26 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

26 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 —ğâhnı-%*.îîî"ğâîıev: Mubariri Aybur - 20 Ca Oeaemalmane Sultan Azizin intikamını almak için Mithat paşanın konagını basan, ora- da meşhur Hüseyin Avni paşayı par- çalayan Çerkes Hasanın arkadaşla- rından — Cenabı vacibül vücut haz- retleri, velinimet — efendimizin ömrü hümayunlarını — müzdat buyursun. Sayei şahanelerinde her bir iradelerini kâmalı sada- katle icra ve infaza hasrı vücut | etmeğe çalışacağımız şünhesızdir. Bey efendi.. Dedi.. Osman bey, gene bir sırasını getirmiş: — Paşam, zannederim me- muriyeti cedideleri pek mühimdir. Padişahımız efendimiz hassatan © havaliye ehemmiyeti mahsusa atfediyorlar. Bu itibarla hali- * sane tavsiyelerimiz şu olabilir: | Maiyeti alilerine sizce sadakatları mücerrep zevatı intihap buyurunuz * Erkânı askeriyeden sizce mücerrep | zevat varmıdır? Osman paşa bir müddet dü- * şündükten sonra cevap verdi. — Elyevm Gümülcüne redifi üzerine ve mayeti acizaneme ta- | yin buyurulan iki refik şefikı ka- | dimim vardır. — Aman paşa hazretleri he- | men bir derece terfilerile mai- yeti alilerine nasıplarını huzuru hbmayuna arz ve iblağ ediniz. — Fakat Seraskerlik daire- since inhaları içap etmezmi ” — Hayır! hayır! Siz mahza bir | iltifatı. mahsusa — olmak - üzre tarafı eşref hazreti mülükâneden memuür buyurulayorsunuz. Şahsen efendimize iblağ buyurunuz; babu yalayı seraskerice bilahare icabı icra olunur. O cihetleri asla düşünmeyiniz efendimiz.. Az evvel kendilerinden bahs buyur- Bduğunuz yevat sadakat sıfatın isimlerini bahş buyururmusunuz 7 Osman paşa : — Kaymakam Mehmet bey kölenizle, sol kolağası çerkes Bekir efendi kulunuz,. Diye mı- rıldanmıştı. Osman bey iki ismi hemen defterine not etmişti: — Kaymakam Mehmet bey, sol kol ağası Bekir efendi.. Diye mırıldandığı işidildi. Osman paşa — Evet beyfendi.. Bunlar mücerrep zevattan olmakla.. Dedi. Osman bey, istediği malümatı aldığı için, artık gitmeğe hazır- lanıyordu. Ayağa kalkmıştı : — Paşa hazretleri, memuri- yeti cedideniz gayet mahrem tu- “tulmak icap eder. Hatta, yevmi hareketiniz de bile, devletlü Ser asker paşa hazretleri istifsar eylemek . isteseler ketum dav- ranılacaktır. Gece Edirneye ba iradei we- niyebir alay tahriki zımnında telgraf keşide edilmiştir. Asaki- ri şahâne üç güne kadar dersa- adete vürut eder, Zatı âlileri, Mehmet ve Bekir efendilerle hususi olarak temas buyurunuz , . Bendeniz mumai- leyh efendilerin bir derece ter- okrar huzuru şahaneye filerini şimdiden tekellüf ediyo- rum ., Şu bir iki gün zarfında te- kabul buyurulacağımızı tebşir ederim. Dedi. Osman paşanın evin- den çıktı. Saraya gitti. Osman | paşanın bahsettiği Mehmet beyle , çerkes Bekir ; tahkikat yapmağa başladı. Alınan efendi. hakkıma netice; Her ikisininde Sultan Aziz , tarftarı oldukklarını gösteriyor- du. Sultan Aziz tarftarı demek tabiatı ile Mithat paşa aleydarı