12 Eylül 1934 Tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

12 Eylül 1934 tarihli Zaman Gazetesi Sayfa 4

Eylâi 12 4 Almanya çember içine alınıyor “Fransa, İtalya ile anlaşmadan evvel bunun küçük lâf devletleri nezdinde doğuracağı aksülamelleri bertaraf etmeğe çalışmaktadır G il OW0 Franta ile İtalya arasında eereyan eden müzakereler Avrupa " linin'en mühim bahsi olmakta devam ediyor. Bir aralık ili tarat 'a ittifaklar baz şayinlar çıktığı halde bunlar hemen tel O Hzip edildi. Bur meselesini balledeme- in henür görüşüldüğü, “ Fransa - İtalya müstemlekeleri hududunumda henüz tesbit olunmadığı an- ” Bununla beraber iki tarafın anlaşmağa çalıştıklarında şüphe yok Sonta Fransa hükümetinin İtalye ile anlaşmanın küçük itlâf de, Tetleri nexdinde doğuracağı aksülamelleri şimdiden karşılamak ve bunlar bertaraf etmek için çalıştığı anlaşılıyor. Yugoslavya hükümdarı gelecek y içinde Pariste beklenmektedir. Aymı sıralarda küçük iHlâfi temell 'eden bir zatın da Romaya gideceği haber veriliyor ve bu. fanliyetlerden sonra Müsyü Bartânon Romayı ziyareti bekleniyor. * Franan ile İtalya arasında başlayan. siyasi fanliyet, derin akisler. birakmış ve. Almanyanın bir çember Almanyada da hndığı teririni Radyomdan kıy- metli bir maden Kleveland - Okio 11 (A A) — Ame a kimya cemiyetinin verdiği bir habere göre, fevka- “Nusret Kemal Bey yeni ve mühim bir eser daha - neşrine 'Meksikada yetle tetkik etmek, bizimde işimize çok yarar ve bizim için geniş bir istifade zemini bazır. yığa çarptı Evvelki gün geceyarısına doğru Atırkapı açıklarında — bir de- z kazası olmuştur" Bandırmalı Cemal kaptanın Claresindeki karpuz yüklü ka- nıkla, Ahmet kaptanın idarı pindeki Terakki motürü çarpı; Aaışlardır. Kazaya motör sebe- biyet yermiş ve kayığa arka- dan bindirerek parçalanıştır * Karpuzlarla taifadan ikisi de- 'nize dökülmüşlerse de insanca bir zayiat olmamıştır. | Motör kaptanı polisç yaka İznmıştır. Otomobil kazalarından € Şoför Hüseyin efendinin ida- ilesindeki 2099 numaralı oto- *nobil, köprü üzerinden geçmek- n Mahmut efendi ismin- ine çarparak yarala- de Tamtr, goför tutulmuşlur, bi 4 Samsundan gelir- gelmez öldü lide — Harman - sokağında dturan Andon efendi, basta Ylduğu halde Samsundan Gül- kemal vapuruyla İstanbula gel- miş, vapurdan inmiş, rıhtımda bir az ileçlelediği sırada ansızın düşerek vefat etmiştir. Belediye doktoru tarafından yapılan mu- ayenesinde kalp sektesindön 81 düğü tesbit edilmitir. Balkondan düştü Dolapderede Macar caddesin. de Yogürthane — apartımanında 8 numaralı dairede oturan 85 yaşlarında madam Marika, bal- konda çamaşır asmakta iken kenardan aşağı yuvarlanmış, . adinı taşıyan - bu Buş Ankarada Tarık Edip Ki- ikü memleketler içinde phanesi tarafından neşrolun. | bu işleri en çok vüzuhla anla- uştur. || vaz . ve bu yolda azimle yürü- öy, —mevzuu biğ) güphe | meğe başlayan memleket, Mek- ki bizi son derece ciddi. | sikadır. Nuset Kemal Beyde | onun için “Meksika da köycük lük,, eserini yazarak — nazarı islilademize arzetmiş Meksika 1933de yeni bir köycülük programı bazırlamış- tır. Bu program başka memle. ketlere örnek teşkil edecek değerdedir. Sonra