12 Şubat 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

12 Şubat 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

KADIN kuplu, fok suslu elbıseler gıymmeyıp, nazarı dikkati safla rine çekme 1çın sade şeylerı tercıh etmeliler. Onlar sade giyindikçe gü- zelleşirler. Esmer misiniz Bu kadınlara en çok gri renkler, si- e beyaz ya alıcı mavıler yanık bejler, krem rengi de onları çok açar. Esmerlerin düşmanı kirli griler, pis kahverengiler, — griye bakan beyaz y ni ne olduğu belli ol- mayan renkl Gece için esmerleı' bılhassa beya— Zı, 1k1ncı derecede veya açık renkleri seçmeliler.. Kırmızı alev ren- gi, portakal sarısı da onlara çok ya- kışır. Bu sene, yeni birşeyler almadan muhakkak kendi kendinizi tanımaya gayret ediniz. Şımdıye kadar yaptığı- nız elbiseler içinde, size gidenler ve gitmiyenler hangileridir? Bunların hu- susiyetleri nedir? İyice düşünün, he- saplayın. Çarşıya çıkmadan, terziye gitmeden evvel kararınızı vermiş olun e hiçbir kaprise, yeni moda hevesine bilgisiz nasihatlere boyun eğmeyin. Za ten her çıkan yeni modada her ka- dına gidecek bir nokta bulmak kabil- dir. Bu noktayı bulup ondan istifade edin. Her noktayı tatbik etme heve- sine kapılmayın. Mankenleri bile tip- lerine göre giydiririz. Ve unutmayın ki bir kadın, daima, guzelleşmek genç- leşmek, mesut olmak için giyinmeli- dir. —Yüzünüzdeki tatlı bir tebessüm size, yapacağınız bütün süslerden, da- ha çok yakışacaktır. Güzellik ruhi birşeydir G üzel veya daha az güzel, kısa boy- veya kumral bulunsun veya bul bir hayat sürsün veya sürmesin, ev iş- leriyle meşgul bulunsun veya tahsiline devam etsin, her kadın için, hayatta gaye hoşa gitmek ve muvaffak olmak- r. Bunun için de, bir tek şey mühim- dır canlılık!.. Kremler, pudralar, rengârenk ruj- lar kadınların hergünkü silâhlarıdır. Fakat bunların altında, sıhhatli bır hava, yaşama zevki se 1lmed1kçe du- daklarda tatıl ve hakiki bir tebessüm bulunmadıkça, boya yalancı bir mas— keden ibaret olarak kalır. Çünkü zelliğin esası, bu ruhi meziyetlere bag— lıdır... K için canlılık, koşucunun «form>unda olması gibi bırş ydir. Bu bir muvazene meselesidir ki kadı bu- nu elde edip muhafaza etmek mec- buriyetindedir. İnsanların sempatisini cezbeden iyi hadiselere yol açan, hat— enizi yerinde tutan, size isabetli karar- lar verdiren, büroda, evde veya her- hangi bir toplulukta başınıza gelebi- lecek binbir türlü, can sıkıcı, küçük günlük hadiseleri, hoş karşılamamıza yardım eden şey gine odur.. 20 Canlılık dediğimiz şeye birçok şey- ler karışmıştır İrade, iyi hisler, zihin ve beden s: Yor; nluga hayıı' demesini bilme- lisiniz. Aynaya bakınız, kendi kendinizi genç hıssedıyorsanız gençsi- niz. Eğer içinizde, bir yaşama arzusu, bir sevinç duymak istiyorsanız, canlı- sınız!.. Yorgun musunuz? kendi ken dinize -hayır- deyin. Dudaklarınızın rujunu tazeleyin fakat yanaklarınıza «allık» «çimdikleyin. öylece kanın daha i- yi deveran etmesını sağlarsınız. Yor- gunluğunuzu unutmaya, onu yenmeğe çalışınız.. Ondan etrafınıza, kocanıza, büroda patronunuza bahsetmeyiniz. Bir insanın yorgunluğu başkalarının, ancak canını sıkar. Hele bu yorgunluk— tan biraz da onları mesul tuttugunuzu hissederlerse, sinirlenirler. Kimse «işten yoruluyor çok çalışıyor» demez Beceriksiz, can sıkıcı, mızmız irle- rini kazanmak hoşunuza gıtmez değil mi? Şu halde? Çok fazla iş yapıp, bo- yuna şikâyet etmektense, işlerinizi ka- pasitelerinize göre ayarlamanız şarttır. Zaten çok büyı orgunluk mukabi- linde, yapılan işlerde, elde edilen ran- dıman bu yorgunluğa değmez!.. Hakikaten bedeni bir yorgunluk hıssedıyorsanız beklemeyin. Tereddüt- ir doktora başvurun. Herşeyin başlangıcı yaşamanın, mesut olmanın ilk şartı sıhhattir. Bugün tıp o kadar ilerlemiş bulunuyor ki, bundan istifa- de etmemek gerılık olur Vitaminler, hususi rejimler size sıhhi muvazeneni- Zi, canlılıgınızı iade edecektır Bu hu- susta, biraz da kendi kendinizin dok- toru, olmalısınız: Bılıyorsunuz ki, ilk önce, ehemmiyet vereceğiniz şey, mun- tazam ve dinlendirici bir uyku uyu- * Asabi ve ruhi melekelerin mi- marı uykudur Uykunuzu hıçbır Za- man, hiçbir şeye feda etmeyiniz. cındadırlar. Bu daha ziyade şahsi bir meseledir. Demek ki ihtiyacınız olduğu kadar uyumalısınız. Haftada birgün uyku rejimi yapınız, 12 saat yataktan AKİS, 12 ŞUBAT 1955