demek oluyordu. “Abdülhamit bu gibi adam- ları, daima kendi tarftarı bili- " yor, onlardan istifade ediyordu. Hele, sol kolağası Bekir efen- di hakkındaki tahkikat, son derece müsait çıkmışlı. Bekir efendi, Sultan Azizin intikamını almak için Mitbat paşanın konağını basan, orada meşhur Hüseyin Avni paşayı kamalıyarak parça parça eden meşbur çerkes Ha- sün 'beyin arkadaşlarradan çıkı: yordu. Baş mabeyinci Osman bey dakika geçirmeden Sultan Ha- midin yanına koşmuştu: — Efendimiz, Osman paşa ku- lunuzla bu sabah temasedildi. İki refikindan bahsetti. Bu ze- vat hakkında tohkikatı hususi- yede bulunuldu. İkiside efendi- mize merbut, cennetmekân A- muçanız — taraftarlığı ile meş- hurdur. Diye, taüjdelemişti. Ab- dülhamit : — Cennetmekân — amucama taraftarlikları ile meşhur., Öyle mi ? Diye mırıldandı. Sonra sordu : — Bunlar kimlermiş bakalım? — Biri Orduyu hümayun kal- makamlarından Mehmet bey, diğeri sol kolağası Bekir efendi. Çerkes Hasan bey rüfakasından.. Abdülhamit Osman beyin gö- zlerinin içine bakarak manidar ve titrek birsesle söylendi: — Osman bey bu adamları görmek isterim, Siz Kalmakam olan Mehmet beyin Miralaylığa, Kolağası olanın Binbaşılığa ter- fit beratlarını yazdırınız. Ser- askerlikten inhaya filan lüzüm yoktur. Beratlar hazır olsun. Edirne askerı Davut paşa kış laşına geldiği anda Sirkeci mi- safir hapesine aldırınız. Ser- askerlikten — sorarlarsa, — iradel seniye öyledir. Malümatınız yok- tur. Dersiniz. “Babil, — vapuru Sirkeciye — yanaşmalıdır. O anda Osman paşayı bulunuz, İki refi- kiile ve kimse ile temaslarına meydan bırakmadan hemen hu- Zzurüma getiriniz. Osman bey, dikkatli dikkatli dinliyordu, Abdülhamit terfi et- tirdiği adamları adeta gizlice YARIN Şeytan Mustafa Otomobiller evler soyan haydut bu imiş! İzmirden yazılıyor: Bir kaç gün evvel Kulanın 7 ve 2 numaralı otomobillerinin Salihli- den İzmire gelirken Sart harabe- leri civarında haydutlar tarafın- den soyulduklarını bildirmiştim. Hadiseyi müteakip bizzat jan- darma kumandanı Nuri beyin riyaseti altında bir jandarma müfrezesi takibe çıkmış ve üç gün üç gece şiddetli takibat ya- pılmıştir. Neticede fail olarak Şeytan Mustafa namında biri Eyakalanmıştır. Şeytan Mustafa gayet zeki ve çevik bir haydut- tur. Geçenlerde Manisada bir ço- banın yanına girerek Mehmet müstearından istifade etmiş ve zabıtaya — izini kaybettirmiştir. Ayni şahıs, Gördese giderek Şe- rif Ali namiyle kendini tanıtmış ve saf bir kızı aldatarak — evlen- miştir. Maniseda muallim Kâzım be- yin evinin de ayni şerir tarafın- dan soyulduğu ve kâzım beyin 1500 lira kıymetindeki eşyasının mumaileyh tarafından çalındığı tesbit edilmiştir. Jandarma alay kumandanı Nuri beyle jandarma efradımızı tebrik ederiz. —oroA— I Hukuki bir hadise Maruf — tabilerimizden — bir zatın tahriri mukavelename ile yazdırdığı bir kitabin mukave- lede muayen tarihte'yetiştirilme- diği, yazmağı deruhte edenin el yazısı ve imzasiyle