usulü defteri Basita, Muzaafa, Pakradomar Amerikan usulü ve banka “l;:;melüı 8 ay zarfında kâmilen tedris olunur. Son imtihanda muv olanlara muhasebeci Şehadetnamesi verilir ve iş tedarikinde muavenet edilir. Dı:ılıı 3 Temmuz Perşembe günü başlar. Programı meccanen almak ve kayıt olmak için Beyoğlunda Ametikan Sefarethanesi yanında No. 42 Amerikan Lisan ve Tiçaret dersanesine müracaat, Müdürü : AGOP PAKRADUNİ Defterdarlık ilânı ” Duhuliye ile girilen oyun ve eğlen- ce mahalleri sahiplerinin nazarı dikkatine 1 — Eğlence ve hususi istihlâk vergisi kanununun birinci mad- desinin (D) fıkrasında yazılı oyun ve eğlence yerlerine giren her müşteri kanunun 9 uncu maddesinde şekil ve evsafı yazılı matbu damgayı hevi duhuliye biletini hamil olacaktır. Yalnız kanuni ve resmi vazifelerinin icabatından olarak oyun ve eğlence mahallerine duhuliye vermeksizin girmeleri ve Icabı halinde seans nihayetine kadar kalmaları mecaz ve mutat olan resmi memurlar ücretsiz gire- bileceklerinden bu takdirde kendilerinden bilet aranılamaz. 2 — Müşteriler, biletlerinin bedeli fevkindeki mevkilere oturtu- lamaz. 3 — Biletler, dip koçanlı ve defter halinde olmak üzere üç par- çadan mürekkep olacaktır. İstihlâk vergisi pulları yarısı dipten bi- rinci parçada ve diğer yarısı buna merbut ikinci parçada ve dam- ga pulları da yarısı ikinci ve diğer yarısı üçüncü parçada bulunmak üzere matbu damga turetinde mevzu bulunacaktır. Bu parçalardan orta parça (ki bir tarafında istihlâk vergisi pulunun ve diğer ta- rafta damga pulunun yarısını muhtevidir) Kalıplarda maliye veya darülaceze kontrol memurları tarafından alınacaktır. Üçüncü parça müşteride kalarak seans nihayetine kadar muhafaza olunacaktır. Dip parça da cilde merbut olarak müessesede kalacaktır. 4 — Biletlerin seans nihayetine kadar muhafazası ve her telep vukuunda maliye ve darülaceze kontrol memurlarına ıibrazı mec- buri olduğu, biletlerin müşteriye ait kısımlarına matbu olarak der- cedilecektir. £ — Biletlerde mücssesenin ismi, (fırması), bilet bedeli ve te- selsül numaraları kezalik matbu olarak yazılı olacaktır. Duhuliye, mevki, loca biletleri, ve bunlarda sınıflara ayrılmış ve ücretleri mütefavit ise her sınıfa ait biletler ayrı cilt olacak ve bunların her biri için birden başlayarak ayrı teselsül numarası ta- kip edilecektir. Bedellerde tebeddül vaki olmadıkça veya müecs- sese faaliyetini tatil etmedikçe numaralardaki teselsül, her takvim senesi nihayetine kadar devam edecektir. Yukardaki tasnif veçhile her bilet ayrı renkte kâğıtlardan ; tabedilecektir. 6 — Biletler iatihlâk verğisile damğa resminin ifa edildiğine dair behemhal matbu damğayı havi olacak ve hiç bir sebep ve suretle İstihlâk ve damğa pulu yapıştırılmış bilet kullanılır ıyacaktır. Damğasız biletlere istihlâk ve damğa poulu yapıştırılmış olsa bile bu tarzı muamele kanunen bir kıymeti haiz olmadığı için alâkadarı kanunun onuncu maddesinde yazılı sakdi cezadan kurtaramıyacaktır. ? — Yukarda tavzih olunan mevaddı kanuniye ahkâmına mu- halif her hanği bir muameleye meydan veren müesseseler hakkında kanunun onuncu maddesi ahkâmı tatbik olunacaktır. Astına mutabıktır. — 24 6-930 V. Kâtibi Mümeyyiz Suat Sadık aa S a Samsun vilâyeti daimi encümeninden: 1 — Bafra - sinop vilâyeti hududu üzerinde 0 | 000 kilometreden 82 | 300 kilometreye kadar 59919 elli dokuz bin dokuz yüz dokuz lira bedeli keşifli tamiratı esasiyesi 930 senesi Temmuzunun onuncu perşembe günü saat 16 da ihale edilmek üzre kapalı zarf uzulile mü- nakasaya konulmuştur. 2 — Münakasaya iktidarı malisine ve hüsnü baline itimat edilen- ler ve evsafı kanuniyeye halz olanlar ve inşaatı devamı müddetince ya diplomalı mühendis veyahut liyakat keyfiyeti fenniyesl nafıa baş mühendisliğince musaddak bir fen memuru istihdam edaceğini ve- saikle temin edenler dahi olabilirler. 3 — Münakasaya dahil olmek isteyenler müzayede münakasa ve ihalât kanununun 7 inci maddesluin fıkrai ahiresilene tevfikan teminat itasına mecburdurlar. 4 — Münakasaya iştirak edecekler yevmi mezkürda saat 16 ya kadar teminat mektuplarını bir zarf derununda ve mıkdarı tepzilât- larını aynı zarfın içinde ikinci bir kapalı zarf derununda pulu ve imzalı olarak tahlil ve esas zarfın üzerine münakasaya dahil olduğu iş zikredilmek üzre sahibi tarafından temhir edilmiş bulunduğu halde imza mukabilinde nafıa baş mühendisliğine teslim eyleyeceklardir. 5 — möünakasaya konulan tamiratı esasiyenin mukavelensmesi şartname ve evrakı keşfiy*»si münderacatına iptilâ hasıl eylemek üzre istihdam edecekleri fen memuriyle birlikte müracaatla deruhte ede- cekleri için bilcümle teferruatına vukul hasıl ettikten sonra münde- racatını kabul ve tastik etmiş addü itibar olunacaklarından bedeli ihale nikül ederlerse teminat akçesi zapt ve irat kayt olunur. 6 — Encümeni vilâyet ihaleyi icra edip etmemekte muhtardır. ? — Münakasa mükavele vo evrâkı keşfiye su-etlerile İstanbl vila- yeti nafıa baş mühendisliğine irsal kılınmıştır. 8 — Talip olanların daha ziyade tafsilât almak Isteyenlerin vilâyet :ı.l :.::::'l. vilâyeti nafıa baş mühendisliğine müracaat eylemeleri