2 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

2 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

manda işlenmiş olan hataları sırala- manın faydadan ziyade zararlı olaca- ğına inandığımız için şimdilik kay- e bu noktaya temas etmiyoruz. Kendileriyle konuşmuş olduğumuz federasyon üyeleri ve seleksiyonerler milli takımın iskeletinin belli oldu- ğunu anca rdu ta- kımımızdan iki veya üç elemanın ta- kımda sırıtan bazı boşlukları doldu- racaklarını soylemışlerdı Fakat her şeye rağmen anların kimler alacağı bilinmiyor. Fransız Mıllı ta- kımı bir hafta evvelinden tespit edil- miştir. İçlerinde beynelmilel klâsta futbolcular vardır. ia sahibi raki- bimize karşı iyi bir oyun çıkartmak ve sahadan galip ayrılmak prestiji- mizi kurtaracaktır. Bunu bu şekilde- ki çalışması ile acaba milli takımı- mız yapabilecek mi? Hep beraber in- şallah demekten başka elimizden bir şey gelm Genç takımların çalışması Önümüzdeki Nisan ayı içerisinde İtalyada yapılacak olan Dünya Jü- nior takımlar turnuvasına kştılaçak beri devam etmekte lışmalarını hızlandırmaktadır. tanın hemen her günü kültür fizik ve ferdi çalışmalara tahsis edilmiştir. Bu arada gençler geçen hafta içe- risinde iki maçı yapmışlardır. Karagumrugu 3 2 mağlüp eden nam- zetler Pazar profesyonel kü- menin kuvvetli takımlarından olan İstanbulsporu da gene 3-2 mağlüp et- meye muvaffak olmuştur Profesyo- nel oldukları için kadrodan çıkarıl- mış olan Kasapoğlu, Ta e Me- tinin yerine alınmış olan futbolcular bu açığı bir dereceye kadar kapat- mışlardır. ağmen üç profesyonel futbolcunun yokluğu kıma kuvvetinden epey şey kay- bettirmiştir. İşin memnuniyet duyu- lacak tarafı gençlerin gittikçe kol- ydurmalarıdır. Takım halinde ilk maça nazaran namzetler lstanbulspor maçında da- ha fazla göz doldurmuşlardır. De- vam edecek olan çalışmaların neti- cesinde şampiyonluğu olmayan dün- ya genç takımlar turnuvasında genç- lerimizin bizi hakkiyle temsil edece- ği kanaati umumidir. Basketbol Lig maçları Basketbol lig maçları hararetli bir safhaya girmiştir. Buna rağmen Basketbolün en mühim haftası Fener mi, AKİS, 2 NİSAN 1955 Galatasaray mı? SPOR En iyi oyuncu Mustafa Ertan Ona "beton" da derler!.. tertip komitesinin yaptığı toplantı- lar mutad hilâfına gayet sakin geç- mektedir. Doğrusu bu sükünetin önü- müzdeki hafta yapılacak olan Fener- zuu dogurmasından korkuluyor yında Fenerbahçe ile Modaspor yap- tı. 56-42 Fenerbahçenin galibiyeti ile biten müsabakada Sarı - Lacivertli- ler oyunun bidâyetinden sonuna dar rakıplerıne âdeta göz açtırmadı- lar Moda engelini aşan Fenerbahçe- lılerın şampiyonluktaki iddiaları bir t d cuvvetlenmiştir. , gene sergi sarayında — Darüşşefaka Vefayı çok çekişmeli bir maçtan son- ra 56-55 mağlüp etmeye — muvaffak oldu. Pazar günü Galatasaray Be- yoğlusporu 43-23, ikinci kümeye düş- me tehlikesinde olan Kadıköysporlu- lar ise Denizcilik Yüzme İhtisası 21 - 11 yendiler. Yapılmış olan basketin azlığı ve Denizcilik Yüzme İhtisasın ikinci devrede bir tek favul atışından sayı kazanması otoriterler arasında Kadıköyspor or birleşmesinin mali sebepler yüzünden suya düş- mesinden sonra ani olarak Modaspor idarecilerinin toptan istifası ortaya Modasporun dağılacağı şeklinde bir sürü dedikoduların açılmasına sebep oldu. Vakıa Moda idare hey'etinde bir ikilik mevcut olduğu bir müddet- ten beri bilinmekte idi. Fakat işin bu derece netıcelerınden sonra tasfiye edilece- eri spor efkârında menfi tesir- ler bırakmıştır. 8 Nisanda Modaspor- lular fevkalâde bir kongre yapacak- lardır. Zihinlerde beliren suallere ha- kiki cevabı bu kongre verecektir. . 33