Meksika ile Türkiye arasında köycülük bakımından birçok benzerlikler vardır. Bu da eserin birim gözümüzde kıy- kat kat arttıran ” bir öyünü, kültür. ve medeniyet iyesinde şehriyle — beraber ütmiyen köy nüfusunun şe- ir nüfusiyle nisbetli şekilde artmasımı temin etmiyen, köyü- de şehrile beraber içtimai ve siyasi sahalarda kilâtlandırmayan memleketler Kiç bir zaman devamlı bir bü ye sağlamlığı elde edemezler.,, Memleket — bünyesinin &: lığı bakımından köyün büyük memleket nüfus sayısı itibarile birbirinin hemen hemen eşidir. İi memlekette de nüfas sıklığı birbirine yas kındı Türkiyede olduğu gibi Mek- sikada da nüfusun büyük kısmı köylerde yaşar. Meksikada va- sati köy nüfusu 200 kadardır. “kültür ve teşkilâtcılık köylerde kolay kolay küçük ve dağnık ölma © halde bu hakikatleri bu güçlükleri nazarı itibare ağır sürette yaralandığı için hastaneye kaldırılmıştır. Burnova Çay mecrasına bir set yapılacak İşmir 7 ( Hususi ) — Burnovanın garkışimali kızmını kışın tehdit eden Çay mecrasına 145 metre tulünde bir get yapılmamına Burnova Bele- diyesince karar verilmiş ve bu bap- ta lânmgelen tetkikat ve keşfi ya- pılmiştir. Dört beş sex kubulaa bir seylâptan bir 'e birçok kişinin de imüne sebep olan bu Çay mecra- a yapılacak seddin yapılması beklenmektedir. cağını görtermeğe kifayet eder. Eserin en belli başlı mevzu- darı şunlardır : Meksikada — köyeülük, köy mektepleri, — kültür - heyetleri köy muallim mektepleri, yeni köycülük programı. Değerli muharriri bu eserin. den dolayı tebrik eder, eseri candan tavsiye ederiz. Bandırma köylüsü buğdayını satmak için Ziraat Bankasının şube açmasını bekliyor mağa başlamıştır. K Otobüsler Bandırmadan her sa- bah snat 8 de hareketle Bursaya asat Tüde varmaktadır.. Burasdan Bankası; çifiçiden - buğday almak iç'n bu gene açacağı ” şübelerden birisl de Bandırmada olacaktı ka bunu gazetelerle ilân etti ayrıca Ticaret odamıza — resmen bildirdiği halde buğdây mübay için şehrimiz Ziraat bankasına şim- kadar bir emir ve talimatna- me gelmemiştir. Çiftçi buğdayım düşük, fiata" madeabazlara - kaptı mamak için bankanın biran evvel buğday almağa başlamasını” sabır- | arlıkda beklemektediş. Bandırma — Bursa otobüsleri Bu aydan itibaren Handırma— KaracaBey—Bursa arasında hergün muntazam otobüs. postaları Yapı Bandırmada maçlar Bu “Cuma , tenezzüh — tren yebrimize gelen Bahıkesir İdman yurdu ile Bandırmı Birlikmpor tar aimi arasında bir. futbol maçı yapıl Çok kalabalık bir meraklı kkt. lesi önünde ceryân eden maç çok #amimi ve çok hararetli olmuş ve 21 İdmanyardunun. galibiyetiyle - | neticelenmiştir. Şaşal membamda Kür evleri “zmir 7 (Hususi) — Şebri de yo aktivite tetkikatı yapılmıştır. Sıhhat dairesi bakteriyoloj ha. İaboraturar edilmiştir. lan ahliller suyun radyo aktiritesinin çok oldağunu Şöktaklir Sudaki serbest” garlerde ayrien telkik edilmektedir. Alman su nü- | Mmüneleri üzerinde çalışılmakta ve sudaki bötün Hassalar tespit edil. mektedir. butunan Ziraat Enelilü'eri laboratu- S kimyakeri Kerim yarlar. gef at Vali Kü Paşanın Reldliği altında kimyaker Salâhattin Memduh, Sıkhat - Müdürü Doktor Cevdet Şakir, Gümrük Zir: Pa bumeğıerar