12 Şubat 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

12 Şubat 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Ski Yeni Mevsim Bu mevsim kuzey İsveç'den İtalya olomitlerine kadar olan böl- gede cereyan etmiş olan ski ve kızak yarışmalarının neticeleri, — Avrupa kış sporları sahasında Olımpıyat kaabili- yetlerinin ortaya çıkmasına sebep o- lacak değerdedir» Geçen hafta bir kaç yarışmanın yapılmış olmasına rağmen asıl büyük yarışmalar mevsimi bu hafta başlayıp Mart sonuna kadar devam edecektir. Program bakımından oldukça yük- lü olan ski mevsimine bir de yılın en önemli yarışması olacak mahiyette- ki bir müsabakanın eklenmesi mevsi- min önemini bir kat daha arttırmakta- dır. Bu müsabaka, 5 Ocak ile 5 Şu- bat talıhlerı arasında İtalya Alplerinin Dolomit bölgesinde 7. Kış Sporları O- limpiyatının yapılacağı, şirin bir ka- saba olan Cortina a'Ampezzo'da cere- yan edecek olan Cortina yarışmaları- ır. Oslo civarında Nordic ve Oppdal'da Alp tipi yarışmalarla dolu 27 Şubat 7 Mart tarihleri arası Holmenkollen haf- tası olacaktır. Bu müsabakalarda bir çoğunun Rus olmaları muhtemel sayı- ları 500'e yakın kayakçı yarışacaktır. Holmenkollen yarışmalarına katılacak diğer milletler şunlardır: İsveç, Finlan- diya, İsviçre, Avusturya, İtalya, Yu- goslavya, Fransa. üren için tertiplenmiş Artberg Kandahar yarışmaları 11-13 Mart rasında İsviçrede yapılacaktır İniş Slalom ve büyük slalom'dan mür kep olan bu yarışların henüz program- ları katiyetle tesbit edilmiş olmamak- eraber bu yarışlara kalbur üstü kıymetlerin katılmalarına — muhakkak nazariyle bakılmaktadır İsviçre'nin diğer muhım kış faa liyeti St. Moritz'de 22-23 Ocak'ta 1k1 kişilik, 29 - 30 Ocak'ta dört kişilik çift kızaklardan mürekkep — dünya kızak müsabakası olacaktır. E 1 Mont Blanc müsabakaları ise Fransa- da 19 - 23 ocak arasında yapılacaktır. Kış festivalleri Y ıllık enternasyonal kış festivalle- ri Garnisch-Pasternichen'de 15-23 Ocak arasında yapılacaktır. Çift kızak yarışçıları 2 ve 4 kişilik ekipler ha- linde ve kayakçılar slalom arazi mu- kavemet, nordic tipi büyük slalom, at- lama müsabakaları yapacaklardır Or- ganizatörler bu yarışmalar için, Isveç, orveç, Finlandiya, Fransa İtalya, Avusturya ve Yugoslavyadan iştirak talepleri aldıklarını l Amerika çift kızak ekibi de bu yarışmalarda Amerikayı temsil edecek- Mevcut kış sporları içinde muhte- melen en çok seyirci cezbedecek olan kayak atlamaları, Bavari Obersdorf'da şubat 25-27 arasında yapılacaktır. 140 metre olan tepelerden 135 metrelik ya- pılacak atlamalarda mühim olan nok- ta atlayıştaki görünüş ve düşüş vazi- yetinden ziyade mesafedir. 34 Bir İzah A kis'deki yazıyı okudum. Fede- rasyon toplantısında hazır bulu- narak röportajı yapmış olduğu an- laşılan Muharririniz, muhatapları- mın sözlerinden bir kısmını sadakat- le nakletmiş, fakat her nedense be- nimkileri işitememiş olacak ki arzu ettiklerini yazmış. Bu farkı, bitta- bi tesadüfe atfedecek değiliz. Yazı- daki, muhaverelerin bu şekilde ter- tip edilmiş olması ile, toplantı esna- sında arkadaşlardan birinin ifade ettiği (Ankara Gazeteleri nezdinde- ki nüfuzu) teeyyüd etmiş oluyor. Bu toplantıda arkadaşları istifa- ya davet etmiş değilim. Esasen bu- na lüzum yoktu. Sadece benim isti- fam bu Federasyonu düşürebilir ve- ya kendilerine teşekkür etmem hazır bulunanların vazifelerini — nihayet- lendirebilirdi. Çünkü, Futbol Fede- rasyonu Reisini Umum