2 Nisan 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

2 Nisan 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR. Bir golümüz ağlarda Ağla gözüm ağla Boks Garbis - Karl-Oeci Spor ve Sergi Sarayı geçen hafta Pazar akşamı gene tarıhı günle- rinden birini yaşadı. Büyü ir me- raklı kütlesi yer temin edebilmek i- çin müsabakadan bir iki saat evvel tribünleri doldurmuştu. Seyircilerin ekserisi gayrı müslimdi a müsabakaya alâka gösterdikleri gözden kaçmıyordu. açın favorisi hiç şüphe yok ki Alman boksör Karl Oechle idi. Fakat Garbis tahminler hilafına çok güzel dögüştü. Sayı he- sabı ile rakibini mağlüp eden Gar- bis'in her hamlesı salonda bulunan- - Garbis haklı bir galibiyet al- mıştı. Bu netice pek de küçümsene- cek neviden değildi. Kulüpler Dostluk anlaşması Bir — yeşil masa etrafında toplanan imzaladılar. Hâdise 23 Mar ba Akşamı Beyoğlundaki Galatasaray lokalinde cereyan edıyordu Masanın etrafında toplanan uç şahıs, Beşiktaş idarecisi tasaray ıdarecısı Alp i daha evvel hazırlanmış- ti Tam manasıyle mütabakata va- ran idareciler, hislerden ve geçmiş hâdiselerin dogurdugu kinlerde Anlaşmanın en mühim şartları kısaca şöyledir. 34 1. Üç kulüp birbirinden oyuncu almıyacak 2. Üç kulüp birbirinin menfaat- lerini haleldar edecek bir harekette bulunmıyacaktır Organızasyonlar müşterek 0- larak yapılacaktır Bunun haricinde sıralanmış olan tâli üç beş mad ha vardı. Ezeli dostluğun tekrardan kâğıt üzerinde tesbit edilmesi ve aradaki anlaşma- mazlıkların böylece son bulması ef- miyede müspet akisler bı- raktı. Artık her iki kulüp idarecile- rinin tebliğ namı altında bırbırlerını itham eden, iğneleyen vb gönül kı- ran sözleri boylece tarihe karışmış o- luyordu. Dostluk paktından sonra i- dareciler şunları söylediler Galatasaray idarecisi Alp Kun: nlaşmanın üç kulüp ara- sındakı teması nizama koyacagına ve ona iyi bir istikamet vereceğine i- nanıyoruz. Bu inancımız üç kulüp menfaatine olduğu kadar Türk sporu- nun da hayrınadı F erbahçe Umumı Kâtibi Rüş- tü Dağlaroğlu — Ezeli dostlugun kâğıt üzerinde madde halinde tesbiti inşallah — Uç) kulübümüzle beraber Türk sporu için de hayırlı olur Rüştü Dağlaroğlunun verdiği yanatta iki kulüpten bahsetmesi bir parça Beşiktaşlıların canının sıkılma- sına sebep vzuda düşün- celerini ogrenmek için müracaat edi- len Beşiktaş idarecisi Sadri Usoğlu: Her zaman olduğu gibi gene susmayı tercih ederim, dedi. Üç ku- lüp arasında beş sene müddetle ya- pılmış olan bu anlaşma aradaki fir- tınalı havanın yatışmasına sebep ol- muştu. Bakalım bu sükün ve İyi an- layışı hangi kulüp bozaca Sportif oyunlar Fenerbahçe şampiyon tten beri sekiz takımın ile yapılmakta olan kız- Üniversite arasında yapılmıştır. Ek- serisini erkeklerin teşkil ettiği büyük bir meraklı kütlesi önünde Fenerbah— çeliler iki sette rakiplerini ederek teşvik kupası mpiyonu ol- muşlardır. Memleketimizde yapılmış olan bu maçlardan ulüpler arası lig usulü ile voleybol kız maçları yapılacağına muhakkak nazarı ile bakılıyor. Basketbol lig maçları Basketbol lig maçları, büyük maç- lar olmazsa pek de rağbet gör- müyor. Ancak bir Moda - Fener, ya- hut bir Galatasaray - Fener karşı- laşmasından evvel ortaya bir sürü iddia atılıyor. Tertip komitesi fırtı- nalı dakikalar yaşıyor. Futbol de ol- duğu gibi büyüğün küçükle karşılaş- ması bu sporda heyecan yaratmıyor. İşte bu sebepledir ki geçen hafi ketbol lig maçları pek sönük geçmiş- tir. Cumartesi günü Spor ve Sergi Sarayında Beyoğluspor Vefayı 67-58 mağlüp etmiş. Almanyadan la Darüşşefakayı 70-66 yenebilmiştir. Pazar günü yapılan maçlarda ise, Fenerbahçe. Denızcılık Yüzme İhti- sası 50-34; odaspor, Kadıköysporu 59-44 mağlüp etmişlerdir. AKİS, 2 NİSAN 1955