21 Mayıs 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

21 Mayıs 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Çarşı pazar kıyafeti Sade kadın güzeldir sen ne kadar zevkli kız oldun, diyor. Ben de aynı fikirdeyim doğrusu, se- bebi çok basit olduğu için yalancı bir tevazu göstermiyorum. Eskiden u- cuz modeller alırdım. Şimdi, kırk yıl- a bir, pahalı bir model alıyorum, daha zıyade kütüphanelere gidip, be- dava veya az bir para mukabilinde, model bakıp, işime geleni çiziyorum.- Annem, bana her yaz başında iki elbise yapar, İki de ayakkabı alır. Bu sene kolsuz bir şantug döpiyes yaptıracağım, Bir de çok bol etekli çiçekli bir poplin- Bu kumaşları da- ış sonunda aldık, öyle renkler seçtim ki. bunları geçen yaz yaptır- dıgım küçük sarı ceketle giyebilece- ğim. Bu iki elbiseyi terzi diker. An- nem bunun haricinde, bana bir basma alır, fakat terzi parası vermez. Bas- mayı ben dikerim ve kendi harçlığım- la yazlık kıyafetime bir çok şeyler ilâve ederim. Eskiden kalma işe ya- ramıyan elbiseler de benim için de- vamlı bir sermayedir. Onları sandık- tan çıkarırım, ekseri bluz, yelek ve çantası, mayo, garnitür olarak yeni- den hayata kavuşurlar. Kıştan kalma nefti renkli bir yün ceketim vardı. İlik yerlerinden biraz eskimişti. Beyaz zemin üzerine kır- mızı çizgili ve yeşil çiçekli çok ucuz bir basma buldum. Bir buçuk metre aldım, önce kendime tamamiyle kol- suz, yakası fiyonkla bağlanan küçük bir bluz diktim. Kalan parçalardan 2 santim genişliğinde bir kurdele na- zırlıyarak, bunu nefti ceketin On ve yaka kenarlarının üzerine makine ile diktim. Hem eski İlik yerleri kay- boldu, hem de yazm serin günlerin- AKİS, 21 MAYIS 1955 de giymek üzere bir takım kazandım. Bu takımı daha şimdiden, beyaz ete- ğimle giymeye başladım. Bundan başka piyasada 6 liraya satılan, "trois-guarts" kollu tire bluz- ların, koray renginden aldım. Yakası- nı kıyasıya V şeklinde keserek, kena- rına beyaz kurdelâdan biye geçirdim. Bunu da beyaz eteğimle giyeceğim. Koluma da ne takacağım biliyor mu- sunuz? Hacıbayram camisinin civa- rında, bir buçuk liraya satılan teşbih- lerden, tam koray rengi olanlardan, İki tane aldım. Yer yer aralarına be- yaz boncuk kattım ve uzun bir dizi yaptım.. Onlar hem kolye oluyor, hem bilezik, hem de moda Annem de kendine bu tire bluzlar- dan aldı. Onunki kolsuz ve kapalı ya- kalı.. Rengi de beyaz.. Üzerine yer yer kaneviçe işi, küçük yeşil yaprak- ar ve kırmızı çiçekler işledik.. a- bam bu bluzla onu çok gençleşmiş buldu.. Şimdi ikimiz de, kendimize "ra- fla" dan yazlık çantalarımızı hazır- lıyoruz. Annem kendininkine kamış sap takacak. Benimki torba şeklinde. Şu teşbihleri aldığım yerden, bir de rengârenk işlenmiş para kesesi sa- tın aldım, hem de bir liraya! Bunları söylediğime biraz da piş- manım doğrusu, karaBorsaya düşer- se diye.. EWelki sene birer liraya sa- tılan çiçek biçimi düğmeler alarak, arkadaşlarla bunlardan kendimize küpe yaptırmıştık, bir ay 1ç1nde düğ- meler 8 er liraya yükseldi!" Kadınlarda kravat modası. Ufak bir fark: Binlerce lira KADIN İşte güzel hediyeler Hediye verme sanatı Hediye verme sanatı Hediye, aile bağlarını kuWetlendil ren bir vasıtadır. Kadınlar, kod larının kendilerini düşünerek, aldık ları hediyelerle mesut olurlar. Erkek ler de, arada sırada hediye alması| severler.. Çocuklara gelince bu, onla- rın adeta tabii bir hakkı olmuştur. Buna rağmen çok az insan hediye vermesini bilir.. Doğum veya izdivaç seneyi devriyesinden bir saat evvel karışma zaten alacağı çantayı çor; bı, eldivenleri alan veya ona isted ğini alsın diye para veren erkek he- diye vermesini bilmiyor demektir. Kocasının sürpriz olarak aldığı bi hediyeyi de beğenmediğini ihsas den, hediyeyi alıp başka bir şeyle de ğiştirmeye giden kadın da, hediye demektir bilmiyordur. Hediyenin muhakkak' pahalı bir şey olması şart değildir. Fakat hedi ye, umumiyetle insanların günlük ihtiyaçları, nasıl olsa alınacak olsa şeyler fasilesinden olmalıdır. Bu sa ada ekonomik düşünce ile hareke- etmek akıllılık değildir. Hediye dal ma bir sürpriz şeklinde, bir aşk, şük- rân, düşünce işareti olmalıdır. Karşı tarafın gizli arzularını, söle- lenilmeyen İsteklerini sezmeye çalı- şarak günlerce evvel, yapılacak sürp- rizin sevinci içinde yaşıyarak, çok düşünerek ve zevk duyularak alın hediye hediyedir.. Meselâ bütçesi zünden daima çok ince çamaşırlar giyemiyen bir kadına alman gibi ince, zarif güzel bir sabahlık ve ya gecehk onu meşut edecektir. Böy- le bir hediye aile İçin belki bir lüks- tür, fakat hayat yükü altında ezil- miş olan bu kadın, kocasının kendi