26 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

26 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 5

26 Haziran îğıiîlâlî îı;ıîr Muharebe Vbaşlraîımıştı. YARIN Bu, ebediyet kadar dayanacağı zannedilen zından mukavemete uğraşıyordu. 28 — Bastilin, zulumdan,istibdattan kuvvet alan topları gürüldedi. Burçlardan hain tüfekler kurşun saçtı halkın üstüne, Böyle bir karşılanış, ilânı harp demekti. Kırallığın, melun — kalesi ediyordu. Envalitten alınan toplara in- sanlar koşuldu. Topların tekerleklerini kadın- lar itiyor, çocuklar çeviriyor ve erkekler çekiyordu. Halkın omuzlarında meydana sürüklenen toplar Bastil kalesinin karşısına kuruldu.. Topu çekenler çoluk, çocuk, kadın, erkek, işçi ve esnaflardı. Yine Bastile ilk mermileri on- lar, üçüncü tabakanın en alt kıs- Mi attı.. Muharebe başlamıştı.. Bastil mukavemet ediyordu. Bu, ebediyet kadar dayana- cagı zannedilen zından muka- vemete uğraşıyordu.. Bastil tatuşmaya başladı. Derebeyliğin en müthiş kale- lerinden biri yıkılıyor işte. Paris- liler hücumlarını sıklaştırdılar. Toplar daha sık sık dolup başal: derebeyliğin en halka ilâmı harb ' Bomba patladı | dükkânda bulunan Küçük Mut- | | tafa Maya başladı.. yaralananları ka- ' dınlar arka sokaklarda tedavi | ediyorlar, genç kızlar sevgilileri- kadar dövüşmeye kendi ellerile sevkediyorlardı. Yalnız Bastilin zaptında değil, bütün Fransız inkılâbında halk ka- dınlarının oynadıkları rol cidden çok mühimdir. İhtilâli kebir mu- vaffakiyetinin yarısını fakir ka- dınların celadetine medyundur. Bastilin bir kapısı zaptedildi. Bastil zaptolunuyordu... Pa- rislilerin hücumu karşısında mu- kavemet edemiceğini — anlıyan kumandan Delonay teslim olu- yordu...J Halk kaleden içeri girdi.. Bugüne kadar iniltiler, ahuvah- lar, zencir şakırtılarıyla - dolan Bastilin duvarları, şimdi genç, imanlı ihtilalcı naralarıyla sar- sılıyordu. İhtilalcılardan bir kısmı kale- nin burçlarına çıkarken, diğer bir. kasmı soluğu kumandanın yanında aldılar ve melun herifin kafası kesildi... Bastilin muhasarası tam beş saat sürmüştü. Muhasara edenler doksan se- kiz şehit ve yetmiş uç yarali vermişlerdi. Halbuki muhasara edilenler, yani Bastil kalesinin muhafızlarından yalnız bir kişi ölmüştü. Muhasaraya Gard Fransez kı- taatı da çok yardım etmişti. Birden bire indirilen bir köp- rüden içeri giren ihtilalcılar ku- mandanın kellesini kOparıp sırığa taktıktan sonra,bu melun zındanın muhafazasında domuzluklar eden üç zabiti ve bir kaç Kral aske- rini de temizlediler. Kale kumandanı Delonay, | Ahmet bir alacak mes'elesinden ni bu huriyet kavgasında sonuna dün birbirlerile kavgayâ tutuş- , hanmışlardır. içeri giren ihtilâlcıların elinden kurtulmak için kaçmağa bile va kit bulamadan öbür dünyayı boylamıştı. Fakat zabitlerden bir tanesi kulelerden birinin te- pesine çıkmış ve orda saklanma- | ğa çalışmıştı. Bir işçi kadını | tepede saklanmağa uğraşan heri- Fi aşağıdan görmüş ve hiç kimse- ye bir şey söylemeden oraya fırlamıştı. Şimdi üçüncü tabakadan bir genç kadınla, imtiyazlı bir saray zabiti karşı karşıya dılar. Göz göze bakıştılar. İkisinden birisi mutlaka öle- cekti. Zabit kılıcına sarıldı. Kadın bu hareketi gördü ve atıldı üs- tüne. ! Unkapanında Fener caddesin- de hırdavatcı dükkânında dün bir bomba patlamış, o sırada paşada oturan Mustafa yaralanmış ve derhal vefat miştir. Mustafanın vefatı müddelumu- miliğe haber verilerek tahkikata başlanmıştır. Alacak