ol ge bir heyet tarafından fenni kilde yapılmıştır. Kerim . Öm Haber aldğımıza göre vilâyetçe Şaşal membaları civarında (Kür) bey, bu su e çalışmış, doktorlarımız. İ evleri yapılacak ve burası sihhat ahat almış, suyun bulunduğu | arıyanların toplantı yeri olacaktır Mahitin toprak, su — ve Jeolojik | Şaşal membar mubitindeki hava: bünyesini tetkik ve teaplt et da ne mikdar radyo aklivite bı Ayrtca suyün. toplandığı depeda arslan ağrında ve çeşmelerde İunduğu / anlaşılmak için tahliller yapılacakt | Pamuk çok fakat amele yok! Adana 6 (Hüsusi) — Köylerde bügünlerdeki faaliyet hemen bütün pamük özerinde foplanmış gibidir. Hele amele noksanlığı çiftçiyi çok fena bir vaziyete sokmuştur. He iz amele sokulamamış pamuk tar- Jaları pek çoktur. Bilhassa bu sene iane- pamağı 'vün çek ekilmiş bulunması ve bur ken toplanmak mecburiyeti sakınlısım meydana getir amiştir. Çünkü bu pamuk: toplar ini çokça her köyden küçük Bursa San'atlar mektebi sergisi Bursa .0 ÇALA) — San'allar mektebinin yıllık sergisi bugün me- gasimle açıldı. Vali Fazlı Beyle meb'aslar ve birçok zevat bulundu. Mektep müdürünün mutkunu müte- akip — davetliler sergiyi gerdiler. Talebenin bir yıl içinde hazırladığı demir, tahta ve dökme işlerini gör- imalâthanelerini yılda vi bim kilo demir dökülmüş, pek çok işler meydana çıkarılmıştır. Tefrika No: 9 damıştı. Halbuki genç kiz. hiç te 0 umulan yola — girmek niyetinde görünmiyordu. Uzun bir puse şeklini alması icabe- den dudaklar Cırcır böce; dönmüşlerdi, mütemadiyen ötü. yorlardı. Halbuki orada, o di kikada yalnız bir ses, puse sesi hoşa gidel Bülent Bey, sçrsem, sersem, bu mülâhazaları yürütürken Se- eline aldığı küçük ve yu- eli dudaklarına götür dlşti, bir ipek mendil gibi sözlerini dinliyordu. O, ma- bir kapris sandığı şu se- kamedisinin bitmesiyle be- heyecanlı bir aşk sahne- vinç Hamım nutkunun sonunu getiriyordu: — Evet aziz ressam. Ar- 'tak sevişen iki genciz. Belki bu aşktan bir yuva da çıkar. Fa- kat ben, izdivacın en son düşü- nülecek bir iş veya aşk yolunda yorulduktan sonra işlenecek bir hata olduğuna kaniim. Bu se- beple size we bugün, ne yarın nişanlanalım, demiyeceğim. Yal- uZ sevişelim, diyeceğim. sıktı. ve güçlükle yerine gelen idrakinin bütün elemiyle bağırdı — Sizce aşk, kuru kuru ku- nuşmak, boşu buşuna dolaşmak- mudır l — Yanedir efendim?. — Pek iyi bilmiyorum amma sevişenlerin konuşmaktan deha tatlı şeylerle de iştigal etmele mümkündür sanıyorum. — Bunları bilmez - değilim Bülent Bey, fakat yavaş yavaşlı. ben gidiyorum. Bu akşam gö- üşürüz. Bülent, alık alık sordı günsorna aşkımızın manası kal- maz. — Bu akşam görüşür müyüz, — Demek böyle bir senet | nerede? yazdırıp gidivereceksiniz, — Belmanın evinde. Adresi- biliyorsunuz, kaçta geleceği- nizi de defterinize yazmıştınız. Alıklık, şimdi iri bir yazı gi- bi mücessem ve müşahhas bir gekil almıştı, restamın - yüzünü kaplamıştı, budala yenç, keke- diye kekeliye anlamıya/ savaşı- yördı bakalım ne olur?. Ve birden çantasını yakaladı, gidecekmiş gibi bir vaziyet aldı, — İzin verdiğim halde öpmü. yorsunuz.. Yoksa elimi öpmek- 'ten haşlanmıyor musunuz? Eğer böyle bir huyunuz varsa sizin