26 Haziran 1930 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

26 Haziran 1930 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Artık yemeklerde, salatalarda, tatlılarda, pilâvlarda, havyarda ve bilhassa mayonezde Hasan 26 Haziran HASAN ZEYTİN YAĞI OKKASI 100 KURUŞ — zeytin yağı istimal ediniz. Çünkü pek saf ve halistir. Şerbet gibi tatlıdır. Hamiziyeti yoktur. Bakkallardan aldığınız fiattan dahs ucuzdur. Mahlüt yağlardan tevekki etmek lâzımdır. Tereyağı yerine Hasan zeytin yağı istimal eylemek kârı akıldır. Bilbassa içmek suretil Hasan zeytin yağını doktorlar tavsiye etmektedirler. Kum, taş, böbrek ve bilhassa karaciğer, safra, sarılık hastalıklarında bol bol Hasan zeytin yağını içiniz. Kiloluk şişelerde 80, bir ve beş ve daha büyük tenekelerde safi okkası 100 kuruştur. Hasan Ecza deposudur Toptancılara tenzilât. LT MAT AA AA NTT YD K Devlet demiryollarıilânat eei Derince llmanına gelecek ma ) lzemenin tahmil ve tahliyesi ka- palı zarfla münakasaya konmuştur. Temmuz Münakasa 12 cumartesi günü saat 16 da Ankarada Devlet demir yolları idaresinde yapılacaktır. İştirâk edeceklerin teklif mektuplarını aynı günde saat 15,80a kadar münakasa kamisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler ve Haydarpaşada idare vezneleri münakasa şartnamelerini 5 lira mukabilinde Ankarada nden tedarik edebilirler. Gayri menkul malların| açık artırma ilânı İstanbu dördüncü icra memur- luğundan: Açık artırma ile paraya çev- rilecek gayri menkulün ne olduğu: Çiflik Gayri menkulun bulunduğu mevki mahallesi, sokağı, numa- rası: Beyoğlu, Kemerburgaz ka- riyesi, cebeci mevklinde 44 parça erazi ve çiflik ebniyesini müş- temil Çavuşbaşı çiftliği. Takdir olunan kıymet: 192.114 liradır. Artırmanın yapılacağı, yer gün, saat: İstanbul 4 üncü lcra | dalresinde 31 - 7 - 930 perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar. 1 İşbu. gayri menkulün Aartırma şartnamesi 19-7:930 ta- rihinden itibaren numara ile İs- tanbul 4 üncü İcra dairesinin muayyen numarasında her kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak isteyenler, işbu şartna- meye ve 929-241 dosya numara- sıyle memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yu- karda yazılı kıymetin yüzde üç teminat gösterilecektir. 8— Hakları tapu sicilile sabit olmuyan ipotekli — alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını Işbu ilân terihin- den itibaren yirmi gün evrakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icap eder aksi halde hakkları tapu sicilile sabit olmıyanlar satış be- | delinin paylaşmasında hariç ka- hırlar. 4 — Gösterilen günde artır- maya iştirak edenler artırma şartnamesini okumuş ve luzumlu malumalı almış bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunur. | Üstünde bırakılan gayri menku- lün bedeli zamanında verilmezse gayri menkul ikinci bir artırma ile satılır ve bedel farkı ve mah- rum kalınan yüzde beş faiz ve | diğer zararlar ayrıca hükme ha- cet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. maralı fıkradaki şart tahakkuk etmek kaydile üç defa bağrıldık- tan sonra göyri menkul en çok artıranın üstünde bırakılır. Şart tahakkuk etmezse artırma geri kbırakılıp alıcı kurtulur ve teminatta kalkar. 5 — Artırmanın birinci veya ikinci olmasına ve gayri menkule | teallük eden kanuni hakka ve satışın tarzına göre diğer tartlar artırma — birincidir; müterakim vergi, belediye, vakıf icareleri müşteriye aittir. Yazılan Çavuşbaşı çiftliği yu- karıda gösterilen 31- 7- 930 tari- hinde İstanbul 4 üncü icra me- murluğu odasında işbu ilân ve gösterilen —artırma — şartnamesi gdalresinde satılacağı ilân olunur içinde | Beş nu- | taahhütlerinden | İstanbul 4 üncü icra memur- , luğundan : Açık artırma — ile | paraya çevrilecek gayri men- kulün ne olduğu * Mükaddema muhterik maa bir kıt'a bağ el- | yevm maktup tarla ve harap