30 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

30 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

BUNLAR HEP HAKİKATTİR iddiyeti ile tanınmış bir şahıs olan General Richard Whitcomb Pusan- da Amerikan askerlerinin menfaate ver- dikleri bir maskeli baloda mahalli bir elbise ile görülerek herkesi hayret içinde bırakmıştır. Kareli ailelerin yaşlı erkekleri ta- rafından giyilen bu kıyafet beyaz bir entari ve soba borusu gibi siyah bir şap- kadır. — (A.P.) abık Amerikan Hava Kuvvetleri Ge- nel Kurmay Başkanının oğluTeğmen Hayt Vandenberg Batı Almanya üze- rinde infilâk eden bir Jet uçağından 8 bin metre yükseklikten paraşut ile atla- dığı zaman aldığı yaralara ragmen ken- dine gelır gelmez, <<H1ç bır şeyım yok, bam, bir insan yedi sekiz kete attan düşmeden süvari olamaz, dedi, ben de kazadan sonra bu sözü hatırladım » ce- vabını vermiştir. — (U.P.) I owa Belediye Reisi William Keenan, geçenlerde kilisede yapılan bir âyin- de hazır bulundukları sırada arabaları- na ceza yazılan on iki kişinin para ceza- larım ödeyen rahip Morriarty'ye para- sını iade edeceğini vaadetmiştir. Bele- diye Reisi bu vaadinde — sokaklardaki park etme tahdidini de normal bir sek- le koyacağım ilâve etmiştir. (New York Times) K raliçe Elizabeth'in yegeni ve İngiliz tahtının yedinci varisi olan Kent dü- kü on dokuzuncu doğum gününü tesit ettiği sırada bir çok hediye ve tebrik- ler ile beraber hiç beklemediği bir he- diye de almıştır West Point dekı salahiyetli makam- lardan gelen bu hediye Kent Dükünün Trafik Kanununa riayet etmi emesı üze- rine yollanan bir ceza kâğıdıdır. Bu ce- zayı öğrenen Kent Dükü bu kadar kü- çük bir suç yüzünden doğum gününün berbat edilmesine çok hırslanmıştır. at bir aşağı bir yukarı yürümesini icap ettiriyordu. — (New York Times) Son gunlerde eski Mısır Kraliçesi Ne- riman'ın ikinci kocası Ahdam El Na- keeb'den de boşanacağı soylenmektedır Bu dedikodular çıktığı sırada eski kra liçe Neriman annesi ile birlikte Paris'e, oradan da Cenova'ya gitmek — üzere uçağa binmiştir. Ve işin güzel tara- fi bu dedikodular ve seyahat baş- ladığı zaman Neriman'ın kocası hiç bir şeyden haberdar değildi. O kadar ki, Ahdam El Nakeeb, karısının kendisin- den ayrılacağını gazetecilerden öğren- miştir. — (New Yok Times) Iowa eyaletindeki St Patrick kilise- sinde J. T. Morirarty'nin vaazını din- lerken otomobillerini «Park yapılamaz» 26 Minyatür denizaltı Ancak bir bahriyeliye yetiyor işaretleri arasına yerleştiren 48 ziyaret- çiye kesilen 12 dolar cezayı Morirarty kendi cebinden ödemiştir. (News - Week) abık İtalyan Başbakanının oğlu caz piyanisti Pierro Piccioni Roma'da Rejine Coeli hapishanesinde bulunmak- tadır. Wüma Montesi davasının kararını Piero, hapishanede bir aşağı bir yukarı dolaşarak beklemektedir. (New York Times) Ingıltere Kralıçesı Elizabeth'in kızı Prenses Ann, Eustin'e gitmek üzere yola çıktığı Vakıt et afındakılere keyıflı ifli el sallam: ir müddet otomobıl mıdesım bulandırmaga başla— ş, küçük prensesin keyfi kaçmış ve yanında bulunan annesini o kadar te- dırgın etmıştır ki, hanedan mensupları biran evvel geri donmek Zoru: - mışlardı (News Week) M urrel Selly 1smınde 53 yaşında dul bir kadına devarn ettiği dans mek- mesini asla öğrenemezsin, koca budala» demiştir. Yaşlı kadın bunun üzerine ho- cası aleyhine hakaret dâvası açmıştır. Fakat, dâvayı kazanamamıştır. Sebebi- ne gelince, Murrell Selly altı yüz der- sin ücretini peşin vermiş, — ancak 260 derse devam etmiş ve kontratı ihlâl et- miştir. Bu ihlâl dâvayı kaybetmesıne kâfi gelmıştır Hâkim kararında, geriye kalan 340 derse devam ettiği takdirde «belki» dans öğrenebileceğini de ken- disine bildirmiştir. — (News Week) L ozan'da bir cemiyetin yararına bir sirkte tertip edilen müsamerede bu- lunan Charli Chaplin, yarattığı meşhur tip Şarlo'yu canlandırması için yapılan teklifleri red etmiştir. Chaplin, sebep olarak, bu tipi tekrar yaşatabilmek için çok yaşlanmış olduğunu ileri sürmüştür. aplin, yeni bir filim ha- zırlamaktadır Bu filminde Avrupa'dan a büyük ümitlerle giden bir gencın hayatını canlandırmaktadır. Bu fi kahramanı Chaplin'in meşhur kı- yafetı ıle görünmekte, bastonunu, bıyık- lar uz burunlu ayakkabılanm taşımaktadır.— (New York Times) TURHANSELÇUK KARİKATÜR ALBÜMÜ ÇIKTI Beş renkli karton kapak içinde 48 büyük sayfa 150 dan fazla nefis karikatür Fiyatı 150 kuruştur. YEDİTEPE TAYINLARI P. K. 77. İstanbul AKİS, 30 EKİM 1954