10 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

10 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BASINDAN arihin en büyük nafakasını meş- T hur Amerikalı — milyoner Wintrop Rockfeller'in karısı Bobo Rockfeller almış bulunuyor. Bobo Rockfeller, al- tı senelik izdivaçlarına bir son — ver- meye razı olmak için zengin kocasın- dan tam 5 milyon dolar talep etmiş- tir. Anlaşma a göre Mrs. Bockfeller'e 2 milyon nakit olarak ödenecek, her sene 70 bn dolar verilecek , ayrıca "emniyeti sağlamak üzere" kendisine yarım milyon dolarlık bir gelir temin edilecektir. Bundan başka karı koca- nın evlilikleri sırasında New.York'ta ikamet ettikleri ve Pare Avenue üzerin dekı muhteşem apartıman kadına ka- lacak ve bu apartımanın masraflarını karşılayabilsin diye Aynca 100 bin do- lar birakılacaktır u Winn'e ise 2,5 milyon dolar nafaka alac ktır. Bobo Rockfeller 37 yaşındad r Litvanyalı bir ma' melesinin kızı- dır. Rockfeller'in oglu kadını görür görmez âşık olmuş ve derhal evlenmiş- tir. Hayatının ilk 30 yılında seyahatle- rini üçüncü mevki trenlerde yapan Bobo, boşanmak ıçın Reno'ya hususi bir katarla gitmiştir. Karı koca arasında halli en zor me- sele kuçuk Wınme nin kimde kalaca- Bi olmuştur. En sonda mesele şoyle halledılmıştır Winnit he beş yaşındadır — annesınde kalacak fakat babası arzu ettiğinde onu ziyare- te gidecek Yoksa Wınthrop Rockfeller o mu- azzam nafakaya pek fazla itiraz etme- miştir. Düşünmeli karısından neler çek- miş! (New-York Times). K aliforniyadaki Pasadena rasathane- ndeki alimler ilk defa olarak 4 bir seyahatten sonra geldiğ hesaplar — neticesinde 1lan etmışlerdır Yeni yıldız, 29 yaşında bulunan İsviç- reli Paul Wild adında bir asistan tara- fından keşfedilmiştir. Kaliforniya Tek- l’lOlel Enstitüsü tarafından açıklandı- ğına göre fezadaki . muazzam infilâk bu fevkalâde parlak yıldızı meydana gelirmiştir İşte, tam 20 milyon senelik bir yol- culuktan sonra dünyaya gelen ışık, bu infilâkin ışığıdır. Yanı ınf lâk mıl ve bunun 6 milyon mil tuttuğu hatır- latılabilir. Alimlerin bildirdiklerine göre 20 milyon sene evvelki infilâk o kadar şıddetlı olmuştur ki onun yanında bir hidrojen bombasının tesiri bir tüy dar- besine muadildir. Bu infilâkın fotografı alınmıştır. Tabit o da, 20 milyon sene son- ra (New.York Herald Tribüne) AKİS, 10 TEMMUZ 1954 Başkan Truman Piyanistlik seçimle değildir B aşkan Truman'ı Amerikanın eski Lüksemburg Elçisi Mrs. Ferle Mes- ta'nın hayatına ait "Cali Me Madame" piyesindeki "Başkan Truman rolünü bizzat oynamaktan meneden rahatsız- lığın bir apandisit krizi olduğu anlaşıl- mıştır. Başkan Truman derhal ameli- yat edilmiştir ve sıhhati iyidir. İfadesine göre iyileşir 1yıleşmez ye- niden piyanosunun başına dönecek ve muhtemelen sahneye de çıkacaktır Siyasi hayatın yukunu sırtından a. tan sabık başkanın şımdı "aklına geleni yapmak" denilen en büyük zevki tat- makta olduğu anlaşılmaktadır. (U.P.) Prens Alexander Baytekin AKİSLER i ngilterede mektep çocuklarının ken- di oslav sergilerini — Yug Prensi Alexander açmıştır. Prens Alexande sabık kral Pıyerın ogludu ve halen 8 yaşındadır. Annesi ile babası arasın- daki anlaşmazlık gazetel bir — za- manlar uzun uzun mevzu olmuştu. mektep çocuklarının 27 inci sergısıdır ve Londrada Westminster'de açılmıştır. Açılış gününde sergiyi gezen binler- ce çocuk arasında bulunan Alezander bütün standları dolaşmış ve bühassa, model uçak, elektrikli demiryolları ve model gemi ve otomobillerle alâkalan- mıştır. Prens aynı zamanda hava top- çusu eğitim makinesini denemiştir. Serginin enteresan — kısımlarından bir paraşüt kulesi olmuştur. Burada paraşüt elbisesi giyerek 9 metre irtifadan atlamaktadırlar. Atlayanlar salonun ortasında bulu- nan muazzam bir şilte üzerine — düş- mektedirler. Bundan başka en zıyade alâka top- layan bir şey, üçük — çocuklara gıydırılen ve zaman ve fezada seyaha— hat için plâstik mıgfer ve elbısesıdır Ço r bu kıligı "Bay— dan tanıdıklarından çok eglenmışler kendılerını birer kah- raman saymışlardır. Prens Alexander de, bu elbiseden giymiştir. (U.M.) A merıkada Rusyanın 1973 senesinde k bir dünya ihtilâlini şimdiden hazırlamakta olduguna dair bir plân e- le geçirilmiştir. Plânı Senator Knowland, Senatoya bıldırmıştır Plân, Çin lideri Mao Tse- Tun; meşhur kıtabında yazdığı dün- ya 1htılalı esaslarına hemen tamamıyle uygund T olunduğuna göre, plan Moskovada Çin Hariciye Vekili Şu - En . Lai'e erılmıştır ve bir dünya ıhtılalı için en münasip sene olarak 1973'ü gostermektedır. Plânda, üzerin- de bilhassa durulan husus, Amerikayı müttefiklerinden mümkün olduğu ka- dar ayırmak gayretidir. Mr. Knowland, plândan parçalar bile okumuşt Tabi 1953 Martında Moskovada Çin Hariciye Vekılıne tevdi edilen bir plânın nasıl olup ta Amerika hüküme- tinin eline geçtıgı açıklanmamış- tır. (A.P.) D ünyanın en aydınlık meydanı, 20 dakika müddetle tam bir karanlığa gömülmüştür. Bu meydan New-York- taki meşhur Times Sguare dır Times Sguare'in ışıkları orada bu- lunan sinemalar, tiyatrolar Ve eglence yerlerinin 1ş1klarıd1r Eğlence rüsu- muna belediyece yüzde beş bir zam yapılmasını protesto maksadiyle — bu 27