bağ maballi sırf mülk. Gayri menkulün bulunduğu | mevki, -mahallesi, | Marası: Üsküdar Bulgurlu elyevm aziziye M. Kireçburnu sokak 7,71 M. Takdir. olunan kıiymet : üç bin beş yüz lira, - Artırmanın yapılacağı, yer, gün, saat : İstanbul 4cü icra | | dairesinde 17/7/980 — perşenbe | | saat 16 ya kadar. | 1 — İşbu gayri | artırma şartnamesi — 7/7/9830 ta- | rihinden itibaren 930-26 No. ile | Istanbul dördüncü icra dairesi- nin muayyen numarasında her | kesin göre bilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla | | malümat almak isteyenler, işbu | gartnameye ve 980-26 Jlosya numa- rasile memuriyetimize müracaat | | etmelidir. sokağı, nü- menkulün 2 — Artırmaya iştirak için | yukarıda yazılı kiıymetin yüzda yedi teminat gösterilecektir. | 8 — Hakları tapu sicilile sa- bit olmayan ipotekli alacaklılar- la diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tari hinden itibaren yirmi gün içinde | evrakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icap eder Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmayanlar satış -bedelinin paylaşmasında hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artır- | maya iştirak şartanamesini okumuş ve lüzumlu malâmatı almış bunları temamen | | kabul etmiş ad ve itibar olunur- | lar. Üstünde bırakılan gayri men- | kulün bedeli zamanında veril- mezse gayri menkul ikinci bir artırma ile satılır ve bedel farkı | vemahrum kalınan yüzde beş | faiz ve diğer aararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın me- muriyetimizce alıcıdan — tahsil | olunur. Beş numaralı fıkradaki | şart tahakkuk etmek kaydile üç defa bağırıldıktan sonra gayri | menkul en çok artıranın üs | tünde bırakılır. Şart ta hakkuk [ etmezse artırma geri birakulup | alıcı taahhütlerinden kurtulur ve | teminatta kalkar. Artırmanın birinci ve ya ikinci olmasına ve gayri menkule teâllak eden kanuni hakka ve satışın tarzına göre diğer şartlar. Artırma ikincidir. birinci ar- tırmada en çok verilen para bin liradır. Müterakim vergi, beledi- ye, sevkaf rüsumu — müpşteriye aittir. Peşin para ile satılacaktır. Yazılan sırf mülk bağ yeri yukarıda gösterilen 17/7/086 ta- | rihinde İstanbul 4 üncü icra me- edenler artırma | bir mozayik -salon bir | bir musluk iki şahniş üç | Istanbul Dördüncü icra | dairesinden : | Supki paşa zade 5l=ni beyin Mihran Ef, olan borcundan do- | layı furuhtuna karar verilen Ak sarayda Baba Hasan ilmi mahal lesinde cedit Lütfi Ef, sokağında kâin cedit 10,12, 12, 15 No. ile murakkam maa bahçe bir bap konak ile derunine cariyedi ma- sura bir çuvaldız mayi leziz 22 | hisse itibariyle bir hissesi otuz gün müddetle müzayedeye olunmuştur; Hududu: Haydar hane kesı ve Horhor caddesi, Mustafa Ef. sokağı, ve Haydarhane tek- kesi, Horhor caddesi Lütfi sokağı ile mahdudtur. Müştemelâtı: — Konaklardan birinde bir avlu bir odunluk, beş aralık. bir çini sofa ikisi çini döşeli 16 oda bir çini salon vaz ve mermer taşlık bir balkon bir sofa iki sa- lon iki kiler iki hala üç mutfak tekkurnalı bir hamam, malta taş- lık, bahçede iki - kuyu, »bir vu | bazinesi mütaaddit eşcarı müsmi- | reve gayri jmüsmire vardır. A- | lettahmin:konak 535 metre ve bağçe dört dönüm mıkdarında ve hissedarların tahtı Işgalinde- dir. Diğer konak mermer sütun- lu bir mermer arâlık bir mer- mer taşlık üç malta döşeli do- kuz oda bir merdiven altı bir taş aralık bir hala, maa - yalak set Ü- dönüm havuz zerine alettahmin beş mıkdarında bahçede bir bir çeşme, mevcut olup bahçenin etrafı dıvar ile muhattır. Deru- nunda hissedarlardan Hasibe H. mukimedir.;Bahçede ayrıca bir uşak odası vardır. Köşkün müş- temelâtı biri taş iki aralık 4 oda bir halâ bir mutbak ve bir sofa- dan ibaret olup hiss?darlardan Hayri beyin tahtı işgalindedir. Selamlık cihetindeki bahçede e$- çarı musmire ve gayri müsmire mevcuttur. Bundan fazla malümat 38-447 