12 Şubat 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

12 Şubat 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

Davamız İ çinde suç unsuru — olduğu li vukuf — heyetine bulunuyor, Ankara Toplu — Basın mah- kemesinin Dr. Mükerrem Sarol - AKİS davasının 3 Şubat tari- hindeki son duruşmasında ver- diği karar budur. — Ehli vukuf heyeti üç kışıden müteşekkil 0- lacak ve İstanbul Üniversitesi sunulmuş ca tetkikine karar tırlarda olduğu gibi da- ha evvelkı celselerde di umumt bahis — mevzuu yazılar- da — iğnelemeler — bulunduğunu söylemiş, Dr Mükerrem Sarol- Metin Toker'in vekkiline — tecavüz ettiğini ileri sürmüştü. Davaya — 3 Mart perşembe O celsede, elılı'vukuf heyetini> raporu - eğer gelirse” okunacaktır. se, Adnan Menderesin Ankaraya gelir gelmez tasarıyı geri istetece- ğine kanidir. Bu, yumuşama politi- kasının samımıyetı hakkında da u- mumi efkâra sarih bir hüküm ver- direce Her h lde maddelerin kanun- laşması ihtimali pek zayıftır. Baka- lım o zaman Çiçekdağ ne yapacak? Gerçi tasarı hükümetin tasarı- sıdır amma e vekaleti tara- fından hazırlanmıştır Bu bakımdan, onu müdafaa etmekte Çiçekdağ'a düşecektir AKİS, 12 ŞUBAT 1955 Maarif Yuvaya dönüş G azeteler havadisi verdikleri za- man, en az şaşıran ama en ço memnun olan bizzat Prof. Bülent Nuri Esen oldu. Bundan bir kaç ay evvel Maarifimizin muhterem ve kudrettı vekili. Celal Yardımcı e- sas mesleği hukuktur - kanunların kendisine tanıdığı hakkı kullanarak Ankara ukuk Fakültesinin Ana- yasa profesörü Bülent Nuri Esen'i vekâlet emrine almıştı. Bu karar o zamanlar büyük gürültülere sebe- biyet vermişti. Büyük gürültü der- ken bir noktayı tasrih etmek icâp eder. Gürültü- sadece gazete sütun- larında olmuş, yüksele yükselt ga- zetecilerin sesi yükselmişti. '. Ama Üniversiteden, bırakınız feryadı fi- sıltı bile işitilmemişti. Prof. Bülent Nuri Esen kötü bir âlim olduğun- dan, veya fiillerinde haysiyet kırıcı bir şey bulunduğundan ya da tedri- sata devam etmesinde talebeleri ba- kımından zarar müşahede olundu- ğundan dolayı vazifesinden uzaklaş- tınlmamıştı. Hattâ Üniversitenin a- lakalı mercii, böyle bir lüzumun mevcudiyetine inanmadığını resmen bildirmişti. Ama, Celal Yardımcı öyle istemişti. Daha doğrusu öyle ıstenmıştı Anayasa hukuku profe- demokrasimiz hakkında - bir yazısında kakokrasi tâbirini kullan- mıştı. Vakadan sonra ise başka bir profesör, Nihad Erim, kakokrasinin alimce bir laf oldugunu makalele- riyle ispata çalışmıştı. Simdi, Prof. Bülent Nuri Esen, vazifesine iade ediliyordu. — Celal Yardımcı, sömestr tatilinden sonra üstadın kürsüsüne dönmesini ten- sip buyurmuştu. YURTTA OLUP BİTENLER Profesör niçin şaşmudı? P roâ Bülent Nuri Ese haberdardı had Erim, kendisinden başvekil Ad- nan Menderese bahsetmişti. Zaten Bülent Nurinin, kaybettiği kürsüsü- ne yeniden kavuşmak için büyü bir arzu beslediği biliniyordu. Öyle tahmin olunabilir ki Erim, kakokrasinin âlimce bir tâbir oldu- ğu hususunda başvekili de ikna et- miştir. Zaten sayın porfesör de, başına geleni büyük bir sabır ve tevekkül- le karşılamıştı. Karara ve o kararın dayandığı kanuna karşı kanunı bir mücadele açmış değildi. a ziya- de her şeyin düzelmesini dostlarına ve Allaha bırakmıştı, bizzat hare- lüzum — görmemişti. meydana çıkıyordu. "partilerarası .münasebet- lerin düzelmesi" ne bir misal ola- rak kürsüsünün başına donmesıne Celal Yardımcı müsaade buyurmuş- tu. Halkçı gazetesi bunu da demok— rasimiz için çok muttu bir gelişme telakki ettiğini saklamadı. Ya selahiyet? B ülent Nuri Esenin bu şekilde talebelerine — kavuşması karşı- sında sevinç duymamaya imkân yoktur. Ateşli bir mizaca sahip ol— makla beraber - bu felaket gelmeden evvel - Bülent Nuri Esen- in çok kıymetli bir hukukçu ve ho- ca olduğu hususunda zerrece tered- düt mevcut deği Am Celal Yardımcınm elın— deki selahıyet ne ola başka bir profesöre kızılsa onun da vekâlet emrine alınamayacağı, son- ra arkadaşı "partilerarası münase- beti düzeltmek" yolunda çok kıy- Mason balosunda Rektör vekili Üniversite eğleniyor