sabit olduğu Ehalde işi muğalataya düsürerek haksız yere istifade etmek iste- nilmesi üzerine epeyi zaman ev- vel açılan daya müddei aley- hin alehine hal olunmakta iken ahiren ele geçen ve davayı esa- sından hâl ve faslını kâfil olan vesikada eserin geciktiği, vaktında yetiştirilemediği açık açık | itiraf olunmakla tabi tarafından iadelk muhakeme yoluyla ihkak olunması zunoında ait olduğu mahkemeye müracaat edilmiştir. Hekmeti hukuk erbabı 'iadel muhakeme) yolunun şahsi ve u- mumi,hukuki,cezayı, ticari işlerden ne kadar mühim bir amili adalet olduğunu 've böyle badel hü- küm ele geçen senetler ve vesi- kalar ile hak ve adil mefküresi- nin temin edildiğini binlerce emsal ile şerh ve izah etmişler- dir. Binaenaleyh gerek mevzuu gerek mahiyeti itibarile bir hadisel hukukiye olan bu iadei mu- hakemede adalet nurunun baklı ve haksızı lâyıkile göstereceği şüpbesizdir. Muhakemenin meb'de ve müntehası — hakkında — tabiin tuttuğu mühim notların ayrıca bir kitap şeklinde —neşredilece- ği de müstahberdir. birer tarafa sürer gibi İstanbul- dan aşırmak istiyordu galiba. Baş mabeyinci, — Ferman efendimizin. Dedi yer öpüp dairesine çekildi. Apbdülhamidin söylediği terfi ira- delerini Başkâtip Rıza peşadan bile gizli olarak yazdırdı. Koynuna soktu. ( Devamı var ) Üai aT 26 Haziran Merak edilecek şey! Zabıtai belediye memurları yalnız ceza kesmeğemi memurdur Evvelkigün öğle üstü karaköy köprüsü İstanbul cihetinde Karaköy tarafından gelmekte olan Pera- palas otobüslerinden biri hiç ses çıkarmaksızın ve yolunu kesmek- sizin köprü üzerinden dalğın yürümekte olan bir bisküvitci çocuğun üzerine doğru yürümüş ve zavallı çocukcağızı elindeki bisküit kutuüsiyle yere yuvarla- mıştır. Kutusu gibi kendisi de tekerlekler altına gitmeğe az kalan çocukcağızın — feryatjarı üzerine köprüden geçmekte olan halk parçalanmış — tenekesinin dökülüp ezilmiş pisküitlerinin yanında yatan çocukçağızın ba- şına üşüşmüşler ve dizinden hafifce yaralanmış yavruyu yer- den kaldırarak teselliye başla- mışlardır.. Buna mukabil bu otobüs kazaya hiç ehemmiyet | vermeyip içindeki aynı otel müstahdemlerinden bir zatın an* laşılmaz - sinirlilikler göstermesi üzerine hiç durmaya ve işlediği bu haltlaalâkadar olmaya lüzum görmeden geçmiş gitmiştir. İşin asıl ğarip ve şayanı dik- kat ciheti iki adım ileride bulu- nan köprünün emin önü cihetinde saat| başındaki zabıtai belediye memurunun bu hadiseye karşı tamamen İlâkayit kalmasıdır. Acaba bu memur efendiler yal- nız bazı biçare fakir esnafın ba- pına musallat olup ceza yazmak ve anlaşılmaz bir gururla olduk- ları yerde put gibi sessiz ve ha- reketsiz. kalmak için mi böyle mevkilere dikilmişlerdir. Yoksa bu Perapalas otelinin otobüsleri önlerine geleni devirip ezip geç- mekte bizim bilmediğimiz bir ser- besti imtiyazına mı malik bulu- nuyorlar!? — Şarktaki komşular ne - yapıyorlar ? İranda tayyarecilik İranda şömendöfer hemen he- men yok gibidir. Mevcut