yüzünden.. Unkapanında Sarıtemir ma- hallesinde bekçi İshak ile hamal et- | ) | muşlar her ikiside — muhtelif yerlerinden ağır surette yara- İshak ile hamal Ahmedin yaraları — tehlikeli olduğundan hastaneye yatırılmışlardır. İ Haa Ka İstanbul dördüncü icra memurluğundan : Hasibe, Mediha - ve Hatiçe Tevfika hanımların müteveffiye Zafer hanımın hali hayatında Cemile hanımdan - borç aldıkları 180 liraya karşı teminen Üskü- darda Hace Hesma Hatun ma- hallesinde Paşalimanı caddesinde atik 121 mükerrer cedit 2-14 No. tevsi intikali bir kıt'a arsa | 30 gün müddetle ihaleyi evveliye müzayedesine vaz olunarak 30 lira bedelle sahibi uhdesinde bu def'a yüzde beş zamla ve 15 gün müddetle ihaleyi kat'iye müza- yedesine vaz olunmuştur. Hudu- du taponun ifraz haritası muci- bince cephesi Paşalimanı caddesi sağ !uııfı ve arkası Ayşe hanı- mın sol tarafı seniye ha kayden müfrez arsaları _ı'ı':::: | tur. Ber mucibi senet ve harita | âsı ıııı-ı ıuı-l;uııd.ı önü yıkılmış | uvarlı 281 li muha; meneli tehi ı:ı:ıı?:lı:ıkür ar- sanın İştirasına - talip olanlar ve dıhılılyıdo malümat almak is- teyenlerin kıymeti nin yüzde onu nı=ı:=:' .::; akçesinin ve 926-5258 desya nu- marasile 14-7-30 tarihinde İstan- bul dördüncü tera Memurluğuna müracaat etmeleri tarihinde saat 14 ten 16 ya kadar birinci ihalesi yapılacağı tlan olunur, Kılıç kından çıkmadı. Zabiting bileklerinde şimdi keskin iki sira dişin acısı vardı. Saray zabiti şimdiye kadar kadınlara, ya salonlarda salına- rak, tavus kuşu gibi dolaşırken, yahut yatakta çırılçıplak kendisi- ni beklerken görmüştü. Ve o kadınların başlarında kıvır kıvır beyaz, pudralı perukalar vardı. FEtekleri kabarık, gögüsleri ka- barık. Memelerinin pempe başla- rı dekoltelerinden görünürdü. Halbuki şimdi, dişlerini bi- leğine geçiren kadının başında pudralı, beyaz peruka yoktu. Saçları dağınıktı.Kömür gibi sim- siyahtı. Etekliği kabarık dağildi. (Devamı var) 'B—B——_— EEBV BAHÇESİ — HARBİYE — İstanbulun cenneti Viyolonist ZEKİ B. idaresinde ORKESTRA Taze bira, nefis mezeler Kibar alleler mahfeli | MARM IAMA T C CA ST e ' Istanbul 4 üncü icra me- murluğundan : Kadri efendinin Bayram e- fendi zimmetindeki alacağının istifası zımnında mahçuz bulu- ı nan Saraçhanede Dülger zade mahallesinin. büyük karaman sokağında atik 27 cedit 20 nu- maralı dükkânın nısıf hissesi ( otuz gün müddetle müzayedeye vaz olunarak talibi uhdesinde beş yüz İirada olup bu kere yüzde beş zamla ve on beş | gün müddetle ihalei kat'iye mü- zayedesine vaz olunmuştur. İlk ilâna kondu dükkânın sokaktan içeriye girildikte, ze- mini çini döşeli bir dükkân ma- halli olup camakânla bölünmüş bir merdiven altı ve tahta perde bir bölme ahşap merdivenle yu- karıya çıkıldıkta bir küçük sofa üzerinde bir oda bir halâ sokak kısmında demir parmaklık var- dır.. Tevfik efendi müstecirdir hududu : Bir tarafı Muharrem Raşit Beye ait apartıman bir tarafı Halit Bey fırını arkası gene Halit Bey fırını, bağçesi ve sephesi karaman yokuşu - ile mahdut mesahası temamen yir- mi altı metre yirmi beş santim murabbardır. Tamamı — kıymeti | muhammenesi bin liradır. Talip olanların kıymeti muhammene- sinin hisseye musip yüzde onu nisbetinde pey akçesini müstes- hiben 928 ve 18022 dosya tari- hinde bizzat veya bilvekâle müracaat eylemeleri ilân olunur. Fırsat-satılık emlâk. Boyacı köyünde iskele karşı- sında müceddet 7 odalı hane sa- tılıktır. Galatada Bosfor Han No, 7 