30 Ekim 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

30 Ekim 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

dullah — Kökpınarla çekişmesi koşunun ortalarında Osman lehine bir inkişaf gösterdi. — Ancak beklenen rekor tesis edilemedi. 10.000 de Osmanın karşısı- na bir rakip çıkmadığı için bu koşu da beklenen — heyecanım vermekten uzak kaldı. Erdal Akkan'ın yüksek atlamada ilk defasında — aşmış olmasına ragmen 1.91 lik rekor denemesinde mu- vaffak olamaması sadece bir tertip ha- tası idi. Rekora gittiğine göre Erdal'ın adelelerinin soğumasına meydan bırak- madan çıtayı derhal yükselterek teşeb- büsünde yardımcı olmak iyi bir hareket olurdu kanaatindeyiz. — Seyircilerin de tam atlama sırasında heyecanlarını giz- liyememeleri Erdalın çıtayı aştığı sıra- da heyecanlanmasına, çıtayı düşürme- sine sebep oldu. Fakat yüksek atlama rekorunun bu siyahi atletımız tarafın- dan kırılması gün meselesidi Kadınlar arasındakı musabakalara gelince : Mektep talebelerini alelacele toplayıp stada getırerek onları ortaya salmakla kız atletlerimizin de olduğunu ye çalıştıklarım göstermek istiyen ilgi- lilere sadece gülünç olduklarım hatır- latmak isteriz. Bunlara atlet ismi vere- miyeceğimiz için — Türkiye birincilikle- rinde gördüğümüz hakiki 2 Türk kız atletini güzel çalışmaları ve ciddiyet Aycan Önel ve Sevim Çilingir zavallı leri için tebriki borç biliyoruz. —Evet pistlerimizde — şerefle Türk atletizmini temsil ediyorlar. N. A. Patinaj Rağbet görmiyen M emleketimizde henüz rağbet gör- memiş, tehlikeli ve tehlikeli oldu ğu kadar da zevkli bir spor vardır: Buz Patmajı Bilhassa Şimal memleketlerin- e büyük alâka gören Buz Patinajı İs- Veç, Norveç ve Finlandiya gibi kış mev- uzun müddet devam eden mem- leketlerde hemen her zaman bu sporu yapmak mümkündür ve dünyanın en iyi patencileri bu memleketle den çıkmak- tadır. Fakat bılhassa ferdi sporlarda üs- tünlükleri — bilini Amerikalılar — bu branşta da Avrupahlara rekabet etmek- te gecikmediler ve Şimal memleketle- rine kafa tutmaya başladılar. Amerika ile rekabetlerını Olimpi- yat oyunları ile yapan Şimal memleket- lerinden başka Fransa, Almanya ve İtalya da Buz Patenine büyük ehemmi- yet vermektedirler. Bu memleketler içinde İtalya, Buz Pateninin memleket- te pek çok yayılmış olmasına ragmen Avrupa klasmanında kıymı ir mev- kie sahip bir elemana malıktır. Cazlino Fassi adındaki bu beynelmilel patenci İtalyanın Avrupada derece alabilen tek adamıdır. Ferdi sporlarda amatör kalın- manın zorluğu aşikârdır. Bu itibarla şöhrete eren amatör —tabii istisnaları SPOR hariç— zamanla beynelmilelliği kabul etmektedir. Buz patinajında da sivrilmiş, şöh- ete ermi patencıler neticede profes- yonel olmaktadırl Çünkı spor büyük revülerde, gazınolarda halk tarafından rağbetle karşılanmaktadır. Buz uzerınde maha- retle akrobasi numaraları seyir- cileri heyecandan yeri lerınden zıplatan patına]cılar orgamzatorlerın alâka ve cazip teklifleri kaışısında bu sporu ge- çim yolu yapmaktadırla Mısah Sonia Henıe dır ük bir Norveç kasabasında pa- tene başhyan Henie, üstün kabiliyeti ile muvaffakiyet yoluna çabuk ve süratle şöhrete kavuşmuştur. Olim- lmakla piyat şampiyonu — o şöhret mı memleketinin hudutları dışına çıkara: Soma Henie bu dakı başat ısı kadar yüz Ve vücut guz e de alâka top- lamış ve Olimpiya dan sonra Holly- wooda gıderek dunya çapındaki şohre— tine burada kavuşmuştur. Buz üzerinde aıtistik patinajın ga- yet nezıh bır spor olduğu muhakkaktır. ek sosyete tarafından anla- yarak Veya anlamıyarak rağbet görür. Kış olimpiyatlarında kabiliyetlerini gösteren patinajcılar ferdi gösteriler için çıktıkları turnelerde şöhrete erişirler ve zamanla profesyonelliğe geçerler. AKİS, 30 EKİM 1954 33