olan, Tibriz'den Culfa'ya kadar 151 kilometrelik bir hattır. Bu bat, Urmiya gölü üzerinde Şerifşa- naya doğru 58 kilometre uzan- | maktadır. İran körfezinde Hor Musa şehrini, —Bahrihazer üzerindeki Bende şehrine raptedecek olan büyük demir yolunun inşasına bir seneden beri başlanmış isede, hattın uzunluğu 1700 kilometre oldugundan , hitamına — hayli zaman var demektir. Yolcu ve emtia nakli için | kervanlar ile otomobiller vardır. Gerçe otomobiller büyük bir te- rökkiyat teşkil eylerler isede, bunlar için muntazam yollar lâ- zimdır. Halbuki, İranda bu gibi yollar enderdir. Binaenaleyh, İranda, seri bir fevkalâde ilerledi sürette nakliyatı te'min — eden yegâne vasıta tayyaredir. Tayyare şirketi, başlıca dört | hattı işletmektedir. Birinci hat: — Tahran — Pe- | hlevi — Baku seyyahatın müd- deti 5 saattır. Fiatı 800 kran. | Bu hattın Möskova — Berlin hat- ile iltisakı vardır. İkinci hat: — Tahran — Buşir lefaban ve Şirazda tevekkuf edi- Hir. Seyahat müddeti: 8 saattir. ! Fiatı 800 krandır. Üçüncü hat. — Tahran — Bağ- dat—Hamadan ve Kermanşahıda tevekkuf edilir. Seyahat müddeti 7 saattir. Bağdada kadar fiatı: 75 dolardır. Dördüncü hut. — Tahran Meşat. Seyahat müddeti 6 saat fiatı 550 kıraandır. Bir ayda katolunan mesafe 16.000 kilometrodan 50,000 kilo- meltroya varmıştır. 0.N. Bankadan.. | 4500 lira çalan Memur firar etti ! İzmirden bildiriliyor : Dün Osmanlı bankasında yeni bir sutistimal daha baş göster- Miştir. Sulistimal mes'elesi etra- fında geç vakit elde ettiğimiz Malümat şu merkezdedir : Suilstimali yapan memur Türk- tür ve zimmetine 4500 lira geçi- rerek Konyaya firar etmiştir. Keyfiyet dün Bankanın ser Yeznedarı M. Oskar Varington tarafından polis müdürlüğüne bildirilmiştir.Bunun üzerine Kon- Ya vilâyetine de polis müdürlüğü tarafından bir telgraf çekilmiş ve sulistimalin ehemmiyetine binaen memurun derhal tevkif edilerek İzmire gönderilmesi bildirilmiştir. Sulistimal etrafında buğün tahkikata başlanacaktır. Müze komisyonu İnkilap müzesi komisyonu dün toplanmış ve yeni asarın tasnifi için Tâzım, gelen işlerle meşgul olmuştur. Dilhıraş bir rica! Oğlunun naşi bulunan bir baba cinayetin mey- dana çıkarılmasını istiyor Aynen dercediyoruz. *“Mahdumum şoför Mehmet Ziyanın 12-13 mayis 930 tari- hinde bir sul kasta maruz kalarak Arnavut köyü sahilinde mağru- kan naşi zuhur etmiş ve zabıta tarafından tahkikata başlanmış isede halâ bu güne kadar cina- yetin failleri meydana çıkarıl- mamış olduğunu dertli bir peder sıfatile merci ve makamı aidinin nazarı dikkatine arzeylerim., Asım İLÂN Taksimde Kazancı paşa ma- hallesinin eski mezarlık Yeni Öd ağacı sokağında kâin şehri 919 ve senevi safi 10,000 İira varidat getiren Vahrat oğlu nam apartımanın tamamı — sâ! . Gezmek ve görmek için mezkür apartlımanın 9 numarali — daire-, sine müracaat ve fiuat hususunda kat'i olarak görüşmek üzere Ka- dıköy (T 3327 ) nuter baş- katıbi İzzet beyden randevu alın- ması. —- (14)