10 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

10 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

KADINLAR ARASINDA sonra birdenbire derin bir hayal kırıklığına uğrayan Unity bir melan- koli buhranına tutuldu ve çok sev- diği Almanyayı ter keder ek 1940 da Ingıltereye döndü. Babasının malikâ- nesine çekilen Unity, elini eteğini dünyadan çektikten sonra 1948 de sessizce ölüp git Beşinci Midford kızı Jessica Lucy 1937 de - İngiliz Başbakanı Churchill'in yeğeni David Romilly i- le evlendi. Kocası bir zamanlar ko- münistlere mütemayildi, hattâ İspan- yaya gidip General — Franco'ya karsı savaşan müilletlerarası kıtaya — iltihak edip bu uğurda dövüşmüştü. Harbin başlaması ile Kanada hava kuvvetle- rine iltihak eden maceraperest genç 1 de uçağı ile kayıplara karıştı. Kârısı 1943 de Amerikanın en büyük solcu sendikalarından ClO'nun hukuk müşavirlerinden Robert Treuhaft'la evlen 11enın altıncı kızı Deborah Vivien Aıse tam bir İngiliz — aristokratına yakışır şekilde hayatını tanzim etti. 1941 de Devonshire dükü ile evlendi, şimdi malikânesinde sakin, patırdıdan uzak bir hayat yaşamaktad T. İşte bu yuzdendır ki, İngilterede "Mitford" dendi mi, akla gelen 6 de- lişmen kızdır—N.A. Bizden - Onlardan Mrs. Hormon Willams Milyoner esnaf Dünyada ilk defa olarak Tem- yiz Mahkemesi, üyeliğine seçilmiş 0- dlan kıymetli adliyecilerimizden lâhat Ruacan Temmuz ayı içinde Fın— landiya'nın başkentı Helsinki'de - top- 'anacak — olan "Dünya Hukuken Ka— dınlar Birliği” nin kongresinde — Tür kiye'yi temsil etmek üzere yola çık- * İstanbul Fen Fakültesi Dekanı- nın iki senelik — hizmet müddetini ta- 26 marnlaması uzerine Astronomi fesorlerınderı Bayı Nüzhet Gokdo— ğan Dekan seçılmıştır Böylece Türk üniversiteler camiasında ilk defa 0- larak bir. kadın fakülte dekanlıgı gi- bi şerefli bir idari vazıfeyı üzerine al- mis bulunuyor. Fakülı son sene ıçınde senatoda t ı'l etmış 0- lan Prof. Gökdoğan evlidir ve iki ço- cuk annesidir. * lngılterenın maruf dergılermden "Country and — Homelife" in bilm müsabakasının birinciliğini kazanan şahıs, mecmuanın yazı isleri — müdü- rünü hayli tereddüde düşürmüştür. Zira isabetli — cevapları ile birinciliği hak eden talihlinin adı ve adresi şu idi: Prenses Margaret, Buckingham kral ailesi bılmece ÇÖz- mekten son derece h oşlan Prenses - Margare, veri, le hediye şudur: 30 Türk lırası degerınd bir kaç kitap seçmek hakkı! Amerikanın en zengin — kadınla- rından 57 yaşındaki Mrs. Mona Willi- ew York'un en kibar semtle- rınden sayılan Lonk Island'daki 60 dö- nümlük malikânesinin bahçesinde çi- çek ve meyve satışına mahsus ufak bir. dükkân açmıştır. Son derece şık giyinişi ile kendisinden çok daha genç kadınların gıptasına sebep olan — Mrs. Williams'ın parolası "Para parayı — çe- ker” olmalı. Basına verdıgı beyanata göre çalış- mamak için hiç bir sebep görememek- tedir. Âtıl ve boş durmayı günah sa- yan tipik Amerika zihniyetine uyan Mrs. Williams şöyle demiştir: —Dükkânın parasını çıkaracağını umuyorum İnsan ticarete atılınca keyif etmek ıçın değil, kazanç için ha- reket ed. ” Kadınların erkeklere nazaran en bol olduğu yer, halen, Amerika sula- rında bulunan Tarsus yolcu gemısıdır İstatistiklerden anlaşıldığına göre ge- mide 4 kadına I erkek düşmekte ve tayfaların en suratsızı bile kadın yol- cuların yanından — geçerken göğsünü gururla — kabartmaktadır. AKİS Hoşunuza Gittiyse Hemen Abone olunuz Gamsız Teyzenin Maceraları AKİS, 10 TEMMUZ 1954