2 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

2 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

İKTİSADİ VE MALİ SAHADA geçtikçe tisaden yardım etmektedır kuvvetlenebilmesi için ik- eli , memleketlere sizlik, cehalet gibi sosyal âfet naza- rıyla bakılan içtimat huzursuzlukla- rın çoğundan mustarıptırler Halbuki sulh ancak ve ancak içtimai huzur- suzlukların gıderılmesıyle sağlanabi- lir. Harp 1939 senesi Eylül ayında P olonya topraklarında şladığı va- Yunanıstan olacagını kimse kestiremezdi, - rika üçüncü bir cihan harbi çıkmak- sızın istikbali karartabilecek endişe verici bulutların hangi n gele- bileceğini sıhhatle kestırebılmektedır İşte yarın için ümit verici husus bu- radadır. Uzak doğu Rusyanın talebi 24 memleketin temsilcilerinden mü— rekkep "Asya Uza Do memleketleri" sınat Ve tıcarı tali ko- misyonunun yedinci toplantısı Tok- yoda çalışmalarına başla ıştır. Bilin- diği üzere bu komisyon E.C.A.F.E. a- dinci toplantı çalışmalarına başlamış olan tali komisyonun çalışmalarını pek yakında E. C. E. nin onbi- rıncı toplantısı takıp edecektır Tali tedir. Çekos a tali komisyonun çalışmalarına ik üşahit gönder- miştir. |1 ünkü ilk toplantı E nin toplantısına Bundan rla Volkov toplantıdaki Güney Viet- nam temsilcisinin Vietnamın tama- mını temsil edemiyeceği cihetle ay- rı bir Kuzey Vietnam — temsilcisinin de toplantıya iştiraki icabetmesi ge- rektiğini hatırlatmıştır. Rusya İkinci Cihan harbini sona erdiren ittifaklar sılsılesınde sonuncu olarak müttefikler safına katılmış ve harp sona erinceye kadar ışbırlıgını samimiyetle yürütmüştür. Fakat 1945 baharında harbin neticesi belli olun- ca Rusya eski Çarlık Rusyasının e- mellerini gerçekleştirme yoluna ko- yulmuştur. İşte bunun içindir ki 1945 te meydana getirilen Birleşmiş Mil- 14 letler Teşkilâtı bugün — vazifelerini amen ifa edememektedir. Çünkü teşkilât beş devletin işbirliği esası üzerinde kurulmuştur. Ruslar her de- fa kötü niyetlerini ortaya koymuş ol- malarına rağmen Birleşmiş Milletler teşkilâtından ayrılmayı menfaatleri- ne uygun bulmuyorlar. Çünkü o za- man muratlarına nail olamıyacaklar. Şimdi milletlerarası her teşkilâtın ça- - B lışmalarına katılıyorlar ve katıldık-- ları her toplantıda nifak tohumlarını saçıyorlar. Milletlerarası çalışma teş- kilatındaki çalışmaları bu tarzdadır; Asya ve Uzak Doğu —memleketleri Ekonomik komısyonundakı çalışma— ları da Öyle. Bakalım iyi ve kötü ni- ana kadar dünyanın merakla bekledıgı bu sua- lin cevabıdır. AKİS, 2 NİSAN 1955