müracaat. (6) ıncı keşide 11 BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU Temmuz 1930 DADIR Büyük 200,000 Ayrıca : «50'000», «40,000», 25 «100,000» L ikramiye Liradır iralık bir mükâfat ile 000», «10,000» liralık Büyük ikramiyeler vardır... Hiç kazanmamış Numaralara * verilecektir. Biletler: Bayilerder 30, zar Lira teselli mükâfatı . ı Temmuzun yedinci ünü akşamına kadar talep edilmelidir. Üçüncü icra memurlu- ğundan: Kadıköyünde Kuşdilinde Gazi Osman paşa sokağında 27 nw- marada mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul'bulunan Kad- riye hanıma. Fatma hanımın zimmetinizde matlubu olduğu iddia edilen 50 liranın tesviyesini natık tarafı- nıza gönderilen ödeme emrinin zahrına verilen, şarhta ikametgâ- hınızın meçhul bulunduğu - zikr edilmesine binaen ilânı tebligat lcrasına karar verilmiştir. Tari- hi ilândan itibaren bir ay zar- fındda müracaatla itiraz dermiyan edilmediği ve anı takip eden 8 gün içinde borcu eda ve ya bor- ca yetecek mal ve saire irae eylemediğiniz surette gıyabınızda muamelâtı icraiyeye devam olu- nacağı mezkür ödeme emrinin tebliğ mekamına Kaim olmak üzere ilân olunur. î'î'w#wfâööâ'&% Ğ#M#âââg Istanbul mahkemei as- liye üçüncü hukuk daire- sinden : Müddei Madam Lois tarafın- dan müddelaleyh Misak Marşa- liyan efendi aleyhine ikame ey- lediği boşanma davası tahkika- tında aralarında şiddetli geçim- sizlik olduğu ve yedi seneden- beri hanesini terk ettiği ve Ecnebi memleketine gittiği be- yanile dava arzuhalı müddelaley- hin ikamet ettiği Dolapdere Ye- nişehirde İrmak caddesinde 45 numaralı haneye — gönderilmiş isede mumaileyh müddeialeyh Misak efendi yedi sene mukad- dem çıkıp gitmiş ve semti meç- hul bulunmuş beyan ile iade edilmiş ve müddeiye vekili tara- fından talep üzerine dava arzu- halinin ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan müddeialeyh Misak efendinin bir &y zarfında dava arzuhaline cevap vermek üzere ilânı keyfiyet olunur. * Langada camişerif sokağında No. 19la muayenehanesinde hergün hasta kabul eder. MW#ÖW&W#&%&#M??W Emvali metruke müdürlüğünden: Satılık Edirnekapıda Kariyei Atik Alipaşa mahallesinde ğında atik 21 mükerrer cedit 49 n Hane: Camlişerif soke- umaralı ve bir miktar bahçeyi havi harap hanenin bedeli nakten ve peşinen tediye edilmek üzere 400 lira bedelle 5*7-930 tarihine ni müzayede ile satılacaktır. müsadif Cumartesi günü saat 14 de ale- Taliplerin yüzde 7,60 hesabile teminat makbuzlarile İstanbul Milli Emlâk müdüriyetine müracaat eylemeleri. Beyoğlu ikinci sulh hu- |4 kuk muhkemesinden : Amprossos veledi Ohanes ef.- | ye Serkis efendi tarafından aley- hinize ikame olunan izaleik şuyu davasının neticestinde şayian mu- tasarrıf. bulunduğunuz Taksimde walde çeşmesinde atik 85 ve cedit 98 Noli arsanın müzayede ile satılarak esmanı hasilesinin his- sedarana tevdi ve taksimi sure- tile izalel yuyuuna 17 Nisan 930 tarihinde karar verilmiş olduğun- dan tarihi ilândan it ibaren sekiz gün zarfında müracaatla temyi- I zi dava edileceğinden tebliğ makamına kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur, P | İkindi 16,17 | Akşam 19,45 | Yatsı — ——— “YARIN, IN TAKVİMİ | Haziran | Senel PERŞEMBE Senel Resmiye 26 Hicriye —19380 1349 | Namaz vakıtları — | Alaturka — | Alafranga İ .. d. | &. d. 4.80 8,45 12,16 Öyle — 4,31 İkindi —3,32 | Akşam 12,00 Yatar — 2,04 İmsak — 6,25 Ruzi Hızir 52 Güneş Güneş Öyle 21,419 İmsâk 2,10 Muharrem Zd | | | | | | | Üü