Müdür inha eder, Vekil tâyin eder, Federasyon azaları, Reis tarafından teklif ve U- mum Müdür tarafından tasvip olu- nur. Bunların ayrılması da aynı şe- kilde — vukubulabilir. Binaenaleyh, Federasyonu teşkil eden azaların is- tifalarında bir zaruret yoktu. Nite- kim böyle bir teklifte de asla bulun- muş değilim. Arkadaşlara izahım şu o Gerek ikinci Reis, gerek Sekre— ter asli vazifeleriyle son derece meş- guldürler. Bilhassa işe hâkim olması lazımgelen — Sekreter arkadaşımız senenin birçok zamanlarında vazife- si icabı memleket dışındadır. Bu se- beple — çalışılamamaktadır. Halbuki Fed yapacağı bir çok iş- bunlar beklemekte- dir. Bu sebeple, Federasyona çalı- şabilecek arkadaşların gelmesinde zaruret vardır. Bu mucip sebeple kendilerine teşekkür edeceğimi be- yan ettim, onlar ise, bu şeklin doğ- ru olmayacağı üzerinde ısrar ederek bir aralık tayin ve ayrılma usulünü münakaşa etmek arzusunu izhâr et- tiler. Buna lüzum olmadığını be- yan ettim ve kararlarına şu sebep- lerden dolayı uydum : F ler vardır ki, 1 — Bu arkadaşlar, Dünya Fut- bol Şampiyonasına bir ay kala, son derece güç bir vaziyette — Federas- yon Heyetine iştirak etmek gibi bir feragat ve — şahsıma karşı emniyet göstermişlerdir. 2 — Her biri şahsen sevdiğim ve hürmet ettiğim arkadaşlardır. — Çalışamıyacaklarını daha başlangıçta benim takdir etmem ve Ulvi Yenal kendilerini tedirgin etmemem gere- kirdi, bu kusur bana aitti. — Ye nihayet Federasyondan toptan ayrılmak hakkındaki arzula- rına uymak, sportmence bir hareket olurdu. Bu sebepleri, bugünkü spor ida- reciliği anlayışımız içinde ikna edi- ci bir izah olarak ortaya atmak ol- dukça zordur. işaret edeyim ki, tarken tekrar Federasyon Başkanı olmıyacağımı anlamıyacak kadar da safdil değildim. Nitekim bu toplan- tıdan üç gün evvel Galatasaray ku- lübu Reisi Tevfik Selimoğlu'na isti- fa edeceğimi söylemiştim. Orhan Şerefle olan mutabakatı- mızda Federasyona girecek arkadaş- lar üzerinde esaslı bir münakaşa ol- madı. Uzun zamandanberi, kendisi- nin de, benim de başarılmasını iste- diğimiz esaslı noktalar müzakere e- dildi ve tam bir mutabakata varıl- dı. Teşkili mütasavver Federasyo- nun dört azası esasen malümdu. Be- şinci azâ müzakere — mevzuu oldu. Orhan Şeref, Şinasi Osma'yı teklif etti. Ordu spor işleriyle muvazzaf bulunan asker bir arkadaş Federas- yon'dan ayrılırken, yerine bu işle muvazzaf olmayan yine asker bir ar- kadaşın Heyete alınmasının — Nuri Gücüyener'e karşı iyi bir hareket olmayacağını, kaldı ki bir Erkânı Harp Zabiti olan Şinasi Osma'nın vazifesi icabı her an Ankara'dan ay- rılmak ihtimali bulunduğunu, hal- buki Federasyonun uzun zaman de- ğişmiyecek arkadaşlardan teşkilinde mutabık bulunduğumuzu ileri süre- rek Ali Rıza Ertuğ'u ben teklif et- tim. Orhan Şeref arkadaşım da bu teklifimi kabul etti. Görülüyor ki Federasyon içinde ekseriyet teşkil etmeyi, düşünmek mevzuu da ve yi- ne bugünkü spor anlayışımızın tev- lid ettiği bir tahmindir. Orhan Şe- anlaşmaya, varmak mutabık kaldığımız programı ayrı bir yazıda açıklaya- cağım. Hatıra pek tabit olarak, benim de fazla meşgul bulunduğum ve ye- niden kurulacak Federasyon işleriy- le uğraşamıyacağım gelebilir. — Fe- derasyon Reisleri bizden başka hiç bir yerde günlük işlerin teferruatı içinde çalışmazlar ve soyunma oda- larında dolaşmazlar. Federasyonun çok genişlemiş olan işlerini tedvir e- decek yardımcı heyetleri vardır. AKİS, 12 ŞUBAT 1955