Belma Hanım özür sevgilileriniz. memnun edebil- | dilemişti, gelmememi rica et- meniz müşkülleşecek. mişti ! Genç ressam, şöyle bir başlan. | — Sevinç kıvrak bir. kahkaha gıçtan belki iyi neticeler çıkar | parlattı. ümidiyle kızın elini dudakları. | — — Safsınız Bülent bey, çok 'na götürdü, uzun bir an orada | safsınız. Sizi köprü üstünde ya- fultu, parmakları yavaş yavaş | kalayıp evine davet eden bir leğe dağru ilerliyordu. Sex mahir bir hareketle elini çel kızın nişanlısından pervası mı olur. Hoş, Belmanın nişanlısı da İzmire uğrıyan seyyahlar İzmir 10 (Hususi) — Bugün Fran- Peliks Rüser vapuru 350 seyyah kcaf gelmiştir. Bu seyyahlar Turnz ktup namına yapurdan . karşilanmız ve kendilerine Franszea ve İngilizce olarak Efens, Bergama ve İemi panaromaları taktim edilmiş şehir ve panayır hakkında izahat/ veril- Seyyahlar meyamında OÖksford. Üniversitesi - talebele e 46 kizi Vali Pasa t lmiş şehir ve ler - diğerleri kafi Şehir ve panayın — germişlerdir. Teriog klüp ve Vali Paşanın bu alâkam seşyahlar ve Üniversite t lebesi üzerinde fevkalâde birakmışt Panayırda kendilerine incir ve ve üzüm. hediye edil Vapur akşam saat altıda İstanbula hare- ket etmiştir. İzmir asarı atika mu- hipleri cemiyeti neşriyatından İz- Feansizcn . bir seri eser iphanesine hediye etmiş- vapar İzmir mektepleri doldu, taştı İzmir 7 (Hususi) — Liseler ve grtamekteplere bu sene lalebe te bacümü olduğunu ve bütün müra caat edenlerin mektep mük tince yer olmadığı için namzet o yak kaydedildiklerini ve yapılacak münmelenin — Maarif. vekâletinden sorulduğunu bildirmiştim. Maarif Vekâleti, verdiği cevapta müracnat eden talebenin kâmileni mevcut mekteplere kabulünü em- retmiştir. Lise, Muallim ve Orta mektep- lerin birinci sınıfları için şimdiye kadar müracast edenlerin adedi 960 kişiye baliğ olmuş ve 1 eşlül 'de kayıl ve kabul münmelesine ni- hayet verilerek bu yekün da Vekâ- İste. bildirilmişti, Vekâlet yeküna göre sınıf tak- Bu. hesaba göre kar, erkek müaller meveut Tise, mektep'eri or'a mekteplerin birin: aat eee ei he SA Çorumda dolu yağdı Çarum 10 (A. A) — Dün öğlek İARDE Mi arEE G G ameraü ve MipeRi hele Şapınaştır Çankırı yolları bozuldu Çankırı 10 (A A.) — Dün yaz z Mezalrl yalnl gz İzik gae "hammlüiy aK, © Çüdm beei Tüvear bi eli Halbuki ba sene bu muğu ekmiş ve temin ederdi. kızımda izne kendi mahsulünü toplanak mecbu iyetinde kaldığından büyük- çifçi işine yanaşmamıştır, Her seneye na- zaran pamuk bereketi iyidir Zavallı kiz leri iple çekerek yürütüyor, dürdüğüm - şeyler. yana yana sizi bekliyor! — Peki; siz ne diye beni al- dattıniz ? — Bunu sormıya lüzüri gö- rüyor musunuy?.. — Tabü soracağını. - Çünkü bir oyuna tutulduğumu anlıyo. rum. — Oyun amma aşk. oyunu. Güce gidecek şey değil. — Niçin- böyle yaptınız. Onu anlamak istiyorum. — Basit, çok basit Bülent Bey, Belma da, ben!'de sizi be- ğenmiştik. İlk hamleyi o yaptı, izinle konuştu ve sizi evine ça- iırdı. Bu gece onunla birleşin. ce mutlaka yüreklerinizi bir. leştirecektiniz. Bu, birden bire mümkün olmasa bile o neticeya doğru mühim adımlar atacaktı. nız. — Allahasmarladık sevgilim, | yok ya. Bunlar hep benim uy- Devamı var