12 Şubat 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

12 Şubat 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

KADIN Moda Kendinizi Tanıyor musunuz? F ransanın tanınmış genç terzisi «Hubert de Gıvenchy» ilkbahar koleksiyonunu göstermeden evvel, ka- dınlara şu nasihatlerde bulunan bir makale neşretti: Bahara girerken her kadın, bir veya birkaç elbise yapar... Bunların muvaffak olmuş elbiseler ol- masını istiyorsanız, herşeyden evvel kendi kendinizi tanıyıp ona göre deller seçmeniz şarttır: Herkesın bır manken kadar güzel vücudu olamaz. Ama bunun için sakın, ümitsizliğe düş- meyiniz. Tipinize yakışacak elbıselerı seçtiğiniz takdirde daima şık ve gü- zel olabilirsiniz. Yalnız kendi kendını zi tanıyor musunuz? Çok zayıf mısınız U zun boylu ve zayıf kadınlar bile kusurlarım göz önünde tutmalılar. Bu tip kadınların ekseriya fazla zayıf boyunları veya fazla kemikli kalçaları vardır. Bunlar için ideal kıyafet bele oturmuş «döpiyeslerdir». Ceketin bo- yu kısa, ve vücuda yuvarlaklık vere- cek şekılde kalçaların üstünde çe bol durmalıdır. Uzun boylular kla— sik tayyör eteklerini, dar etekleri ra- hat rahat giyebilirler... Çok zayıf bir kadın hiçbir zaman «trois-guarts» mantolar veya çok faz- la bol etekler gıyınmemeliler. Elbise- lerin beden kısmı çok sıkı olmamalı, çünkü bu takdırde fazla zayıf nokta- lar daha bariz şekilde gözükür... Çok küçük müsünüz Z ayıf ve kısa boylu kadınlar için meselenin püf noktası, eteğin bo- yudur. p kadınlar no çok kısa gıyınmelıdırler ne de çok uzun. Çün- kü bunlar çok uzun giyinirlerse yaşlı, kısa giyinirlerse mektepli kız gibi görünürler. İdeal etek boyu yerden 33 Ufak tefek bir kadının elleri umu- miyetle ince ve zZariftir. Bu avantaj- larını tebaruz ettirmek istiyen küçük Kadınlar giyindikleri elbiselerde, tam bilekte biten dar kolları tercih etme- liler. Ufak tefek bir kadının en çok ka- çınacağı şey büyük ve kenarlı şapka- lardır. Küçük şapkalar, takkeler on- lara çok yakışır. Çizgili kumaş seçtik- leri zaman çizgiler muhakkak boyuna getirilmeli ki boyları uzun görünsün. Çok toparlak mısınız K ısa boylu, hem de tombul kadın- lar icabında modasından kaçmayı bılmelıler Plıselı büzgülü e- tekler ne kadar revaçta olursa olsun- lar, bu kadınlar için değildir çünkü bu tarz etekler onların kalçalarım fe- ci surette geniş gösterir. Aksine belde kesiği olmayan <«prenses» biçimi elbi- seler sanki bu kadınlar için icat edil- AKİS, 12 ŞUBAT 1955 Dior'un robu Bu ne çizgisi? miştir. Onları hem ince, hem uzun gös- terir— Tombullar koyu renkleri ter- cih etmeliler. Renk bakımından dik- kat edecekleri en mühim nokta da ka- rışık giyinmemektir. Meselâ elbiseleri gri ise ceketleri aynı grinin koyusu, aksesuvarları yine gri olmalıdır. Bir değişik renk kullanmak isterlerse me- Genç kızlar için Albümden bir sayfa selâ — yakalarına dudakları ile renkte, pembe bir gül iliştirebilirler fakat hiçbir zaman buna pembe bir eşarp, pembe eldivenler, pembe — bir şapka ilâve etmemeliler. Giyindikle- ri elbise ile tezat teşkil eden aksesu- varlar, birkaç renk harmonisi bu ka- dınların, zaten uzun olmayan boyları- nı birkaç parçaya böler ve feci bir ne- tice doğar. Kenarlı, büyük şapkalar da onlar için degıldır Hele boyu uzun göstermek için, çok fazla uzun topuk- lu ayakkabılar giymek ancak bu ka- dınların yürüyüşünü. bozmaya yarar. Kısacası bu tip kadınlar bilhassa az «göz alıcı» çok mutedil, ölçülü şeyler giyinmeliler. aynı Çok uzun musunuz İ nce ve uzun kadınlar en güç bi- çimleri rahat rahat — giyebilirler. Büyuk şal yakaları olan çok geniş, u- zun mantolar, «trois-guarts» lar, geni: kollar redıngotlar bu tip kadınlar i için- dir. Fakat dümdüz eni tarz mantolar onlara sopa manzarası Vverir, bunlardan kaçınmalılar. Kısa ve toparlak kadınların aksi- ne olarak, bunlar eteklerine veya elbi- selerine tezat te eşkil eden — renklerde ceketler gıyınmelı değişik aksesuarlar kullanmı k uzun kadınlar dümdüz, topuk- suz ayakkabılar giymekle boylarını kısa göstermeyi ümit etmesinler. Bu onlara olsa olsa lüzumundan fazla, za- mansız büyümüş mektepli kız manza- rası verir. Bu kadınların diğer kadın- lara olan avantajları nispeten, istedik- leri biçimleri, giyebilmeleridir. Mese- la çok geniş veya çok dar, yapışık e- tekler, kalça üzerinde drapeler geniş buyuk şapkalar, ağır ve zengin ziynet- ler, göz alıcı renkler bu tiplere yakı- Kızıl mısınız B ir kadın, cildini ve saçlarım aça- cak renkte aksesuarlar seçmesini bildikçe, daima güzel olabilir. kadınlar için söylenen birçok sözler yersizdir. Mesela bu tip kadınların hiçbir zaman kırmızı veya pembe gi- yemıyeceklerını ileri sürmek bir hak— sızlıkt Kı 1l saçlı bir kadına, bilhassa göz- leri yeşilse, yeşilin bütün tonları, «ma- vi-yeşiller» — «mavi-griler» bütün gri- ler ve siyah fevkalâde yakışır. Onla- rın kaçınacakları renkler koyu mavi ile laciverttir. Bu kızıllara soğuk bir hal Verir. n açık renkler kızıllar için bi- çilmiş kaftandır Bilhassa beyaz bal rengine bakan be]ler onlara çok yakışır. Sarışın mısınız L acivert, gri ve — siyah sarışınların en gozde rengidir. Ciltleri beyaz olanlar pastel renklerini de seçebilir- Sarışınların «mavilere» olan zaaf- ları biraz manasızdır, yeşil ve koyu griler onları daha çok açar.. Pastel ton- lardaki tweed kumaşlar bilhassa sarı- -ınlar içindir. En çok — kaçınacakları renk kırmızıdır. Zaten sarışınlar çok 19