No. dosyasında muharrer olup müracaat olunabilir. Müzayedesi Ayasofyada Adliye binası dahi- | ünde 4 üncü lcra dairesinde 28 930 tarihinde ihalel evveliyesi tekarrür — edeceğinden iştiraya | talip olanların kıymeti muham- minesi olan'39,000 liranın hisseye musip mıktarı yüzde on nispetin- de pey akçalarını nezneye tet- limiyle yövmü muayyende bizzat | ve ya bilvekâle hazır bulunma- ları ilân olunur. ’— Veresiye İzmir terzihanesinde . «00 moda, ehven fiatlarla, son derecede — sühületli - şeraitl? erkek- ve ikadın kostümler serian imal olunur. Ankara caddesi Vilâyet karşısındaNo. 17. MUSTAFA ve KEMAL BADEREEDRMI | Doktor A. kutiel murluğu odasında “işbu ilân ve gösterilen —artırma — şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. Muayenehane ve tedavit elektriki laboratuvarı. Karaköy - topçular | caddesl 34 tek- | bey | M Emniyetsandığımüstak- rizlerinin nazarı Dikkatine : Emnıyet Sandığı Müdürlüğünden Vadeleri hulülünde tediyeyi deyn edilmemesinden dolayı bilmü- zayede satılan emvali gayri menküule borçlularına bir haftalık son bir Ihbarname gönderileceğine dair ne Sandık nizamnamesinde ne de yeni icra kanununda bir sarahat olmadığı gibi müşteriler tarafından edileceğine | | | | | | yüzde on zam tçin vuku bulacak müracaatlar da kabul mütedair bir kayit olmadığı halde eski icra kanunundan mültebes | bir itiyat salkasile vukun gelen müracaatların is'afına imkân olma- | dığından alâkadarların kat'i karar çekilmezden evvel borçlarını ö- | demiş veya yenilemiş bulunmaları lâzım geldiği ilân olunur. | KİRALIK SEYİR MAHALLİ Beylerbeyi sarayı civarinda evvelce İstavruz ça- yırı şimdiki halde seyir mahalli, senelik -kirası (400pliradır. Kiralamak muamelesi pazarlık su retiyle 29 haziran 980 pazar hünü saat 14/380 da Defterdarlıkta yapılacaktır. * * SATILIK DÜKKÂN HİSSESİ No 8, Valde hanı altı, Çakmakcılar, 9 da 6 hissesi. mezkür his- senin tahmin edilen kıymeti bedeli defaten alın- mak şartile 550 lira satış muamelesi aleni müzayvede | Defterdarlık ilânı usulile 28 Haziran 980 cumartesi saat 14.30 da İ | ! F“SARAYBURNU PARKI & Londra birahanesinde icrayı ahenk eden saz heyetinde ilâ- veten son hatıra ve ruhumda baharın hakiki bülbülü Hikmet Rıza Hanımla Radyodaâ takdire mazhar olan Mmuganniye Servet her gün ve gece icrayı ahenk etmektedir. Ayrıca saz zamanına kadar muh- terem halkın eğlenmesi için Filipsin iIlk defa getirdiği en büyük iki hoparlörü makinesi çalışacaktır. Hanım ve madam Emin ve gazelhan Numan beyler Denizli vilâyeti daimi encümeninden: Acıpayam kazasında yapılmakta olan mektebin tamamının inşası bermucibi keşif 10,000 lira bedel ile 12 Temmuz 980 cumartesi günü saat 15 şe kadar kapalı zarf usulile müna- kasaya konmuştur. İştirak etmek isteyen talipler 800 İiralık Türk Denizlinin Bankalarından alacakları teminat mektuplarile — teklifnamelerini yevmü mezkürda Denizli vilâyetine vermeleri ve keşifname şartna- mesini görmek isteyenlerin encümen kalemine müracaat etmeleri ilân - olunur. Lüks Postası Tratrın Perşen- 26 Haziran Sirkeci Sulh | günü saat 20de be rıhtımından hareketle (Zon- guldak, İnebolu, Gerze, Samsun, Ordu, Giresun, Görele, Trabzon, YEGRA 7 AEKENAMRD AT T ETT T | ç TAVİL ZADE VAPURLARI ıbzon Muntazam Ayvalık postası Selâmet! vapuru Her perşembe saat 17de Sir- keciden hareketle Gelibolu,Ça nakkale, Küçükkuyu, Altıno- luk, Edremit, Bürhaniye ve Ayvalığa azimet ve avdet ede- cektir. Dikkat : Cuma akşamı Ed- retmit/ yolcuları trene yetişti- rilir. Yolcu bileti - vapurda da verilir. Adres 1 Yemişte Tavil zade biraderler, Telefon İst. 2210 Rize, Mapavri, ve Hopaya azimet ve aynı iskelelerle Sürmene, Vak- | fikebir, Görele, Fatsa ve Ünye- ye uğrayarak avdet edecektir. Yük,ve yolcu için mahalli müracaat: Sirkeci *alonu karşı- | sında Mizan Oğlu Han No:2 | Telefon İstanbul 354 || Mas'ul Müdürü:Süleyman Tevfik İ